1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A6 Avant V6 2.5TDI 132kw AKE

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de Skywalker, 16 Sep 2014.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Deci, hurdubaia s-a ales cu:
    schimbat coliere furtune servo (s-au schimbat usor ca doar e mic al dracu' motoru')
    schimbat ulei servo (pentru cine vrea, trebuie 2l iar toata instalatia "cere" 800ml)
    curatat cam tot ce am putut mufe electrice si reizolat unele cablaje (munca de chinez batran... acelasi motiv ca la furtune)
    inlocuit traseu vacuum cu furtune noi
    reatasat carcasei filtrului de aer, furtunul de vacuum (oare ce rol are ala acolo?...); in carcasa mai este un tub care colecteaza aer din partea inferioara a carcasei, nu-i vad rostul, asa ca anulat si izolat acea "gaura", acum admisia este numai pe tubulatura principala, cea cu priza de aer deasupra radiatoarelor.
     
  2. robbert 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 sedan 2002 FL, 1,9TDI AVF M6+1
    acea gaura ma gandesc ca e pentru a se scurge apa trasa pe admisie cand ploua sau ceva de genu. e posibil sa ma insel, doar imi dau cu parerea.
     
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Furtunul de vacum din carcasa filtrului este conectat la electrovalve.Cand acestea nu lucreaza, trag aer de afara prin furtunul acela.Modelele mai noi au filtru incorporat in electrovalva!
    Cat despre gaura din caracasa filtrului: la modelul meu este o gaura in carcasa filtrului, spre aripa si un racord sub carenajul de roata.Este un fel de admisie suplimentara.
    Nu inteleg de ce ai acoperit acea gaura.Daca a fost din fabrica, eu cred ca are rolul ei!
     
  4. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Robbert:Aia este mult mai mica, ceva la "fi" 5 mm si situata mult mai jos.
    Catalin:Banuiesc ca ar fi un fel de colector de aer cald acea gaura ca altfel nu inteleg.
    Trage aer pe la furtunul ala, deci nu ar trebui sa faca asa! Unde trebuie sa verific daca acele electrovalve au curent sau vreo siguranta arsa. Eu am spalat motorul si de atunci am beleaua asta. Am verificat daca am vacuum la EGR si turbo si... nimic, mort.
    Unde sa mai verific si ce?
     
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pe la care furtun trage aer?Daca vorbesti de cel mic, ce se mufeaza in carcasa filtrului, este normal.Acel furtun pentru asta este, sa traga aer cand nu ai nevoie de vacum la Egr, turbo si clapeta de shut off.
    Electrovalvele sunt controlate de Ecu si din cate stiu eu nu au sigurante!Se verifica pe log(N75 si N18), iar cea de la shut off se verifica la oprirea motorului daca actioneaza clapeta!
    Se mai pot verifica si fizic prin masurarea rezistentei si alimentarea cu 12V.
    Aer cald in afara compartimentului motor?sub aripa aerul are ~ aceeasi temperatura cu cel din fata capotei.
     
  6. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Rezolvat problema, tin sa le multumesc lui Boresque si lui lxl.
    Toata treaba a fost din vacuum si anume:
    de la pompa de vacuum este un prim traseu spre pompa de frana - se verifica furtunul flexibil ce iasa din pompa si intra in tubul de plastic = este vacuum.
    de la pompa de frana sunt doua iesiri, una merge... nicaieri cu capac, a doua merge spre o supapa unisens - verificat si inlocuit furtunul (sectiune 3.2mm) = este vacuum.
    de la supapa unisens este un cot de cauciuc ce face legatura intre supapa si racordul in forma de T (acest racord face legatura intre traseul cu electrovalva de pe admisie & spalatorul de faruri si electrovalvele EGR si Turbo) - aici prima problema, din cauza obosirii cauciucului si a diferentelor de temperatura se largeste si scapa vacuum = rezolvat prin fixarea cu coliere metalice tie wrap (urmeaza identificarea codului de piesa si inlocuit)
    de la racordul T pleaca un furtun spre electrovalvele EGR si Turbo, la aceste doua este un alt racord T cu doua coturi de cauciuc - aceeasi problema de obosire a cauciucului si aceeasi rezolvare.
    Daca nu se cunoaste acest aspect se ajunge la niste costuri cam mari pentru ca VAG-ul va da o lopata de erori la senzori de admisie, turbo si ce mai este pe acolo.
    Sper sa fie de ajutor si altor colegi cu motorizare similara.
     
  7. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Sondaj de opinie

    Am nevoie de o parere vis-a-vis de masina din semnatura, si anume:
    1. sa o vand si sa caut altceva, dar ce altceva in buget de 4500 euro (cu tot cu banii de pe Audi)
    2. sa "bag" in masina 2000 eur?

    Ce ar trebui sa fac la masina ca sa o aduc la stadiul de masina (acum este un semineu rapid)
    1. directie fata
    2. discuri / placute fata
    3. telescoape fata / spate
    4. distributie & accesorii
    5. schimb ulei in cutie + filtru + garnitura filtru
    6. cauciucuri 205/55/16 (4 buc)
    7. parbriz (plin de puncte minuscule dar deranjante pe ploaie, nu am vizibilitate maxima)
    8. inlocuit contacte usi deschise 3 din 5
    9. reconditionat faruri si sau inlocuit lupe xenon (D2S)
    10. curatat siroco
    11. reparat alternator (nu incarca suficient)
    12. verificat pompa injectie + injectoare (reparat ce-i defect)
    13. refacut traseu alimentare pe original (actual este o treaba cu o pompita si ceva supape pentru a nu pierde amorsarea, la 1 din 10 face pe nebuna)
    14. inlocuit tampon motor, ala cu senzor
    15. carcasa filtru habitaclu
    16. rulou portbagaj
    17. stergator luneta
    18. posibil un cap planetara
    19. diagnosticat consumul marit, undeva la 17% (nu circul mult cu masina, undeva la 3 drumuri pe zi: dimineata 7 km; pranz 2km; seara 7 km. Cam asta e media, consumul poate fi din cauza asta - nu stiu)

    Am uitat sa adaug impozit 870 lei si RCA cu pret necunoscut pentru ca RCA-ul il voi face in Septembrie 2015.

    In perioada (aproximativa) 1 feb - 1 sept voi fi plecat iar masina nu va circula.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa-ti masina ta. Ia-le pe rand si repara intai partea mecanica. Nu stii ce "cazan" poti cumpara. Asa macar stii ce are asta. Bafta.
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    De asta mi-e frica, de alte cazane, macar asta, cand am luat-o, a fost semineu pe langa ce cazaturi am vazut.
    Investitia o vreau odata pentru ca masina va sta aprox 7 luni (durata contractului) deoarece eu ma intorc pe barca. Plus ca vreau sa nu mai am probleme cu masina macar 3 ani.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Investitia o faci dupa ce te intorci. Acum baga masina la garaj. Bafta.
     
  11. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Parerea mea e sa o faci pe asta ca nu sti ce iei,daca o sa te uiti in timp la prezentarea mea pentru ca nu am avut timp sa postez inca tot,o sa vezi tot asa am bagat bani in ea dar macar stiu ca e totul nou si nu mai am treaba pana castig la loto sa imi iau alta mai noua.
    bafta cu ea si sa te bucuri de confortul ei
     
  12. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Da, inclin spre a investi suma asta pentru ca nu prea am alta optiune (strict financiar), Y 61 LWB ar fi dar impozit mult mai mare, 2800cmc sau 3000cmc; Sharan... dar nu trage ca asta si e cam acelasi spatiu. In rest nu prea am optiuni, Xtrail e mai mic, Navara cam urata, Tuareg-ul... un dulap inutil la fel orice alt SUV 4X4.
    Practic un 4X4 offroad ar fi ce trebuie, nu Allroad, ala e alta mancare de peste. Taxele si impozitele mari daca nu prinzi una ca autoutilitara, costuri intretinere parca o idee mai sus ca A6-le.
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    :crying:
    Gata, a decedat Audi, s-a calat un piston sau cel putin asta este concluzia de pana acum (am vorbit cu lxl, si asta a fost concluzia lui)
    Scoate fum alb pe la joja, continuu si pe la busonul de ulei scoate fum alb ciclic plus ca se aude o bataie la motor.
    N-am sa ma chinui sa o repar ca asa ii voi tripla valoarea...
    La dezmembrari cu ea...

    Trag, totusi, speranta sa fie vreo supapa & culbutor...
     
  14. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Va intra la o reconditionare totala, cel mai probabil in toamna, ma astept la aproximativ 3000 usd dar se va face tot.
    Motor - reparatie capitala
    Directie - nou tot
    Suspensie - telescoape noi
    Frana - fata tot nou
    Parbriz - schimbat
    Interior - reconditionat scaune si bancheta (piele antracit pe lateral cu sezut rosu si cusaturi albe); plafon gri; cotiera rosie; rulou portbagaj antracit + stergator luneta nou
    Faruri - inlocuit lupe D2S
    Sirocou - reparat
    Usi - contacte reparate la 3 din ele (una inca mai merge)
    Cutie Viteza - inlocuit cu manuala in 6 trepte si ambreiaj nou

    M-am tot gandit ce sa fac si cel mai bine este sa o reconditionez cat pot mai bine si cu bani nu foarte multi, sper ca 3000 usd sa ajunga altfel ma spurca nevasta. Cum am ajuns la aceasta decizie?
    Simplu: ce alta masina pot avea in @6000 euro care sa-mi ofere confortul si dotarile din Audi si in care sa nu trebuieasca sa bag bani 2 ani. Pentru ca daca duc Audi in suma asta voi avea ceva spectacol.
     
  15. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Vom avea un fratior mai tanar, undeva 2003-2005 iar asta va ramane de piese. Urmatorul il vreau inmatriculat in Ro cu taxa nerecuperata (si-o poate recupera dupa ce il cumpar de cate ori vrea, oricum asta va ramane in familie mult si bine).
    Deci, caut un Avant Quattro de 132kw in cutie manuala, cod motor BAU sau BDH. Am vrut un Allroad dar m-am linistit repede din cauza pernelor de aer. Compromisul gasit Avant Quattro.
    Nu ma linistesc cu Audi, asta e, imi place mult modelul, degeaba o tot dau de gard cu alte modele, odata ce te molipsesti nu mai ai scapare. Stiu ca voi ajunge in vreo 7000 euro cu amandoua cazanele dar imi place surubareala si mecanica auto, asa numai bine ca pot folosi unul de experimente.
     
  16. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Rezolvat problema!
    Gazele de carter erau de la injectoare infundate si ne-etanse, cum s-a remediat:
    1 Demontat injectoare si pompa - trimise la verificat, demontat, curatat, inlocuit toate 6 duze Bosch, centricubat pompa, inlocuit supapa in pompa, curatat pompa.
    2. Curatat galerie admisie, intercooler.
    3. Demontat catalizator, inlocuit cu teava, deci cat free!
    4. Turbina nu a necesitat curatare, se prezinta foarte bine
    5. Curatat epurator gaze, nu era infundat dar daca tot am desfacut juma' de motor...
    6. Inlocuit bujii

    Montarea injectoarelor, aici e un mic dichis: injectoarele au o saiba de foc pentru a etansa camera de ardere. Aceasta se inlocuieste si se curata de calamina locul unde intra injectorul, e un fel de scula de samfrenat care se baga in locasul injectorului. Dupa care se monteaza totul la loc.

    Motorul merge, trage bine!
    Problem solved!

    Pentru cei care au scurgeri de ulei in cantitati foarte mici pe la O-ringul de la injector de pe capacul culbutori, acestea apar in urma ne-etanseitatii dintre injector si camera de ardere. Procedeul sau remedierea nu consta in alt capac culbutori ci in curatarea locului unde intra injectorul plus o saiba de foc noua... asa a inceput la mine, cu aceste scurgeri!

    Cost distractie = @4.000lei
     
  17. audiaks

    audiaks 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2012
    Locație:
    Paşcani / Iași
    Masina:
    Audi B4 Avant, swap AFN, '93
    Salutare, imi place ca te tii de ea, bravo!. este foarte bine ca ai pus noul motor BAU este mult peste primele serii aparute de V6.
    PS ai renuntat pana la urma la achizitia fratiorului?
     
  18. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Ultima editare de un moderator: 3 Dec 2015
  19. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Se poate inchide, Multumesc!
     
    Ginga apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta