1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa ulei motor 2.0 TDI - sistemul de antrenare cu probleme- reparatie si/sau inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cipi_, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Copakbana

    Copakbana 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Neamt - Romania
    Masina:
    A6 C6 4F - 3.0 TDI - Quattro - 232 HP - ASB - Tiptronic - 2008
    Se mai întâmplă și din astea. Dar nici cei de la Audi și nici eu nu avem o explicație logica. In nici un caz nu poate fi vorba de exploatarea defectuoasa a mașinii. E modelul de pompa ce are actionare pe pinioane, nu pe lanț. Ce ar cauza așa ceva ? E rupt si pinionul de sus de la vibrochen. Cu 10.000 mii km în urma am schimbat pompa mica din ansamblu și imbus-ul acela fara sa rectific gaura din balansier. Am montat doar un imbus nou dar acele rotite nu le-am schimbat. Mașina are 160.000 km. Cam repede sa se rupă de bună voie.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
    kojak13 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este un defect cunoscut si v-am mai spus ca nu cititi. S-a explicat despre asta in topicul asta si nu esti tu primul care ai patit asta si nici ultimul.
    Cand ai umblat acolo ai intrebat si tu ce ai de facut ? Acel pinion care se prinde cu o piulita care are o saiba dubla are un defect de fabricatie si s-a inlocuit de foarte mult timp cu alt sistem de prindere / fixare pentru acel pinion de antrenare. Cam de 2 (doi) ani s-a modificat acel pinion cu tot cu prindere.
    Dar asta patiti cand va reparati masinile la totii mecanicii care nu stiu sa faca ce trebuie, nu se intereseaza exact cum sa procedeze si isi bat joc de clienti.
    Insa cea mai mare vina o aveti voi care inainte sa va apucati de reparat / schimbat / inlocuit ceva nu intrebati si mai ales nu cititi acest forum unde sunt explicate toate problemele masinii care o aveti. Trebuia in secunda doi sa ma suni, pentru ca tu stii bine ca eu repar aceste pompe de ulei si stiu foarte bine toate bubele care le au aceste modele de Audi. Bafta, ca ai nevoie.
     
  3. Copakbana

    Copakbana 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Neamt - Romania
    Masina:
    A6 C6 4F - 3.0 TDI - Quattro - 232 HP - ASB - Tiptronic - 2008
    Domnul Cristi, asta e aceeasi problema pentru care v-am sunat prima data. De atunci pana acum, abia ieri am reusit sa o desfac. Masina mea este in service la AUDI Belgia, nu la un garaj in spatele blocului cum ati zis. O sa schimb tot sistemul de actionare al pompei de ulei adica tot ansamblul, absolut tot. Costa, dar masina este in garantie. O repar la reprezentanta Audi si va plati firma de unde am cumparat-o. Eu cand v-am sunat si v-am spus ca am acea huruiala, nu am reusit sa mai ajung la Bucuresti sa imi dati acel balansier modificat. Dar asta nu inseamna ca am reparat-o la nenea din "coltul blocului". De atunci pana acum nu am reusit sa ma mai ocup de ea, pentru ca am un alt tip de servici, nu lucrez cum lucreaza majoritatea. Timpul meu este limitat sau complet lipsa. Baia mea este cu actionare pe pinioane, nu pe lant, deci este un model nou, refacut de Audi si de aia am intrebat cum e posibil sa se rupa asa pentru ca e un model nou de baie.

    Stiu ca e un defect general, o eroare de la Audi, stiu toata povestea cu pompa, imbus, ax balansier. Dar nu am stiut si nu am vazut vorbindu-se de acele pinioane, mai ales la pompa de ulei actionata pe pinioane.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ti-am spus ca ai reparat masina in spatele blocului. Mai citeste inca odata mesajul. Mai grav este ca ai mers la reprezentanta si cei de acolo nu au stiut ca trebuiau sa-ti inlocuiasca acel pinion si sistemul de fixare al pinionului. Da-mi telefon sa-ti spun exact cum sa procedezi ca precis o sa repete aceeasi greseala chiar daca masina se repara la reprezentanta Audi.
    Stai linistit ca nici cei de aici de la reprezentanta Audi din Bucuresti nu stiu ca trebuie inlocuit acel pinion daca se intervine acolo. Am verificat eu asta.
     
    Boby_yoghi și razvan ilie apreciază asta.
  5. Copakbana

    Copakbana 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Neamt - Romania
    Masina:
    A6 C6 4F - 3.0 TDI - Quattro - 232 HP - ASB - Tiptronic - 2008
    Am avut acea huruiala, v-am sunat. Nu am reusit sa ajung in tara si acum am mers la service aici unde stau pentru ca nu am vrut sa plec la drum cu acel zgomot. S-a desfacut masina si s-a descoperit ce e in poze. E prima interventie asupra ei de cand am avut probleme. E pinionul original, al masinii. Nu am efectuat reparatii la masina. Au zis ca imi vor sschimba tot sistemul de actionare al pompei de ulei. O sa ii intreb daca noua pompa de ulei vine cu acel pinion modificat cu noul sistem de prindere sau tot vechiul sistem.
     
  6. Mario91 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2016
    Locație:
    Oravita
    Masina:
    A4 2.0tdi bpw 2006
    Bună ziua,
    Dețin de aproximativ 1 an si jumatate un audi A4 B7 2006 2.0 tdi cod motor BPW. In urma cu aproximativ 2 luni s-a infundat filtrul de particule complet (toti 3 martori aprinsi in bord dintr-o data). Nu am mai putut face regenerare si am decis sa anulez PDF. Zis si facut, am plecat la Timisoara la un mecanic care se ocupa cu asa ceva. Mi-a anulat DPF-ul si mi-am pus si un soft mai agresiv putin pe ea masina avand acum undeva la 170-180 cp. Mecanicul mi-a spus ca turbina are uzura si turbina va murii curand. Dupa nici 2 luni a murit turbina. Eram cu treapta 3-a pe la 3.500 de ture cand a pocnit axul turbinei, fum alb dupa mine, am oprit imd motorul. A doua zi am dus-o la alt mecanic la mine in oras, am desfacut turbina (ax rupt) am comandat un miez Garret l-a montat a schimbat si geometria variabila find cea veche blocata. Am curatat tot traseu de la intercooler pana la turbina fiind plin cu pilitura de la paleții turbinei. Totul curățat + miez nou de turbină montat la loc. Am pornit masina am lasat-o sa mearga aprox 30 de minute dupa care am plecat sa ma plimb putin pentru a elimina uleiul de pe evacuare. Dupa nici 100 de mentri mi-a blocat-o si pe a 2-a turbina. A montat un manometru pentru a verifica presiunea de ulei de la pompa de ulei, rezultatul fiind presiune minima. Am desfacut si baia de ulei sa verificam pompa. Pinioanele sunt ok imbusul acela hexagonal fara joc fara uzura, mai fusese schimbat de fostul proprietar (neamțul). In schimb am gasit ceva uzura in interiorul pompei. O sa atasez o poza pentru o parere din partea voastra. Mentionez ca nu mi-a aparut in bord oil level presure low dar pe manometru indica presiune scazuta. Posibil sa pierd presiune si sa nu am ungere din cauza asta ?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Turbina ta a cedat din cauza lipsei uleiului si presiunii de ulei. Inainte sa cumperi masina asta trebuie citit pe net in general pentru ca sa stim in cunostinta de cauza ce cumparam nu sa ne plangem pe urma pe forumuri despre ce am patit.
    Spanul ala este de la pompa mica din interiorul ansamblului pompei de ulei. Pompa aia mica trebuie inlocuita cu ultima revizie care are codul: 03G115105H.
    In afara de asta trebuie sa mai schimbi si un pinion, care este explicat de ce, in acest topic. Nu mai trebuie sa scrii nimc in plus doar sa faci ce scrie in topicul asta care te rog sa-l citesti integral.

    S-a vorbit si despre problema ta in acest topic si despre problema asta se stie foarte bine. La aceasta masina cu acest motor de 2.0 TDI, dupa ce o cumparam, primul lucru este sa desfacem ansamblul pompei de ulei ca sa :

    - rectificam gaura din balansier
    - sa punem alt imbus nou confectionat cu alta dimensiune si fabricat dintr-un material special (un otel special)
    - sa schimbam pompa mica de ulei cu cea care este ultima revizie care are codul: 03G115105H (deoarece modelele vechi de pompa fac span in timp)
    - si sa schimbam unul dintre pinioanele mici de antrenare al pompei ce are codul 03L 198 488 (modelul revizuit/modificat care are doar o singura saiba), pinion care daca nu este schimbat exista riscul sa rupa/sparga restul pinioanelor de antrenare. Exemple sunt chiar in acest topic.

    Toate astea sunt explicate de mine de zeci de ori in diferite topicuri pe acest forum. Degeaba ai vazut tu acel ax din balansier ca este bun pentru ca eu iti garantez ca acel ax are joc acolo si acel ax care il ai acum pe masina trebuie urgent inlocuit si gaura urgent marita in balansier pentru ca altfel o sa schimbi la turbine pana te plictisesti si nu numai asta o sa patesti la motor. Ti-am spus sa citesti acest topic. Bafta.
     
    Boby_yoghi, Rotaru Stefan, demon2008 și alți 7 apreciază asta.
  8. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Intreb si eu pentru informatia mea personala referitoare la pompa de ulei referitor la ce tot patesc colegii carora li se distruge motorul. Inteleg ca pompa de ulei nu si-a facut bine treaba si s-a dus motorul. Dar oare nu ar fi trebuit sa existe un soi de avertisment de presiune scazuta de ulei ? Nu pot sa cred ca nu exista o sonda de presiune la ulei la Audi si mai ales ca nu preavertizeaza inainte de a se intampla ceva dramatic.
     
  9. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    este sonda, dar din ce am inteles avertizarea iti apare prea tarziu iar atunci tre sa actionezi foarte rapid sa opresti motorul in cateva secunde ... asta daca nu se opreste el singur:)
     
    Ultima editare: 20 Iul 2016
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu exista nici un avertisment de presiune scazuta de ulei. Eu nu va inteleg si am repetat de m-am saturat dar inclin sa cred ca voua va place "sa traiti periculos": toate motoarele de 2.0 TDI fabricate pana in 2015 au aceasta problema cu pompa de ulei si trebuie reparata pompa de ulei pentru ca riscati sa va distrugeti motorul la propriu asa cum a patit colegul mai sus.
    Chiar ieri am terminat reparatia pompei de ulei la un motor 2.0 TDI din 2010 si cu 190.000 km la bord (este coleg cu noi pe forum) asta asa ca idee.
    Cititi acest topic integral unde se regasesc toate informatiile de care aveti nevoie pentru ca sa stiti ce sa faceti si retineti absolut tot ce am scris eu (si nu numai) aici in acest topic.
    Bafta sa aveti si mai ales celor care se apropie de 200.000 km nu le recomand sa faca multi km mai ales prin concedii in afara tarii pentru ca o va usture grav la buzunar reparatia daca o sa ramaneti cu masina prin alte tari.
     
    Vio Bravo și Boby_yoghi apreciază asta.
  11. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    @Cristi E o lista cu motoare afectate ? CJCA fabricat in iunie 2012 e afectat ?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    bmdbmv si al tau este afectat. De abia de la codurile de motoare EA288 (intrate in fabricatie dupa 2014-2015) s-a remediat definitiv problema pompei de ulei.
     
    Boby_yoghi și fobl bogdan apreciază asta.
  13. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    Multumesc pt informatii, o sa citesc topicul sa vad care e cea mai buna varianta. Pana acum nu am avut nicio problema dar am ajuns la 204.000km si cred ca macar o verificare merita.

    PS: Se poate elimina problema prin inlocuirea pompei de ulei cu una noua model 2014-2015?
     
    nicolae333 apreciază asta.
  14. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    nu pompa de ulei e problema principala, ci axul de angrenare, la EA288 e schimbata implementarea angrenajului de balansare care permite eliminarea vibratiilor. Acel angrenaj nu mai are nici o treaba cu pompa de ulei care e conectata printr-o curea iar balansierii sunt montati diferit.

    EA288:
    http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
    The oil pump and a vacuum pump are combined in a housing on the bottom of the cylinder block. These pumps share a common drive shaft. This drive shaft is driven by the crankshaft using a toothed belt.

    EA189 cum avem noi:
    http://www.natef.org/natef/media/natefmedia/vw files/2-0-tdi-ssp.pdf
    The balance shaft module is installed below the crankshaft in the oil pan. The balance shaft module is driven by the crankshaft by a gear drive. The duocentric oil pump is integrated in the balance shaft module.

    E diferenta de arhitectura/implementare din pacate. Deci nu cred ca se poate, eventual doar schimbat motorul cu totul :)
    Toate cele bune.
     
    kojak13, Cristi, Ciprian.Mod și încă o persoană apreciază asta.
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Atasez 3 (trei) poze cu ce silicon de etansare folosim la baia de ulei cand inchidem capacul la baia de ulei deoarece nu exista garnitura la baia de ulei
    Trebuie obligatoriu sa cumparam un silicon special de la reprezentanta care are codul D 176 404 M2 sau o versiune la fel de buna adica silicon de la Dirko - elring (culoare bej - scrie si pe cutie) conform cu poza atasata (se si vede ca este pentru baia de ulei) sau silicon de la Victor Reinz. Eu il folosesc pe al doilea sau al treilea din poza pentru ca imi da timp de uscare (cam 20 minute) fata de primul adica cel original care are un timp de uscare foarte rapid (in maxim 7-10 minute de la aplicare se usuca deja). Nu folositi nimic altceva. Restul sunt niste mizerii ieftine si o sa aveti surpriza sa pierdeti ulei in timp pe la etansarea fata de motor.

    Atentie: Nu porniti masina minim 12 ore de cand ati sigilat / inchis baia de ulei. Chiar daca acel silicon de etansare se usuca superficial in cateva minute uscarea completa se face cam in 12-14 ore. Cititi instructiunile de pe tub.

    O zi buna
     
    Boby_yoghi, Geo_G, demon2008 și alți 10 apreciază asta.
  16. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Revin cu un update, se pare ca din 2011 inclusiv, pompa are alt material in locasul unde intra axul si nu mai face joc, in schimb axul tot se uzeaza doar ca acum se schimba doar el fara alte procedee extra. Urmeaza in curand sa dau jos pe acolo si sa ma conving daca are joc sau nu(180k km).
     
    Ultima editare: 29 Aug 2016
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Clauu esti informat gresit. Sunt probleme inclusiv pana in anul 2015 la toate motoarele 2.0 TDI si daca nu remediati problema cu maxim 700 - 900 Euro, ulterior o sa va coste peste 2.000 - 3.000 Euro (pomapa de inalta noua, turbina si poate un alt motor in functie de ce se distruge).
    Pompele de ulei s-au remediat definitiv din jumatatea anului 2015 odata cu aparitia motorul cod EA288. Sa nu crezi ca la masina ta nu se strica pompa de ulei.
    Stii tu ceva dar nu stii complet. Pompa de ulei s-a reproiectat la nou motor EA 288 si nu mai exista in forma care o stii tu. La noul motor balansierele sunt montate pe vibrochen iar pompa are alta forma si functiune. Iti atasez si un PDF care s-a mai atasat pe forum, cateva mesaje mai sus, ca sa vezi cum s-a remediat problema.
     
  18. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Nu am vrut sa se inteleaga ca s-a reproiectat, este aceeasi pompa acelasi subansamblu doar ca locasul unde intra axul este din alt material, altfel prelucrat, care nu se mai toceste, asta conform spuselor unei persoane care printre altele se ocupa si de problema asta. Am zis urmeaza sa dau jos si sa ma conving, daca la 180.000 km nu are joc este un semn ca nu o sa faca nici in viitor.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu nu ai cum sa-ti dai seama daca are joc in gaura balansierului. Acolo se masoara cu niste aparate speciale.
    Chiar daca pui / montezi un imbus nou o sa "ai impresia" ca nu are joc ceea ce este complet fals. Intelege ca se strica / ovalizeaza si balansierul.
    In afara de mine mai sunt foarte putini, in tara asta, care se ocupa cu modificarea mai bine zis corectarea balansierului. Sunt multi care doar demonteaza si doar pun / monteaza un imbus / ax nou si atat care este la fel de prost ca ala care il ai acum pe masina. Trebuie sa modifici balansierul adica sa maresti gaura ca sa scapi definitiv de grija.
     
    Boby_yoghi, Florinnica, Afr0123 și alți 14 apreciază asta.
  20. Nazone 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2018
    Locație:
    Ramnicu valcea
    Masina:
    Audi a6 c7 2.0 tdi 2011
    Salut,
    Sunt posesorul unui Audi A6 C7 din 2011 de 177 cp cod motor CGL si de curand am aflat despre problema cu pompa de ulei. Masina are 130.000 km, nu are nici cea mai mica problema pentru moment. Intrebarea ar fi: dupa reparatia pompei de ulei problema va fi rezolvata definitiv sau dupa un anumit numar de km trebuie inlocuita din nou ? Multumesc.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta