1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    9 ml Metabond/ 10 litri motorina…
    9… Nu cumva sa fie 10,… sau 8…
    Am impresia ca deja dam in altceva.
    Eu ajungeam la benzinarie, stabileam cata motorina bag, dupa care strangeam falconul special de portionare si fixam pe gradatie cantitatea indicata pentru primii 200 litri de combustibil, adica 10ml/ 10 litri de motorina.
    Ca era um pic mai mult sau mai putin, doar prin simplu fapt ca poate nu tineam flaconul drept, nu consider ca este important. Plus ca, atunci cand torn in rezervor cantitatea de Metabond, raman cateva picaturi intr-o margine de flacon.
    Deci ca trebuie sa pun cu pipeta exact 9ml, sau 6, eu cred ca e aproape imposibil, doar sa iau cu o siringa, sa fac vreo combinatie acasa, ca in laboratoarele NASA. :)
    Dupa primii 200 litri de combustibil, o sa pun aproximativ 5ml/ 10 litri de motorina, asa cum scrie in indicatii.

    Deocamdata am sistat Metabondul, pentru ca am vrut sa folosesc ceva care chipurile sa si curete mai bine.
    Asadar, la recomandarea unui prieten care a fost foarte multumit, am folosit "KENT Fuel Guard II", ce are printre altele si functie de ungere, ca Metabond-ul.
    Spune la specificatii ca indeparteaza depunerile nu abraziv, cu cenusa, ci efectic le dizolva.
    Se recomanda cantitatea de 1ml / 1 litru de motorina si desi "umbla vorba prin sat", ca daca vrei sa faca o treaba mai rapida, sa se puna 5 ml / 1 litru de motorina, ei nu considera ca trebuie un asa tratament. Cica nu ar influenta…
    Pentru ca vedeam din cand in cand un "abur" la esapament si pentru ca cel de la magazin, mi-a spus ca el a pus la A8-ul lui… tot flaconul, totul fiind OK, am decis sa fac si eu un tratament de soc si sa pun tot flaconul.
    Mai apoi am gasit tot o sursa oficiala, care spunea ca flaconul (250 ml) merge la 50 de litri de motorina, daca se vrea o curatare, pentru ca raportul de 1:1 este pentru ungere si preventie.
    Am folosit primul flacon,…intr-adevar "abur" nu a mai scos, sau daca a scos a fost mult mai putin. Nu sunt sigur, pentru ca inca este rece afara si se confunda usor cu aburul de condens. Mirosul, a revenit cel de Euro IV. Asta e de bine…
    "Ca sa fie bine si sa nu fie rau", am prins curaj si acum sunt la al doilea flacon.
    Dupa, nu stiu cum fac. Sa folosesc Metabond impreuna cu Kent (dozate corect), sau sa le folosesc intercalat ?
    Nu stiu, inca ma gandesc.
    Deci, cei care aveti ceva probleme si deja ati folosit Dura Lube, Liqui Moly, etc,
    fara prea mari rezultate… si care inca mai vreti sa incercati ceva, eu zic sa luati in seama si Kent-ul asta.
    Acum am alt dubiu. Daca acest Kent are si el proprietati de ungere ca Metabond-ul, daca si proportia este identica, pretul Kent-ului fiind sub jumatatea Metabond-ului,…nu cumva se merita folosit in locul Metabond-ului ?
    Am vazut la service ca au degripant… Kent si cica ar face parte din articole profi.
    Cel de la magazin a spus ca a fost sceptic la Metabond, din cauza vanzarii tipic americane, "din usa in usa", ca la aspiratoare, fara o distributie in magazine. A avut si el la vanzare, de la un "distribuitor" si nu l-a deranjat "plata inainte", cum s-ar crede. Idee e ca nu prea a mers la vanzare si astfel, s-a lasat. Mai mult l-a folosit el… :)
    Deci, treaba e spre bine. Sunt realtiv multumit. Vedem pe mai departe.
     
    Ultima editare: 11 Feb 2016
  2. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Am citit tot ce s-a scris in ultimile pagini si nu stiu ce sa zic cu aditivarea asta, nu am avut timp sa studiez fenomenul. La masina din semnatura am bagat o singura data un aditiv Techron, cica e o chestie smechera ce foloseste BMW in reprezentante (sub alta denumire) si se baga odata la 5k km. Cand l-am bagat mi s-a parut masina mai vioaie, dar nu contest efectul placebo. Dar am pierdut juma de ora la benzinarie sa scot capacul respectiv! :blush:

    Cred ca o varianta buna e sa vad Budapesta odata pe an (fara concedii) mananc un gulas, fac un plin cu Shell V-Power, goarna la caleasca si cred ca se curata tot sistemul de injectie! :)

    Dar pana una alta, mai urmaresc discutia.
     
  3. cristysir

    cristysir 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    Audi A5 Coupe, 1.8 TFSI 170 CP, 2009; Audi TT Roadster, 1.8T 225 CP APX, 2000
    salutare tuturor,

    pentru colegul Kspic, la masina din semnatura, ce se preteaza mai bine in materie de aditiv de pus in combustibil(benzina)? marca/model - cantitate utilizata!
    nu am incercat pana acum nimic in materie de aditivi, insa anul trecut am avut pe creier sa-mi curat admisia si am observat pe supapele de admisie ceva depuneri. de atunci imi tot sta un ghimbe in coasta cum sa fac sa curat supapele alea in mod "natural". folosesc doar benzina efix 95 in oras iar cand ies in afara pun varianta superioara, dar cum in afara orasului masina merge cam 20% din km facuti, ma gandesc ca de aici si problema depunerilor!

    cu stima,
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    :sos: Pentru colegul Kspic, si pentru restul, ce credeti despre aditivul de la Bardahl dupa continutul componentilor acestuia ? La noi in fabrica am gasit apa in motorina la unul din stivuitoare,:applaus: iar mecanicul nostru a recomandat acest aditiv, spunand el, ca acesta este cel mai bun pe piata pentru a proteja inpotriva daunelor provocate de apa.
    Acest aditiv, teoretic, ar trebui ::blahblah1:
    - sa mentina gaurile injectoarelor libere si curate
    - sa unga pompa de motorina si injectoarele
    - sa previna depunerile din biodizel
    - sa protejeze sistemul de alimentare inpotriva daunelor cauzate de apa sau coroziune
    - sa evite degradarea motorinei si sa previna depozitarea de murdarie in rezervor
    - ajuta la mersul mai bine a motorului

    Cea ce nu inteleg este,cum o cantitate asa mica de aditiv(0.2%--0.3%) poate sa faca toate acestea?:uhm: Este intradevar un produs bun, sau este doar publicitate?:)
    Momentan il folosesc si eu de 200km, dar inca nu pot sa ma pronunt.:racer: Vom vedea in viitor. Pun o poza cu continutul.:undwech:
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ca veni vorba de cantitati/proportii…
    Eu am ajuns la concluzia ca aceste cantitati infime, la litri buni de combustibil, sunt pentru intretinere.
    Mai toate recomanda totusi ca daca e sa faci un tratament, sa folosesti tot flaconul la o cantitate de combustibil ce ar reprezenta jumatate de rezervor, sau cu plinul facut.
    Am pus din greseala intr-un BMW tot flaconul de aditiv de motorina, unul cica bunisor, puternic, desi trebuia sa pun cu pipeta si… nu a avut nicio treaba.
    Liqui Moly am pus la Audi de fiecare data la jumatatea cantitatii de motorina indicate. Totul a fost OK. Si deci nu o data. Ideea ca vroiam sa fac o curatare, sa fie ceva mai puternic.
    Una e "sa mentina gaurile injectoarelor libere si curate" si alta e sa curete ce e deja murdar/infundat.
    La Kent Fuel Guard II, ca si la Metabond, trebuie sa pui cu mililitri, dar am pus tot flaconul de Kent, nu la 50 de litri cat spunea o alta sursa oficiala, ci la 40. De doua ori. Nu a sughitat deloc, dimpotriva.
    Culmea e ca tot ei spun, ca nu recomanda raportul de 5ml de Kent la 1 litru de motorina (fata de 1ml/1litru), spre a curata mai bine, pentru ca nu influenteaza cu nimic. Pe alt site am gasit faza cu flaconul la 50 de litri de motorina. :)
    Sunt convins ca si la Metabond, desi sunt colegi care pun EXACT 9ml, sau 6, daca torni tot flaconul in jumatate de rezervor nu are nici cea mai mica problema, doar ca ramai tu rapid fara aditiv.
    Cat despre majoritatea aditivilor ciudati de prin magazine, daca e sa-i analizam la rece, cu mirosul si pipaitul, eu cred ca e un simplu "gaz lampant", in cel mai bun caz, kerosen. Astea doua pot prelua apa din filtru si apoi "arsa" in cilindri.
    Concluzia ? Pentru o oarecare lubrifiere, merg cantitatile alea infime, dar chiar daca pui tot flaconul, nu influenteaza radical proprietatile motorinei, nu e un pericol, ca atunci cand pui peste 20 de litri de motorina, 40 de benzina. Nu dau nume. :)
     
    Ultima editare: 14 Feb 2016
  6. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    cristysir Salut.

    Eu am folosit Millers Petrol ECO MAX care este un aditiv mediocru. Adica face treaba nu zic nu, dar este ceva mai slabut ca Metabond Megalene Plus. Ai avantajul ca are recipient de dozare pentru aditiv si nu trebuie sa umblii cu nu stiu ce capacel de dozare la tine sau cu seringa.
    Metabond megalene plus este aditivul meu de suflet pentru ca mi-a scos cele mai bune caracteristici. In sensul ca masina trage mai bine, consuma mai putin iar doza de aditivare nu e mare.

    Ca benzina.... efix mi-a placut mult. Acum depinde si de locatia ta pentru ca ... la Brasov cel putin sunt tare dezamagit de Rompetrol. Nu stiu de unde aduc ei benzina dar cand am bagat ultima oara benzina de la ei de 95 aveam ceva vibratii la relanti. La Buzau e altceva, numai rompetrol bag.
    Mol de 95 benzina care se consuma cel mai greu.
    Mol de 100 benzina faina. Trage motorul, consuma putin si ce sa mai cu aditivul pus de mine extra e bomba pe roti :))

    Tehnic vorbind, cea mai buna benzina este cea de rompetrol. Aditivarea ei este perfecta si este facuta de Keropur. Curatare, protectie, performanta. Daca ai ocazia sa bagi rompetrol de sursa sigura si sa fie rompetrol nu lukoil ( cum se mai baga in unele regiuni ale tarii ) atunci esti pe val.
    Daca zici ca ai fost multumit de benzina de 95 rompetrol atunci mergi in continuare cu ea cu unul din aditivii de mai sus. Meabond sau Millers. Ambele sunt alegeri excelente pentru uz zilnic.


    Legat de Bardahl
    Pe site-ul lor au 2 variante de aditiv pentru diesel. System cleaner care are asa :
    Petroleum Distillate 68476-34-6 ND 75 - 100%
    100 mg/m3, 8 hr TWA, NIOSH
    lIGHT AROMATIC DISTILLATE 64742-47-8 1 - 10 %
    ACGIH TWA 100MG/M3
    ACGIH STEL 200MG/M3
    2-Ethylhexanol 104-76-7 1 - 10 %

    Nu contine nimic in plus fata de metabond. Mi se pare o substanta diluata de asta se si baga un flacon la 80 litri motorina.

    Cealalata varianta de tratat motorina contine
    Petroleum Distillate 68476-34-6 ND 75 - 100%
    100 mg/m3, 8 hr TWA, NIOSH
    2-ETHYLHEXYL NITRATE 27247-96-7 0.035 20 C 1 - 10 %
    AEL: 5 PPM, 8 & 12 HR TWA
    lIGHT AROMATIC DISTILLATE 64742-47-8 1 - 10 %
    ACGIH TWA 100MG/M3
    ACGIH STEL 200MG/M3

    Diferenta consta in 2 etil hexanol si 2 etilhexilnitrat.

    La metabond ai amestec din cele doua
    Acidul nitric interactioneaza cu 2 etihexanolul. Ce rezulta la interactia dintre un alcool cu un acid ? In teorie un ester. - 2-ethylhexyl ester(27247-96-7) sau 2 etil hexil nitrat
    Deci ai 2 etil hexil nitrat + 2 etil hexanol = AMESTEC + un compus anti uzura.
    Deci bardahal nu are nimic de protectie cel putin pentru diesel.


    Produsul pentru diesel nu pare sa fie rau dar nu are nimic special si nimic in plus fata de un preautilizat metabond.

    Bardahl are si aditivi pentru benzina

    Avem asa, cel de octane boost + tratarea combustibilului ( FUEL CONDITIONER + OCTANE BOOSTER )
    Petroleum Distillate 68476-34-6 ND 75 - 100%
    100 mg/m3, 8 hr TWA, NIOSH
    * METHYLCYCLOPENTADIENYL MANGANESE TRICARBONYL 12108-13-3 .051 68 .9
    OSHA PEL: N/A, ACGIH TLV: 0.2 MG/M3, OTHER: N/A
    * 1,2,4-TRIMETHYLBENZENE 95-63-6 2.3 25 C .3

    METHYLCYCLOPENTADIENYL MANGANESE TRICARBONYL = octane booster-ul.
    Nu e cel mai frecvent utilizat compus din aditivi dar scopul lui este bine precizat.

    Ai un singur minus
    " Some manufacturers recommend against use of MMT in their vehicles, while others specifically prohibit its use "

    La cealalta varianta pentru protejarea emisiilor ai
    Petroleum Distillate 68476-34-6 ND 75 - 100%
    100 mg/m3, 8 hr TWA, NIOSH
    LIGHT AROMATIC SOLVENT NAPHTHA 64742-95-6 1 - 10 %
    Polyolefin alkyl phenol alkyl amine Proprietary 1 - 10 %
    * 1,2,4-TRIMETHYLBENZENE 95-63-6 2.3 25 C 2.6
    Benzene, 1,3,5-trimethyl- 108-67-8 1.86 20 C 1 - 10 %
    * Cumene 98-82-8 3.5 20 C .6
    * XYLENE

    Pe scurt, aditivii lor au o parte din functiile cu care se lauda. Eu as evita prima varianta din cauza nivelului ridicat de magneziu pe care il are in total aditivul.

    Metabond-ul Megalene plus mi se pare mult mai complet si mult mai concentrat. De aici si economia de bani sa ii zic asa. Pui aditiv putin si obtii ceea ce ai nevoie pentru ca mediul " caraus " este mic.

    Pentru diesel daca se dreste aditivare Metabond Megasel Plus sau Millers Diesel ECOMAX iar pentru benzinar Metabond megalene plus sau Millers Petron ECOMAX.
    Daca la benzinar se doreste curatare mai profunda atunci silutia optima este REDLINE SI-1 pentru continutul sau ridicat ( pana la 50% de PEA ).

    borsy Motorina de pe afara e beton pentru ca e aditivata BETON. Pe afara Shell foloseste si PEA in benzina. La noi Keropur are ceva asemanator dar nu se compara.


    G@bryel
    Te contrazic.
    2 etil hexil nitrat sa nu uitam ca provine din acid nitric. Nu se foloseste in cantitati mari pentru ca risti sa faci mai mult rau asta la diesel.
    La benzinar nu bagi naflatina la greu pentru ca risti sa o dai in extrema cealalta.

    Rau nu iti va face acum, maine, poimaine sau anul acesta. Problema o sa apara cand nu te astepti si dupa te vad ca spui, aditivii sunt rai.
    Ceva de genul zic unii la uleiuri. ZDDP= anti uzura. Si baga baietii aditiv cu asta in ulei si ajung la prag de abrazivitate. Mama ce bine merge masina.... nu se mai poate. Dar in ulei ai depozit de al, fe, cu, ni .... etc.

    Daca tu vrei sa bagi doze imense ca te consider peste cei care au proiectat zeama e treaba ta. Dar un concentrat mereu se baga in doze mici. Cel putin Metabond, Millers.
    Redline spune ca pentru o curatare rapida poti baga tot flaconul. Ala este un caz in care poti merge pe mana lor.

    Eu zic ca nu o curatare brusca este solutia, ci o curatare lenta si o mentinera a curateniei. Nimic mai mult. Eficient dpdv functional si financiar, aditivul se amorseaza din consumul scazut la unele motoare.

    Sunt multi care baga in motorina ACETONA. Vezi domne' scade tensiunea superfiala ca motorinei. O aberatie pe care o spun niste destepti pe fara. Masina omului nu are nimic dar sunt materiale ale sistemului de injectie care nu accepta o asa inventie de aditiv. Deci tie iti place cum merge masina dar ei nu ii place ce ii dai tu.
     
  7. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Kspic iti multumesc pentru raspuns. Deci sa inteleg ca este un produs bun, dar mi se pare mult un flacon de 1l la 80l de motorina.
     
    plesca_b apreciază asta.
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    E posibil sa fie acelasi flacon cel de pe site de la ei de unde m-am informat. Nu pot sa zic ca au produse bune pentru ca ei dau la amestecul de petrol valori de pana la 100%. Deci dpdv legal ei iti pot vinde motorina in sticla de aditiv cu o idee de adtitiv.

    Teoretic aditivarea de diesel nu poate sa iti faca rau la motor.

    Unii producatori scot bani frumosi pe mediul de difuzie al compusilor chimici care reprezinta aditivul. Adica iei un aditiv gata diluat intr-o proportie. Il mai diluezi si tu si gata.

    Verifica pe ambalaj sau pe site la ei care este doza maxima pentru produsul tau. Sau daca ai nevoie de ceva ajutor discutam pe privat ca sa nu te apuci sa bagi prea mult.
     
    MarianMaxx apreciază asta.
  9. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Tu ma contrazici, dar eu pe tine nu, pentru ca stiu ce vrei sa spui si sunt de acord cu tine… :)
    In schimb trebuie si tu sa-mi intelegi starea, ca ma si vedeam cuparand injectoare. Trebuia sa incerc ceva, nu am facut-o de amorul artei.
    Dar ca sa nu fiu inteles gresit...
    La Kent am gasit pe un site de-al lor, ca:
    "Instrucţiuni
    Fuel Guard este un agent de curaţare ce poate fi folosit pentru
    ambele modele de motoare- pe benzină şi motorină. Un tratatement continuu recomandă adăugarea 1ml de produs la
    fiecare litru de combustibil. De exemplu 50 litrii de combustibil necesită 50 ml de Fuel Guard II. Adăugaţi Fuel Guard II înainte de alimentarea cu combustibil. Pentru curaţarea rapidă a sistemului de
    injecţie vă recomandăm adăugarea a 5ml de Fuel Guard II la fiecare litru de combustibil. De exemplu, 50 litrii de combustibil necesită 250 ml de Fuel Guard II (
    adica un flacon). Adăugaţi produsul înainte de alimentare."

    Deci nu am sarit calul, plus ca etapa asta, de curatare mai accentuata, s-a incheiat. :)

    Si mai are ceva interesant la "Sfaturi si indicii":
    "Pentru curaţarea cotidiană a sistemului de alimentare, Fuelguard poate fi introdus în rezervor în cantităţile indicate pe ambalaj. Pentru o curaţare rapidă, introduceţi Fuelguard prin filtrul de alimentare în concentraţie mai mare pentru obţinerea unei curaţări de calitate"

    Cat despre Metabond, tot asa, am respectat instructiunile. Nu am folosit doza de soc, doarece scrie clar ca mareste cifra cetanica.
    Chestia e ca gasesti 2 variante in ceea ce priveste proportia.
    Varianta 1
    Varianta 2
    Diferentele sunt atat de mici, ca dupa parerea mea nu sunt atat de importante. Ca sa fii linistit, faci media. :)
     
    Ultima editare: 16 Feb 2016
  10. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Pe site-ul ala zice sa pui 10 ml/10 litri dar pe flacon te trezesti ca scrie sa pui 9 ml/10 litri. Diferenta nu e mare dar e bine totusi sa respectam ceea ce zice.

    Nu stiu cum e sa fie nevoie sa schimbi injectoarele. Nu am avut nevoie pentru am mers aditivat mereu :))
    La mine cel putin aditivul se amorseaza prin consum. Deci :D E o investitie care se amorseaza pe masura ce merg.
     
  11. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Ultima editare: 16 Feb 2016
  12. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Pana la urma din ce am mai citit se pare ca Metabond Megasel e mai mult un cetane boost (asa cum e si Amsoil Cetane boost) iar pentru intretinere se recomanda mai bine RedLine 85+ (care ridica si cifra octanica) sau Red Line rl-2 aditiv diesel (nu ridica cifta octanica) dar se combina cu Amsoil Cetane Boost si e glont. Sau, si nu s-a adus in discutie, aditivii LM care au o experienta solida in acest segment, iar in acest sens as aduce in discutie LM Super Diesel Additive si LM ComonRail Additive, au aprx. aceleasi compozitii dupa cum arata Msds-ul, pe langa lubrifiere si curatare, ridica si cifra octanica. Avantajul e pretul (15-20 lei 1 flacon de 250ml) si faptul ca se folosesc odata la 2k km, deci nu umbli cu seringa dupa tine.

    Pe mine ma tenteaza RL rl2 + Amsoil Cetane Boost :yahoo: dar si cele doua produse de la LM. Mai vad, inca sunt in cercetari, ca sa zic asa. :)
     
  13. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Lasa produsele LM. Alea sunt din categoria diluat :)

    Rl-2 + amsoil cetan boost suna bine.
    Vezi ca la RL-2 e bine sa mergi cu doza mica adica de 4-6 ml. Peste el poti pune sa zicem un 70-80% din doza de amsoil.
     
  14. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nu stiu ce sa zic de LM ca sunt diluate, mai citesc cateva MSDS-uri, poate gasesc o comoara neslefuita. :)
     
    kojak13 apreciază asta.
  15. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Pana la urma m-am lamurit si cu aditivii astia. Cam toti contin aceleasi substante in functie de destinatia lor, diferenta e facuta de calitatea lor si de concentratia folosita, poate.

    Metabond Megasel e un cetane booster cu un pic de solvent de curatare.
    RedLine 85+; curatare in principal, plus cetane booster
    Amsoil Cetane Booster e un cetane booster, normal :)
    Millers Ecomax; solvent, cetane booster
    RedLine rl2: curatare in principal, are si cetane booster
    RLi Bio-Power Summer Diesel Fuel Conditioner (Soy-Based): curatare si protectie
    LM Speed Diesel Additive; curatare in principal, cetane booster.

    Astea sunt cateva exemple, sigur mai sunt si altii, nu am mai avut rabdare sa caut mai mult, la LM mai sunt produse doar ca Speed Diesel Additive mi s-a parut cel mai interesant.

    Inca nu sunt 100% hotarat daca sa folosesc asa ceva, dar din lista de mai sus (fara RLi) cel mai mult ma tenteza in acest moment LM Speed Diesel Additive. 1 litru e 38 lei, doza de 25ml la 10l motorina, e si pentru curatare si intretinere si pentru ridicarea cifrei octanice. Si daca s-ar folosi o doza de 36ml la 10 litri combustibil, tot e la jumate de pret fata de RedLine sau Metabond ca ex.

    L.E: Sau mai e varianta sa folosesc Amsoil Cetane Booster + LM Speed Diesel Additive cu doza minima recomandata de producator! :blush:

    "Aditivul Super Diesel este un aditiv de combustibil pentru curaţarea sistemului de injecţie şi a supapelor, asemănător aditivului Injection Cleaner, însă dezvoltat special pentru motoarele diesel. Pentru acest test, APL a lăsat un motor să funcţioneze 32 de ore cu combustibil diesel, care conţinea un procent înalt de zinc. Astfel, s-a accelerat formarea depunerilor. În final, motorul a funcţionat încă 32 de ore cu diesel plus aditivul Super Diesel. Şi în acest caz, inginerii APL au fost sceptici la început, în ceea ce priveşte eficacitatea acestui aditiv. Însă şi-au schimbat părerea: „Acest produs nu numai că a făcut totul, însă l-a făcut chiar mai bine“. În prezent, aceştia folosesc aditivul personal pentru curaţarea motoarelor lor utilizate pentru teste."

    APL este un institut de testare cunoscut în Germania, care deţine peste 700 de angajaţi şi utilizează 145 de bancuri de testare a motoarelor. În mod normal, APL testează motoare şi componente de motor pentru producătorii auto. Atunci când LIQUI MOLY a solicitat institutului să efectueze teste, uimirea a fost mare:LIQUI MOLY este prima şi singura companie din piaţa secundară (aftermarket), care a solicitat din proprie iniţiativă institutului APL să efectueze teste ale produselor.

    Super Diesel e similar cu Speed Diesel, diferenta este facuta de faptul ca Super Diesel se foloseste 1 flacon de 250 ml odata la 2k km, iar Speed Diesel se foloseste la fiecare alimentare. Oricum e interesant articolul (luat de pe siteul LM) care nu contest ca nu e si ceva reclama mascata.
     
    Ultima editare: 17 Feb 2016
    kojak13 apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Metabond Megasel Plus - are cetan boost, are solvent pe baza de 2 etilhexanol. Cetan boost pe baza de 2 etilhexil nitrat. Si un polimer de protectie.
    Redline 85 plus - corect
    Amsoil - corect
    Millers - lubrifiere, curatare, cetan
    redline rl-2 - doar curatare fara cetan boost. 2etihenxaol doar daca are omonimul nitrat e cetan boost
    RLi........ nu stiu de el
    LM speed are lubrifiere si nitrat pentru cetan boost


    Man reclama lor nu o baga la discutie :) Mai trebuie sa manance si gura lor o paine, nu lua de buna tot ce se scrie.

    Bun este Liqui Moly Aditiv Diesel Schmier daca vrei o protectie pe langa un cetan boost.

    Eu Redline 85 plus si RL-2 folosesc la masina tatalui si am folosit la fostul dieselar. Sunt produse foarte bune dar le cam folosesti o data. Adica faci o data curatarea, dupa curatare mergi pe mentenanta iar 2etihexanolul din metabond e suficinet.

    Eu am facut urmatoarele combo la diesel
    - 85 plus cu Megasel plus
    - RL-2 cu megasel plus

    La benzinar
    - SI-1 Redline + Megalene plus

    O data facuta curatarea nu te apuci sa mai bagi curatare forta ca nu mai ai de ce. Adica e ca si cum ai spala masina de 14 ori intr-o zi. O speli degeaba ca mai mult nu scoti :))
    Dar daca totusi vrei sa scapi de un pitic ( cazul meu uneori :) ) Bagi curatare in doza foarte mica periodic pe langa doza de intretinere.
     
    Ultima editare: 18 Feb 2016
  17. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Sunt foarte mici cantitatile de curatare din Metabond, frectie la picior de lemn, ca sa ma exprim mai plastic. El e in principal un cetane boost, se poate vedea dupa concentratia pe care o are in acest sens.

    Nu vreau sa fiu perceput ca sunt contra Metabond, dar personal prefer sa folosesc Amsoil Cetane Boost + un produs de la LM pentru curatare si intretinere (CR additvi, Super Diesel, Additive K, etc., sunt multe si nu difera foarte mult compozitiile, cu mici exceptii).
     
  18. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Citeste cu atentie ce am scris mai sus :)
    Curatare o data, mentinere mai departe.

    Nu cureti cu metabond in 1000 km ceea ce cureti cu un dedicat pentru 80 litri. Ci cureti in km mai multi in 250 litri de motorina consumata, asa cum spun si cei care l-au facut.

    Tu faci cum vrei, dar atata timp cat aditivul are compus de curatare in cantitate mica pentru o curatare lenta dar sigura, nu trebuie afirmat ca este doar cetan booster.

    Pentru protectie ai 4,4 dibutil-ditio-carbamat in cantiate de 5%

    In total iese un 80% amestec, restul poate fi solvent naphtha sau alt compus netoxic.

    Acel metabond este folosit pentru a fi folosit pentru cati km vrei tu. In un asa complex de substante chimice nu poti face exces de compusi de curatare. Asta este cea mai safe metoda.
    Eu am tot laudat aditivii metabond pentru ca mi se par cei mai echilibrati pentru a fi folositi la infitnit cu rolul de a curatata sitemul de injectie LENT si pentru a mentine sistemul de injectie curat. Pe langa asta pentru a asigura o ardere completa, o cifra cetanica mai ridicata ca rezultat final un complex de chimicale benefic motorului si buzunarului.

    La mine aditivul renteaza prin consum, ies cu o aditivare pe care dau 0 lei in total asta din cauza consumului mai scazut.

    @audi66 a spus ceva de un consum redus. El merge mult si isi curata sistemul de injectie lent si sigur.

    Daca combini LM Super diesel ala cu amsoil cetan, ai 2 ridicatori de cifra cetanica. Ai 2 etilhexilnitrat in exces, nu e indicat. Ti-am mai spus pe PM ca 2 etihexilnitrat-ul provine din nitrarea 2etihexanolului cu acid nitric.

    Chimia facuta in facultatea de mdicina mi-a fost mai de folos pana acum sa inteleg aditivii asta pentru ca fac parte din MSDS. Intelegand reactiile chimice intelegi si unii factori secundari care nu sunt peste tot pusi.
    "
    Nitro compounds are organic compounds that contain one or more nitro functional groups (–NO2). They are often highly explosive, especially when the compound contains more than one nitro group and is impure. The nitro group is one of the most common explosophores (functional group that makes a compound explosive) used globally. This property of both nitro and nitrate groups is because their thermal decomposition yields molecularnitrogen N2 gas plus considerable energy, due to the high strength of the bond in molecular nitrogen.

    The nitro group is also strongly electron-withdrawing. This makes the C-H bonds alpha to the nitro group acidic.

    Aromatic nitro compounds are typically synthesized by the action of a mixture of nitric and sulfuric acids on an organic molecule. The one produced on the largest scale, by far, is nitrobenzene. Many explosives are produced by nitration including trinitrophenol (picric acid), trinitrotoluene (TNT), andtrinitroresorcinol (styphnic acid).
    "
     
    Ultima editare: 18 Feb 2016
    radu20 apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    In general e cea mai indicata metoda de curatare cea mai putin invaziva.

    Acum ceva pagini pentru cei care incepeau aditivarile am recomandat doza mica dupa care doza in crestere.
    Eu sunt pro a ceea ce este eficient si corect la pretul cerut. Ca prim criteriu calitativ.

    Se pot face combinatii faine gen
    RL2+85 plus de la redline
    RL2 + amsoil
    RL2 + metabond ( ceea ce folosesc eu la dieselare ) cu RL-2 in cantitate mica la motor ca al lui borsy si cantitate mare in motor euro3. RL-2-ul are si rol de protectie.

    Cand am combinat 85 plus cu megasel plus am pus doza de 10 ml 85 plus cu 6 ml megasel. Rezultatul excelent. Nu am vrut sa fac exces de 2etilhexilnitrat dar vroiam protectia redline a sistemului de injectie.

    La 1.4 TFSI si 1.2 12v am metabond megalene plus simplu sau cu Redline SI-1 in doza de 5 ml la 10 litri ( maximul este de 23 ml /10 litri din cate imi aduc aminte ) Asta pentru un plus de PEA pentru o curatare sau sa zicem prevenire mai accentuata.

    Nu trebuie sa va zbateti prea tare cu aditivii. Exista n combinatii de aditivi fiecare cu rolul lui. Poti face un aditiv de protectie altul de performanta altul cu ambele variante. In general dozele se fac individaul testand rezultatele fiecarei combinatii.

    Combo e mai mult pentru pasionati. Pentru cei care vor siguranta si incredere ( nu ca la militia Ro ) merg pe aditivi gata asamblati cu roluri multiple gen
    - millers petron/diesel ecomax
    - metabond megasel/megalene plus
    - redline 85 plus / si-1

    Uneori bataia de cap este prea mare.

    Aceleasi dispute sunt si in detailing. Ce sealant pe post de baza sa se foloseasca, care sa fie stratul 2 -3. Spalarea cu nu stiu ce combinatii sau amestecuri de substante. Samponul, stergerea directia de aplicare a protectiei.... etc.
    Nu exista produs bun pentru orice masina si exista produse care se comporta mai bine un ulele masini. Am spus masina generalizand ( aditivi, uleiuri, produse de cosmetica .... etc )

    Eu de cam 2 ani tot citesc despre aditivi si testez. Abia acum pot sa imi dau cu parerea oarecum dar oricum nu sunt la nivelul cel mai inalt.
    Daca nu esti din domeniu, miile de km si zecile de teste sunt cheia.. Plus cateva cunostinte de chimie.

    Am cam 50k km eu de cand merg cu aditivare. Sau mai bine de 50 k km nici nu mai stiu. Cert e ca la diesel abia dupa 30k km am gasit combinatia ideala. La benzinar am 12k km si inca lucrez la ea :))
     
  20. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Kspic, nu vreau sa ma contrazic cu tine pe subiect (si din faptul ca nu prea stapanesc foarte bine subiectul, inca :)) dar dpmdv. Metabond Megasel e un cetane boost cu proprietati infime de curatare si protectie. Aaaaaa, ca tu esti multumit de el e cu totul altceva, dar daca vorbim de ce e scris negru pe alb, aia e.

    Apoi, LM Speed diesel are in o compozitie substante de dispersie, curatare si protectie intre 60-80% (dpmdv. undeva pe la 75%) si substanta pentru cetane boost intre 10-25% (dpmdv. undeva la 20%) deci nu foarte mult, unde Metabond Megasel are intre 50-70% (dpmdv. cat mai aproape de limita de 70%). LM recomanda doza de 25ml la 10l motorina, deci la 70l, 175 ml, asta inseamna ca 1 flacon imi ajunge pentru aproape 6 plinuri.

    Cei de la Amsoil, la Cetane Boost spun ca 1 flacon de Cetane Boost iti ajung pentru 300 l mototorina ca sa ridici cifra octanica cu 7 puncte. Bun asa; avem motorina de efix 51, 25ml LM Speed probabil ridica cifra octanica cu 2 puncte, unde mai adaugi 60ml de Amsoil Cetane Boost care ridica cifra octanica cu 3 puncte si avem un Efix 56, deci unde e prea mult!? ;) Inca mai studiez dar cred ca se poate merge cu 80 ml 70 litri motorina, ridica cifra octanica cu 4 puncte + 25ml Speed Diesel, si ai un Efix 57, plus curatare si protectie optima. Combinatia asta costa 100 lei si iti ajung pentru 6 plinuri de 70 litri. Metabond Megasel iti ajunge pentru 4 plinuri, deci costa cu 50% mai mult fata de combinatia de mai sus, si in mare parte ai doar un cetane boost.

    De la LM mai sunt variante, pe care le poti folosi la fiecare plin sau la 2k km, dar Sheimer pe care mi l-ai zis pe PM e doar pentru protectie, nu si curatare/intrtinere. Oricum imi dau seama ca indiferent de varianta aleasa de la LM + Amsoil Cetene Boost, merita prin prisma faptului ca faci o reducere de 16 lei la plin cu Efix 51, fata de Efix 55 (bine, e fix pix, zero) dar cel putin ai certitudinea ca e corect aditivata si ai si protectie si curatare a sistemului de injectie.

    Astea fiind spuse, saptamana viitoare cumpar Amsoil Cetane Boost + LM Speed diesel. :) Sper ca nu 'mi-am prins urechile' intre cifre si calculele sunt corecte. :)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta