Daca masina e in mintile ei, du-te si fa-i resoftare. Vad ca ai 18 ani, daca conduci cum conduc toti incepatorii, strange bani de un kit de ambreiaj + volanta.
@MacMac nu vreau sa depasesc 200 cp. Ii consider suficienti momentan ) . Am 163 cp acum si sunt multumit de ea..dar dupa ce ii pun turbina asta si fac dpf off o sa fie mai mult decat suficient. Mai departe vreau sa ma bucur de ea.
Motorul tau e de 140 cp, rau nu are ce sa ii faca daca softul e facut cum trebuie, de obicei se creste cu 15-20% deci asteapta-te undeva la o crestere 25-30 cp, undeva la 160-170 cp, asta vorba colegului, daca stii ca masina corespunde si ar avea km in parametri. Era un coleg din zona ta care efectua tuning, parca tot Cosmin il chema, daca nu trage o fuga pe la capitala ca ai destui tuneri consacrati acolo, sau Buzau...
Vă mulțumesc foarte mult pentru răspunsuri, am luat legătura cu Dragoș de la Completechip și rămâne să ne întâlnim. Am m-ai citit pe net că s-ar putea să scadă durata de viață a motorului și că după ceva timp o să înceapă să scoată fum mult negru, este adevărat?.
Nicu deja pui niste intrebari aiurea si inutile. Nu vorbim la timpul viitor si nu suntem la ghicitoare. Nu ne repetam cu aceleasi raspunsuri pentru ca asta nu se accepta pe acest forum. Da, poate scoate fum si da, poate sa se intample ceva la motor si alte componente dar asta o sa vezi dupa. Daca cine face soft-ul stie ce face si masina se prezinta in conditii bune nu ar trebui sa ai probleme ulterioare. Citeste topicul asta integral si toate topicurile despre resoftare motor din aria asta ca sa inveti ce inseamna asta. Tu la varsta care o ai in loc sa inveti sa mergi cu masina te gandesti la altceva. Dar asta este alta discutie. Sfatul meu este sa inveti sa cunosti masina care o conduci si sa lasi resoftarea motorului pentru mai tarziu.
O sa scriu o singura data ce scriu acum: 1. Daca softul este facut CORECT (AFR corect, durata calibrata CORECT, fara manareli in procente ca sa traga masina mai bine, avans marit corect si limitat sa nu iesi din norma euro pentru care a fost omologata masina, limitari de temperatura motor/combustibil marite corect, nu maximizate cum am vazut la multi tuneri de pe la noi si nu numai, etc) atunci viata motorului nu va fi afectata nici macar cu o zi. Nici macar viata turbinei. Pentru cei care asculta in stanga si in dreapta pe toti "mecanicii", fiecare turbocompresor are anumiti parametrii, printre care si insulele de eficienta. De fabrica turbocompresorul este calculat (ales) sa functioneze pe "insula" din mijloc, cu cea mai buna eficienta. Nu este nimic gresit sa folosesti intregul range de eficienta, singura problema este ca cu cat te indepartezi de centru eficienta scade si temperatura aerului va fi mai mare. De aici si necesitatea unui intercooler mai mare uneori. Singurele limite ce nu trebuiesc depasite sunt linia de surge, linia de choke si asa numita linie de viteza maxima a compresorului (moment in care turbina se invarte atat de repede incat compresorul nu poate impinge aerul spre motor, eficienta scade drastic spre 0 si sansele sa se dezintegreze sunt foarte mari), 2. Daca se merge cu masina la fel ca inainte de soft, motorul, ambreiajul si turbocompresorul nu vor fi afectate deloc. Daca inainte de soft se mergea batraneste si dupa soft se abuzeaza zilnic de motor este normal sa fie uzura mai mare, dar nu datorita softului, datorita stilului de mers agresiv. 3. Afectate de soft vor fi: - Ambreiaj (daca softul e facut cu simt de raspundere viata ambreiajului scade foarte putin, gen 1-2%, daca soferul schimba vitezele corect, atunci nu se vede nici o diferenta de uzura) - Furtune turbo (am intalnit multe cazuri de furtune crapate dupa soft, dar la cativa ani distanta, ceea ce ma duce cu gandul ca oricum dupa 200.000+ km furtunul ala nu mai avea cum sa reziste mult) - Buzunarul tau la pompa (puterea extra se face arzand mai mult combustibil. Daca folosesti mereu toata puterea consumul creste procentual cu puterea) Spor la tunat masinile !
Buna Seara. Ce Modificari as putea aduce la un a4 b8 2.0 tdi, 120 CP? Si daca mi ati putea recomanda si ceva firme bune care fac asta , Multumesc .
Salut colegi! Vin si eu cu o întrebare. Am un Audi A6 2010 cod motor CAGB pe masina am o turbina de 136 cp si vreau sa pun una de 170. Ce modificări trebuie sa aduc? Multumesc
Buna seara, Resoftarea afecteaza functionarea corecta a curelei de distributie ? Dupa resoft nu este fortata mai tare cauzand probleme/rupere ? As aprecia sfaturi si nu critici. Multumesc frumos.
Cureaua nu este afectata nici daca softul este prost facut. Doar la benzinare in cazul in care explozia se intampla cand supapele inca nu sunt inchise complet, dar si atunci, mai mult sufera tachetii/axele cu came/supapele decat cureaua. Deci nu, nu ti se va rupe vreodata cureaua de distributie de la soft, oricat de bun/prost ar fi el facut.
Salutare forumisti, Am citit acest topic integral si altele de prezentare masini in care de la motorul de 143 s-a ajunj la 200-210 prin schimbarea turbinei ( CAHA) si soft. Totusi n-am gasit cum se descurca colegii cu aceste putere dpdv al cutiei, ambreaj, planetare, frane, dupa 10k km , 20k km, etc.in conditii normale de explotare Conditii normale de exploatere dpdv al unui pasionat cu respectarea timpilor de raciere/incalzire si cu forje ocazionale ca deh 200 de cai.
Eu aveam probleme cu ambreiajul de cand am luat masina (nu puteam urca o bordura de 10-15cm daca propteam rotile in ea). Cu toate astea patineaza ambreiajul ocazional si doar pe dynamic. Pe comfort am limitat cuplul la 420Nm si 195CP. Pe dynamic cuplul nu este limitat deloc, teoretic ar fi 500+ Nm. Dupa ce voi schimba ambreiajul voi face si un test dyno pe dynamic, pana atunci nu am nici o sansa. Soft de 20.000+ Km.
Am citit si rascitit... Masina din semnatura. Tind sa cred ca la o reprezentanta mi s-a facut fara sa imi dau acordul si fara sa mi se spuna updateul de soft pentru dieselgate.....spun asta pentru ca brusc mi-a crescut consumul cam cu un litru, chiar si pe modul Eco din drive select. Ma rog....nu asta e intrebarea esentiala, ci o explicatie poate utila... As face un Stage 1, care la Revo se face dupa ce in prealabil tot ei fac updateul la ultima versiune oficiala de soft. Ma intereseaza in mod deosebit daca cresterea de cuplu va afecta cutia multitronic? Cuplul va creste undeva la 430nm de la 380. Turbina stock rezista ok noului soft? Nu imi voi schimba stilul de condus, nu ma caracterizeaza plecarile violente si kickdownul in depasiri. Vreau doar un pic de "vlaga" in plus. Multumesc frumos.
Nu afecteaza cu nimic. Tine linistit multitronicul 430 Nm. Turbina merge bine pana la 450Nm si mai sus cu ceva riscuri, deci nu e problema la 430Nm. Totusi eu iti recomand setup de 185CP cu 420Nm. E varianta cea mai safe.
Am discutat cu baietii de la REVO. Lor le vine softul gata modificat, ei doar il scriu pe masina. Iese undeva la 210 cai si vreo 430nm. Din ce am inteles de la ei, nu prea pot modifica valorile.... Eventual, puteti sa recomandati pe cineva ok care face resoftari?
Complete Chip Iasi sau Bucuresti ( stand 4x4) Racing Code Bucuresti Power Chip Buzau Personal ii prefer in acesta ordine, repet este o apreciere personala si nu vreau sa dezbat asta. Toti 3 fac softul in functie de masina, cu masina pe stand de dyno ceea ce este din start un plus. De obicei la modificari simple nu sunt riscuri prea mari dar din cate am urmarit cei de mai sus fac soft si pentru masini cu dublarea sau triplarea puterii din fabrica ceea ce spune ceva despre cunostinte si mod de lucru. Ca idee Complete Chip are 3 titluri pe anul 2016 pentru diesel, sigur gasesti mai multe info pe net.
Revo sunt f slabi la diesel, vb din experienta personala. Zilele trecute s-a facut o masuratoare la revo stage 1 370 cai si a dat 345 pe dyno..ca sa iti faci o idee de ce valori vand si ce obtii in realitate. Aveti tuneri foarte buni in tara, ar trebui sa apelati la ei ca sa tinem in viata oamenii competenti locali si nu businessurile externe si incarcatorii de harti tip r3vo.