1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Eu o sa merg pe ravenol 5w40 vst, e tot made in Germany, exista doar o singura fabrica in Germania. Despre LM pot spune ca se plangeau multi ca la 6000 km devine apa chioara pierzandu-si proprietatiile, ceea ce va duce la cresterea consumului. Momentan folosesc shell helix ultra 5w40, este ok dar ceva imi spune ca mai bun ar fi ravenol, cel putin pt mine.
    Mai exista o teorie, orice ulei e bun daca e schimbat la timp, bineinteles sa respecte norma. Eu nu tin uleiul mai mult de 7000 km
     
    Kspic apreciază asta.
  2. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Mda, o sa vad cum se comporta asta, si o sa-l schimb mai repede de 10k daca e nevoie, bineinteles schimband marca...
     
  3. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Foloseste cineva uleiuri 0w40?
     
    audibv apreciază asta.
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Eu am folosit. Ce te intereseaza la 0w40 sau mai bine zis te intereseaza un 0w40 ?
     
  5. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Gata, am fost ieri si am schimbat uleiul am pus ulei Liquy Moly Synthoil High Tech 5w40 cu aditiv Motor Protect tot de la ei (cu Engine Flush inainte). Acum, sa vedem cum se mai consuma (sau sper ca NU) uleiul si in ce stare e dupa 2-3000 km.
     
  6. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Skoda Octavia 3 (5E), 1.4 TSI (CHPA), 2014
    Ok, sa ne informezi si pe noi pe acest topic cum se comporta Liquy Moly Synthoil High Tech 5w40. Ce ulei ai folosit anterior de iti consuma motorul 4L/10.000 km?
     
    daniell apreciază asta.
  7. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Dupa schimb, cu tot cu aditiv, nivelul uleiului este la maxim. O sa masor la 1000km, apoi la 1500 - 2000. Revin cu info noi cand le am, cum sa nu :)
     
  8. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    La 5-6000 de km incepe sa isi piarda calitatile si incepe sa dispara Liquy Moly am bagat si eu la un schimb, acum am bagat Ravenol si este mult mai stabil.
     
  9. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    O sa monitorizez la fiecare 500-1000 km nivelul de ulei. Daca incepe sa consume, o sa trec la altceva gen Ravenol. Multumesc
     
  10. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Confirm, Liquy Moly e cam "pipi" dupa 5-6 mii km. Eu nu il mai folosesc in TFSI.
     
  11. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    :( pe la vreo 5000 o sa iau altul sa il schimb...
     
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    El fresh e bun, dar dupa 7k km stiu ca se face cu vascozitate la 100 grade de cam 11 cSt. Adica ..... sub un 0w30. Este vorba de liqui moly synthoil high tech

    Motul iar sunt pe acelasi segment, dupa km nu chiar grei se cam subtiaza.
    Multe uleiuri 502 patesc asta. Totul tine de cum este folosit motorul. Sunt cazuri in care uleiurile au variatii mici ale vascozitatii si invers, cazuri in care acelasi ulei pierde la greu din vascozitate. liqui moly synthoil high tech pierde la greu oricum ai folosi masina. Uzurile le scoate ok in schimb pentru 7-8k km in motor.

    Bx3m poti sa il lasi macar 6-7k km in motor. Nu de alta dar dupa am competitie la OCI mic :)) Eu dau shell-ul jos la aprox 6k km.
     
  13. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Da, o sa il masor la cate 1000km, iar pe la 6-7k il schimb. Ma gandeam la Valvoline 5w50 dupa asta, nu des dar ii mai dau si eu in goarna, si ma gandesc ca exact atunci incepe si consuma, ceea ce ar fi si normal. Ai idee alt ulei care nu pierde din vascozitate asa de repede?
     
  14. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    Ravenol
     
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    VSI sau VST?
     
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Si ravenol isi pierde vascozitatea. Orice ulei isi pierde vascozitatea dar cat de mult face diferenta.

    5w50..... Hmmmm. Nu as baga. Daca vorbim de niste upgrade-uri mari, ok dar altfel nu.
    Ceva fain, Fuchs Titan Pro S 5w40 daca il mai gasiti prin Ro. Era 250 lei bidonul de 5 litri.

    Daca nu Ravenol VST 5w40, de preferat de 2016 ca data de productie si schimbat mai des.
    Eu la Shell Helix Ultra 5w40, cu cam 70% oras 30% extern, nu pot sa zic decat ca uleiul s-a cam subtiat. L-am urmarit in timp. De mers motorul merge superb cu el, 0 grame consumate in mai bine de 5000 km. Azi de exemplu am alergat nitel masina, nici gram sa guste din el.

