1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel 2.7 si 3.0 TDI la Allroad A6 C6 (4F) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C6 (2006 - 2011)' creată de flo wiw, 6 Feb 2016.

  1. flo wiw

    flo wiw 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2015
    Locație:
    cluj napoca
    Masina:
    audi q7 4.2 tdi 2007 audi a6 c6 allroad 3.0 tdi asb
    Buna ziua,
    Detin un audi A6 C6 (4F) Allroad 3.0 tdi automat cod motor ASB care are in jur la 200.000 km. Masina a inceput sa aiba probleme cu actuatorul de la turbina, masina tragea lent de cand am cumparat-o, iar pana la urma a cedat actuatorul.
    Am fost la Audi Cluj-Napoca, acestia au confirmat ca s-a defectat actuatorul, posibil si turbina sa aibe probleme. M-au sfatuit sa cumpar turbo + motoras nou, cam scump la ei.
    Am cumparat un acctuator second-hand, l-am montat la ei + calibrat. Masina a inceput sa mearge foarte bine, tragea de 2 ori mai bine ca inainte sa se strice, dar dupa ce opream motorul, intra in avarie.
    Am fost din nou la ei, mi-au dat pe deviz turbina. Am refuzat sa cred ca turbo este defect asa ca am trimis turbina la Bucuresti sa o verifice/reconditioneze. Acolo au constatat ca turbina este de 10, au si curatat-o cu ocazia aceasta si motorasul este defect. L-au desfacut si erau rupte rotitele din plastic din el.

    P.S:

    Acolo nu stiu pe nimeni, puteau zice ca era defecta si sa ma faca de bani.. Au trimis turbina la Cluj, am fost la Audi la reprezentata, am cumparat motoras nou + calibrare cu toate ca, cu greu au acceptat ca turbo nu are defectiuni, doar motorasul.
    Masina merge dar a ramas cu o problema: masina trage, dar nu ca si cand am pus motorasul second-hand, trage mai lent (cu cel second tragea foarte bine dar dupa ce o opream intra in avarie).
    Nu trage de jos, doar de la 2.400 de turatii in sus, si de la 3.000 de turatii incepe sa traga sacadat, ca si cum ar intra ABS-ul, trage ca si cum ar patina masina, ca si cum ar fi gheata, nu se aud zgomote sau altceva
    Inainte sa aiba probleme nu avea nici o alta probleme legate de motor sau cutie.

    P.S.:

    Ma face un 1.9 tdi acum. :) Daca cineva ma poate ajuta, ii multumesc. Am vineri programare la reprezentanta, sigur o sa zica ca-i turbina.
     
  2. Cucu1

    Cucu1 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi a3 , 2.0tdi,100kw,2008,s line
    Eu zic ca daca nu era calibrat dadea eroare. Asa am patit eu pana nu l-am calibrat nu mergea bine si persista eroarea.
     
  3. IoonutCrristian 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2018
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Passat 1.9 TDI AWB 2002
    Salutari! Sunt nou pe forum si am avut un episod total neplacut. Sunt din CT si pe drumul spre casa, intorcandu-ma de la Sinaia am oprit dupa ceva vreme pt o apa. Am lasat motorul pornit si cand sa ies am fost nevoit sa accelerez mai puternic moment in care a scos fum alb. Am continuat drumul fara a mai forta vreodata, un mers constant intre 90 si 140 km/h. La km 87-90 pe A1 am oprit sa alimentez de la Rompetrol, dupa care iesind din statia de carburant, am accelerat de la 30-40km/h pana la 150km/h puternic in jur de 4000 rpm. La viteza asta motorul s-a oprit brusc si nici n-a mai vrut sa porneasca. S-a intamplat cu 2 zile in urma si astazi mecanicul a dat diagnosticul de piston topit in urma cedarii bruste a unui injector. Ce parere aveti? Care sunt posibilitatile? Masina are exact 300.000 de km. Mentionez ca masina este un A6 C6 Allroad cu motor 3.0 TDI.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand ti-a fost mutat mesajul unde trebuia sa scrii. In al doilea rand ti-am editat eu mesajul ca sa stim despre ce masina vorbesti.
    In al treilea rand te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Si nu in ultimul rand citeste acest topic integral: http://www.clubaudi.ro/threads/probleme-turbo-a6-c6-motorul-a-pocnit-in-mers.21747/ si toate topicurile despre motorul 3.0 TDI existente in toate ariile de pe forum.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @IoonutCrristian Ai DPF ? Daca ai, este foarte plauzibila varianta cu injectorul blocat care a dus la topirea pistonului.
    Mai avem un coleg care a patit exact acelasi lucru, i-a pornit regenerarea DPF-ului si un injector a uitat ca regenerarea s-a efectuat cu succes si nu a mai revenit la debitul normal. :)
    Din cauza asta sunt multi care isi cumpara masini noi si cum ies din garantie fac DPF OFF.
     
    kojak13 apreciază asta.
  6. IoonutCrristian 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2018
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Passat 1.9 TDI AWB 2002
    Ok. Imi cer scuze si multumesc totodata. DPF este filtrul de particule? Daca da, atunci are... este Euro5
     
    Ultima editare: 16 Ian 2018
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da.
     
    kojak13 apreciază asta.
  8. Mugur Joltea

    Mugur Joltea 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 (C6) Avant 3.0 tdi Quattro, ASB, 2006
    Salut,
    Am un Audi A6 C6 (4F) cu motor de 3.0 TDI Quattro din 2006, cod motor ASB. Am fost la service si am schimbat (printre altele) radiatorul.
    Cei de la service au montat gresit conducta (furtunul) care raceste uleiul din cutia de viteze si plecand din service am constatat ca pierde ulei. Fiind dupa ora inchiderii service-ului, am asteptat pana a doua zi ca sa merg la ei si sa rezolv problema.
    Plecand de acasa cu masina a doua zi, mi s-a aprins in bord un martor de eroare (s-a inrosit scrisul care indica treptele cutiei automate) astfel incat am tras pe dreapta si am dus masina la service pe platforma. Acolo mi-au montat furtunul respectiv asa cum trebuie si mi-au schimbat si uleiul din cutie cat si filtrul.
    Am plecat in probe cu masina si cand acceleram brusc, mi se aprindea in bord acel martor ca o spirala si se limita puterea motorului.
    M-am intors la service unde au conectat un laptop la masina si au aparut ai multe erori (voi posta poza facuta laptopului la sfarsit). Cei de la service au sters erorile si am plecat din nou in test si ce sa vezi, aceleasi simptome. Inapoi la service, tester si apar aceleasi erori. Le sterge din nou, verifica sub masina si gaseste alt furtun montat gresit pe unde pierdea aer. Plec in probe si nu se mai aprinde nici-un martor, toate bune si frumoase.
    A doua zi plec la mare, pe autostrada A2, pe la km 59-60, dau putin in ea sa vad cum se comporta si pe la 180-200 km/h mi se opreste motorul. Reusesc sa trag pe dreapta, o sui pe platforma si o duc inapoi la service.
    O pornesc cu spray-ul, dar nu merge cum trebuie, jumatatea din stanga merge ok iar cea din dreapta merge haotic. Scot bujiile din partea cu probleme si gasesc o bujie aproape arsa (s-a dezintegrat varful) si alta incarcata cu metal topit (probabil s-a topit pistonul). De asemenea de la turbina vine spre motor ulei in loc de aer (am scos furtunul si se vede)
    Pana sa merg la service, masina nu a dat nici-un semn ca urma sa se strice. Singura problema a fost ca s-a infundat filtrul de particule si din lipsa timpului am mers cu el asa cam 3 saptamani, dupa care am facut regenerarea pe laptop.
    Oare faptul ca cei de la service au resetat erorile fara sa le repare a cauzat distrugerea motorului ?

    eroare Audi.JPG

    Acum nu stiu ce sa fac, sa repar motorul sau sa-l schimb cu unul SH ? Motorul meu are 275.000 km. Sincer sunt cam stramtorat momentan si as vrea sa aleg solutia cea mai putin costisitoare. Scuze daca am postat aiurea dar am cautat si nu am gasit unde sa postez. Multumesc anticipat pentru ajutor.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil ti s-a blocat vreun injector in timpul regenerarii si a dus la topirea pistonului. Nu esti nici primul nici ultimul care trece prin asa ceva.
    Eroarea cu reglarea presiunii de supraalimentare ti-a aparut din cauza furtunului care tragea aer fals.

    3.0TDI gasesti pe toate drumurile la preturi cuprinse intre 800 si 1000 €.
    P.S Verifica-i distributia inainte de montaj.
     
    Mugur Joltea apreciază asta.
  10. Mugur Joltea

    Mugur Joltea 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 (C6) Avant 3.0 tdi Quattro, ASB, 2006
    Am inteles. Deci tot haosul de la service cu furtune montate aiurea si acele erori sterse fara a le remedia nu au contribuit la topirea pistonului. Multumesc mult pt sfat!
     
  11. turcea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 allroad 2011
    Salut,
    Nu ii dau de cap la un audi allroad, motor 2.7, an 2011. Am fost cu injectoarele la test pe banc + testul clasic cu seringa, rezultatul a fost ca sunt perfecte.
    Turbina este in parametri. Am schimbat 3 regulatoare de presiune dupa rampa. Curatat regulatorul presiune dupa pompa, nu are span sau altceva.
    Pe tester nu imi da absolut nimic, nici o eroare, am fost la 10 service-uri cred. Am schimbat si debitmetrul.
    Face, ca in clip-urile atasate, in orice viteza, dar nu face mereu. Acum urmeaza ceva foarte suspect adica se manifesta asa doar cand e cald afara, exemplu de la 17 grade in sus. Toata iarna a mers ok, iar vara trecuta la fel mi-a facut. Iar la ralanti se manifesta la fel, nu neaparata la o viteza anume. Nu face mereu, cand o apuca, poate sa faca de 20 ori intr-o zi sau deloc o saptamana.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Iti tremura cand accelerezi in a 3-a sau a 4-a, preponderent la deal ?

    In Drive, la 90 km/h in treapta 6, pe pilot automat, iti fluctueaza turometrul ?

    Daca raspunsul este afirmativ la una din intrebari, problema ta este convertizorul, nu injectoarele.

    Cati km are masina ? Un log in mers ai facut ?
     
  13. turcea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 allroad 2011
    Am pus si testerul in mers, nimic. Are 295.000 km, o am de 3 ani, nu mi-a facut nicio problema pana acum
    Ma repet; cel mai suspect lucru este ca face asa cand sunt de la 17 grade in sus si nu face mereu, poate sa nu faca deloc o saptamana sau poate sa faca de 20 ori intr-o zi. Chiar nu mai stiu ce sa controlez la ea. Sau uitat niste baieti buni si la soft, e ok.
    Nu tremura deloc, doar fluctuatiile acelea la relanti si celelalte mai mari in mers cateodata cand sunt la semafor, dar asta mai rar. Cand vreau sa accelerez sa plec se opreste motorul cateodata.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ca ai senzori pe ambele rampe. Cel din capatul rampei este regulator, cel de pe rampa este senzor de presiune/temperatura.

    Filtrul de combustibil si supapa de pe acesta au fost verificate/inlocuite ?

    upload_2021-5-26_13-20-1.jpeg
     
  15. turcea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 allroad 2011
    Am schimbat 3 regulatoare de pe rampa. Senzorul nu l-am schimbat, dar l-am curatat. Am schimbat 3 filtre de motorina intr-o saptamana.
    Ciudat e ca nu da absolut nimic pe tester. Posibil pe rampa direct sa fie ceva ? Dar de ce nu face cand e sub 16 grade afara, merge impecabil cand e frig ca sa spun asa. Acum ma duc sa o iau de la service-ul, unde a fost la verificat turbina. Mi-a spus ca tot face. Sa incerc sa merg cu mufa scoasa de la debitmetru ? poate nu mai face.
     
  16. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    turcea, nu-ti ramane de facut, decat partea de stiinta si de interpretare a parametrilor (de ex : presiune comb. in rampa, debit aer, egr, injectoare, chiar si modul de lucru al convertizorului, etc...) obtinuti prin loguri in mers si in stationare. Sper sa gasesti pe careva rabdator....
    ps: verifica si supapa regulatoare de pe pompa de inalta.
     
  17. turcea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 allroad 2011
    Am luat masina d ela service si face la fel.
    I-am scos mufa de la debitmetru si nu mai face. O sa merg vreo 2 zile cu ea asa sa vad daca mai face.

    P.S.:

    Am verificat pe tester tot: presiune, debit. Totul e ok
    Cand face asa mi-a dat injectorul nr 2, dar mi-a spus ca e ok si face asa atunci decat si incearca sa o stabilizeze.

    Am fost anul trecut cu cutia de viteze la un baiat care repara numai automate pentru Audi in orasul Urlati si mi-a spus sa las cutia in pace ca nu are nimic. Mi-a probat-o in rampa, tester pe ea. Totul ok
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai ai zis ca ai inlocuit initial debitmetrul si ai facut si un log in mers.

    Acolo ar fi trebuit sa se vada 100% ca debitmetrul nu lucreaza in parametri.
     
  19. turcea 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 allroad 2011
    L-am montat pe al meu inapoi dupa ce am vazut ca face si cu celalalt, era din dezmembrari oricum. Mai merg vreo 2 zile si daca nu face, direct pe original de la magazin iau.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca nu ascultati, log-ul in mers este sfant in astfel de cazuri.
    Bineinteles, si persoana care il face trebuie sa stie ce si cum.
     

Distribuie pagina asta