1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.6 Benzina la A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de maxim87, 6 Feb 2009.

  1. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Asta inseamna ca ai amestecul prea sarac. Verifica tot ce tine de formarea amestecului, inclusiv bujiile si fisele.
     
  2. alexa3 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3 8l 1.6 benzina AVU
    bujiile le-am schimbat acum o luna :(
    defapt pe vcds, imi arata 1 rateu pe cilindrul1 de cate ori am eroarea.
    ciudat, rateurile astea au legatura cu amestecul de aer-carburant ?
     
  3. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    ti-a zis si de fise...acolo mai intra si bobina...poate sa nu de-a curent la bujie ca sa faca scintei,ori fisa ori bobina(amestec aer+benzina+scintei de aprindere=tot ce tine de formarea amestecului)
    de curiozitate,desfa bujia de pe cilindrul cu problema(ca iti zice vcds care e) si vezi cum arata bujia!
     
  4. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Check engine aprins,consum crescut
    am pus testerul si mi-a dat egr necalibrat sau neechlibrat (ceva de genul)
    Dupa cateva zile a disparut si acum merge ok
    Am patit asta dupa ce am alimentat cu 95 inloc de 99. (tot de la petrom,si nu era prima data cand bagam 95)
     
  5. alexa3 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3 8l 1.6 benzina AVU
    este foarte ciudat ce mi se intampla, in continuare am misfire dar nu in permanenta pe cil.3, desi am curatat injectoarele si le.am schimbat intre ele, motorul a fost segmentat anul trecut cu rectificari si toate alea...
    bobina si fisele sunt ok, am scos bujia si era un pic murdara, am curatat.o a mers un pic si iar a inceput. parca se ineaca in mers uneori, de regula in treapta a 2a face asta. ii dau un pic de forja si isi revine, merg normal un pic si iar face.. nu stiu ce sa ii mai fac, mai are cineva problena asta?
     
  6. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Clapeta de acceleratie, debitmetrul, sondele lambda le-ai verificat ?
     
  7. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Audi a3 8l 1.6 avu / duu
    Dupa aproximativ 150 de km (am fortat-o putin vreo 10 km ) se aprinde martorul ESP si Check Engine (Acest check sta aprins 15 secunde dupa care se stinge timp de 15 secunde , dupa alte 15 secunde se aprinde iarasi),masina trage mai greu,se simte lipsa de putere.Am impresia ca are si consumul putin mai mare.Pe liber masina tremura rau , trepida , statea turometru la 400-500de ture si uneori dadea sa moara,La semafor trebuia sa o accelerez din cand in cand sa nu moara.In mers se simtea rau lipsa de putere se am impresia(nu stiu sigur ,poate doar mi s-a parut) ca dadea uneori motorul inapoi.O opresc,astept 15 minute o pornesc si merg 100 de m dupa care se arpinde ESP ul si Check Engien ul ramane aprins tot timpul,am fost nevoit sa merg aproximativ 90 de km deoarece eram in Ploiesti cand s-a intamplat si locuiesc in Buzau . Dupa cei 90 de km mers maxim 90 opresc masina,bag o tigara de nervi,ma inchin si o pornesc,pe liber nu mai trepida,se auzea bine,checkul inca este aprins dar ESP ul nu , actionez butonul ESP se aprinde,il apas iarasi se stinge,deci cu ESP ul totul este ok.Acum masina se comporta bine,doar ca am check ul aprins,mentione ca toate astea s-au intamplat la 90 de grade,deci nu a fost la rece sau ceva.Am alimentat de 70 de lei de la PETROM (Benzina 99+ ) si apoi de la lukoil benzina 95 de 35 de lei.
    Filtrele,uleiul si bujiile au fost schimbate acum aproximativ 6000 de km.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Fara o scanare cu VCDS nu vei afla exact cauza acelui martor check engine. Va fi la "ghici".
     
  9. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    ia nu mai baga de la lukoil sa vezi ce se intimpla...!
     
  10. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Checkengine intermittent corelat cu simptomele de care vorbesti (mers intrerupt, relanti jos) suna foarte mult a bobina aprindere obosita. Daca faci o scanare cu VCDS o sa iti spuna exact daca e sau nu cazul, si daca e - la care anume sa te uiti.
     
  11. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    dupa simptome,sunt sanse foarte mari sa fie un amestec mai sarac,si asta poate sa insemne multe,printre care si o benzina de proasta calitate (de care este in romania,slava domnului,din belsug).el a zis ca a alimentat din petrom apoi din lukoil...eu merg pe aceasta ipoteza
    amestec mai "sarac" porneste de la benzina din rezervor,pompa benzina functioneaza necorespunzator,filtru infundat,furtune infundate,injectoare infundate,debimetru aer functioneaza necorespunzator,clapeta acceleartie functioneaza necorespunzator,bujiile nu dau scinteie buna(posibil fise,bobina,curent slab sau scurt undeva)....si posibil altele
     
  12. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Multumesc mult pentru raspunsuri, momentan nu pot sa pun testerul pe ea.
    Ieri dupa cum am spus ramasese doar check-ul, fara ESP si masina nu mai balbaia, tragea normal.Azi dimineata am facut 30 km, pauza de 5-6 ore si apoi cand am plecat catre casa nu mai era nici check-ul aprins. Momentan merge bine, de acum bag numai 100 de la petrom(de unde bagam de obicei si nu aveam probleme).
    Bujiile au fost schimbate de curand, clapeta curatata + recalibrata + schimbate toate filtrele.
    Posibil sa duc miercuri masina pentru diagnoza. Inca odata va multumesc pentru raspunsuri. Acum imi pare rau ca nu am avut rabdare sa strang bani pentru a achizitiona o masina cu mai putini km.
     
  13. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Din acel moment am alimentat doar de la petrom , benz99.Am facut vreo 300 de km , azi s-a aprins iarasi check ul si vibra in mers , in a 4 a la 60km/h vibra masina..... ESP aprins + check ce licarea foarte des , opresc masina,o las 5 minute si plec doar cu check ul aprins, esp ul s-a stins , trage mai slab ... Cand am schimbat bujiile(acum 5500km) bujia de pe pistonul 4 era incasata . Acum nu le-am mai verificat
     
  14. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    tot cu bujia nr 4 am avut si eu probleme,tot la 6 luni o schimbam ptr ca se umplea de ulei,calamina,resturi nearse...pina am segmentat motorul si am rezolvat problema.mecanicul ce mi-a facut "operatia" mi-a zis ca semeringurile erau inclestate pe piston
    daca ai eroare de missfire pe cyl 4,inseamna ca mergi in 3 pistoane......desfa bujia si vezi cum arata,daca e plina cu reziduri.....SEGMENTAREA te asteapta :)
    BAD NEWS!!
    Totusi fa repede o scanare si vezi ce iti da,sa nu mai tot o dam in "globul de cristal"
    ca o paranteza...am fost pe olt la pescuit,la vreo 60km de casa,si cind am ajuns pe marginea malului,atunci mi s-a aprins check engine si aveam aceleasi simptome,dupa 4 zile de stat la pescuit,cind am venit spre casa,trebuia sa merg tot turat,astfel murea motorul.
    Deci nu mai condu subturat,sub nici o forma.la a 4-a,in 60,esti cam subturat...eu de obicei merg cu a 3-a si o tin cam la 3000ture si este undeva la 60,daca schimb a 4-a,atunci tot cam la 3000ture merg si ma duc cu 85-90.daca mergi subturat,nu se fac arderile bine,nu sunt complete,si atunci ai depuneri ...peste tot!
    Iti recomand sa te inevti sa mergi mai turat si nu numai acuma,mereu.
     
    Ultima editare: 18 Mai 2017
  15. alexa3 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3 8l 1.6 benzina AVU
    salut cgabriel, aceeasi problema o am si eu la masina, este acelasi cod de motor ca si al tau. Am verificat cu alta bobina de inductie si la fel face, am scos bujia si am pus-o in fisa si vad ca are scanteie.
    pe tester imi da "low fuel trim, system to learn bank1".
    deci clar problema vine de la amestecul de carburant pentru ca si bujia de pe cilindrul 3 "cel cu rateuri" este mereu uda cand o scot.
    de aici am scos din calcul pompa de benzina pentru ca daca era din cauza ei nu cred ca aveam rateuri doar pe cilindrul 3.
    esp-ul se aprinde datorita faptului ca merge in 3 cilindri este firesc, puterea transmisa catre roti nu mai este aceeasi.
    deci toata buba la mine e pe cilindrul 3, de regula am boservat ca parca se ineaca in mers sau cand plec de la semafor, merge 3 sec in suturi, iar apoi o ia in 3 cilindri.
    saptamana asta ma duc sa schimb injectorul, fisa pe cil 3, si bujia.
     
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Verifica si compresia!!
     
  17. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Audi A3 8L Facelift 1.6 AVU 75 KW ( Euro 4 cu doua sonde lambda.
    Eroare a fost stearsa de Kspic,am facut de atunci 30km si inca nu s-a aprins iar.
    EGR ul a fost schimbat acum cateva luni.(+curatare furtune/clapeta)
    egr.png
     
  18. Darkrevange 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2017
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A3, 1.6, 2002
    Am si eu o problemă, motor 1.6 AVU...problema se manifestă cam asa: Când ma duc constant la orice turație nu trage regulat...adica merge cumva in șuturi nu lin cum ar trebui, de la ce sa fie? In rest cand accelerez merge ok fără șuturi fara nimic...se tureaza normal.
    Turația la relanti imi sta umpic peste 600 ...asa ie normal?
     
  19. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Ai facut o diagnoza? Bujiile, fisele, cum sunt?
     
  20. Darkrevange 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2017
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A3, 1.6, 2002
    Azi am duso in service sa ii schimb uleiul & filtre...sa vedem ce zice mecanicul :)
     

Distribuie pagina asta