Se procedeaza asa cum a spus Nucu sau exista acel buton pentru deblocare (in caz de avarie ca sa poata fi tractata) dar trebuie demontat pe langa schimbator. Bafta.
Va multumesc pentru amabilitate. Stiam ceva de existenta unui buton sub manson, dar din video, este cat se poate de clar.
Asa stiam si eu, ca este ceva sub manson care permite deblocarea. Sper sa nu fie nevoie niciodata, dar mai bine sa am temele facute, inainte sa disper.
Aseara am observat un lucru ciudat la cutie. Cand am plecat de pe loc usor in "S", dupa, am accelerat la maxim. In momentul in care a trecut de la treapta 1 la 2, am auzit de 2-3 ori o caraiala ca sa zic asa. In loc sa patineze rotile, patineaza ceva ca si cum, sa zicem butucul la bicicleta. Sunetul se aude dinspre mijloc spre roata dreapta, si doar de la 2500-3000 rpm pentru 2-3 ori. Prima data am crezut ca sunt pietricele de la anvelopa, dar repetand manevra, s-a repetat. Este un lucru normal, sau poate fi ceva probleme? In "D" nu se intampla nimic, iar cutia schimba foarte bine in rest. Pe fata are diferential la roti, si sa fie acesta vinovatul?
Am gasit responsabilul vinovat de zgomotul ciudat la plecare in demaraj violent. Desi credeam ca zgomotul provine de la cutie sau diferential, la urma pare sa fie de vina o flansa de la cardan. Partea de cauciuc care are rol de amortizare s-a inmuiat, iar la plecare pana se echilibreaza, bate in suport. Pun o poza cu cardanul, iar piesa incercuita este problema.
Da, asa este. Nu rulmentul este de vina, de vina este cauciucul dintre rulment si carcasa flansei. Din cautarile mele am descoperit ca nu este usor inlocuirea acestei flanse, trebuie schimbat tot cardanul. Exista in USA un kit de reparatie separat, si care este sectionat, care se pune in locul celui uzat, lasand pe cardan doar rulmentul original, dar nu ma prea convinge. Momentan vad cat costa unul SH in conditii bune si cat este unul nou sau reconditionat.
Spuneam in urma cu cateva postari, ca la plecarea fortata de pe loc se aude un carait ca un lant de la bicicleta. Zgomotul se auzea doar la accelerari violente in plecarea de pe loc sau in depasiri, dar numai pana la viteza de 50 km/h si la peste 3000 rpm. Pana la urma am aflat ca vinovatul este lantul din diferentialul de la cutia de viteze. In reprezentanta nu il desfac, il inlocuiesc direct cu unul deja reconditionat, pentru suma de 3000 euro. Eu am decis sa il repar intr-un service specializat pe diferentiale si cuti automate. Dupa ce a fost desfacut diferentialul, am constatat ca bucsile de sustinere a pinioanelor erau aproape inexistente, iar lantul era intins. Mecanicul a decis sa construiasca de la 0 aceste bucsi, deoarece cele originale sunt moi in carne si nu se mai incadrau in locasuri, avand deja putin joc. In acest fel s-a putut elimina pe cat posibil jocurile. Datorita faptului ca pinionul care este in apropierea diferentialului avea jocul cel mai mare, a dus la uzura prematura a dintiilor de pe ax si coroana. In pozele urmatoare se vede pinionul si coroana care fac corp comun(incercuite cu rosu), si axul unde se vede cat era de uzat. Cam asa arata inauntru diferentialul. Partea incercuita este axul si coroana care aveau uzura, si pe care nu le-am inlocuit datorita costului(1300 euro), plus ca dupa mecanic inca mai pot duce mult si bine. La cat costa lantul si bucsile, pinionul si coroana plus mana de lucru, se ajunge la pretul cerut de reprezentanta pentru unul deja reconditionat. Eu refacand doar bucsile si punand lantul nou am cheltuit in total 950 euro, in Italia. Acum dupa ce a fost refacut totul nou si fara pic de joc, pot spune ca masina este alta. La viteze mici cand reduc pentru a ma opri, nu se mai simt acele mici socuri. La viarajele stranse cu viteza mica la fel nu se mai simt acele socuri. In ultimul timp la parcare, cu rotile vitate la maxim, ca mergeam inainte sau inapoi, simtem cum agata ceva la diferential si smucea. Cand am cumparat masina credeam ca anumite socuri sunt normale darorita greutatii si a tractiunii integrale, dar acum dupa aceasta interventie, am descoperit ca ma inselam. Se pare ca aceste diferentiale au o viata relativ scurta, in jur de 250k km, dar ca nu se manifesta imediat sau nu suntem noi atenti.
Salut ! Acum vreo 2 zile s-a aprins in bord cu rosu PRNDS, iar masina nu mai trage, mai exact a ramas blocata in treapa 3 de viteza. Am fost cu ea la tester si imi da eroarea "17117 Gear 3, Incorrect Ratio". Persoana respectiva mi-a spus ca trebuie reparata marea majoritate din cutie, un cost estimativ de 10.000 ron. Ati trecut prin asa ceva? Cum ati rezolvat ? Multumesc!
Buna seara! Am si eu o nelamurire, am cumparat un Q7 din 2010 35000 mile. Abia am facut service-ul ulei,filtre... am observat cand imi schimba uleiul la masina,in jurul garnituri de la cutia de viteze era umedă! Asa trebuie sa arate? Am vorbit cu mecanicul si a zis ca ar fi bine de schimbat uleiul in cutie. Cutia functioneaza perfect,ce ma sfătuiți. Mulțumesc
Eu zic sa il lasi asa. Daca este umeda nu este o problema, daca erau pierderi era altceva. De exemplu la mine este putin umed in jurul mufei. Important este ca nivelul sa fie mereu Ok.
Părerea mea este că un schimb de ulei în cutie nu îi face rău. Cei de la reprezentanta mi-a zis că nu e nevoie. Eu l-am facut de curând și singura diferență pe care o observ este că schimbă vitezele mai repede decat inainte. Totuși un efect pozitiv eu cred că are. Pe urmă bineînțeles, părerile sunt împărțite