1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Modificare fuzete - Butuc roti - Trecere de la 4 x 108 la 5 x 112 la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de adideac, 30 Apr 2016.

  1. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Salut,
    Am o intrebare care nu am vazut sa fie pusa (posibil sa ma insel). A trecut cineva de la 4 x108 la 5x112 pe masinile noastre ? Se potrivesc butucii / fuzetele de audi 100 C4 sau de A4 B5 ?
     
  2. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    pe spate sunt cel mai usor de modificat, folosesti butucii de a4 b5, dar trebuie sa folosesti si sistemul de franare tot de a4 b5. Pe fata e ceva mai complicat. Fuzete audi S2 plug&play, dar nu cred ca merita pretul, Fuzete audi S4 C4, cele de 100 C4 nu se potrivesc, cu ceva mici modificari. Flanse adaptoare, in care dai numai 4 gauri, din cele 5 pt 5x112. Acuma depinde ce vrei de la masina si daca intr-adevar merita efortul.
     
  3. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    Mersi de informații, am vazut pe un site strain ca butucii de pe puntea din spate de la A4 B5 Quattro se potrivesc pe fata la B4. Singura diferenta este la butucul de B5 care e mai scurt cu 2 mm. Si o poza. In partea stanga e cel de B5
     
  4. Florin Nexos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    pascani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.6, 1994
    Salut,ai mai rezolvat ceva cu conversia de prezoane?
     
  5. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    inca nu m-am apucat de treaba,am strans ceva informatii ,daca te intereseaza nu ezita sa ma intrebi.
     
  6. Florin Nexos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    pascani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.6, 1994
    Mi`am dat comanda de butuci pe fata pentru 80 de pe audi a4 b5 quattro cum ai zi tu,iar pe spate am sa pu8n tot de a4 b5 normale
     
  7. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    O sa trebuiasca sa pui ceva flansa intre butuc si disc sau ceva saibe intre fuzeta si suportul de la etrier iar pe spate mai potrivesc si de pe 100 C4.
     
  8. Florin Nexos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    pascani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.6, 1994
    Dar pe fata de ce trebuie sa fac asta ?
     
  9. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    daca ai fi fost atent ai fi vazut ca cel de b5 ii mai scurt cu 2mm
     
  10. Florin Nexos 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2016
    Locație:
    pascani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.6, 1994
    Am vazut,si cu ce afecteaza asta?
     
  11. Vasile miu

    Vasile miu 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2016
    Locație:
    Gaesti
    Masina:
    Audi 80 cabrio
    Salut adideac,
    Poti te rog frumos sa-mi explici si mie paşii ce trebuiesc urmati pentru trecere de la butuci 4×108 la 5×112 ? Am un audi 80 cabrio si imi doresc foarte, foarte mult sa fac aceasta schimbare. Multumesc.
     
  12. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut , ma bag si eu ca musca in lapte ...
    Diferenta aia de 2 mm iti va arunca discul mai inafara , daca ai observant nu prea ai unde sa ii pierzi + trebuie verificat sa fie nuturile de la planetara compatibile .
    Fuzeta fata 895407615A .
    Fuzeta spate 895501653 pentru Quattro sau 8A0501653A pentru tractiune fata .
    Sunt fuzetele pentru 80 S2 sau ultima serie de 80 V6 Quattro Coupe .
    Mare atentie la modificari de genu , recomand sa se faca o articulatie separata , sa nu folosesti ce ai pe masina poate ai nevoie de piese in plus . Eu am avut nevoie de bastoane de planetara mai lungi cu 10 mm la o modificare de genu .
    Prea mult de munca , pentru prea putin .
    Spor .
     
  13. Cercetasu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Coupe B4 (1995) 85kW
    Salutare,

    Dupa o lunga perioada de inactivitate revin cu o imbunatatire pe care am facut-o saptamana trecuta masinii mele.
    Datele problemei sunt urmatoarele: masina din fabrica are butuci cu 4 prezoane ceea ce-mi limiteaza destul de mult variantele de jante. Dorinta mea este sa pun jante originale de pe modelele noi de Audi.

    Partea de documentatie:

    Pe modelul meu a existat o versiune cu 5 prezoane si anume S2-ul. Din pacate fuzetele de fata de S2 dupa cod se gasesc doar pe original si costa vreo 7-800 lei bucata iar pe spate nu ma ajuta pentru ca eu am doar tractiune fata.

    Partea din fata:
    Dupa mai multe cautari am gasit compatibilitate la nivel de planetara (numar de dinti si diametru) si rulment cu Audi A4 B5. Difera insa inaltimea fuzetei si a discului dar am zis ca poate fi un donator bun din moment ce se potriveau atat diametrul discului cat si prinderea port-etrierului. Speram ca cele doua sa se compenseze. In poze vedeti fuzeta de A4, fuzeta de Coupe si cele 2 in paralel.
    IMG-20171023-WA0000_1080x1920.jpg IMG-20171023-WA0001_1080x1920.jpg IMG-20171024-WA0000_1080x1920.jpg

    Partea din spate:
    Si aici se potrivesc piesele de pe A4. Axul, port-etrierul, dimensiunile discului si ale senzorului abs sunt aceleasi. Singura diferenta ar fi ca pe A4 butucul vine integrat pe disc.

    Ca sa fiu sigur ca totul va fi ok am luat piesele de la dezmembrari pentru a face un test. Totul pare sa fie ok pana in momentul in care am strans surubul capului de planetara si fuzeta a atins port-fuzeta si a ramas blocata.

    A trebuit sa caut o alta solutie. Dupa alte cautari am gasit ca s-ar potrivi fuzeta de spate de pe Audi A4 B5 quattro. Din pacate si acestea se gasesc noi cam la acelasi pret cu cele de S2 asa ca am preferat sa le comand de la dezmembrari.
    Mai jos vedeti fuzeta de A4 si cea de Coupe in paralel si diferenta de 2mm dintre ele.
    IMG-20171109-WA0000_1080x1920.jpg Photo from dinu bogdan radu_1080x1920.jpg

    Imi faceam probleme din cauza diferentei ca s-ar putea sa nu mai pice discul pe centrul port-etrierului. Dar problema cea mai mare a fost diferenta de disc. Din pacate singurele discuri potrivite erau cele de S2.

    Sistemul original de franare era modelul Lucas cu un singur piston si discuri de 280x22. Cele de S2 sunt modelul cu 2 pistoane si discuri de 276x25. Deoarece diferenta de diametru este foarte mica am decis sa pastrez sistemul de franare original. Singura modificare necesara a fost largirea spatiului pentru disc din port-etrier. Mai exista varianta de a schimba sistemul de franare.

    Dupa multe emotii totul s-a potrivit si pot spune ca operatia a reusit. Momentan am pastrat cauciucurile de iarna pe 15", dar astept cu nerabdare primavara ca sa trec pe jante de 17".

    Ca observatie, discurile de fata nu le-am gasit nicaieri in tara si le-am comandat de la un depozit din Germania.

    Pentru referinta, codurile pieselor folosite:
    - fuzeta spate Audi B5 quattro 8D0501653B
    - disc fata Audi Coupe (5x112) 276x25mm 895615301D
    - disc spate Audi B5 245x10mm 8D0615601B
     

Distribuie pagina asta