1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare, directie - suspensie sau rulmenti la A4 B6 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de 4AUDI, 14 Sep 2007.

  1. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
    Ultima editare de un moderator: 28 Aug 2015
  2. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Hai ca imi vine sa rad de mine..ce tantalau sunt.Mersi de informatie...am crezut ca a mea e alien :eek:
     
  3. Catalin07 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2015
    Locație:
    Ludus
    Masina:
    Audi a4. B6. 1896. 2002
    Salut. Am un a4 b6 avant din 2002. Problema mea este ca tocmai ce i-am schimbat directia si acum oscileaza ca si cum ar bate puternic vantul din lateral. Sau mai bn spus "subvireaza" ma poate ajuta cineva?
     
  4. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Fa-I geometria directiei. O sa te lase fara anvelope in scurt timp.
     
  5. Alboy

    Alboy 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 1.9 tdi avant 2003

    Am achizitionat un A4 B6 Avant din 2003 si am aceasi problema adica trage volanul dreapta dar credeam ca e cauciucul putin mai desumflat. Stiu ca am de schimbat capetele de planetara si cele de bara, asa mi-a zis un mecanic dar cand am citit aici m-ati pus pe ganduri. :(
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba capetele de bara si fa unghiul la cineva capabil, nu e obligatoriu sa aveti aceeasi problema.
     
  7. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    Salut,
    Vedeți ca brațele si capetele de bara de la S-line diferă fata de cele standard. Pe stick-erul din portbagaj găsiți tipul de suspensie ( de exemplu S-line are 1BV).
    In funcție de asta se alege codul original. La capetele de bara diferența e vizibila , dar la brațe nu se vede la ochi. Asa ca se întâmpla sa nu iasă corect geometria si din cauza asta

    image.jpeg
     
    ovi love audi apreciază asta.
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu e diferenta de forma sau dimensiune. E doar de fiabilitate. Cele cu C ar trebui sa fie mai rezistente decat cele cu A pentru suspensie normala.
    Iar la capete de bara la fel, cele care zici tu ca se vede diferenta , mai groase, aveau acolo un cauciuc pentru amortizarea socurilor, iar la cele mai "subtiri " pentru suspensia sport, S-line si de drumuri grele s-a eliminat acel cauciuc, sunt mai rigide si ar trebui sa fie o idee mai precise la directie.


    Cand faci niste afirmatii categorice, macar sa fii documentat si in deplina cunostinta de cauza.
    Eu fac referire pentru bratele superioare si capete de bara, adica reperele la care tu faci referire.

    Fac aceste referiri/completari din manuale, nu din memorie. Si stiu exact ce spun cand afirm ceva. Capatul de bara cu codul 4F0498811 pentru suspensia normala (cel mai gros) are exact aceeasi lungime cu capatul de bara cu codul 4F0498811A (cel subtire) pentru suspensie sport. Din intamplare, le am pe ambele acasa si ti-am facut poze sa vezi exact cum sta treaba.
    Nu mai continui, nu vreau polemici. Dar e bine sa fim temperati atunci cand innotam in ape tulburi. Multumesc.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    Si eu vorbesc in cunoștința de cauza si daca ai sa citesti ssp-ul care prezintă suspensia la modelul B6 si B7 ai sa vezi ca iti explica diferența. La brațe . Eu am pățit prima oara pe un B5 Facelift la care nu ieșea unghiul. După ce am schimbat brațul a iesit . Era mai lung sau mai scurt , nu mai tin minte ca sunt 13 ani de atunci.
     
  10. B131WAY 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 2.5tdi 163hp
    Am un A4 B6 2003 2.5 tdi, nu este quattro.

    Cand am cumparat masina acum 2 ani prima oara cand am iesit din oras si am inceput sa o alerg mi-am dat seama ca nu sta deloc ok in viraje si iti da o senzatie maxima de nesiguranta contrabalansand...la service mecanicul mi-a sugerat sa schimb toate arcurile si amortizoare deoarece sunt praff
    Dupa ce am citit pareri pe forum am ales varianta arcuri Eibach si amortizoare Bilstein B4, toate bune am schimbat, masina a coborat vreo 2 centimetrii mai jos, in oras se comporta ok nici foarte rigida nici prea moale, cand am iesit inafara aceiasi problema.....trebuie sa abordez virajele cu viteza relativ scazuta, masina nu sta lipita de asfalt cum ma asteptam..
    Mentionez ca in aceiasi perioada am schimbat la ea tot chitul de brate, bielete, bucse, toate sunt noi, am mai auzit ca o problema de genul asta ar putea sa mai fie de la bucsele punte spate, am pus sa verifice, au tras de ele, au zis ca sunt ok...
    Intrebari :
    1) oare cer eu prea mult de la masina asta?,,,inainte am avut un A4 B6 1.9tdi cu suspensie Sline din fabrica (masina era fantastica), se comporta supersportiv pe sosea,
    2) cumva 2.5tdi se comporta altfel decat 1.9 datorita greutatii? amortizoarele Bilstein B4 inteleg ca sunt o varianta nu foarte rigida, insa lumea spunea ca in combinatie cu arcurile Eibach sunt ok (mie nu mi se par ok)..
    3) exista si alte variante ce ar trebui sa le iau in calcul ca masina sa fie mai stabila? am verificat si caseta de directie care are un mic joc (nu mare), are legatura? poate fii o posibila cauza?
    4) daca asa ar trebui sa se comporte masina ce variante de rigidizare credeti ca ar trebui sa caut? sa schimb amortizoarele?

    Multumesc
     
  11. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    Salut, eu am avut A4 2.5 tdi Sline , tracțiune fata , si stătea extraordinar pe curbe. Asa cum spui tu la suspensia Sline de fabrica sunt niște setări foarte bune. De exemplu eu am schimbat flansele la amortizoare si am avut ocazia sa vad amortizorul cum lucrează . Abia il împingeam in perete cu toate ca era pe ulei. Am facut niște poze la codurile de pe amortizoare dar nu le mai gasesc. Am gasit doar o poza cu ansamblul si poti vedea codul de culori de pe arc. La 2.5 motorul e mai greu si cred ca sunt setări speciale . Daca pui arcurile si amortizoarele de Sline cred ca rezolvi problema . Ar mai fi o soluție sa iti mai pui niște distanțiere la roti sau niște jante de A5 sau allroadul cu ET mic. Eu am pus de A5 . Stătea superb pe sosea.
     
  12. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    @B131WAY - ca sa fie mai stabila ai nevoie de roti de la 235/45/17 sau 235/40/18
     
    Marian.A apreciază asta.
  13. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    La B6 dimensiunea corecta pe 17 e 235 , 45 , 17. Dar daca pui distanțiere si mărești ecartamentul sta bine si cu 205, 55, 16 . Eu am pus etriere HP cu 2 pistonase de pe audi A6 biturbo si am nevoit sa umblu cu distanțiere de 20mm la jantele de iarna de aluminiu pe 16. Masina stătea super. Am cumpărat pentru vara jante de A5 pe 17 cu et28 si nu a mai fost nevoie sa pun distanțiere ca încăpeau etrierele . Daca pui gume prea late risti sa te faci praf pe ploaie . Eu zic ca la audi A4 B6 dimensiunile cele mai bune sunt 205 55 16 pt iarna si 235 45 17 pt vara. La jantele de iarna pe 17 se poate folosi 205 50 17 .
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ce ar fi sa incetati discutia despre roti (jante si anvelope) aici pe acest topic ca sa nu fiu nevoit sa sterg mesajele.
    In alta ordine de idei nu mai amestecati problemele in topicuri adica sa faceti varza un topic. Discutam/discutati doar despre titlul din topic si atat.
    Despre arcuri si amortizoare la A4 B6 exista topic dedicat. Multumesc.
     
  15. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Avem topic separat pentru suspensie.Va rog sa continuati discutia acolo!
    On T : bratele au coduri diferite in functie de suspensie, insa fizic difera doar pe partea de bucsa.Nu difera lungimea sau forma!Daca geometria nu iese din cauza unui brat, acel brat este defect.
     
    Ultima editare: 13 Feb 2016
  16. ionutsss

    ionutsss 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 - 1,9 TDI - 131 cp AWX 2002
    O problema care se pare ca acum am observat-o. Cand iau un viraj stanga sau dreapta, volanul nu isi mai revine (decat cam 80% din el revine). Puteti sa imi spuneti ce ar trebui verificat?
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Bucse si bietete bara stabilizatoare.
     
  18. lupascu iulian

    lupascu iulian 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4/B8 2.0 2014
    Stiu ca sunt brate pe spate, dar nu stiu exact cum se numesc si vad ca nu se gasesc de cumparat.
    Cam asa arata bratul.

    [​IMG]
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Brat punte spate. :)
    Si eu am avut ceva divergente cu el, vine numai pe original. Se poate schimba o singura bucsa la el, cea dinspre roata, cealalta nu o gaseste nici un program ca reper separat, doar impreuna cu bratul.
     
  20. lupascu iulian

    lupascu iulian 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4/B8 2.0 2014
    Si cat costa acest brat pe original. Le gasim si la magazinele de profil sau doar in reprezentante?
     

Distribuie pagina asta