1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caloriferul de caldura la B3 - B4 (80 - 90 - 100) - curge / este spart / infundat - cum il curatam /

Discuție în 'Modele clasice' creată de Manu, 28 Iul 2008.

  1. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Cred că merge pus și material din care sunt făcute mousepad-urile. Până la urmă tot seamănă cu un burete, ceva mai compact, elastic și rezistent. Iei 2-3 mousepad-uri mai calitative, le decupezi frumos și le lipești pe clapete.
     
  2. VsO11 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80,1,6D 1990
    Multumesc pentru idee.Am rezolvat cu 3 buc de mousepad.
     
  3. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare, prieteni! Va supun atentiei problema mea: Audi-ul meu nu furniza caldura suficienta in habitaclu. Au fost momenmte cand (in special) la mersul in gol baga caldura, dar nu cum trebuia, desi martorul de la bord imi indica si temperatura de 100 de grade si chiar peste, iar in mers ramaneam fara caldura sau functiona alternativ, cand caldura slaba, cand deloc. Acum cateva zile am facut un drum de 30 km si nu mi-a bagat caldura deloc. Dupa o pauza de circa 15 minute, timp in care motorul a fost oprit, ma-m intors catre casa si am observat ca, la cateva minute dupa pornire, am caldura, suficienta, dar dupa 15 km iar am ramas fara. Mentionez ca, in tot acest timp, temperatura(la bord) a ramas constanta, dar undeva pe la 100 de grade iar motorul nu mi-a fiert (anterior am sesizat in mai multe zile ca termostatul deschidea foarte tarziu). Din acest motiv am schimbat termostatul, am pus unul BEHR (conform indicatiilor unui coleg audist de pe forum) am incalzit motorul in gol, temperatura s-a fixat la 90 de grade si mi-a bagat caldura corespunzator, am plecat la drum multumit ca am in sfarsit caldura cum trebuie insa, dupa 10 km am ramas din nou fara. Daca va ajuta, mentionez ca, in urma cu 7-8 luni, cand am adus masina din Germania, i-am schimbat garnitura de la chiulasa deoarece a avut-o fisurata pe evacuare ( asa am luat-o) si ulterior a cedat complet insa nu am avut complicatii intrucat am sesizat din timp defectiunea si nu am fortat motorul. Celor care ma puteti ajuta cu orice sfat va multumesc anticipat!
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Problema pare a fi din calorifer. Citește acest topic. Aerisești instalația, dacă nu are efect, atunci cureți caloriferul, iar dacă nici așa nu merge, îl schimbi cu unul nou (personal recomand Behr și Nissens). Găsești mai multe detalii pe topic.
     
    Ultima editare: 19 Feb 2017
  5. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Multumesc, CristiCosti. Am discutat cu meseriasii si se pare ca problema este alta (si sunt tot mai convins ca este asa). E posibil sa fie de vina chiulasa: ori are vreo fisura ff mica ( posibil si garnitura sa fie ciupita), ori nu mai are planeitatea corecta si nu mai etanseaza bine si, in cazul acesta, intra gaze de ardere (in cantitate mica, dar suficienta) in instalatia de racire si, odata cu circulatia lichidului de racire se fixeaza in radiatorul de incalzire si, pana nu se mai misca de acolo, nu mai pot avea caldura necesara. Daca gresesc, va rog corectati-ma sau confirmati. Va multumesc!
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    E posibilă și treaba asta. Dar, întâi propun să aerisești bine instalația, să vezi cum se comportă caloriferul. Ai un mic aerisitor pe unul din furtunele sale. Eventual după aceea, îi scoți furtunele și bagi cu altul apă sub presiune să vezi dacă e înfundat. Nu te grăbi momentan cu chiulasa, o lași la final. În principiu, dacă ai probleme cu garnitura o să bage presiune mare pe instalație. De planat nu-i nevoie.
     
    Ultima editare: 22 Feb 2017
  7. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Eu totusi as verifica pompa de apa, nu e normal sa se incalzeasca peste 100 grade, in rest pot sa fie 1000 de probleme inainte chiuloasei, eu aia as lasa pe ultimul loc.
    Poate sa fie urmatoarele :
    pompa apa
    calorifer infundat
    instalatie neaerisita corespunzator
    clapete nefunctionale
    clapete cu burete rupt.

    In momentul in care nu mai ai caldura pune mana pe ambele furtune care intra in calorifer, nu trebuie sa fie diferenta de temperatura extraordinar de mare intre ele.
     
    Ultima editare: 22 Feb 2017
  8. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare, prieteni! Am luat act de indrumarile voastre si va multumesc. Ce va pot raspunde la postarile voastre este ca, inainte sa schimb termostatul, presiunea din furtune era destul de mare, de multe ori ma asteptam sa plesneasca, dar dupa ce am schimbat termostatul nu mai am aceasta problema si temperatura nu mai trece de 90 de grade. Caldura baga cand si cand. Ce am sesizat insa este faptul ca, stand pe loc, cand accelerez in gol, aud apa clipocind in radiator (de fapt, aerul). Am aerisit asa cum a specificat CristiCosti dar poate nu suficient de bine, cred. Care ar fi metoda cea mai buna de aerisire? Eu am umplut complet vasul de expansiune si am eliberat aerul pe la aerisitorul mentionat, in plus am si suflat cu gura pe la busonul vasului pentru a exercita presiune mai mare asupra lichidului si implicit a aerului din instalatie.
     
  9. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Clapetele de directionare aer etanseaza bine ?
     
  10. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Salutare prieteni! Am rezolvat problema, oarecum total neconvențional, dar cu eficiență maximă. Așa cum v-am spus, la funcționarea motorului în gol, când acceleram, auzeam aerul clipocind în calorifer. Cu toate eforturile pe care vi le-am descris se pare că nu am reușit să aerisesc instalația cum trebuie. Am aplicat în acest caz o varinatā neconvențională, dar cu efect maxim, așa cum v-am spus: cu motorul pornit, în staționare, am accelerat brusc, de mai multe ori, nu chiar tare, astfel încât, după câteva accelerări de acest fel, nu am mai auzit acel clipocit. Se pare că în acest fel anmm reușit să urnesc aerul din calorifer. Vreau să vă spun că acum am căldură ca în baie. Vă mulțumesc!
     
  11. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Salut.
    Am o intrebare legata de radiatorul de caldura. Vrea sa-l inlocuiesc si acum, la montaj, nu stiu exact unde sa pun acea garnitura de burete care vine deodata cu radiatorul: in pozitia 1 (mi se pare cel mai logic) sau in pozitia 2 (cel vechi care l-am scos acea si asa, cu toate ca nu prea ii vad rostul...)
    Mai mult, mi-ar trebui si pentru a etansa tubulatura asta (poza 2)
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    La calorifer, buretele se pune ca în poziția 2, din prima poză. Pentru tubulatură, există de cumpărat burete autoadeziv.
     
  13. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    buretele se monteaza exact ca in poza 1.adica si in partea de sus cat si pe lungimea lui.am schimbat si eu in toamna radiatorul de caldura si la montare am respectat aceasta procedura .functioneaza perfect
     
  14. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Problema este ca radiatorul a venit doar cu o bucata de burete si nu imi ajunge sa pun si sus si in jurul lui. Stau cu masina desfacuta de cateva zile ca nu gasesc burete autoadeziv. Am umblat vreo 3 ore si nu am gasit niciunde. Dar astazi am gasit pe net de la Wurth exact ce imi trebuie, doar sa vad cum il cumpar, ca ei vand doar la PJ...
     

Distribuie pagina asta