1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A4 B6 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de opreanuy_19, 16 Aug 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, ala e pentru AVB/BKE.

    Tie iti trebuie acelasi cod dar cu terminatia C.
     
  2. Johnny93Jhn 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2015
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9 2001
    Am inteles. Eu am cu terminatia B. Pe asta l-am schimbat acum vreo 2 ani si de atunci tot nu mi place cum trage masina. Nu intra in Limp dar urca mai greu spre 150-180-200. Pe tester nu da nimic. Se poate sa fie senzorul asta problema adica sa citeasca valori mai mici fata de cel de 3 bari ? Mulțumesc
     
  3. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pune pe cel cu C daca ai AWX si ca prin minune masina va merge cum trebuie. Bineînțeles ca citeste alte valori cu cel de 2.5bar.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  4. Johnny93Jhn 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2015
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9 2001
    Mulțumesc
     
  5. Johnny93Jhn 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2015
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9 2001
    Aveti idee ce valori cere senzorul de 3bari fata de cel de 2.5 ?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Are vreo relevanta ? Monteaza ce trebuie pentru motorul tau.
     
  7. Johnny93Jhn 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2015
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9 2001
    Am rezolvat problema . Turbina facea prea multa presiube. Am schimbat senzorul si valva n75.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In sfarsit.
     
  9. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    salut , am un audi a4 b6 2002 1.9 TDI 131cp . Motorul nu mai trage cum trebuie . dupa ce o pornesc si merg cu ea 1 km merge normal o duc in 3000 r/min si dintr.o data nu mai trage , accelerez la maxim si nu trage deloc , si nu se tureaza mai mult de 3000 . Daco opresc motorul in mers dupa ce vad ca nu mai trage si il prnesc imediat , merge foarte bine , trage cum trebuie , dar nu pentru mult timp si iar nu mai trage .EGR-ul este anulat , debitmetrul de aer este de bmw de 150cp . De la ce poate fii ???:(
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai si noi cum am putea sa ghicim ?
    Fa o scanare, eventual un log in mers. Problema ta poate fi de la un simplu furtun fisurat pana un senzor care a luat-o razna sau turbina murdara.

    Nu ti-a spart capul ideea cand ai pus debitmetrul de BMW pe Audi ?
     
    Alexind apreciază asta.
  11. audi a4 b6

    audi a4 b6 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    rm.valcea
    Masina:
    audi a4 b6 2002 1.9TDI AVF 131 cp
    Nu eu am pus debitmetru, eu asa am luat mașina , debitmetru mai mare , EGR anulat , evacuare sport ,suspensie sport, probabil cine a avut.o a vrut putere mai mare
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Fa un log si/sau vezi ce erori ai. Probabil intra in limp mode.
    Completeaza profilul sa stim si ce motor ai si din ce an.
     
  13. sorin.1986 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2016
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi a4 b6 1.9 tdi 2002
    Salut baieti!
    Suspectez o problema cu turbo(un sunet ciudat metalic la revenire din turatie) si am facut un log in mers dar sunt in plop si plopul in aer cu valorile obtinute.
    Ma poate ajuta cineva cu interpretarea logul-ului?
    Initial nu am avut stocate erori legate de turbo dar dupa log mi s-a parut ca nu mai merge masina ca inainte si surpriza pozitive deviation fara ca acel sunet de care am amintit sa se mai auda.Oprit/pornit motor eroare dispare dar reapare sunetul care imi toaca nervii.
    Am tot cautat pe internet si am gasit pe vw forum un coleg postase niste filmulete cu aceleasi simptome ca si la mine iar rezolvarea relativ simpla:inlocuit valva n75 dar preciza ca miezul turbinei abia a fost schimbat plus niste reglaje la actuator.
    Orice idee sau parere este binevenita si va multumesc.
     
    Ultima editare: 15 Feb 2017
  14. AlexandruDIMA

    AlexandruDIMA 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2009
    Locație:
    Berlin
    Masina:
    A4 Avant, 1.9 TDI AVF, Multitronic, 2004
    Buna ziua dragi colegi,

    De cateva saptamani ma confrunt cu o problema la masina mea (Audi A4 8E B6 1.9 TDI 131cp AVF 2004 Multritonic).

    Dupa ce merg cateva saptamani doar prin oras (Berlin) incep problemele.... Dupa pornirea motorului puterea este limitata( gen limp mode) insa fara a da o eroare....dupa cativa km incepe sa isi revina in proportie de 80%.... in momentul in care incerc sa apas acceleratia pana la podea, cand ajunge la aproximativ 3000 rpm, imi intra in limp mode...

    Daca ies pe autostrada la aprox. 120km/h intra in limp mode + eroare P1556- "negative deviation"... merg cam 30-40 km in limp mode iar apoi opresc si repornesc motorul dupa care merge normal pana la 200km/h...

    Am atasat si un log in mers(sper sa-l fi facut bine).

    Va rog sa-mi spuneti ce ar trebui sa fac in aceasta situatie... Sa incerc sa curat geometria variabila( sau sa o inlocuiesc)... Momentan sunt in Germania cu masina, iar aici au niste preturi la genul asta de operatiuni.... :((



    Va multumesc.


    IMG_20170312_162103_resized_20170312_051842885.jpg
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La "Negative deviation" ai spart/crapat furtun de vacuum sau de presiune circuit intercooler. Verifica cu atentie toate furtunele/imbinarile.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Alexandru atat de lene ti-a fost incat nici macar nu ai citit pagina anterioara ca sa vezi ce inseamna "Negative Deviation" ? Esti membru pe forum de peste 8 ani si nu ai invatat ca esti obligat sa citesti forumul inainte sa pui intrebari ? Daca mai pui intrebari inutile si care se repeta pe forum, sa stii ca acestea se sterg fara alte explicatii. Multumesc foarte mult pentru intelegere.
     
  17. AlexandruDIMA

    AlexandruDIMA 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2009
    Locație:
    Berlin
    Masina:
    A4 Avant, 1.9 TDI AVF, Multitronic, 2004
    @nucugheri Multumesc pentru raspunsul rapid. Am verificat toate furtunele de vacuum si de presiune insa toate sunt ok... Negative deviation imi apare atunci cand puterea este deja limitata si eu apas pedala de acceleratie pana la podea, turatia motorului creste pana la aproximativ 3500rpm, moment in care se aprinde becul motor si apare eroarea in ecu...
    In cazul in care dupa ce am pornit motorul merg cu masina in timp ce este limitata puterea fara a apasa pedala de acceleratie la podea nu apare nimic in ecu... ca si cand masina ar merge in parametri normali...
    Problema este ca nu stiu sa interpretez exact logul pentru a intelege mai bine ce se intampla...
    Banuiala mea este ca ar fi prea multe depuneri pe geometria variabila, iar aceasta nu isi mai poate face cursa normala...
    Nu vreau nici sa merg pe mana mecanicilor de aici care incearca sa iti schimbe jumatate de masina pentru o problema minora... + la niste preturi exorbitante...

    @Cristi
    1. Nu mi-a fost lene sa citesc pagina anterioara.
    2. Stiu ce inseamna Positive si Negative Deviation.
    3.Tocmai pentru ca am "invatat" ca trebuie sa citesc topicul care ma intereseaza, inainte de a posta, am postat dupa ce am citit cele 18 pagini.
    4.O intrebare inutila ar fi fost "Ce insemna Negative Deviation?" sau "De ce imi intra in limp mode masina...?", insa, din nefericire, nu am gasit un caz la fel ca al meu.
    5.Motivul pentru care nu am postat de multe ori pe forum a fost ca in majoritatea cazurilor am citit topicurile care m-au interesat si am gasit in ele solutiile pentru rezolvarea problemelor pe care le-am avut la masini, fara a mai fi nevoit sa postez sau sa deschid un nou topic.

    O seara buna.
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cand sunt depuneri pe geometie eroarea este cu "positive deviation" tocmai din cauza ca presiunea creste prea mult si nu mai poate fi ajustata de N75.
    La tine sunt pierderi de vacuum/presiune 100%, sau pe furtunele mentionate anterior sau chiar pe intercooler. Poate fi o crapatura undeva pe vreun furtun/imbinare pe care nu o vezi la o verificare superficiala/vizuala.
     
  19. clony 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, AWX 131 CP, 2002
    Buna seara, am si eu o problema cu un A4 2002, 131 CP, cod AWX.
    La turatii de peste 2500 intra in limp mode, am verificat cu VAG si am eroarea positive deviation. Am curatat turbina de 3 ori si problema a revenit imediat. La doar o saptamana "tija" de la turbina era blocata(se observa ca agata).
    Sa va zic cum am ajuns in situatia asta. Imi cadea turbo aleatoriu pana intr-o zi cand mi-a crapat intercooler-ul(din cauza turbinei blocate zice mecanicul) cu toate ca intercooler-ul a fost schimbat cu unul nou cu 6 luni inainte(intercooler de 300 ron nu unul ieftin). Dupa inlocuirea intercooler-ului si curatare turbinei a mers masina bine cam 300km si a revenit problema cu limp mode. Ma duc inapoi si imi zice ca EGR-ul e spart si trebuie inlocuit. Iau un EGR second il montez si la fel + ca dupa 1 luna se strica si acest EGR(pornea masina, mergeam cativa metri si se oprea) dupa care mi-a fost blocat pe deschis. Am curatat turbo de 2 ori la intervale de 1 saptamana si problema persista, va rog un sfat ca imi mananca zilele aceasta problema.
    Pot face teste cu VAG la orice ora si la orice sugestie a dvs in speranta ca va duce la remedierea problemei.
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @clony
    Ai mai multe probleme.
    La EGR exista 2 functii, cea de EGR si ASV. Masina se poate opri doar daca se inchide aiurea ASV si motorul nu mai are aer, dar e nevoie sa fie functional pentru asta. Parte de EGR o poti suspenda temporar pana te lamuresti, cu o tabla intre teava de gaze si EGR. Nu vad totusi cum e spart EGR la tine. Daca se sparte membrana, nu mai deschide, eventual pierzi niste vacuum si cam atat. La ASV daca se sparge membrana, nu mai lucreaza, dar nu se opreste motorul.

    La turbina nu vad cum s-ar murdari geometria asa repede decat daca ai grave probleme cu motorul, de ex arderi incomplete. Faptul ca agata dar nu e murdara poate fi de la o geometrie deformata, in cazul in care ti-a fost reconditionata cu piese chinezesti. Vad ca tot mai multi oameni patesc diverse cu turbinele reconditionate. S-a umblat cumva la tija actuatorului turbinei?

    Fa test cu VCDS ->motor -> Basic Settings-> canal 11. Lasa-l sa mearga si vezi daca se misca tija si fii atent la ce valori sunt cu geometria inchisa is cu ea deschisa.
    Fa log in mers pe canalele 3 si 11. Eventual separat, cate un log cu fiecare din ele. Le postezi aici si vedem ce se intampla.

    @AlexandruDIMA

    La tine logul e semn clar de positive deviation-> probleme geometrie. Ar trebui sa primesti overboost condition ca si eroare si sa intre in limp mode.
    curata turbina si vezi. In cazul de overboost tine doar de cursa actuatorului si geometrie.
     
    Ultima editare: 28 Mar 2017

Distribuie pagina asta