    Subtierea uleiului este un fenomen absolut normal. Uleiul este contaminat, este afectat.
    De asta se si recomanda OCI mic sau..... un OCI convenabil proprietarului.

    Cel mai dat naibi ulei pentru TFSI sau benzina turbo vag este Shell Rotella T6 5w40. Bate la fund Redline-urile :)) In ro nu se gaseste, doar sa il aduceti de afara.
     
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Eneos Sustina 5W-40 isi pierde din vascozitate? Sau cum sta la gradul de "alterare", vizavi de alte uleiuri? Mie mi se pare cel mai stabil ulei intr-un TFSI (ma refer la cazul meu). Imi place si acel MoS2.
     
  18. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Skoda Octavia 3 (5E), 1.4 TSI (CHPA), 2014
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Sustina e ulei de clasa. Nu are sulf in el, asta reprezinta un mare avantaj pentru degradarea vascozitatii. Nu are aciditate ca un ulei clasic de comert, nu are degradare la fel de pronuntata.

    Emil. Aici, in dreapta se vede media pentru 5700 mile. Uleiul din acel motor are 10.000 mile si uite ce uzuri are :)

    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5613995-Oil-Analysis-10k-on-Rotella-T6-27k-on-GTI

    Alt UOA
    https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2128257

    Un test fain.
    Uleiul al 5k km nu are voie sa ofere variatii mari ale sunetului motorului. Eu la Valvoline Synpower XL-III Xtreme C3 5w30 nu am avut diferente sesizabile de sunet al motorului.
    Aici ai un castrol vs T6. Castrol cu 5k km iar t6 0 km.


    Castrol american vs Mobil1 0w40. Mobil1 este degradat dpdv al vascozitatii mult in timp ce castrolul s-a mentinut bine bine. Castrol fain 0w40 gasim in ro la uleideulei.ro, varianta nemteasca cu ambalaj nemtesc.
    https://bobistheoilguy.com/forums/u...95/M1_0w40_FS;_4,800_miles;_'12_V#Post4329995

    Alta masina, alte conditii de lucru, si castrolul a pierdut aici din vascozitate. Dar nu de speriat
    https://bobistheoilguy.com/forums/u...04/Castrol_Edge_0W-40;_5,537_mile#Post4326204

    Motul 8100 xcess 5w40 - degradare babana, 10 cSt la 100 grade in 2.0 TSI/TFSI
    https://bobistheoilguy.com/forums/u...76/2016_GTI,_Motul_8100_X-Cess_5w#Post4322576

    Mobil1 New LIFE 0w40 20k mile intr-un Clio.
    https://bobistheoilguy.com/forums/u...81/Mobil1_New_Life_0W-40,_20,000_#Post4318181

    Explicatia aici este logica. Uleiul are o perioada in care isi mentine vascozitatea dupa o pierde dupa poate sa o ia in directia gresita. Uleiul obtine o anumita vascozitate constructiv pe baza unei formulari a bazei si a unei aditivari. Cand aditivarea incepe sa fie afecata apar fenomene de subtiere prin afectarea directa sau indirecta a bazei.
    Cum Motul nu detine cel mai fain pecher de aditivare sau cele mai faine baze.... asta este.
    Baza unui ulei este greu sa fie distrusa complet. Un ulei poate fi reciclat de 4-6 ori fara probleme. Asta pentru a reutiliza baza.

    Astazi exista multe firme in comert care fac uleiuri. Vezi Q8 sau alte dracii de genul Multi merg pe idee, eee lasa ca il schimb mai des. Degeaba un ulei este schimbat mai des daca nu are si calitate in el. Adica .... Un ravenol vst 5w40 de exemplu schimbat mai des este o afacere buna.
    Un valvoline synpower 5w40 la fel. Iar lista de uleiuri ieftine, dar foarte bune continua.
     
    Ultima editare: 24 Feb 2017
  20. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Skoda Octavia 3 (5E), 1.4 TSI (CHPA), 2014
    Cred ca Shell Helix 5W40 e de ajuns, Rotella il dau ca heavy duty pentru diesel in US. America are o problema cu uleiurile semi sintetice si sintetice. Aia saliveaza dupa Castrol Edge sintetic facut in si pentru Europa de zici ca sunt nebuni. Ma rog, 1 litru de ulei full syntetic de grupa IV nu va fi niciodata 30-40 de lei. Alea ajung sa fie dublu la pret. In schimb un sintetic de grupa III schimbat la 7-8 km maxim isi va face treaba pentru conditii grele de mers (mersul in orasele din RO si cu drumurile extra city aglomerate de la noi eu cred ca intra tot la conditii grele de utilizare, cand se recomanda schimb la 7.500.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta