In sfarsit am reusit sa-mi fac ECU (mai exact EEPROM-UL) cu ajutorul "tunerilor de cartier"...Am reusit fara a fi nevoie de aparatura originala sau de "virginizare" acestuia. Pur si simplu au fost sterse log-in-urile proaste si semnaturile de rahat din softul lui Voinea, soft la care nici avansul nu fusese modificat si multe alte harti ce necesitau a fi modificate pentru un soft potent ! Acum, cu ajutorul celor de la digitaltuning, am un soft de care sunt multumit atat de putere (nici nu se compara cu a lui Voinea) cat si de consum ! Iar daca pana acum am vrut sa informez lumea despre posibilele probleme, acum ca am aflat atatea, as vrea sa va arat si "calitatea" produselor lui Voinea. Mult laudatele produse... Daca vreti ceva de calitate, nu va sfatuiesc sa apelati la TCM Turbo ! In demersurile mele, am dat peste cateva firme demne de renume ! M-au ajutat fara sa-mi ceara ceva in schimb ! Au facut-o tocmai pentru a indeparta petele lasate de firmele care stirbesc renumele chiptuning-ului din Romania. Pentru cei care au fost descurajati in urma acestei intamplari, va recomand sa nu va lasati pagubasi si sa apelati cu incredere la chiptuning-ul de calitate, dar nu fara sa va informat in prealabil. Este foarte important ca informatia sa circule, atat pentru firmele de calitate cat si pentru clienti. Greseli se pot intampla oricui, dar cel mai important este modul in care sunt gestionate. La mine tocmai asta a fost problema: nerecunoasterea greselii si faptul ca nu a fost dispus sa ma ajute in rezolvarea problemei. Multumesc din suflet si celor care m-au ajutat cu informatii sub anonimat.
și eu sunt pe cale să fac o resoftare cu cei de la TCM cu un reprezentant din Timișoara....dar după ce am citit tot îmi este cam frică. chiar nu mai știu ce să fac
Eu am 2 masini cu soft facut la TCM. Prima VW Golf 4 Tdi o am de 4 ani cu soft facut de Voinea la Bucuresti si merge fara nici o problema. A 2 a este masina din semnatura Audi A4 B7 1.8T cu soft TCM facut la Brasov, la fel nu am nici o problema cu ea. Parerea mea este ca daca softul este facut cum trebuie si de cine trebuie nu o sa ai probleme plus ca si starea masinii conteaza foarte mult la fel si stilul tau de condus. Bafta
Ce pacat ca softurile nu se fac individual, ci se pun "la kilogram" pe toate masinile cu motorizarea X. Tocmai din cauza asta sunt softurile mai ieftine. E evident ca 2 masini cu acelasi motor, aceiasi cai, acelasi an fabricatie sunt exploatate diferit si ca atare ar trebui sa existe o diferenta de soft, si ma refer la conditia de plecare pentru stage 1, nu la 2-3 variante care mai de care mai mult sau mai putin "safe". Nimic nu e safe daca nu s-a testat masina respectiva pentru a vedea cativa parametrii de baza pentru o crestere de putere. In fine, fiecare face ce doreste cu banii lui.
mda....dar depinde foarte mult unde il faci. Am vazut soft facut "in juma de ora" si apoi am vazut unul facut "pe harta masinii" care a luat cam 2 ore de munca, fara pauze de cafea ci munca in continuu, iar la fiecare modificare data o tura cu masina si vazut cum se comporta. Firme diferite si rezultatul nu mai spun cit de diferit. Cand faci ceva in juma de ora nu ai cum sa atingi toate hartile, vazut cu ochii mei si in graba se mai pot face greseli, mai mari sau mai mici, la unele rescalari ale hartilor (gen turbo, rpm, maf...).
fiecare tuner vede o fila in felul lui. nu sunt toti la fel, de aceea si rezultate diferite. cand vei face asta vei intelege.
Probleme cu softul modificat la APR Romania Acum circa 3 saptamani am apelat la APR Romania pentru un TRIAL de 6 ore, primind recomandari bune in aceasta privinta in vederea resoftararii pentru masina personala, A6 2.0 tfsi. Am luat legatura cu persoana de contact din Bucuresti, mi-a fost pusa versiunea TRIAL, operatiune care a durat maxim 10 minute. Daca eram multumit de soft, il puteam pune permanent contra sumei de 450 Euro. Desi masina s-a schimbat radical cu softul APR, am sesizat un usor zgomot/fasait dupa 3000rpm, iar softul per total mi s-a parut o idee prea agresiv. Prin urmare, am decis sa nu pun permanent softul si de aici au inceput problemele: 1. APR sterge softul original al masinii in momentul codarii si nici macar nu il salveaza. Prin urmare, eu am pierdut softul original, iar masina functioneaza momentan cu un soft APR echivalent celui OEM. 2. APR planteaza o protectie in ECU, astfel incat acesta nu mai poate fi citit decat pe banc. Prin urmare orice alta resoftare implica demontarea ECU, adica costuri suplimentare si o operatiune pe care as fi dorit sa o evit. 3. La reprezentanta AUDI mi s-a spus ca nu imi poate fi rescris softul original, singura varianta fiind sa cumpar un alt ECU. Acest raspuns a venit din partea PBN si PBV. Tot ce vreau momentan este sa imi recuperez softul original al masinii, ce imi recomandati sa fac ? Pana acum nu mi-a fost prezentanta nici o solutie 100% sigura si am cheltuit deja vreo 600lei fara mari imbunatatiri.
dar te-au informat de la inceput ca vor face toate astea? Mi se pare absolut aberant ceea ce au facut....trimite-le un mail celor din US si vezi ce iti vor raspunde, nu prea cred ca cei din RO au procedat conform politicii lor!
Doamne ... cum este posibil asa ceva ? Din ce am mai citit pe paginile de prezentare ale anumitor companii romanesti , soft'ul original este stocat pe suport solid ( cd , dvd, stick ) si predat utilizatorului iar , actiunea rollback este complet gratuita. Intrebari : 1. Ti s-a adus la cunostinta de riscul de pierde soft'ul OEM si de "protectia " in ECU ? 2. S;a facut vreo logare in mers sa se observe parametrii si posibile cauze ale zgomotului nou aparut ? 3. Ce are de spus reprezentantul APR in aceasta situatie ? Sper sa se rezolve cat mai curand ! MArius
Mik, nu mi-au spus nici macar valorile exacte pe care masina le are dupa resoftare, nici macar nu apare pe site. Nu mi-au spus ca pierd softul original, tot ce mi s-a spus a fost ca dupa 6 ore softul APR se sterge din ECU si masina revine la softul ei original. Am luat legatura cu cei din US si dupa cateva schimburi de mailuri in care mi-au recomandat sa merg la reprezentanta concluzia lor a fost sa iau legatura cu APR Romania. APR Romania fiind un domn mai exact, foarte de treaba de altfel. El s-a oferit sa ma ajute doar ca nu prea are cu ce.. P.S. Se pare ca sunt primul client APR care nu este multumit de versiunea TRIAL si vrea sa revina la versiunea stock... marius555 1. Nu, nu mi s-a spus nici ca pierd softul original, nici ca imi va fi plantata o protectie ce impiedica o resoftare la orice alt tuner prin metoda OBD. Practic sunt obligat ca la fiecare modificare a softului sa dau ECU jos. Daca as vrea sa resoftez masina in alta parte si ar fi nevoie de 3-4 interventii asupra ECU, asta ar insemna ECU pus si dat jos de pe masina de 3-4ori...interventia cu OBD se poate face doar daca pe ECU este soft original. 2. Nu s-a facut nici un log in mers, la diagnoza nu a fost sesizata nici o problema. Posibil ca acel zgomot/fasait sa fie de la presiunea crescuta in turbina sau orice alta modificare de la TRIAL. Am revenit la APR doar dupa expirarea TRIAL-ului si deja nu mai putea fi sesizat nimic. 3. APR RO s-a oferit sa plateasca pentru recuperarea softului original, numai ca nu am gasit deocamdata nici o solutie in acest sens. La reprezentanta mi s-a spus ca nu se poate. Deja a devenit o chestiune un pic stresanta si pentru mine, ba chiar costisitoare. Aparent, sunt legat de softul APR pana la schimbarea ECU, deoarece nu pare a fi exista nici o solutie 100% pt stergerea softului APR si scrierea unui soft original.
Nu numai APR face asta. Este un baiat in Militari care are o biblioteca impresionanta de mape pt ecu. Daca vrei iti dau numarul lui de telefon. Asa se intampla cand Gigeii citesc pe bloguri despre firme serioase de tuning si se gandesc sa isi faca si ei o afacere din asta. Asta e valabil si pt SUPERCHIPS.
Dupa mai bine de o luna de la TRIAL-ul APR masina a revenit la softul original. Toata operatiunea a fost realizata cu ajutorul lui Ginel (Powertech), iar costurile au fost suportate de APR. Multumesc lui Alex Motea de la APR pt intelegere, intreaga situatie a fost neplacuta atat pt mine, cat si pt el, din toate punctele de vedere. Sper ca problema sa fi disparut, softul pus pe ECU a putut fi citit prin OBD. Va veni si resoftarea, mai multe detalii pe topicul masinii.
Aceeasi problema am avut-o si eu la golf 5 gti, si parea o catastrofa dar am rezolvat cu ajutorul lui victor de la powerchip. ecu blocat la citire, soft "echivalent" etc. Ideea e ca softul original al masinii se trimite in state la producator si se poate recupera. Softul de la apr este foarte bun dar nu in varianta trial ca va da dureri de cap
Nu am gasit alt topic despre APR si m-am gandit sa postez aici, in cazul in care sunteti fani APR cititi bine link-ul urmator pana la capat : http://audirevolution.net/forum/index.php?topic=2924.0
Teapa data de Dogtuning performance parts din Arad Acest individ cu firma Dogtuning performance parts din Arad promite marea cu sarea, a primit masina unei cunostinte sa o modifice, un Audi S4. Primeste 3000 de euro pe o manopera in ianuarie 2017 ca sa faca o conversie de la bi-turbo la o singura turbina si de atunci si pana acum a stat ca un ghibit si nu a facut prea mare branza. Cand s-a apropiat cat de cat de finalul lucrarii si-a dat seama ca nu mai are chef sa faca evacuarea completa!!!! si voia sa o faca scurta, probabil sa o scoata prin aripa dreapta ca sa ii fie mai usor si sa se scape cat mai repede de masina si de client. Normal ca prietenul a fost nemultumit, si-a zis ca vrea evacuarea completa ca sa poata circula pe strada cu masina, masina fiind de strada si nu de competitie! Voi ati mai auzit ca un client sa fie ignorat?!? `Prestatorul` Dog i-a zis ca nu mai are chef si nervi sa modifice masina si sa vina clientul sa o ia de la atelierul sau, doar ca in cazul acesta intelegerea de 3000 de euro pica si isi pune prestatorul Dog preturile lui umflate din care a rezultat ca, clientul mai are sa ii dea 900 de euro, asta dupa ce a "scazut" din manopera 300 euro evacuarea, 500 de euro montaj electronica, 300 euro programare electronica!!! DA, PE LANGA EVACUARE, MAI AVEA DE MONTAT SI PROGRAMAT O ELECTRONICA DE TIP STANDALONE Vi-pec i88. Clientul s-a dus la atelier cu trailerul sa isi ridice masina, prestatorul nu a vrut sa ii dea masina fara cei 900 de euro si fara sa ii semneze un deviz de reparatie de 6400 de euro, da ati citit bine, 6400 EUROOO!!!! Probabil ar fi vrut sa il dea pe client in judecata sa mai scoata niste bani in plus daca ii semna devizul. Clientul a chemat politia, poate trebuia sa il denunte pentru ecscrocherie, DAR dupa o lunga cearta, prestatorul Dog s-a inmuiat, nu i-au mai trebuit cei 900 de euro, si a refacut devizul de reparatii pe 3000 de euro la solicitarea politiei conform intelegerii!! Clientul a semnat, a urcat masina pe trailer si a primit factura pe 3000 de euro pe cat s-au inteles dar culmea, nu pe firma Dogtuning performance parts ci pe firma Pro Rosal SRL, firma de pe care poate are autorizatie RAR pentru reparatii, probabil pe Dogtuning performance parts nu are nimic!! Am sa atasez mai jos conversatiile de pe whatsapp dintre client si acest mare tiunăr, desi mai mult a dat tunuri!, ca dovezi la cele intamplate. Marele Dog mai are inca o reclamatie facuta de alt client pentru un nissan la adresa aceasta https://forum.4tuning.ro/606-feedba...amatie-firma-dog-tuning-perfomance-parts.html . Comunitatea de tuning din Romania e mica `domnule` Dog si se afla, ma mir ca aveti tupeul sa va purtati asa cu lumea si sa dati tunuri... oare cati au mai luat tepe de felul asta pana acum de la dumneata?!.. Rusine!!!!