1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si AdBlue - SRC (Selective Catalytic Reduction) la A4 B8 si B8.5

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de bogdann, 28 Mai 2012.

  1. flavius89

    flavius89 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7 Avant 2.0d Cglc Multitronic - Stage1
    Revin cu nelamurire la dilema mea cu senzorul 2 de pe evacuare, nu exista hardware la modelul meu (2.0tdi CJCB), este normala valoarea -0 grade.

    Sabin, pare in regula filtrul tau atata timp cat ultima regenare a fost cu 740km in urma. Chiar si eu as vrea mai precis cum putem afla cat de bun ne mai este DPF-ul de pe masini in cifre mai concrete. Unde ar trebui sa ne uitam sa stim cat ar mai duce filtrul?
     
    Sabin apreciază asta.
  2. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Salutare, mi a dat jos mecanicu filtrul de particule ocazie cu care a vazut (sau l a rupt el dar nu recunoaste)firul de la senzorul.de temperatura pe evacuare a gazelor cel care intra in filtru de particule spre turbina(are o forma subtire)EGT senzor.Ideea e ca un capat intra in filtru dar celalalr capat unde se duce ? eventual.mufa ce culoare are , acum atarna 2 fire iar mufa nu se vede ....
     
  3. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Mufa este in partea de sus, undeva in spatele racitorului de gaze.
     
  4. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Scuze, senzorul cel mai din spate spre evacuare este rupt, nu cel din fata dinspre turbo.
    Am vazut o mufa pe partea soferului in cealalta parte a motorului dar nu sunt sigur...
     
  5. flavius89

    flavius89 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7 Avant 2.0d Cglc Multitronic - Stage1
    Cred ca voi zbura dpf ul de pe mașină. Ce recomandați? Pus dpf ul golit la loc sau sa l schimb cu un downpipe ?
     
  6. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    DPF golit si ramane doar catalizatorul daca nu vrei putere mult mai mare si fum, downpipe daca vrei putere si putin fum.
     
  7. flavius89

    flavius89 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7 Avant 2.0d Cglc Multitronic - Stage1
    Interesant... Nu prea înțeleg raționamentul de ce o țeavă directa ar da mai multa putere / mai puțin fum decât o carcasa goală (dpf ul golit) ?
     
  8. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    In ambele situatii vei avea nevoie de resoftare.

    Daca golesti DPF si pastrezi catalizatorul o sa ai mai putin fum decat cu downpipe. Pe de alta parte, cu downpipe evacuarea se face mai rapid si la resoftare se va cunoaste.
     
  9. flavius89

    flavius89 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C7 Avant 2.0d Cglc Multitronic - Stage1
    Mașina are soft agresiv de ceva timp (de la 136cp la 207cp), de aceea și dpf ul e gata. Acum nu prea înțeleg fizic de ce ar da mai puțin fum cu downpipe? Nu i aceeași chestie la presiune între cutia dpf ului goala cu un downpipe?

    După dpf off, desigur voi avea din nou o reactualizare de soft pe dyno.
     
  10. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    Asta incerca sa iti zic, cu downpipe vei avea mai mult fum decat cu DPF golit. Cand golesti DPF spargi doar fagurele DPF si ramane catalizatorul care mai opreste din fum.
     
    70dny apreciază asta.
  11. adi_bm

    adi_bm 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4B8 2010 CAGA
    Salutare, am nevoie de un sfat! Sunt in concediu in Grecia, masina merge perfect nu am nici o eroare stocata in "engine" dar sunt putin ingrijorat deoarece dupa 753 km de la ultima regenerare la (soot mass calculated am 21,8 grame)chestia ii ca sunt pe o insula relativ mica unde mi-e fizic imposibil sa merg constat cu 60-70 km/ora ca sa indeplinesc toate conditiile pt regenerare deoarece drumurile sunt scurte au multe curbe, trafic...etc.
    Din cei 753 km, 500km i-am facut pe autostrada.
    Ce ma sfatuiti sa fac tinand cont ca sunt foarte aproape de pragul 24 grame!? Mentionez ca am la mine un vcds 11.11.
     
  12. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Pe scurt, conform schemei, intre 18g si 24g ECU ar trebui sa comande regenerarea activa. La tine nu a avut loc intrucat nu ai reusit sa ajungi cu mtorul la tempeatura de lucru 90C sau ai prea putina motorina in rezervor, caz in care tot nu comanda regenarerea. Sau, regenerarea a fost comandata dar tu ai oprit motorul in timpul acesteia.

    DPF GRAPH FOR REGEN.jpg
    Tu doar trebuie sa fii atent ca motorul sa ajunga in temperatura normala de lucru si cand incepe regeneraree sa mergi cu masina pana aceasta se finalizaza pentru a fi sigur ca totul e ok.

    PS: Sa stii ca poti merge cu masina la 2300-2500rpm si in treapta 2, astfel incat sa ajuti arderea particulelor optim.
     
    adi_bm și nucugheri apreciază asta.
  13. adi_bm

    adi_bm 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4B8 2010 CAGA
    Multumesc pentru raspuns! Am stat cu ochii pe turometru si cand am vazut ca sta putin turat am mers cu viteza a doua turat si totul a fost ok. Am masina de doi ani si este prima regenerare activa. O verificam dupa fiecare drum si se pare ca se regenera pasiv deoarece masina o folosesc doar pentru deplasari mai lungi unde de regula nu merg sub 2000rot/min (obisnuinta de pe ALH) Prin orase doar in trecere...
     
    rotitza apreciază asta.
  14. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Am sunat si la reprezentanta Audi si se jura ca nu stiu unde vine senzorul de EGT. Este vorba de senzorul de temperatura a gazelor cel mai din spate spre masina este pus unde se ingusteaza teava de evacuare si are 2 fire. Cand a dat jos mecanicul filtrul de particule a smuls firul de pe masina si a ramas practic infipt doar in evacuare si nu stiu unde se duce pe motor.
    Am fost la 3 mecanici si nu stiu unde se gaseste iar la dezmembrari nu vor sa.zica, etc
    Senzorul cel din partea de jos:
     
  15. AudiA4B8 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant quattro, CAGA 143CP,2012
    Cred ca e senzorul 4 de la filtru de particule,si e chiar deasupra cutiei de viteze
     
  16. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Multumesc Audia4b8 acolo era, l am pus la loc si am rezolvat problema.A mai ramas o problema , eroare filtru particule 5188 saturare cu funingine prea mare problema este ca eu am dpf off fizic si soft de ceva vreme, cum sa rezolv pb ?Cum stie masina ca am filtrul plin cu funingine cand el nu mai stie de senzori etc , mai ales ca filtrul nu mai este pe masina deci nu avea ce sa se infunde?!?!Cum stie ecu ca are funingine prea multa prin diferenta de presiune si prin?
     
  17. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Din ceea ce spui mai sus singura concluzie care o trag este ca solutia software pentru DPF OFF nu este corecta, probabil ca nici softul de putere nu este corect. Daca softul era corect ECU motor nu avea voie sa mai "stie" de senzorii de DPF, trebuiau scosi din mufe si indepartati fizic si nu avea voie sa "stie" nici de filtru si de continutul de cenusa din el. In urma acestei "operatii" nu trebuia sa ramina nici o eroare la scanarea cu vcds.
     
  18. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Cred ca trebuie resetat nivelul de soot stocat in ecu , cum se face asta? Procedura de schimbare filtru particule am inteles ca ar reseta ecu si problema s ar rezolva,eroarea posibol sa fii fost onainte sa anuleze dpf si a ramas in ecu
     
  19. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Cu vcds dai la ecu inlocuire dpf si resetare valori
     
  20. audirs

    audirs Bronze Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a4 b8 avant 2.0 tdi 2009 full led wheels 18" 2.7 turbo and remap,stage 3
    Exact Bogdan123 asa am facut si acum masina si a revenit ,erorile au disparut si trage iarasi cum trebuie. Multumesc pentru sfaturi
     

Distribuie pagina asta