1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Trapa electrica si/sau Solara la A8 D3 - intretinere - probleme diverse

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de FelixSima, 1 Oct 2011.

  1. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Ok. Multumesc mult de ajutor. O zi buna.
     
  2. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    ....iaca si-o "poza" ....
    bafta
     
  3. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    In poza este vorba de un a6
    In realitate furtunasele duc pana jos la stalp unde se termina carenaje .
    La A6 este ca in poza .
     
  4. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Multumesc. Le-am curatat pe cele 2 din fata. A trebuit sa se dea jos fiecare aparatoare de la rotile din fata. Erau infundate chiar la iesire, pline de pamant. In sapte nu am umblat. Duc la fel in sparele aparatorii rotii? Multumesc.
     
  5. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Da tot asa se duc .
    Dar cele mai importante sunt cele din fata pentru ca canalul de acumulare apa este mai mare cel din fata pentru ca masina este inclinata spre botul masinii si are cadere mai mare in fata in spate ajunge cand canalul din fata este plin sau cand masina este inclinata spre spate dar de pincipiu cele din fata fac probleme .
     
  6. Blanaru Razvan

    Blanaru Razvan 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2016
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A8L 4.2 TDI 2009
    Salut,
    Îmi spune e și mie cineva cum funcționează trapa solara ? De unde se activează funcția ?
    Mulțumesc anticipat.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu se activeaza, merge continuu cat timp masina e oprita si e lumina afara. :)
     
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Intra in meniul climei si undeva mai jos o sa ai "solar operation". Cand e on in functie de intensitatea luminii baga aer de afara cu ajutorul ventilatorului climei, iar cand e off nu face nimic :).
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai idee cum se activeaza meniul cu VCDS ? Am un prieten cu A8 dotat cu trapa solara dar fara meniu in MMI.
    A facut curand update la MMI, se poate sa fie si asta o cauza.
     
  10. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Sincer nu stiu, eu cand am luat masina am cautat prin meniu si am facut proba sa vad daca asa se opreste. Cand e frig afara si soare e chiar aiurea sa te chinui sa incalzesti habitaclul si dupa ce opresti motorul sa iti bage aer rece de afara.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, e cu dus-intors situatia. :)
     
  12. Renata

    Renata 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.0 diesel 2007
    Buna seara,
    Tot am probleme cu scurgerile la trapa infundate. Anul trecut m-am trezit cu apa in masina cand a plouat. A intrat apa pe la trapa. Am fost la un service si a desfacut la rotile din fata si a curatat, nu am mai avut probleme sa se ude plafonul. Dar trapa se inchide greu uneori, cu viteza normala dar se comporta de parca intalneste un obstacol, se redeschide si ma chinui ceva pana reusesc sa o inchid .
    Pe langa asta mai nou cu ploile de zilele astea am inceput sa ma trezesc cu foarte multa apa in portbagaj dar de pe plafonul portbagajului, acolo unde este si mica trusa de scule. Deci ceva tot mai este infundat . Ideea este ca nu prea se gasesc meseriasi care sa stie exact unde trebuie desfundat. Multumesc anticipat
     
  13. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Cel mai indicat este sa apelezi la reprezentanta. Chiar daca ne sperie cu tarifele aplicate, sau uneori lipsa de profesionalism, la urma, daca au interes sunt cei care rezolva lucrurile.
    Multa lume din cauza apei din masina au ajuns sa isi arda module, amplificatoare, sau au intampinat alte probleme, care pentru remedierea lor au ajuns la niste costuri enorme si mult stres. Cu anumite interventii este indicatat sa nu se amane sau neglijeze prea mult.
     
  14. Renata

    Renata 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.0 diesel 2007
    Am sa ma interesez si la reprezentanta . Avand in vedere ca am avut niste intamplari groaznice cu bavaria in trecut . Masina 3 luni prin sevice la reprezentanta ..treburi de genul :) de costuri sa nu mai zic
    Ca idee nu simt deloc ca merg la sigur la reprezentanta , eventual la cineva recomandat pe acolo . Dar pana la urma cred ca nu e ceva chiar atat de complicat pt ei sa desfunde alea
     
  15. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Buna Renata ,
    Am mai spus si o repet iar :D
    Inchisul greoi il ai de la motorasul de paravant care probabil acum face si zgomot cand este trapa deschisa ( Cand trapa este deschisa acest motoras coboara si urca paravantul in functie de viteza cu care rulezi, in momentul inundarii s-a cam dus si motorasul si de aceea face zgomot si tot de aceea ai senzatia ca trapa se inchide greu sau ca intampina obstacoloe in inchiderea sa .. practic obstacolol intampinat este paravantul care nu mai este actionat corespunzator din cauza motorasului defect deja) La carte scrie ca cei cu trapa periodic de preferat o data la 6 luni sa se faca revizia trapei adica sa se unga pe sina daca este cazul si 2 cel mai important dezfundarea scurgerilor care se afla pe fiecare stalp dar cele mai importante sunt cele de pe fata de la acelea incepe necazul . Problema este studiata de mine amanuntit si rezultatul testului este cam asa .. scurgerile sunt putin gandite prost .. pe langa praful care se scurge printre chederul trapie care sa zic ca nu este foarte important in infundarea acestora cea mai pacatoasa problema este ca scrugerile de pe fata se lovesc undeva in zona carenajului rotii unde se strange noroi si se auto infunda jos intrand noroi/mizerii deci problema nu pleaca de sus ci de jos ! :)) si automat se umple furtunul cu apa ca nu mai are cum sa curga si ploua in masina ... Stiu deosebit am patit o si eu de cateva ori si cand se anunta ploaie stateam cum umbrela in masina sa nu se distruga electronica MMI ca ploua exact pe ea . Vara , daca se nimereste o ploaie torentiala este trista rau problema ca se strange apa sub mocheta sub consola sub calul central.. e nenoricire curata .. Furtunele de scurgere mai au si la capete un fel de stut proiectat acolo special ..chipurile sa nu intre noroi mizerie , recomandarea mea este sa fie scos ca ingreuneaza scurgerea si acela si se astupa repede .. Problema este aproximativ asemanatoare cu nefericitii care au a6 si tot la fel se inunda in masina ,masina ne avand trapa .. problema acolo este bine stiuta tot la fel cu o scurgerea in zona parbrizului langa robinetii de caldura tot la fel o tampenie de garnitura care se lasa usor infundata si varsa apa in masina ( am zis nefericiti in ideea celor patiti nu ca ar fii nefericiti ca au a6 atentie nu este injurios este vb de necazul lor cu problema asta)
    Da sa revin .. scuze de lungire .. dar poate asa este mai bineinteles de multi care intampina aceasta problema specifica (a8 are cateva chestii de astea de fabrica cu trapa cu ecranul MMI inevitabile la un momentdat)
    Deci recomandare :
    1. A se desface carenajul rotii care se prelungeste sub caroserie spre rotile din spate (vorbesc de partea fata aici ) a se identifica furtunul trapei dupa care scoaterea stutului care il are in cap .
    2 Desfundarea furtunului de scurgere prin jet de aer puternic din partea de sus spre jos.
    3. Verificarea frutunui : Se ia o sticla de apa 2L de preferat si a se incepe sa se toarne apa in canalul de scurgere al trapei ( Apa patrunde printre chederul trapei si caroseria si se varsa intr-un canal , iar in acel canal sunt "infipte" furtunele de scurgere si apa acumulata trebuie sa se scurga prin acele furtune jos afara .) Bun daca dupa turnarea apei in canal se vede golirea rapida a canalului de acumularea apa al trapei este primul semn bun .. Acei 2L de apa trebuie sa ii observati jos in afara masinii in zona carenajului. Si atunci desfundarea s-a realizat corect .
    4. Daca este cazul si deobicei dupa inundarea repetata a masinii este cazul ! Se recomanda inlocuirea motorasului de la paravant acela care va face zgomot in timpul deplasarii cu trapa deschisa si tot el va face probleme la inchiderea trapei .
    5. De verificat sina trapei daca necesita ungere .


    Se recomanda evident operatiunea aceasta de facut si la reprezentanta dar cum este bine stiut de preferat la recomandarea cuiva.
    Se recomanda o data la 4 luni verificarea scurgerilor si o puteti face si dnv exact cum am specificat la punctul 3. si daca apa se scurge greoi trebuie facuta revizia daca se scurge repede puteti sta linistiti o perioada .

    Bun sper sa imi iertati greselile daca ele sunt (incerc sa scriu repede si sa fac si un bine si imi fac si treburile mele deci complicat pt mine oarecum )
    Sper sa fie descrierea si rezolvarea pe intelesul tuturor. Daca ar mai fi intrebari puteti sa postati dar sper ca l-am eliminat pe toate.
    Aviz celor care considera ca au data "mii de euro" pe un A8 si ploua in el sau care are N-X probleme .. Dragii mei a venit timpul sa ingrijiti masina daca doriti sa nu aveti probleme sau sa evitati problemele .. orice revizie facuta la timp sau orice piesa schimbata din timp sau orice martor bord aprins si rezolvat la timp te scuteste de probleme este clar .
    Unii dintre voi nu ati bagat decat combustibil si atat in masina ! si dupa va plange auleu s-a intamplat aia dar stii eu nu am rezolvat problema din timp desi stiam de ea ..
    (EX: huruie rulmetul la roata , burduful la planetara este fisurat cunosti problema si mergi in continoare asa sa nu te miri daca se rupe roata dintr-o data asa ... Ma rog e un ex)
    Dragi mei ,problemele pot fi prevenite ! Nu vreau sa ma dau destept etc etc .. Chiar nu asta este interesul meu vreau doar sa ajut GRATUIT !
     
    Ionut, djxme200, Renata și alți 2 apreciază asta.
  16. Renata

    Renata 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8 3.0 diesel 2007
    Multumesc de raspun. Anul trecut in vara am fost cu ea sa o desfundedar doar pe fata a curatat alea ce e drept. Testul cu apa l-am facut si apa de la trapa se scurge. Oricum o sa fac in curand o curatare iar. Trapa nu face nici un zgomot mai ciudat. Doar faza cu obstacolul.
    Oricun multumesc de raspuns si intrebarea mea ramane valabila si catre alti utilizatori daca recomanda careva vreun service unde pe langa mecanica clasica sa stie si treburile astea de scurgeri :) pentru ca e un soi de puzzle pentru unii mecanici
     
  17. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Din cate am inteles motorasul de la paravant se poate anula fara nici o problema. Dupa aceea paravantul functioneaza ca oricare altul. Operatiunea asta o sa o fac si eu in curand. Am problema asta de 2 ani de cand am masina, dar nefolosind trapa prea des am tot amanat. Daca o deschid pana la jumatate nu ma deranjeaza zgomotul :)

    As avea de completat ca nu e recomandat a se sufla cu aer comprimat direct in canalul de scurgere al trapei, procedeul recomandat este sa se desfaca capitonajul la toti cei 4 stalpi, sa se scoata furtunasele din canalul de scurgere si sa se sufle direct in ele. Mie in spate imi umezea plafonul in ambele parti, depinde cum era masina inclinata si cand s-a desfacut capitonajul s-a constatat ca era furtul deteriorat la imbinare si supura. Daca se sufla direct aer putea sa plezneasca de tot, si din cate am inteles au fost cazuri cand a sarit de tot furtunul pe fata si cand s-a facut proba toata apa a intrat in stalpi. Fiind problema dupa aceea la tablourile de sigurante de pe lateralul bordului. Deja masina are 10 ani si orice cauciuc isi pierde din proprietati. Sunt cazuri si cazuri, dar este recomandat sa te duci la reprezentanta sau la cineva priceput care a facut operatiunea de cateva ori bune. Eu nu am fost la reprezentanta pentru ca ma puneau sa scot scaunele fata sa imi scoata mocheta sa o usuce, ca sa nu ramana miros. Daca erai din Constanta iti puteam recomanda persoana respectiva.

    Legat de problema cu foarte multa apa in portbagaj, mai ales pe la trusa de scule, imi este greu sa cred ca vine de la trapa, eu as verifica mai repede chederul portbagajului, sau stopurile de pe portbagaj, poate acumuleaza apa in spatele lor si cand il deschizi curge in trusa.
     
  18. eull 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A8 2008
    salutare; djxme200 ai reusit sa anulezi ridicarea paravantului? ce codare ai facut in vcds? eu nu vreau sa-l anulez ci doar sa se ridice si sa stea ridicat, fara sa se mai coboare de cate ori acelerez/descelerez ca ma bazaie la cap. ms
     
  19. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Salut, nu am reusit inca pentru ca nu sunt in tara si masina e in garaj la umbra :). Prin anulare m-am referit la indepartarea lui definitiva. Paravantul actioneaza dupa aceea ca la orice masina, cand deschizi trapa se ridica si cand o inchizi coboara.
     
  20. eull 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A8 2008
    Din cate an citit e acelasi motoras care trage si trapa si actioneaza si paravantul deci nu il poti dezactiva! Acum poate exista setare vcds sa nu se mai plimbe
     

Distribuie pagina asta