1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Odiseea unei restaurari

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de boresque, 17 Oct 2008.

  1. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    150. Inlocuit aripa dreapta fata

    11.04.2011
    150. Inlocuit aripa dreapta fata
    In istoricul indepartat al masinii exista o infundatura in aripa dreapta fata, infundatura care, cel putin estetic fusese reparata destul de bine, in sensul ca la suprafata nu mai existau niciun fel de neregularitati.
    Problema venea din faptul ca nu se mai alinia perfect cu bara fata, ramanand un luft de cativa mm in plus in partea de jos a imbinarii.
    Am hotarat ca, in loc sa chinui tinichigiul cu indreptari si zeci de probe, sa inlocuiesc aripa cu totul.
    Aici a fost ceva de cautat, pana am gasit o aripa OEM la dezmembrari in stare impecabila.
    Mai toate masinie de peste 10 ani vechime au cate ceva in “palmares”, iar pentru fețele celor care nu au, exista liste de asteptare. Un detaliu pe care nu-l stiam, dar l-am aflat cu ocazia asta.
    Am prins un A6 C5 fara facelift chiar in ziua in care a fost scos la dezmembrat si, spre surpriza mea, nu era nimeni pe lista.
    Dat fiind pretul, am hotarat sa o comand la risc, fara sa o vad in prealabil, ghidandu-ma doar dupa descrierea vanzatorului.
    A ajuns in perfecta stare, spre norocul meu.
    Pentru revopsire si inlocuire am asteptat pana la identificarea unei vopsitorii de calitate, unde urma sa refac lucrarea.

    Va urma... cat de curand!
     
  2. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    40, 70

    29.06.2011
    40. Inlocuit clapeta deschis usa sofer (nu revine la pozitia initiala)
    70. Inlocuit clante interioare usi (usor zgariate)-bis

    Clapeta de la usa soferului nu revenea la pozitia initiala dupa deschiderea usii.
    Celelalte, fiind modelul standard, cromat, aveau unele urme fine de inele, verighete, manichiuri mai aspre, lantisoare de glezna sau cine stie cu ce or mai fi deschis usile premergatorii mei.
    Hotarasem intai sa o schimb doar pe cea defecta.
    Apoi imi imaginam cum va sclipi doar una, iar celelalte vor ramane cu zgarieturi si am decis sa le inlocuiesc pe toate.
    Tot cautand pe net alta masina prin 2010, mi-au sarit in ochi clantele interioare negre, cele montate pe versiunea RS.
    Ma gandeam chiar ce-ar fi sa iau clantele de RS cu tot cu masina purtatoare.
    Cum insa performantele extreme in materie auto nu sunt pe gustul urechii mele interne, am renuntat rapid la idee si m-am rezumat la clante.
    Am gasit un set complet in stare impecabila, am editat niste fotografii facand clapeta cromata negru satinat si am decis ca nu i-ar sta rau.
    Le-am luat !
    Am pastrat totusi si setul cu clapete cromate, pentru situatia cand ma va strabate un nou bis la punctele de fata.

    Va urma... cat de curand!
     
    Megatron apreciază asta.
  3. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    151. Inlocuit centuri de siguranta

    08.09.2011
    151. Inlocuit centuri de siguranta
    Intrucat cele initiale nu se potriveau la culoare cu noul interior, a trebuit sa caut altele in ton.
    Cum eu stiam ca si centurile au capsa pirotehnica ce expira precum in cazul airbagului, a fost musai sa le iau noi.
    Le-am gasit tot pe ebay, la lichidari de stoc ale reprezentantelor:
    Centuri spate: 75 Lire + transport 25 Lire
    Centura pasager: 25 $ + transport 45 $
    Centura sofer: 40 Euro + transport 15 Euro
    Ulterior am gasit niste articole conform carora centurile pentru modelul fara facelift fabricat intre 09.1999-04.2001, cu capsa pirotehnica interna (foto 1) nu ar mai expira, asa cum se intampla cu cele din primii ani de fabricatie, cu capsa pirotehnica mare, in exterior (foto 2).
    Inca nu am gasit vreo confirmare ca informatia ar fi adevarata, drept urmare inca nu-mi pare rau ca le-am luat noi.

    Va urma... cat de curand!
     
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    125-bis. Inlocuit fetele de usi cu altele noi si perdelute pentru geamurile laterale spate

    31.12.2011
    125-bis. Inlocuit fetele de usi cu altele noi si perdelute pentru geamurile laterale spate
    Fix in noaptea dintre ani, un neamt cu care mai colaborasem pentru piese, mi-a gasit fetele de usi in starea si culoarea pe care le cautam: impecabile, albastru royal cu piele nappa fina vanilie si grile pentru boxe cu emblema Bose.
    Fix in noaptea dintre ani am convenit sa mi le trimita pe cheltuiala lui, urmand sa le platesc doar daca erau in starea cautata de mine.
    Discutat, negociat, parafat, invitat neamtul in Romania la sarmale, explicat vreo ora ce-s alea, acceptat invitatia, imbatat si de bucurie, si de revelion, trezit pe 1 ianuarie, seara.
    Nota: ne-am imbatat fiecare separat, eu in .ro, el in .de . Cu toate ca a acceptat invitatia, nu s-a materializat pana la data postarii acestui episod.
    O mica problema au avut fetele de usi. Proveneau de pe o masina fara memorii si cea de la sofer nu avea buzunarul mic, de langa boxa, potrivit pentru a instala switch-ul aferent acestei functii.
    Ca sa inlocuiesc acel buzunar, a trebuit inlocuita toata rama pe care se sprijina ambele buzunare, sa comand buzunarul si un set de piese mici, pe care culiseaza acesta.
    Fetele de usi sunt intr-o culoare ce nu s-a utilizat decat pe modelele fara facelift, pana in mai 2001.
    Noi, aflandun-ne deja la mai bine de 10 ani distanta, am constatat ca nu se mai fabrica…
    Am gasit totusi un cod de culoare apropiat folosit pentru modelele cu facelift: albastru maritim.
    E tot albastru, insa mai inchis, ca partea de sus a fetei de usa, in loc de albastru deschis, cum e partea de jos.
    Odata cu fetele de usi am inlocuit si garniturile antizgomot pe care se monteaza, acele clipsuri din cauciuc care in timp se rup sub greutatea fetei de usa lasand greierii sa-si faca numarul la fiecare denivelare -foto 2-.
    Totodata au fost inlocuiti si toti buretii pe care se aseaza fata de usa pe rama de geam. Cei de sus, de la capete -foto 3- si chiar si cel care fixeaza cablajul switchului de geam pe fata de usa, impiedicandu-l sa ajunga intre partile mobile ale macaralei de geam.

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 8 Noi 2015
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    120,46,66,90,95,150,132,152,153,154,155,156,157,15 8,159,160,161,169

    01.07.2012 – 31.07.2012
    120. Revopsire-bis
    Aici ar trebui sa reiau teoria caracterului. Sau a lipsei lui de prin AND-ul lucratorilor care-si fac veacul prin service-urile noastre.
    ”Isi fac veacul” nu e doar o figura de stil, ci un mod de viata diluata la extrem. Spun asta pentru ca ”isi fac meseria”… eu in Bucuresti inca n-am vazut, iar ei nu cred c-au aflat ce-i aia.
    Nici n-au, dar nici nu le trebuie. Trist e ca lucrul asta e valabil de la patron, pana la ala care tine pistolul de vopsit in mana de zici ca-l doare coloana din noada curului pana sus, la nervul optic. Parca-s trasi la indigo.
    Multa lume probabil se va intreba de ce a durat atat episodul asta.
    Ce au facut o luna de zile? Au stat, iar cand oboseau de atata stat, mai dadeau rasol la masinile catorva nefericiti ca mine care, stand prost cu sistemul de orientare, mai nimeream pe la ei prin cocina.
    De ce n-am plecat? Pentru ca apucasera deja s-o desfaca.
    In fine, pot spune ca mai mult am mesterit eu la masina in tot rastimpul asta: am venit cu tinichigiul si am inlocuit balamalele, ocazie cu care le-a si reglat asa cum tot visam de cand m-am apucat de ea, am facut tot felul de experimente sa caut apa care intra in interior, am inlocuit tot felul de piese, le-am aratat cum se demonteaza un interior fara sa rupa nici macar un clips si, in general, i-am studiat de aproape, axandu-ma cu precadere pe modul lor de gandire.
    Oamenii astia pur si simplu sunt croiti contra performantei!
    Chiar si atunci cand dintr-un mare noroc nimereau ceva, se chinuiau sa-l strice repede la loc.
    Nu mi-a venit sa cred cand vopsitorul, vazand cat de bine i-a iesit capota fata de bara la masina unui samsar, in loc sa refaca bara, a gazat capota pe motiv ca ”se invata cu narav si-mi cere mereu asa”… Sau cum aveam prostul obicei sa scuipe pe masinile celor care il ”frecau la melodie”.
    Evident, in ziua in care in sfarsit i-a venit randul si ”cazanului” meu, cum ii spuneau ei, m-am instalat langa ei de dinainte sa inceapa. I-am verificat intai sa respecte regula pe care o stabilisem cu ei, vazand ca tot tergiverseaza lucrarea: de cate ori sunt in service, sa aiba salopete curate pe ei. Ma gandeam ca asa ii voi face sa se grabeasca. Intrucatva, chiar a functionat; probabil ca altfel nici acum nu era gata.
    Bun, s-au apucat.
    Pregatire de vopsire: bine
    Izolare: binisor, dar stand cu ochii pe ei, bine.
    Vopsit…
    Stresati fiind si pusi in fata concediului pe care nu si-l faceau daca nu le dadeam banii, au reusit-o partial.
    Partial pentru ca au ratat capota, plafonul si portbagajul.
    In capota au bagat degetul incercand sa scoata un fir de praf destul de mare cat inca lacul era moale.
    Plafonul l-au fiert.
    Portbagajul avea o suprafata nevopsita cam cat palma. Adica ii daduse lac, iar pe dedesubt nu avea culoare.
    Evident, peste doua zile, a fost nevoie de revopsire la cele trei piese.
    Destul de bine a iesit de aceasta data. Destul pentru taramul in care ma zbat, pentru ca in alte locuri nu te angajeaza nici macar sa speli pistolul de vopsit cu asemenea "performante".
    Dupa inca o luna m-au chemat la polish, sa scoatem cateva fire de praf.
    Am apreciat ca nu m-au chemat a doua zi din dorinta de a-si lua banii cat mai repede si ca mi-au spus ca polishul nu se da pe masina proaspat vopsita.
    Trecand peste toata povestea, de data asta e mai bine. Pe alocuri chiar mult mai bine ca in 2010.
    Dupa sistemul de notare pe larg explicat in postul 300 al acestui topic, pot spune ca de data asta, trecand peste nervi, caractere, timp pierdut dupa ei, rateul pieselor mari si refacerea lor si apreciind strict rezultatul final, incluzand in final si polishul, as indrazni un 7 cu jumatate de gura pentru ca inca mai astept sa vad daca nu mi se umfla vopseaua pe undeva sau alta gluma de prost gust cu efect intarziat.
    In orice caz, n-as indrazni sa sper ca o pot face mai bine in tara.
    Ori eu trebuie sa-mi schimb sistemul de valori, ori ei mentalitatea ca sa ne putem intelege.
    PS: ca si vopsitoria din 2010, si cea din in cauza de fata a inchis la mai putin de 1 an dupa mine.
    Nu stiu daca sa ma bucur sau nu pentru ei ca au fost iertati de chin, insa un lucru ma bucura cu certitudine: piata nu doarme si asta da sperante !

    46. Inlocuit ornamentul din sticla crapat din jurul numerelor spate
    Este vorba despre suportul negru uni, de pe varianta cu facelift, cel de pe varianta anterioara fiind de culoare gri, cu textura clasica de catadioptru. Trebuia neaparat sa fie negru pentru ca ma hotarasem sa inlocuiesc o multime de elemente cromate atat de la exterior, cat si de la interior cu unele negre.
    Hotararea am luat-o din cauza faptului ca cele cromate ori se ciobesc de la pietricele, ori se matuiesc de la apa.

    66. Inlocuit telescoape capota portbagaj si motor
    Dupa inlocuire am constatat ca telescoapele respective fac toti banii, dand masinii o senzatie de robustete la manevrarea capotelor.

    90-bis. Inlocuit ornamentul cromat de la baza portbagajului (matuit de la spuma folosita in spalatorii)
    Acest punct este un bis, dupa cum se poate observa.
    Hotararea am luat-o ca urmare a matuirii acestor ornamente exterioare cromate, matuire cauzata in mare parte de apa folosita in spalatorii.
    Aceasta modificare are totodata si un rol estetic, facand parte dintr-un set de modificari ce vor da masinii o linie cu detalii negre in locul cromului, ce include ornamente de sub faruri pe negru, ornamentul de la baza portbagajului pe negru, precum si cel al senzorilor de parcare spate, ornamentele de la baza usilor tot negre, grila fata cu chenar negru, lukas-uri negre, oglinzi exterioare negre, clante interioare negre, tapiterie plafon si stalpi neagra.
    Asadar am decis inlocuirea acestui ornament de portbagaj cu unul negru, integrandu-l astfel intre celelalte elemente negre din spate: ornamentul de la baza capotei portbagajului si ornamentul senzorilor de parcare.

    95-bis. Inlocuit ornament cromate de sub faruri
    Dat fiind faptul ca aceste ornamente se tot ciobesc, ingalbenesc, zgarie de la pietricele si apa dura de prin spalatorii, am hotarat sa le inlocuiesc cu unele negre, fara acea pelicula de crom.
    Initial crezusem ca cele din fabrica se deteriorasera ca urmare a celor mai bine de 10 ani de cand masina era pe sosele, insa am avut neplacerea sa constat ca imediat dupa inlocuire incepusera sa apara ciobiturile de la pietricele.
    Spre deosebire de alte marci/modele, A6-le asta are niste ornamente dintr-un plastic destul de firav, acoperit cu un strat de crom la fel de subtire care se ciobeste la cea mai mica atingere. La alte masini am vazut astfel de ornamente din metal cromat. Aici nu e cazul.
    Am ajuns la concluzia ca ornamentele negre, din plastic simplu, ar trebui sa aiba viata mai lunga pentru ca n-are ce se coji la ele.
    Surpriza a fost una placuta cand au venit, calitatea acestora fiind una exceptionala; eu ma astaptam la un material de slaba calitate avand in vedere ca cele negre se montau doar pe variantele de baza.

    150. Inlocuit aripa dreapta fata
    Cred ca masina fusese usor frecata pe buza aripii pentru ca in lumina soarelui se vedeau unele reflexii nu tocmai la locul lor. Initial am crezut ca e din cauza vopselei, insa nici dupa revopsire nu-si revenise.
    Am inlocuit aripa cu alta fara niciun fel de eveniment la activ si de data asta am scapat de valurile din vopsea.
    Ciudat era ca la vechea aripa nu se vedea pe interior niciun fel de indoitura pe tabla sau urme de ciocan de la vreo eventuala indreptare.

    132-bis. Inlocuit balama superioara usa sofer
    Obsesia!
    Dupa atata reglaj de portiere, am ajuns la concluzia ca n-are rost sa tot incerc sa reglez un lucru uzat.

    152. Inlocuit balama inferioara usa sofer si ambele balamale usa dreapta-fata
    Am inlocuit pana si surubele de pridere a balamalelor ca sa fiu sigur ca nu se mai lasa.

    153. Desfundat scurgerile trapei
    Daca tot eram cu masina demontata la interior, n-am putut rata momentul.
    Cu ocazia asta am facut si unele teste si experimente pentru a verifica circuitul apei in masina inainte de reintoarcerea in natura, prin mocheta.
    Nu le mai reiau si in prezentul topic, discutia regasindu-se aici:
    http://www.clubaudi.ro/audi-a6-c5-1...-sub-mocheta-a6-c5-cauze-si-rezolvari-19.html

    154. Inlocuit chederele de pe canturile din fata ale usilor
    La prima revopsire, ”meseriasii” s-au gandit sa-mi dea vopseaua ramasa pe chedere daca tot urma sa le-o platesc.
    Nu e chip sa rezolvi problema.
    Mecanic nu sunt sanse sa scoti toata vopseaua de pe ele pentru ca intra efectiv in cauciuc.
    Daca se foloseste diluant, chederul devine poros pentru ca il ataca.
    La ce pret au chederele respective, risipa a scris pe mine inca o data.

    155. Inlocuit cheder de la baza capotei
    E unul subtire. Nu mi-am dat seama ce pazeste el sa nu intre pe acolo: apa, aerul sau mustele.
    Daca tot eram la chedere si pretul la care l-am gasit nou nout a fost decent, l-am inlocuit si pe el.

    156. Inlocuit furtunele lichidului de spalat parbrizul
    Aici cred ca am inlocuit degeaba.
    Din cand in cand, ma trezeam cu tot lichidul pe jos.
    Am crezut initial ca e de vina o imbinare dintre furtunele ce fac legatura intre vas si stropitoare.
    Nu era asa pentru ca dupa inlocuirea completa a traseului, problema persista.
    Am gasit unele pareri care spun ca e de vina pompa, ca apa ar curge din ea.
    Inca studiez.

    157. Inlocuit clanta exterioara usa sofer
    Avea o zgarietura de la cheie si oricat o revopsisem, tot se vedea in soare.

    158. Inlocuit izolatiile antivibratii ale aripilor fata
    Sunt niste piese din polistiren care se monteaza intre aripa si contraaripa, pe verticala in zona de mijloc, sa le tina compacte.

    159. Inlocuit senzori parcare spate
    De fapt doar am cumparat inca un set pentru ca la un moment dat imi tot intra sunetul de eroare.
    Cand sa-i inlocuiesc, mergeau.
    Merg si astazi.
    Problema astora e cu apa.
    Din fabrica, vin cu niste caciulite de cauciuc peste ei.
    La mine, acele caciulite nu fusesera montate bine la loc cu ocazia revopsirii anterioare si intrase apa la senzori.
    Dupa ce apa s-a uscat, au repornit.
    Acum am fixat caciulitele cu arici, peste sistemul de fixare original care se pare ca nu e prea bine gandit.

    160. Inlocuit grila frontala
    Dupa cum spuneam mai sus, am inlocuit-o cu alta cu chenar negru.
    Cumparasem chiar si emblema cu cerculete neagra, insa, in ciuda calitatii surprinzator de buna, n-am mai montat-o, considerand ca e totusi prea mult negru.

    161. Inlocuit sigurante clante exterioare
    Sunt niste tije de plastic ce tin clantele fixate pe tabla portierei si care capata joc in timp, iar clanta incepe sa dea senzatia de masina uzata.

    169. Inlocuit ornamentele cromate de sub geamurile laterale fixe
    Pe astea chiar le-am pastrat cromate pentru ca ar fi trebuit sa inlocuiesc inclusiv ornamentele cromate de pe arcada de deasupra geamurilor.
    Nu doar pretul m-a oprit, ci si faptul ca nici macar n-am reusit sa vad prinderile acelui ornament, asa de bine sunt ascunse.
    Apoi, o vreme am crezut ca le voi colanta, insa momentan caut pareri mai avizate despre cat de mult poate rezista autocolantul pe acel crom. In plus, n-arata rau deloc asa.

    Va urma... cat de curand!
     
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    162, 163, 164

    01.08.2012
    162. Instalat suport pahar in cotiera
    Suportul de pahar de pe bord -foto 1- a fost inlocuit cu unul de carti de vizita -foto 2- pentru a evita ca pe viitor lichidele de hidratare sa mai ajunga pe consola centrala, aparatul de radio sau climatizare.
    Cum un suport de pahar e totusi necesar intr-o masina, am cautat alternative.
    La modelele pentru Europa, singura alternativa era locul de langa frana de mana, in spatele butonului de oglinzi -foto 3-, insa acolo unde acesta isi are locul firesc pe masini fara navigatie mica, la mine e switch-ul de navigatie si reglare a orei si datei, deci imposibil de folosit.
    La modelele pentru America, suportul de pahare a fost montat in cotiera -foto 4-. Mai mult, are si doua pozitii in loc de una.
    Problema intampinata a fost identificarea codului, pentru ca in ETKA nu-l gaseam, iar la dealer nu aparea in program, fiind dedicat exclusiv altui continent.
    Am reusit sa induplec un centru de dezmembrari din state sa-mi dea codul, iar cu codul in mana am avut surpriza sa-l pot comanda de oriunde. Aparea chiar si pe ETKA cu descriere si pret, insa pe plansele foto e in continuare de negasit.
    163. Instalat carlig bagaje in portbagaj
    Asta nu e o dotare care s-a pus pe C5, insa cu unele mici adaptari, poate fi pus cel de C6 -foto 5-, ori alte modele Audi mai recente.
    164. Inlocuit incuietoare bancheta rabatabila
    La sedan, spre deosebire de avant, bancheta rabatabila poate fi incuiata cu cheia masinii -foto 6-.
    Practic nu incuietoarea a fost inlocuita, ci plasticul din coltul banchetei in care aceasta e montata pentru ca era crapat destul de rau. Acel plastic exista atat la sedan, cat si la avant.
    Am observat ca toata lumea cand isi inchide bancheta la loc, o tranteste voiniceste, pentru a avea succesul garantat dintr-o singura miscare.
    Acel plastic in care stau atat clanta de deschis bancheta, butucul cheii si yala in sine e prins pe bancheta destul de tensionat din cauza buretelui tapiteriei care il impinge in afara.
    Rezultatul e ca la trantiri mai puternice, crapa!
    Tradusa in bani, gluma costa 325 lei/fiecare parte.
    Am gustat-o si eu, neavand incotro...

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 30 Noi 2015
  7. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Unde gasesc sa cumpar si eu incuietoare audi a6 c5 pentru bancheta rabatabila? Si la a mea e rupt plasticul si nu merge incuietoarea.
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    04.08.2012
    91-bis.Inlocuit carcasele butoanelor de comanda a geamurilor de pe fiecare usa (dupa noul cod de culoare)

    Am inlocuit totodata si ornamentele din jurul butoanelor de actionare a geamurilor, acelea care se zgarie nepermis de usor. Cu toate ca le mai luasem inainte pe crem, dupa ce am schimbat culoarea la interior, a trebuit sa le iau inca o data pe albastru.
    Ornamente butoane geamuri: 45 lei bucata.

    Va urma... cat de curand!
     
  9. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    11.08.2012
    127. Inlocuit toate plasticele din interior si mocheta: praguri, console, torpedouri etc.
    I.

    Cu plasticele nu era greu. Stateau ca ciorchinii pe ebay, doar ca nu stiam ce culoare imi trebuie pana nu gaseam fetele de usi.

    Din capul locului am evitat negrul complet, de sus pana jos, intrucat C5-ul si asa sufera de lipsa detaliilor la interior care sa-i dea acea nota distincta de masina premium. Ma refer aici in primul rand la pielea tapiteriilor care, indiferent de tipul ei, a fost doar cea plina, fara perforatii, acestea aparand pe A6 abia pe platforma C7. Apoi sunt elementele cromate care, cu mici exceptii pe facelift, au lipsit cu desavarsire, spre deosebire de modelele urmatoare unde fiecare buton are cate un strop de viata in el, volanul si bordul prezentand de asemenea insertii de aluminiu.

    Imi ramanea asadar varianta revitalizarii mai mult prin culoare si mai putin prin detalii.

    Cu fetele de usi a durat mai mult pentru ca nu erau de oricare. Trebuia sa aiba decupaj de perdelute la cele de pe spate, grile de boxe cu emblema BOSE pe ele, tapitate in zona centrala cu piele nappa fina de culoare vanilie.

    Culoarea fetelor de usi am gasit-o “royal blau”, cu toate zorzoanele de mai sus.

    Trebuia sa cumpar asadar toate celelalte componente de interior in culoarea “royal blau”.

    Pe lista de piese inlocuite sunt torpedouri, console centrale, airbag volan, manson schimbator, suport picior sofer, capitonaje inferioare stalpi, carcase butoane geamuri, ornamente inferioare scaune si picioare scaune, ornamente sine scaune, cotiera, capac cotiera si capitonaje interioare praguri.

    Odata ce hotarasem ca detaliile masinii sa fie negre la exterior, am continuat linia si la interior, asa ca am inceput sa caut celelalte capitonaje superioare in alcantara neagra: plafon, stalpi superiori, polita luneta, perdea trapa si parasolare.

    Problema a fost ca plafonul trebuia sa intruneasca destul de multe cerinte:
    1.alcantara;
    2.negru;
    3.berlina;
    4.cu decupaj de trapa;
    5.masina in care nu s-a fumat.

    Astfel de dotare se punea pe RS-uri de obicei, iar pe A6 o gaseai doar daca cine configura masina de noua platea un snop de bani in plus (actualmente vad ca dotarea asta se vinde cu 2050 Euro). Cum RS-urile sunt rare la dezmembrat, a fost nevoie de timp sa identific un set corespunzator.

    Mai mult, trebuia sa fie de berlina, iar in Europa au fost vandute peste 80% din exemplare sub forma de Avant, nemtii fiind fanii acestei variante de caroserie.

    Totodata, capitonajele superioare se impart in mai multe variante.

    Daca se cumpara tot setul si toate provin de pe aceeasi masina, nu e o problema pentru ca sunt deja imperecheate intre ele.

    Le voi detalia pentru cei care isi cauta doar cate o componenta de schimb, intrucat aceasta trebuie bine potrivita cu celelalte, existand o serie de variatiuni pe tema asta.

    Astfel, exista diferente in functie de:
    - avant/berlina
    - cu trapa/ fara trapa
    - cu airbag cortina/ fara airbag cortina
    - cu perdea luneta/fara perdea
    - cu bancheta rabatabila/fixa
    - dupa perioada de fabricatie: cate doua tipuri inainte de facelift si cate patru tipuri dupa facelift
    - capitonate in textil/alcantara
    - dupa culoare textil: gri elefant, bej biscuite, vanilie, negru si fern grun (Allroad).
    - dupa culoare alcantara: vanilie, antracit (un gri foarte inchis; poate fi numit lejer negru), silver, fern grun (Allroad) si coniac.

    A incerca sa faci un set complet din piese alcantara adunate de pe mai multe masini echivaleaza cu a incerca sa faci avere ca si cautator de aur, dar adunand numai pepitele de peste 5 kg.

    Avand in vedere ca eu cautam capitonaje de RS, a trebuit sa ma documentez daca acestea se pot monta pe caroserie de A6. Suspectam eventuale diferente inca de la momentul inlocuirii parbrizului, cand am constatat ca cel aferent caroseriilor de V8 are alt cod.

    Stiind ca V8-urile sunt mai late in partea de jos, ma gandeam ca inclusiv in partea de sus trebuie sa fie mai late din moment ce necesita alt tip de parbriz.

    Se mai punea si problema prinderilor avand in vedere ca toate RS-urile au airbag cortina ca dotare standard, iar A6-le meu nu avea dotarea in cauza.

    Am hotarat sa cumpar de la dezmembrari o linie de capitonaj completa, din fata pana in spate, aferenta stalpilor de pe partea dreapta, si sa o probez pe masina mea…

    Va urma... cat de curand!
     
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    II.
    Am gasit cu greu un V8 la un particular si m-am dus sa-l vad. La fata locului am avut surpriza ca vanzatorul sa-mi propuna un targ: eu ii demontez toate capitonajele fara sa le rup prinderile, iar el ma lasa o zi intreaga sa le probez cat vreau, fara sa i le mai cumpar. Avea client pentru tot interiorul si se temea sa scoata stalpii si consolele.

    Nici n-am mai stat pe ganduri, i-am demontat aluia masina pana la tabla intr-o ora jumate.
    Apoi am inceput probele.
    Plafonul venea perfect.
    Polita de sub luneta nu putea fi diferita. Stiam de pe ETKA.
    Mai ramaneau stalpii.
    Cei inferiori sunt identici ca prinderi.
    Cei superiori insa…
    Stalpul D intra perfect, insa necesita noi gauri in caroserie pentru a repozitiona manerele de plafon. E simplu pentru ca zona e marcata deja de gauri rotunde. Trebuie pilite si facute mai mari si patrate pentru a acomoda diblurile de prindere a suruburilor aferente manerelor de sustinere.
    Stalpul C la fel; in cazul modelului cu airbag cortina, este fixat suplimentar cu suruburi pentru a ramane pe pozitie in cazul unei detonari.
    Stalpul B merge, insa cum nu aveam airbag cortina, a trebuit improvizata prinderea in zona de sus, mai exact capetele stalpilor A si D, de deasupra lui. Nu-i nimic complicat, in zona existand suficiente gauri tehnologice decupate din fabrica.
    Stallpul A necesita de asemenea noi gauri in caroserie pentru a repozitiona manerele de plafon. Acele gauri trebuie date exact intr-o zona in care caroseria e ranforsata puternic. Mai exact, fata de zona din spate, tabla e dubla ca grosime. Cred ca stalpul A e facut si din ceva aliaj nepamantean pentru ca mai mult a tocit tabla pila decat pila in tabla. E un cosmar! Am tocit cate o pila pentru fiecare dintre cele patru gauri, dupa fiecare dintre ele, pila devenind lisa. Un mic sfat: daca aveti de pilit/gaurit, ca sa nu umpleti masina de pilitura, puneti un magnet dedesubt si la final il luati cu tot spanul atasat de el.

    O a doua problema cu capitonajul stalpului A e ca venind de pe un V8, care are parbrizul mai lat, are si un alt decupaj.
    De fapt, parbrizul nu e mai lat.
    Tabla stalpilor e mai lata, iar parbrizul are acea zona neagra de pe laterale mai lata ca sa acopere toata tabla.
    In acest caz si capitonajul e mai retras la V8, fiind nevoie sa lase loc unui stalp mai gros.
    Urmarea: cu un capitonaj superior de stalp A de pe V8, la A6-le normal ramane o zona prin care se vede stalpul printre marginea capitonajului si zona neagra a lateralei parbrizului.
    Solutia: ori se lipeste un autocolant negru pentru acoperirea luftului, ori se vopseste acea zona, mica ce-i drept, dar deranjanta.

    Avand asadar testele facute, problemele identificate si riscurile de nepotrivire inlaturate, am lansat cautarea fara retineri.


    Va urma... cat de curand!
     
  11. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    III.
    Doi ani a durat cautarea!
    Cand a aparut, pretul a fost realmente exploziv.
    N-am mai comentat, dat fiind ca aparea cate unul la cateva luni si ori era de avant, ori era fara trapa, ori nu era negru.
    Surpriza neplacuta a fost ca tapiteria stalpilor "C" a venit incompleta, lipsind una din laturile triunghiului, probabil ca urmare a lipsei de experienta in demontarea unor astfel de piese. Am fost prin urmare nevoit sa continuu cautarile, iar mai apoi, cand am gasit inca unul, sa duc munca de lamurire sa-mi vanda neamtul doar capitonajele stalpilor "C", descompletandu-si astfel setul.
    Nici asta nu s-a lasat usor, cerandu-mi un pret mai mult ca sa nu le cumpar. I le-am luat totusi, finalizand cumparaturile pentru partea superioara a interiorului.
    Despre costuri nu o sa vorbesc intrucat ar insemna sa mi le reamintesc si chiar atat de masochist nu sunt.
    Nici nu o sa ma plang pentru ca ar insemna sa-mi aduc aminte de episodul “Electrica”, atunci cand cu banii in mana nu reuseam sa rezolv nimic.

    Aveam plafon!

    Va urma... cat de curand!
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    IV.
    Apoi a urmat mocheta…
    Aici alte diferente.
    E cu facelift, e o culoare. E fara facelift, e alta culoare.
    E de pe 4-6 cilindri, are o forma, e de pe V8, are alta forma in zona din fata, unde cutia, impinsa fiind de motorul ceva mai mare, intra mai mult spre habitaclu.
    La cele de pe 4-6 cilindri, daca sunt automate sau manuale au forme diferite in zona cutiei.
    Apoi difera in functie de ce fel de automata au: tiptronic sau multitronic.
    Am suspectat o vreme ca difera si in functie de avant/limuzina, cu toate ca ETKA nu face diferente in functie de acest criteriu. Apoi am constatat ca pana unde se intinde mocheta, ambele caroserii sunt identice la planseu.
    Nici dupa tractiune fata/quattro nu difera, tunelul median existand la ambele.
    Criteriul sa provina de la o masina de nefumator a fost pastrat si in cazul mochetei, cu toate ca urma oricum sa o spal.
    Acum, ia si cauta!
    Cand erau 3 criterii indeplinite, nu erau alte 4.
    Cand arau aproape toate, nu era culoarea potrivita.
    Cand in sfarsit s-au aliniat toate planetele, nu trimitea neamtul in Romania!
    Am avut chiar o pornire si m-am interesat cat a fi una noua.
    M-am linistit repede pentru ca oricat ar fi, nu se mai fabrica pe royal blau.
    Inapoi la neamt!
    Nici picat cu ceara nu se baga in seama cu romanii.
    Asa ca i-am trimis un alt neamt pe cap, sa discute ei amandoi acolo, ca intre arieni. Cel din urma, “infiltratul”, era un vanzator care imi mai tot vanduse de-a lungul timpului diferite piese.
    Rezolvat!
    DE + RO = WAR, in timp ce DE + DE + RO = LOVE
    Ciudata ecuatie!

    Va urma... cat de curand!
     
    mare_hotz apreciază asta.
  13. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    V.
    Dupa o strasnica si profesionista spalare cu aspiratorul cu apa de catre niste baieti gasiti pe un forum de detailing, a inceput munca de inlocuire.
    Sa dai mocheta jos intreaga presupune sa dai jos tot ce este sub plansa de bord: console, torpedouri, rama de sustinere a unitatii de climatizare si aici nu ma refer la panoul de comanda, ci la blocul de ghidaj al fluxului de aer din spatele consolei, inclusiv rama metalica pe care sta acel bloc. Practic rama tine mocheta.
    Daca dai jos acea rama care a prins bordul intr-o anumita pozitie in fabrica, ii pierzi pozitia, iar a o prinde inapoi dupa ce caroseria a lucrat 15 ani prin toate gropile, iti asigura concert de greierasi pe toate inaltimile din portativ. Sau, ma rog, asta e parerea mea.
    Eu refuzasem cu ocazia “Electricii” sa dau acea rama jos pentru a demonta mocheta, asa ca cea originala a masinii era decupata in partea din fata, de jur imprejurul climei. Mai exact baietii o taiasera pe ambele laterale, pe o lungime de vreo 30 cm.
    Taietura nu era tocmai dreapta si nici prea aproape de zona centrala, astfel incat spre fata iesea de sub consola centrala si se vedea de parca era de capatat.
    Am hotarat sa o tai si pe cea noua, insa de data asta urma sa o tai eu, lasandu-i marginile mai inalte pentru a intra cat mai mult sub consola.
    Am taiat bucata A din fotografii.
    In Foto 2 se poate observa marginea D a mochetei albastre lasata mai inalta, spre deosebire de cea crem care are o margine taiata drept, mult prea in exterior.
    Dupa ce am taiat-o, in marginea lasata mai inalta am facut patru gaici ca la pantofi -B in Foto 2- pe care le-am ranforsat cu capse metalice sa nu le taie siretul.
    Apoi am legat cele doua margini intre ele cu siretul -C in Foto 2- pe care am reusit sa-l gasesc in mod surprinzator nu doar in culoarea potrivita, dar si suficient de gros cat sa reziste, precum si suficient de lung incat sa il pot lega bine dupa ce l-am trecut dintr-o parte in alta pe sub clima. De fapt am folosit patru sireturi, cate unul pentru fiecare pereche de gaici.
    A durat o zi lumina, dar nici ca putea iesi mai bine.
    Inca o data evitam demontarea bordului!

    Va urma... cat de curand!
     
  14. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    18.06.2013
    174. Covorase
    Dupa lungi cautari, am constatat ca cele de pe spate nu se mai fabrica.
    Folosite nu-mi trebuiau, asa ca m-am pus pe cautat. Daca tot am ajuns sa cunosc traseele pieselor prin lume si ascunzatorile pe unde-si fac veacul, am hotarat sa le astept la lichidari de stoc, bazandu-ma inca o data pe rabdare.
    Le-am gasit la un depozit in UK, asa cum le asteptam: la lichidari de stoc.
    Pe cele de pe fata mi le-a furnizat Szrobik.

    Va urma... cat de curand!
     
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    15.09.2013
    111. Inlocuit ornamentele exterioare de la baza usilor cu unele de Allroad, satinate si supra profilate.
    Initial ma gandeam sa cumpar un set nou, dat fiind ca cele folosite, chiar si pe masini ingrijite dincolo de limita extrema, tot sunt matuite de apa de la ploaie si sablate de pietricelele aruncate de roti indiferent de strazile pe care a rulat masina, incluzand aici chiar si Germania.
    Am gasit pana la urma un set folosit, dar impecabil, la o licitatie din Germania, in care ne-am batut in oferte precum crocodilii pe prada.
    Nu m-am mirat ca pretul s-a oprit la o suma exorbitanta dat fiind ca pretul unora noi este astronomic.
    Nici cand am vazut ca eu sunt castigatorul nu m-am mirat, pentru ca le cautam de mult timp in starea aproape perfecta in care erau.
    Ce m-a mirat a fost cand vanzatorul mi-a trimis emailul referitor la organizarea expeditiei in limba romana. Mai mult, era o… “ea”. Plecase de ceva vreme din Romania si avea o afacere cu tuning auto. Ornamentele le cumparase de 1 an, pentru a prezenta masina la diferite saloane de profil, dupa care se hotarase sa modifice masina, pentru a o face in alt fel.

    P.S.: jantele din poza sunt cele de service, care au purtat-o pe la diferitele liftinguri timp de aproape 7 ani. E ciudat faptul ca, desi sunt anacronice pentru zilele noastre, modelul acesta mi-a placut cel mai mult la vremea lansarii C5-ului.

    Va urma... cat de curand!
     
  16. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    wow! zici ca acum a iesit de pe linia de productie :) spor la treaba!
     
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    111-bis. Inlocuit ornamentele exterioare de Allroad de la baza usilor cu unele negre si supraprofilate de S6.
    La fel ca si vanzatoarea ornamentelor, dupa un an si eu m-am hotarat sa fac masina altfel.
    Ornamentele aratau foarte bine pe masina, insa ceva imi sarea in ochi si nu intelegeam ce.
    Dupa un an, in momentul in care am pus oglinzile cu capace argintiu satinat de RS pe masina, am inteles care era problema: A6-le meu duduia de argintiu si crom. Parca era un brad impopotonat in exces cu beteala argintie.
    Erau ornamentele de la baza usilor, ornamentele cromate din jurul geamurilor laterale, jantele si capacele oglinzilor pe lateral, farurile, grila si emblema in fata, ornamentul de la baza portbagajului si emblema in spate.
    Pur si simplu era prea mult crom, aluminiu si argintiu. Mai lipseau capacele cromate pe clantele exterioare si puteam fura mireasa la o nunta garnisita din belsug cu un anumit gen muzical.
    Asa ca am hotarat sa-i modific tot exteriorul, adoptand o linie neagra.
    Primele pe care le-am scos au fost ornamentele satinate de allroad, avand impactul cel mai puternic dupa jante.
    Cu parere de rau le-am scos si cu parere de bine le-am inlocuit cu unele negre, tot supraprofilate, dar de S6.

    Va urma... cat de curand!
     
    coco_catalin apreciază asta.
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut, e prima data cand vad o poza cu masina...nu imi spune ca si tu ai una din cele mai rare culori venite pe modelul asta si anume LZ1T. Si eu am adoptat anul trecut bandourile de Allroad,dar din prima le-am facut negre,pentru ca intradevar exista prea mult argintiu in baza masinii,iar legat de jenti,inca le pastrez, parca fac o speta aparte cu modelul in sine.
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    15.09.2013
    167. Inlocuit consola 1DIN
    …tot cu una 1DIN.
    Cand am demontat-o pe cea originala, am constatat ca urechile de prindere din partea de sus –pozitia A in foto- sunt rupte, sfaramate chiar.
    Am dat repede vina pe fostii proprietari, suspectandu-i ca au incercat sa o desfaca si n-au stiut de unde sa o apuce.
    Cautand pe net, am constatat ca nu exista niciuna intreaga in acea zona.
    Practic, dupa primul montaj, cum lucreaza putin caroseria, exact in acele zone isi dau intalnire fortele raului, sfaramand practic acele urechi.
    Si Audi a observat problema, pentru ca a incercat sa imbrace acele urechi intr-un fel de invelis cauciucat, insa nu face altceva decat sa tina la un loc toate cioburile rezultate in urma ruperii, nicidecum sa previna distrugerea piesei.
    Am cumparat de pe net vreo 4 bucati, toate fiind in acelasi hal: rupte.
    Am ales dintre ele pe cea care nu avea bucati lipsa, am lipit-o zdravan, ranforsand-o pe unde am putut umple cu ceva plastic suplimentar si am montat-o ca atare, sperand ca sunt eu mai breaz. Daca nu voi fi, nici n-o voi mai desface sa ma mai uit la ea, pentru ca am observat existenta unor alte prinderi suplimentare, pe lateral, ce par a fi cele de rezistenta. Totodata, cea originala, care avea urechile de sus rupte, niciodata nu a provocat soricei, prin urmare problema e mai mult una de natura psihica decat practica.

    167-Bis
    Cu ocazia unei alte interventii, am desfacut iar consola pe care nu credeam ca o voi mai da vreodata jos.
    Nu fusesem cu nimic mai breaz.
    Nu fusese nici Audi cand a conceput-o, cum naiba era sa fiu eu ?
    Totusi, intre cele doua etape nu auzisem niciun soricel, masina fiind de o liniste plictisitoare la interior.
    Acest lucru m-a dus cu gandul ca acea piesa de plastic ce se rupe si care este invelita din fabrica in cauciuc nu o fi fost conceputa pentru prinderea consolei, ci pentru a-i izola capetele sa nu scartaie la frecarea cu plansa de bord cand lucreaza caroseria.
    De lucrat, sigur lucreaza, pentru ca s-a rupt dupa ce am montat-o intreaga, insa de scartait, niciodata.
    Prin urmare, tind totusi sa cred ca Audi asa a gandit-o.
    Mai sunt pe acea consola inca doua proeminente de ghidaj la imbinarile laterale, tot invelite in cauciuc –pozitia B in foto.
    De curiozitate, le-am scos cauciucurile de la capete si am frecat piesele intre ele sa vad cum reactioneaza.
    La o apasare mai puternica nu se auzea mare lucru, insa cum aplicam o presiune mai mica, un soricel lua timid cuvantul, semn ca nu degeaba erau imbracate in cauciuc.
    La remontarea capetelor cauciucate, totul a revenit la tacere.

    Va urma... cat de curand!
     
    radu20 apreciază asta.
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    12.11.2013
    171. Instalat Confort Turn Signal
    E vorba despre o jucarie utila mai mult in traficul aglomerat. Un fel de releu care la o atingere usoara a manetei de semnalizare (fara cuplarea ei in pozitia stanga sau dreata) da semnal de 4 ori in loc de o singura data. Poti regla sa iti dea semnal intre 1-6 ori. Explicatia e pentru cei cu masini mai … de epoca, asa cum e si C5-ul in cauza, pentru ca de la un moment dat, cam toti producatorii au instalat optiunea asta in serie pe anumite modele.
    Pret: 90 lei
    Vanzator: auto-trend.ro
    Manopera: cata181 (clubaudi.ro)

    Va urma... cat de curand!
     
    ghitone, bobalex18 și cata181 apreciază asta.

Distribuie pagina asta