1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Odiseea unei restaurari

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de boresque, 17 Oct 2008.

  1. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    12.11.2013
    175. Martor Airbag aprins

    Noul interior instalat in masina are bancheta spate sport. Asta inseamna ca are doar doua locuri, implicit doar doua centuri.
    Masina a iesit din fabrica echipata cu trei centuri pe spate.
    Concluzia: imi ramanea mufa de la centura pretensionata mijloc libera, care imi aprindea semnalul de Airbag in bord.
    Initial am crezut ca trebuie instalata o siguranta care sa inchida circuitul acelei mufe. Stiti voi, cam asa cum procedeaza samsarii cu airbagurile sarite.
    Tot umbland dupa acea siguranta si omul potrivit sa mi-o instaleze, am descoperit ba ca unii chiar au sira spinarii intacta si refuza categoric sa faca asa ceva (jos palaria!), ba ca nu stiu de cat sa fie siguranta respectiva (jos palaria si pentru ei, inseamna ca n-au facut-o niciodata!).
    Cautand pe cineva pentru unele operatiuni de electrica/electronica, l-am gasit pe cata181 (clubaudi.ro), care, dupa ce-i relatez speta, imi spune razand ca el se incadreaza intr-a treia categorie fata de cele doua mai sus expuse.
    Fara sa-mi dea vreo explicatie, pune laptopul pe dansa si-i schimba din VAG-COM setarea calculatorului de Airbag, din masina cu trei centuri pe spate in masina cu doar doua centuri pe spate. Atunci imi pica si mie fisa ca e logic sa poti seta atat pentru trei, cat si pentru doua centuri pe spate din moment ce ambele variante de bancheta erau originale, produse de Audi, deci trebuia luat in calcul si aspectul asta.
    Dupa resetare, vine si surpriza! Deh, n-avea farmec daca nu venea.
    Becul nu se stinge!
    Eu: fac aprindere spontanta, gandindu-ma ca e de vina vreunul din airbagurile pe care le schimbasem deja odata cu scaunele fata sau cel de volan si ca ma asteapta o noua cheltuiala.
    El: rade iar fara sa zica nimic! Si se baga cu o lanterna pe cap si o surubelnita in mana sub scaunul pasagerului, sta acolo vreo 15 minute, timp in care a injurat incontinuu fara sa se repete, dupa care iese si-mi zice sa ma uit la bec. De injuraturile lui nici nu observasem ca s-a stins !
    Nu stiu nici astazi exact ce i-a facut si nici nu ma intereseaza; singurul lucru pe care am reusit sa-l inteleg e ca mufa de la airbagul scaunului avea o clema care nu facea contact. Care-i clema, habar n-am. Care-i mufa? Cea galbena.

    Va urma... cat de curand!
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Scuze ca intervin....bancheta mea spate de fapt tot interioril este Recaro..montat ulterior, 3 centuri desi sunt doua locuri vizibile plus 2 airbaguri....niciun fel de eroare in bord
     
  3. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    10.12.2013
    134. Inlocuit placute frana
    136. Inlocuit frane spate
    170. Vopsit etriere

    Am inceput de la etrierul dreapta spate, care ramasese blocat.
    Am tot cautat un etrier la dezmembrari, insa m-am lovit de atatea fumuri si conditii din partea parcurilor de profil autohtone incat m-am hotarat sa il cumpar nou si astora tot nu le mai dau vreun ban. Sunt de un tupeu fantastic pentru gradul de alfabetizare de care dau dovada. Cei mai multi dintre ei nu folosesc corect mai mult de doua prepozitii insa cer pe o piesa uzata cat pentru doua noi. Mai mult, unii puneau conditia sa cumpar tot angrenajul rotii (butuc, etrier, rulment, disc, placute)… De curiozitate le-am vizitat parcurile o data pe luna, timp de 6 luni consecutive, incercand sa ma conving daca au cererea atat de mare incat sa le vanda in conditiile impuse. Nu m-am convins decat ca in fiecare luna se mai adauga un strat de rugina pe masinile respective, insa etrierele tot acolo erau, semn ca nu eu eram cel absurd.
    Ca de obicei, cand ma lasa nervii, esuez pe ebay…
    Dupa 15 minute am gasit patru pagini de oferte care mai de care mai accesibile.
    Cea mai interesanta a fost oferta unui depozit care lichideaza stocuri in UK, de la care am luat un set de etriere noi Lucas.
    Pentru vopsit am cumparat un kit de la Foliatec.
    Doua seturi de garnituri le-am cumparat de la un coleg cu magazin de piese pe clubaudi.ro
    Cu toate ca etrierele spate le cumparasem inca din 2011, montarea lor pe masina nu a avut loc decat la aproape 3 ani distanta. Avantajul a fost ca tot cautand alte lucruri, am gasit pe clubaudi.ro un topic de prezentare a unui TT, caruia proprietarul ii vopsise etrierele electrostatic.
    Eu ma gandeam sa-i vopsesc singur cu Foliatec.
    M-am apucat sa ma documentez despre modul respectiv de vopsire. Apoi despre tot felul de ateliere specializate in asa ceva. Intrand in contact cu unul dintre reprezentantii firmei SRZ Powder Coating, am aflat ca procedeul implica in primul rand sablarea etrierelor si abia apoi vopsirea.
    Una din dificultatile intampinate de mine in pregatirea etrierelor a fost curatarea lor. Am frecat cat am putut cu peria de sarma, insa n-a fost chip sa le dau luciu. E drept, n-am folosit spray-ul de curatare din kit-ul Foliatec, insa presupun ca rolul lui era sa-i degreseze, nu sa-i curete de rugina.
    Asa am hotarat sa nu-i mai vopsesc eu, ci sa-i duc la SRZ.
    Marea problema abia acum se ivea in toata splendoarea ei: organizarea !
    SRZ a refuzat sa mi-i demonteze, pretinzand ca nu au timp de partea mecanica.
    Totodata, sablarea si vopsirea durau 2 zile.
    Se punea asadar problema deplasarii masinii fara frane intrucat pe elevatorul atelierului nu o puteam lasa atata vreme.
    Am apelat pentru demontare la un service pe care-l mai vizitez ocazional pentru mici interventii.
    Evident, nici aici nu puteam ocupa o rampa cu masina mea ramasa fara frane in tot acest timp.
    Problema: deplasarea masinii fara frane afara din service dimineata si in service seara, pentru ca nici afara peste noapte nu intentionam sa o las, stiut fiind ca unele componente au prostul obicei sa se evapore, mai ales noaptea daca sunt lasate in aer liber in anumite cartiere. Sa o duc acasa era exclus, evident.
    Solutia: tot etrierul spate blocat!
    Pe spate aveam deja etriere noi, deci nu trebuia sa le demontez inca pe cele ale masinii.
    Pe fata nu le aveam, pentru ca nu necesitau inlocuirea.
    Asa ca am lasat etrierele masinii pe spate, care fiind deja blocate, lucrau excelent la actionarea franei de mana.
    Am tot facut manevra asta de cate doua ori in fiecare sens, dimineata si seara.
    Evident, facand scoala de soferi pe masina cu frane, nu mi-am putut controla reflexul de a calca frana de picior de cateva ori, lucru care a condus la pierderea lichidului de frana.
    Cu ocazia asta, l-am inlocuit pe tot.
    Tot cu ocazia vopsirii etrierelor am inlocuit si garniturile pe fata.
    Si placutele pe spate.
    Si garniturile suportilor pe spate.
    Placutele fata si furtunele erau deja inlocuite din 2010.
    Rezultatul: masina frana perfect! In prima parte a pedalei are cursa neutra, apoi franeaza progresiv pana cand ABS-ul te salveaza de la iesitul prin parbriz. Nu mai spun ca e atat de usoara pedala incat lasa impresia ca as putea frana doar sufland intr-insa; exact aceeasi senzatie pe care o avusesem cu putin timp inainte, cu ocazia unui test drive la un model actual.

    Va urma... cat de curand!
     
    Gabi_KGT, Siegfriedbrunnen, Theseus și alți 2 apreciază asta.
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    08.01.2014
    173. Esapamentul
    I.
    Episodul asta nu prea stiu cum sa-l povestesc.

    Motivul e ca nici n-am stiut ce vreau exact.
    Mai bine zis, stiam exact ce vreau doar in privinta unor puncte, dar nu aveam o imagine de ansamblu, despre cum va suna, cum se va comporta masina si, mai ales, cum voi face tot ce vreau.
    Pentru reactiile fiziologice ale motorului ca urmare a modificarii evacuarii am luat o consultatie de la colegul lxl, care mi-a tinut un seminar pe tema asta.
    Mai ramanea zgomotul.
    Neaparat am vrut finala Remus, dedicata modelului si motorizarii. Sunt fan, na!
    Mai mult, fiind dedicata si facuta de niste prestigiosi, scapam de grija unor eventuale efecte negative asupra mersului normal al motorului. Citisem despre oarece efecte nu tocmai dorite ale unor esapamente prea permisive ori prea restrictive.
    Apoi am vrut neaparat sa fie din inox ca sa nu rugineasca, sa sclipeasca si alte asemenea. Mare amator m-am dovedit a fi, dupa cum veti observa.
    Pana aici stiam doua lucruri: inox si Remus.
    Alte trei lucruri imi framantau mainile: daca sa scot „hotul de cai” de sub ea, daca sa-i mai pun intermediara si daca o pun, cat de bine reprezentata sa fie, astfel incat sa nu urle la mine.
    Ma gandeam ca am pus Bose intr-insa ca sa ajung sa il aud doar daca opresc motorul.
    Ma mai uitasem si pe net la niscaiva filmulete postate de cei la care alesesem sa ma duc si sunau interesant, insa parca ceva cam tare pentru nervii mei si inimile pietonilor ce-mi vor traversa prin fata de acum inainte.
    Am stat si m-am tot gandit pret de un an de zile. In tot acest rastimp nici Remus n-a stat degeaba. S-au gandit si ei ! Si le-a venit ideea ca ar fi momentul sa scoata din productie finala dedicata pentru motorul meu.
    Ma zgariam pe fata!
    Am luat drumul ebay-ului.
    Nimic!
    Am contactat dealerul pe Romania.
    Nimic!
    Am facut comanda speciala la fabrica.
    Nici nu mi-au raspuns!
    Am luat la rand toate firmele care se ocupa cu asa ceva, poate o avea vreunul o finala Remus uitata pe stoc.
    Nimeni! Parca era comoara dacilor.
    Nici noua, nici folosita nu aparea pe nicaieri.
    Dupa 6 luni de cautari, rasare una uitata in reprezentanta din California. Nici n-o avea scoasa la vanzare, crezand ca n-are cine sa mai dea atata banet pe ea, data fiind vechimea modelului.
    Gata, o gasisem!
    Dar…
    …din State vine cu taxe vamale, ca e reimport. Mai adaugam si TVA-ul, ca aia nu stiu ce e taxa asta si daca n-o are inclusa, o adauga ai nostri. In toata salata asta de costuri mai punem pretul transportului pentru ditamai fierul si ajunge finala mea de ma ia ameteala.
    Da, dar aveam eu finala Remus dedicata? Aveam!

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 26 Noi 2016
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    II. Mai departe, pentru restul evacuarii si manopera de instalare m-am dus la LongLife, care aveau la vremea respectiva un chioșc in Bucuresti. Nu orice fel de chioșc, ci unul cu englez inclus. Unu’ de viseaza noaptea evacuari si ziua le sudeaza.
    Dupa ce s-a bagat pe sub masina, m-a intrebat cum vreau sa sune, i-am spus ca nu vreau sa fac galagie cu ea, ci ca vreau sa aud doar ce ofera Remus-ul, restul sa fie complet neutru. Am mers pe mana Remus-ului pentru ca mai am asa ceva pe alte masini si e jucaria ideala, cel putin pentru mine.
    S-au apucat de treaba si primul lucru pe care l-au facut a fost sa-mi dea jos toata evacuarea. Chiar asa, nici nu stiam ca e dintr-o bucata. Din punctul asta de vedere, mi se pare o lipsa de orientare practica din partea cui a desenat-o.
    Ceea ce mi s-a parut cu adevarat greu de crezut a fost ca, la o masina de 15 ani vechime, evacuarea poate fi intacta. Exact asta aveam sa constat: parca se mumificase! N-avea pic de rugina. Nu stiu din ce aliaj e facuta, ca din inox sigur nu. Initial mi-a trecut prin cap sa inlocuiesc doar finala si sa pastrez restul. Englezul a insistat ca stie el o combinatie de tevi si ca o face sa sufle mai ceva ca-n tinerete.
    Intai ii scoate „hotul de cai” care mai mult incurca, mai ales dupa 15 ani de fum diesel. Ca fapt divers, era plin de pilitura metalica de la faimoasele axe cu came si tachetii aferenti care fac din doi-jumate spaima economistilor.
    Apoi ii face o intermediara cam cat 1/3 din coscogeamitea originala, pentru ca fara intermediara, zice el, evacuarile ar avea prostul obicei sa intre intr-o rezonanta nedorita la turatii mari.
    le cupleaza pe toate intre ele si…

    Cheie!!!

    Va urma... cat de curand!
     
    Azlat, bobalex18, gabitza121 și încă o persoană apreciază asta.
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    III. Impresii la cald:
    Trecand repede peste partea estetica legat de care nu aveam indoieli ca va iesi perfect asortata cu gabaritul si forma clasica a masinii, trebuie sa spun ca sunetul este ideal.
    Nu urla, nu face zgomot peste cat facea inainte, ci are doar un alt timbru, mai gutural, un marait jos si discret la turatii mici care se amplifica doar foarte putin cand motorul trece de 2500 de ture.
    Adica asa cum ma intelesesem cu englezul: sa se auda doar finala Remus, ce am cerut eu, iar motorul sa respire ceva mai bine, a plusat el. Se manifesta printr-un raspuns mai rapid la pedala si parca ii place sa stea mai sus in ture. Cand motorul e cald, aproape ca se comporta ca un benzinar cu turbina.
    In concluzie, ma intorc la intrebarea de la inceput: nu stiu daca face sau nu chiar toti banii cheltuiti, insa e clar un mare pas inainte. Sper sa nu il fac inapoi la prima I.T.P.

    Va urma... cat de curand!
     
    iRubik și alanb1 apreciază asta.
  7. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    IV. Impresii la rece, dupa aproape 3 ani de utilizare:
    1. Esapamentul in formula actuala are sunetul ideal cam … 30 de minute de cand te urci in masina. Cam pana cand copilul din tine se plictiseste de jucarie si realizezi ca in masina mai trebuie ca dupa 2400 de ture sa auzi si altceva decat toba. La mersul prin oras, unde motorul urca in ture in reprize, e chiar o placere sa o auzi din cand in cand. Ba chiar iti doresti sa gasesti cate o portiune mai libera sa te joci cu ea. Lucrurile se complica insa la mers in afara orasului, la turatii constant peste 2500, cand iti dai seama ca nu te intelegi prea bine cu ceilalti ocupanti ai masinii.
    Timbrul gutural e placut, insa e cam tare din cauza intermediarei subdimensionate.
    2. Pe partea estetica, lxl zice ca mi-am pus hornuri. Asta din cauza celor doua tipsuri 2x90mm. Aici chiar n-am nicio problema pentru ca, dat fiind gabaritul masinii, se incadreaza ideal. Pe un A4 ar fi clar disproportionate, dar pe caroseria de C5 stau chiar bine, cel putin in opinia mea.
    3. Cu piesa eco lipsa, masina fumega usor pana se incalzeste motorul. Mai tare decat fumul, pot spune ca deranjeaza mirosul, insa dat fiind comportamentul actual al motorului, caruia parca i-am scos un dop , apreciez ca merita compromisul.
    4. Episodul va avea in mod categoric un bis in ce priveste intermediara. Va fi una babana de data asta !

    Va urma... cat de curand!
     
    MarianMaxx și Azlat apreciază asta.
  8. amorezatu

    amorezatu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2013
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.0 Multitronic 105 KW CAG 2009
    Să mă ia :keule:dacă mai stiu pe ce lume sunt după ce am citit pana în prezent ma luat și amețeala, speram că voi vedea poze la sfârșit(data actuala) dar:wtf: .Multă admirarea din partea mea chiar poți scrie și o carte:yes: mult succes in continuarea restaurări sper sa văd și eu (nu doar eu) finalizarea mașini.
     
    Vabis și gabitza121 apreciază asta.
  9. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    19.12.2016
    173. Esapament
    V.

    Presimteam bine prin 2014, mai ales dupa cateva drumuri mai lungi.
    Esapamentul in formula actuala, cu intermediara subdimensionata, era prea zgomotos pentru mine.
    Desi toti ceilalti care l-au mai auzit au opinat ca e combinatia perfecta de sunet si permisivitate, pe mine totusi ma deranja.
    La finala nu aveam cum sa umblu, asa ca singura solutie a fost sa refac intermediara.
    Am marit-o.
    Am facut-o atat de mare cat a permis locul celei originale, care nu e deloc de neglijat avand in vedere ca masina nu are quattro, iar spatiul dintre rotile de pe spate permite chiar si o partida de ping-pong cu puntea pe post de fileu.
    Nu mai povestesc si nerabdarea de a o auzi dupa ce au dat-o jos de pe elevator.
    Ma asteptam ca de data asta sa cad in extrema cealalta, sa nu se mai auda nimic, iar banii dati pe finala sa se justifice doar prin prisma faptului ca e de inox.
    Dar nu!
    Inca toarce.
    Dar toarce ca o mâță care sta ascunsa sub pat, nu ca una care-ti sta in cap.
    Si-a pastrat si timbrul, insa totul e mult mai discret, ca si cum ai asculta o melodie tare, apoi o asculti din nou, dar diminuand sonorul.
    Lucrul asta confirma faptul ca timbrul ti-l da finala, iar intermediara doar volumul. Pe toate forumurile de pe unde adunasem informatii, parerile erau impartite, unii sustinand ca pot modifica tipul de sunet al evacuarii din intermediare. La mine nu s-a confirmat, singurul lucru ce difera in functie de toba de mijloc fiind volumul, nu timbrul.
    Dupa modificarea asta, si BOSE isi face simtita prezenta mai bine, pentru ca in sfarsit nu mai are concurenta pe post.
    Acum masina are zgomotul corespunzator atat la interior, cat si la exterior.
    In sfarsit!

    P.S.: de lucrare s-au ocupat tot cei de la Kline Innovation-LongLife, care intre timp s-au mutat din Bucuresti in Jilava, iar din chiosc de tobe au devenit ditamai fabrica de esapamente.
    Intre timp, pana i-am redescoperit, am prospectat intrucatva piata, luand la rand cam tot ce merita atentia in domeniu. Sunt de departe cei mai dezvoltati din tara pe partea de esapamente custom. Au bancuri cu sabloane pentru esapamente dedicate masinilor de competitie, banc de lucru si elevator pentru comenzi ocazionale, materiale si tips-uri la alegere pe stoc, zona de impachetare a comenzilor si chiar un studio pentru sedinte foto cu lucrarile realizate. Au inclusiv grija de ordinea si curatenia din hala, evident, in limite autohtone, dar chiar si atat reprezentand un lucru cu care rar mi-a fost dat sa fiu surprins in domeniul auto mioritic. N-au insa o sala de asteptare, problema deloc de neglijat avand in vedere ca lucrarea poate dura si o zi intreaga, iar in zona lor chiar n-ai unde merge sa pierzi vremea odihnindu-ti anatomia decat sprijinind cate un perete. Un sezlong pliabil ar fi solutia ideala.
    Aviz amatorilor !

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 4 Mar 2017
    Siegfriedbrunnen, ianculets, bobalex18 și alți 2 apreciază asta.
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    29.01.2014
    172. Înlocuit motoraș geam stânga spate
    N-a mai vrut !
    Ca simptome, pot enumera dintre cele mai stranii: ba lua comanda și urca până la jumătate și se oprea, ba urca până sus și cobora înapoi, ba nu se închidea decât din cheie, ba rămânea deschis, asta fiind cea mai supărătoare dintre manifestări, mai ales că predomina, iar soluția de a închide geamul rămânea decât să scot motorul și să închid geamul cu mâna.
    De data asta am ajuns la Al Bundy de pe clubaudi.ro, o adevărată definiție a calmului englezesc.
    Mă așteptam să desfacă motorașul respectiv și să analizeze fiecare piesă electronică din el până află dacă e din motoraș sau de pe la vreo mufă oxidată.
    Nicidecum!
    Întâi a desfacut motorașul ușii vecine și l-a conectat în locul celui îndărătnic; funcționa perfect, lua toate comenzile, inclusiv funcția de confort.
    Apoi a desfăcut motorașul defect de pe ușa lui și l-a conectat la mufa ușii vecine, unde a continuat să-și arate limitele.
    Era clar: motorașul era cel care cedase!
    Postez atât simptomele, cât și modul de verificare pentru că am văzut destule discuții pe forumuri în care își desfăcuseră mașina jumate să dea cu spray de mufe pe toți pinii, de la calculatorul de confort până la cei din mufa motorașului și nu sunt decât vreo 20 de mufe intermediare între piesele astea.
    Alteori, suspectându-se întreruperea firelor lângă balama, unde se flexează la închiderea/deschiderea ușilor, au înlocuit cablajul de ușă cu totul.
    Iar în timp ce unii își cumpărau switch-ul de geam sau pe cel master, de la șofer, alții își căutau frenetic alte calculatoare de confort.
    Nu că n-aș fi fost în stare să fac și eu ca ei, însă de data asta experienta lui Al Bundy a redus toata desfășurarea de forțe pe care o preconizam la o simplă înlocuire de motoraș.

    Va urma... cât de curand!
     
    Gabriel Popa, Ciprian.Mod, z1daru și alți 3 apreciază asta.
  11. Gabriel Popa

    Gabriel Popa 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C5, 2.7T Q, BES, 2003 / Audi A6 C5, 4.2 Q, ARS, 2000 / Audi A8 D2, 6.0 Q, AZC, 2002
    Acum ca C5-ul cel mai vestit al acestui forum are cel putin 3 surate cu care sa dispute meritata atentie a intregii platforme C5 in istoria marcii Audi cat si pe acest forum, speram la articole mai multe. Inchei cu un citat din filmul Avatar.

    “I see you”!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Cata_ADC și bobalex18 apreciază asta.
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    :beerchug:
    Stai să vezi cine revine printre noi, după o scurtă pribegie prin secțiunea B8-urilor.
    Abia-l aștept!
     
    lowlife, Gabi_KGT, Cata_ADC și alți 2 apreciază asta.
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Sa fie Nucu? Am dorii muritorii de rand sa mai vedem niste poze cu masina ca suntem in urma si cu povestea si cu pozele. 29.01.2014

    Semnat in 8.02.2018 !
     
    bobalex18 apreciază asta.
  14. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    175. Martor Airbag aprins-bis
    De bine ce ma bucurasem intr-un episod anterior ca am scapat de becul rosu de airbag de pe ceasuri, neispravitul s-a gandit sa-mi mai faca o bucurie.
    Deja stiam ca problema e de la mufe, stiam si cauza, in concluzie bucuria stingerii lui mai lipsea.
    Intrucat tot ma programasem la Al Bundy pentru problema cu motorasul de geam, tot el s-a ocupat si de mufele de airbag.
    Cauza reaprinderii becului consta in faptul ca apropiindu-ma de final cu lucrarile, incepusem sa cam inchid zonele cu mufe si cablaje, operatiune cu ocazia careia am miscat mufele, inclusiv pe cele de airbag.
    Cele mai problematice au fost mufele de la baza stalpilor A, unde exista cate un conglomerat de cablaje ce trebuie arhivat intr-un spatiu destul de mic, sub un capitonaj ce le tine destul de indesate pe pozitie. Cu ocazia asta, n-ai cum sa nu misti mufa cu pricina.
    Una din solutiile vehiculate era sa trecem peste mufa si sa legam firele pe direct. Nu ar fi existat niciun inconvenient pe partea tehnica, insa numai gandul ca ceva nu era ca din fabrica a condus la aproape o ora de munca pana s-a reusit fixarea acelor mufe incat sa nu mai miste niciun pin intr-insele.
    Le-am testat apoi miscandu-le in toate pozitiile, apasandu-le, tragandu-le si cum ne-a mai trecut prin cap pana am ajuns la concluzia ca doar daca se oxideaza vom mai ajunge vreodata la mufele respective.
    Am scapat asadar de a mai vedea rosu in fata ochilor.

    Va urma... cat de curand!
     
  15. Vabis

    Vabis 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2014
    Locație:
    Marte
    Masina:
    Benz....Mercedes-Benz
    Prima oară am dat de topicul ăsta acum 4 ani. Nu credeam să-l văd terminat. Dar dacă tot 5 luni durează să posteze modificările 176 și 177 cine știe ☺
     
  16. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    08.02.2014
    165. Geamuri termoizolante fata
    I.
    Aici e o intreaga poveste.
    O miniodisee in sine.
    Un calvar cu pedigree.
    Primo: daca nu va mananca intr-atat de tare incat nu mai suportati, atunci nu va scarpinati! Altfel, patiti ca mine.
    Intai trebuie sa spun ca stateam foarte linistit, cu geamurile deja infoliate, protejat intr-o oarecare masura de caldura, UV si efractie.
    Apoi, usor, usor, a inceput viermele sa prinda viata in mine.
    Intai o vizita la service-ul de parbrize unde ai posibilitatea sa analizezi comparativ efectele soarelui prin cele doua tipuri de geam.
    Dupa, am testat un A8 cu astfel de geamuri. Aici efectul a fost si mai si: pe langa avantajele de mai sus, am descoperit ca ofera si o izolatie fonica demna de luat in seama.
    Am mai observat si pe site-ul Audi ca o astfel dedotare costa binisor peste 1000 Euro, semn clar ca ceva trebuie sa fie de capul ei.
    Intr-un final, am decis, asa cum probabil era de asteptat, sa o fac si p’asta.
    Secundo: daca tot ati hotarat sa va scarpinati, macar interesati-va înainte cum se face si la ce va puteti astepta. Ma refer aici atat la problemele ce pot sa apara pe parcurs, cat si la costuri.
    Intai am facut lista de cumparaturi: rame complete! (crezand ca va fi plug & play)
    Au venit intai primele rame de la Constanta, de pe o masina pe care o urmaream de ceva vreme si pentru alte piese.
    Asta pot s-o trec la teapa, insa fara a da vine neaparat pe vanzator, pentru ca o desfacuse bucati de cava vreme si nu a stiut sa-mi spuna daca mai functioneaza sau nu. Ei bine, nici eu nu stiam ca trebuie sa intreb daca mai functioneaza, sau cum arata si ce anume trebuia sa urmaresc.
    Au ajuns cu partea exterioara a geamului, cea care sta in cheder, ciobita. Putin, ce-i drept.
    Pe partea opusa lipsea macaraua. Asta imi spusese vanzatorul.
    Am hotarat sa cumpar un geam nou. Pretul e barbar, n-are rost sa il mai spun.
    Cautand macara pentru geam duplex, am gasit in Germania o rama completa.
    Am luat rama.
    A venit rama.
    Am incercat sa urc geamul cu mana prin cheder.
    Nu mergea.
    Adica mergea, dar atat de greu, incat ma gandeam ca e imposibil ca motorasul geamului sa poata face operatiunea asta.
    Am dat vina pe macarale.
    Am cumparat macarale.
    Nu mai spun de preturi, rugandu-va sa subintelegeti voi ca la operatiunea asta, toate piesele au un pret astronomic. Nici distributia la Midocar nu costa atat.
    Au venit macaralele, le-am montat si am incercat sa urc iar geamul prin cheder.
    Nimic! Pur si simplu abia le puteam duce pana sus.
    Am sunat la singurul tinichigiu din lume in care am incredere sa-l intreb cum rezolva el speta la reprezentanta la care lucreaza.
    Mi-a zis ca le unge cu apa si sapun.
    Am prapadit un sapun solid intreg si o sticla de sapun lichid.
    Tot nimic!
    Stateam pur si simplu pe scaun si ma uitam la ramele de geam…
    Daca as fi fost fumator, acum as fi ars 3 baxuri.
    Mi-a venit alta idee: sa vezi ca sunt chederele obosite!
    Am cumparat cheder de geam duplex!
    Nou!
    Am cumparat unul, de proba, sa nu dau banii pe doua, ca poate nu e chederul de vina.
    Au venit, l-am instalat!
    Ce credeti?

    Va urma... cat de curand!
     
  17. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Ai un stil ...
    Daca la majoritatea retrofiturilor, te costa ceva mai mult decât opțiunea de fabrică, să înțeleg că te tine te-a costat x2, x3 ?
    Și totuși, cu folie ceramica dedicata pentrut geamurile fata cred că aveai 99 % aceeași protectie solara.
     
  18. Gabriel Popa

    Gabriel Popa 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C5, 2.7T Q, BES, 2003 / Audi A6 C5, 4.2 Q, ARS, 2000 / Audi A8 D2, 6.0 Q, AZC, 2002
    Bine ai venit inapoi @boresque.

    Mi s-ar parea normal sa fie cheder diferit la geam duplex. Doua din C5-urile mele au geam duplex. Din pacate ambele sunt departe ca m-as uita sa vad diferentele. Mno, acu ai sti cum sa verifici si cu cine sa mai imparti o opinie.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  19. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Nu exista retrofit pe lumea asta care sa coste mai putin decat daca ar fi fost montat din fabrica.

    A precizat ca a ales mai mult pentru protectia fonica, desi eu cred ca motivul principal a fost sa bifeze dotarea in sine pe masina lui...
     
    robbert apreciază asta.
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    II. Nimic!
    Pur si simplu nu le puteam urca manual.
    Am tot ajustat chederul, piesele de reglaj ale ramei etc.
    Pana la urma, tot tragand de cheder in toate directiile, am rupt chederul nou.
    Am mai cumparat o rama completa. Evident, tot din Germania, ca prin Romania nu am mai gasit.
    A venit rama, insa japita de neamt nu mi-a zis ca masina a fost lovita si ca e stramba in partea din fata. Sau probabil ca nu a vazut.
    Teapa asta a avut dublu rol: de pas inapoi si de unul inainte.
    Cel inapoi, ca am dat banii de pomana.
    Apoi, nesperat, teapa s-a transformat intr-un sut in dos, care, dupa cum spune vorba din popor, are menirea de a te propulsa inainte.
    Incercand sa vad cat de tare e stramba rama, am incercat sa o montez pe usa.
    Am introdus-o in carcasa usii, insa nu se potrivea, fiind prea stramba in zona ascutita din fata, unde se monteaza oglinda.
    Cum operatiunea o faceam singur, ma cam ostenise efortul de a tine rama intr-o mana (cu geamul si motorul montate), iar cu cealalta mana sa prind suruburile cat mai aproape de pozitia marcata.
    In timp ce stateam pe pragul usii sa-mi reglez pulsul crescut de efort in secundar si nervi in principal, cuplez mufa la motoras, in ideea de a testa macar motorasul. Poate, cine stie, mai recuperam ceva din teapa.
    Ideea era ca intai sa demontez motorasul de pe rama, sa nu-l ard cumva, ca doar n-avea cum sa urce geamul printr-o rama stramba.
    Cum stateam si ma uitam a paguba, uit de rationamentul initial si apas butonul.
    Pana sa-mi dau seama ce am facut, a si ajuns geamul la jumatate!
    Practic l-am oprit de frica sa nu-l sparg, sau sa nu ard motorasul.
    Nici nu stiam ce sa fac: sa-l duc pana sus, sa-l cobor la loc ?
    Daca tot ajunsesem acolo, am zis ca la atata paguba, n-o crapa lumea ca mai ard si un motoras ori sparg un geam duplex.
    Am mai apasat o data.
    S-a dus pana sus!
    Nefiresc de usor.
    Ma si gandeam: cand in sfarsit am un geam care urca, e rama stramba.
    Pe loc mi-a venit ideea sa iau macaraua, chederul, peria interioara a geamului si sa le pun pe o rama dreapta.
    Aduc rama dreapta si ma apuc sa demontez piesele de pe cea stramba.
    Intr-o pauza, imi vine ideea sa cuplez mufa la rama dreapta pe care aveam de gand sa o reechipez cu piesele de pe cea stramba, care functiona. Una din acele rame carora nu le putusem urca geamul cu mana pana sus.
    Zis si facut!
    Apas butonul…

    Va urma... cat de curand!
     
    stefan550 și bobalex18 apreciază asta.

Distribuie pagina asta