1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Lumini de Zi - DRL (Daytime Running Light) la A3 8P

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cheloo, 14 Sep 2008.

  1. redguy 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 1,9 TDI (2006)
    Cata_Adc - mulțumesc tare mult!
     
  2. Tok'ra 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 40 TFSI, 2021
    Ajutor va rog!

    A3 8p facelift (2009). Faruri cu Halogen. Comutatorul de lumini are pozitia DRL (0, DRL, Pozitii, Faza scurta).

    Cand il dau pe DRL se aprind si becurile pt. DRL si cele de faza scurta. Se aprind si pozitiile pe spate - practic ca si cand du pe faza scurta.

    Indiferent ce selectez (cu VAG-COM), in "Central Electric" Byte 0, Scandinavia sau Nord America - nu se schimba nimic.

    As vrea ca atunci cand comutatorul este pe DRL, sa se aprinda doar becurile pt. DRL iar cand este pe faza scurta becurile DRL sa se stinga.
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Vad ca n-a vorbit cam nimeni legat de DRL-uri in threadul asta.
    Are cineva DRL-uri pe Audi A3? As avea niste intrebari.

    Mai exact, m-a mancat in fundulet si am montat un kit de DRL-uri de la OSRAM.
    Ele arata destul de bine, dar m-am incurcat in instalare si nu stiu daca le-am pus cum trebuie.
    Mie imi suna ok, dar poate e loc de mai bine.

    Acest kit a venit cu 4 fire.
    1 -> Plus (rosu), pe care l-am legat la + baterie
    2 -> Minus (negru), pe care l-am legat la - baterie.
    3 -> DIM (verde), pe care l-am legat la faza lunga.
    4 -> Ignition (portocaliu), pe care l-am legat la faza scurta.

    Mai exact, in configuratia de mai sus, DRL-urile se aprind numai cand pornesc pozitiile, si se sting cand pun faza lunga.
    Ce imi place, dar in acelasi timp nu imi place, este ca la punerea contactului, DRL-urile clipesc de vreo 5 ori si se sting. Probabil e din cauza calculatorului de lumini (can-ul) care imi da test in pozitii sa vada daca sunt ok.
    Desi imi place clipoceala asta, pare cam cocalareasca, si nu stiu ce parere ar avea oamenii de la RAR la urmatorul test.

    Am facut chestia asta, pentru ca mi s-a parut aberant sa nu pot sa sting luminile complet daca stau cu motorul pornit.

    Varianta alternativa era sa conectez verdele la pozitii, iar portocaliul sa il conectez la un consumator al masinii care este activ doar la punerea contactului, insa n-am reusit sa trec firul respectiv in habitaclu, mai exact la cutia de sigurante, si n-am stiut exact ce sigurante am sub capota in cutia de sigurante de acolo.
    Ce imi recomandati sa fac?
     
    AndreyPH apreciază asta.
  4. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Iti clipesc pentru ca sunt legate pe lumini.
    DRL nu trebuie sa fie conditionat de pornirea luminilor si ar fi trebuit sa legi firul verde la faza scurta sau pozitie, iar firul portocaliu la + pe contact.
    Astfel, cand pui contactul ti se aprind luminile de zi
    Cand aprinzi faza scurta sau Pozitia( depinde pe care o legi) ti se sting
     
  5. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Stiu de ce clipesc, si am inteles exact cum functioneaza.
    Deci ce am facut eu nu e foarte corect, si tu recomanzi sa pun portocaliul pe + la contact.
    Imi poti spune care este acest + la contact?

    Eu l-am conditionat, pentru ca mi se parea ciudat sa stau noaptea cu motorul pornit, si totusi sa-mi stea DRL-ul aprins daca tin luminile stinse.
    M-am gandit sa il leg pe pozitii, pentru ca aproape niciodata nu folosesc pozitiile ca sa merg prin oras, asa ca de acum pot sa incep. Aprind pozitiile, si am DRL + pozitii, iar la faza scurta / lunga nu mai am DRL, ceea ce e perfect pentru mersul seara prin localitate/autostrada.
    De asemenea, mi se pare ok ca pot opri totul daca pun comutatorul luminilor pe 0.

    Nu e mai corect ce am facut? :D.. sau, are logica?
     
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Pai atunci, daca vrei sa il opresti din cand in cand legi firul verde la pozitii si cand aprinzi pozitiile se opreste DRL-ul
    Plusul pe contact il gasesti sub masca la volan, unde ai niste borne. Parca T31 era plusul contact, nu mai stiu exact
     
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pune DIM pe faza scurta, ca asa ar fi normal, ca noaptea da scadă intensitatea, iar portocaliu pe poziții, ca sa pornească odată cu pozițiile. E f simplu. Dacă vrei pe contact, atunci pui portocaliu în tablou pe plus contact.
    PS: ce kit Osram ai pus? Poți pune un link și o poza și pe noapte?
     
  8. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Razvan Pai exact asa le-am montat, am scris mai sus :).
    Intrebarile erau daca am probleme cu poliția ziua legat de ele, pentru ca noaptea stau stinse complet din cauza ca pornesc faza scurta si daca am probleme la itp avand in vedere ca am intervenit la sistemul de iluminat. Defapt am adaugat ceva, n-am modificat nimic :D.

    Am pus kitul ieftinel de la Osram.
    http://www.emag.ro/set-2-module-lum...riving-px-4-12v-13-5w-leddrl401/pd/DFYLLBBBM/

    Daca vreti sa vi+l recomand, nu o s-o fac.
    M-am grabit si n-am foat atent daca are dim sau nu. Din păcate, acesta nu are dim, deci sunt ori aprinse, ori stinse. Inițial am vrut sa merg pe Philips DRL 8,care aveau, dar erau de 12cm si pareau ft mici. Osramurile au 16cm.

    Una peste alta sunt ok...
    O sa fac diseară poza :), dar arata foarte nasol pe langa poziții, pentru ca sunt legate sa se aprinda împreună, iar pozitiile sunt galbene :D
     
  9. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Asta văzusem și eu, ca DIM la Osram înseamnă să se oprească, dar nu nu îmi place. Nu înțelesesem de ce ai legat DIM la faza lungă, de aia ți-am zis sa legi la scurtă, sa facă DIM sau sa de opreasca (in cazul Osram) când pornești faza scurtă, ca să fii în regulă.
     
  10. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am legat la faza scurta. Unde scrie ca am legat la faza lunga? :D.
    Poate am scris gresit undeva. E ilogic sa le montez la lunga, pe care nu o folosesc niciodata :D.

    Am mai mers acusica cu masina sa vad cum e, si nu imi place deloc pozitia galbena combinata cu DRL-urile.
    Cred ca ma duc frumusel la masina, si o sa le leg pe contact, iar DIM-ul o sa-l pun pe pozitii.
    Asa macar raman doar ele non-stop, si nu se mai combina cu urateniile de pozitii stock :D.

    Probabil nu o sa-mi placa noaptea cand o sa stau in parcare cu motorul pornit cand astept pe cineva, si o sa ramana alea aprinse.
    Dar na, asa functioneaza ele :).

    EDIT: Aaaaaa, scuze. Acum am vazut ca am scris in primul post ca le-am legat la faza lunga. Cred ca ma gandeam la altceva :D hahaha. Imi cer scuze.

    In orice caz. Trebuie sa ajung cu cablul portocaliu pe contact.
    Cand zicem contact, ne referim la un consumator care pleaca odata cu cheia, nu?
    Unde ar fi mai bine sa leg cablul? Pot sa trec cu el dinspre motor inspre cutia de sigurante din interioul masinii?
    Mentionez ca ma pricep pe acolo, pentru ca mi-am montat singur un piggyback fuse la care am conectat camera de bord, deci stiu cu ce se mananca in principiu.

    Nu am unde sa leg firul portocaliu undeva in cutia de sigurante de langa baterie?
    http://cdn.dezma-auto.ro/1543-thickbox_dm/tablou-sigurante-audi-a3-sportback-1k0937629a.jpg

    Acolo ar ajunge super simplu, dar nu stiu exact pentru ce sunt sigurantele respective. N-am nici un fel de schema pentru ele.
     
    Ultima editare: 20 Mar 2016
  11. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Da, am fost acum afara si am meșterit la ea.
    Am legat DIM-ul pe pozitii, iar portocaliul l-am pus in cutia de sigurante de langa motor, pe Siguranţă fuzibilă 22 - 5.0 A Contact pedală de frânăSenzor de poziţie pedală de ambreiaj
    Erau doar 5 sigurante care porneau la contact, si asta era printre ele. Din pacate n-am momentan un splitter de sigurante, o sa dau comanda in curand, dar vad ca functioneaza si asa.

    Acum DRL-urile pornesc la pornirea la masinii, nu la contact, iar la oprire, raman aproximativ 5s aprinse, dupa care se inchid.
    Per total, sunt multumit de investitia de 250ron asupra iluminatului pe timp de zi.
    Mai fericit eram daca aveam si DIM la ele, dar cu timpul, poate le schimb :).
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  12. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Pentru ca nu mai pot sa editez, mai fac un nou post.
    Iti atasez si niste poze seara. Sunt fff puternice, si nu prea ies in poza :D.

    Se vad foarte frumos.
     
  13. Chanson 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDI 2005
    Salut baieti,

    Pe modelul A3 8P 2005, far Xenon se poate activa DRL(adica pe pozitia AUTO a swtich-ului sa se aprinda luminile de zi ca in poza de mai jos?
    led-feux-de-jour---diurnes-audi-a3-8p-tuning_9337.jpg
    Din VCDS nu am gasit nimic decat North America si Scandinavia care nu face decat sa-mi aprinza faza scurta(xenon-ul).

    Precizez ca nu are switch-ul de DRL care sa-l pot pune pe pozitia 0 sau 1. Este exact cel din imagine de mai jos. DSC01012.jpg

    Multumesc anticipat.
     
  14. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Salutare. Am nevoie de un electronist care imi poate explica ce mi se intampla.
    In urma cu aproximativ un an de zile mi-am montat un kit de DRL-uri aftermarket pe masina mea, un Audi A3 8P 2.0 TDI 2006.
    Kitul este urmatorul: http://www.emag.ro/set-2-module-lum...riving-px-4-12v-13-5w-leddrl401/pd/DFYLLBBBM/

    DRL-ul are 6 fire mari si late.

    1). Doua sunt + - pentru alimentare, care se duc fix la baterie. Cel rosu (plus) are o siguranta de nu stiu cati amperi pe ea pt protectie. Alimentarea este continua la baterie.
    2). Doua se duc catre DRL stanga si DRL dreapta prin mufe click clack :)
    3). Unu (verde) duce catre faza scurta. Este pe post de fir de intrerupere alimentare. Odata ce am aprins pozitiile, DRL-urile se sting.
    4). Unu (portocaliu) duce catre o siguranta care este alimentata numai la pornirea motorului. Am scanat cu creionul de tensiune o siguranta care sta stinsa cand este motorul oprit, si care este aprinsa cand l-am pornit. Singurele 4 sigurante care sunt nealimentate cand este motorul oprit, sunt sigurantele 21-22-23-24.
    Am cumparat de pe internet un dummy fuse, al 2-lea pe care il folosesc la masina asta (mai am unul la alimentarea camerei video). Firul portocaliu intra pe conectorul dummy fuse-ului si am bagat o siguranta de 5v pe traseu. Pt cine nu stie ce este acest dummy fuse, el defapt e un prelungitor de sigurante. Pot folosi un device cu siguranta pe acelasi traseu cu alt consumator. Camera video din interior de exemplu, este montata pe siguranta stergatorului spate si functioneaza perfect.
    In fine, dummy fuse-ul l-am conectat pe siguranta 22, de 5A, care este "contact pedala de frana - Senzor de pozitie pedala ambreiaj". Totul a mers excelent pana de curand, cand la oprirea masinii, incep DRL-urile sa clipeasca ca nebunele.

    Procedeu: Bag cheia, pornesc masina, pornesc si DRL-urile. Totul este ok. Aprind faza scurta, se opresc. Opresc faza scurta, se aprind. Opresc masina, scot cheia, si timp de 5 secunde mai stau aprinse, pentru ca se mentine curent in siguranta 22. Dupa 5 secunde se sting. Pana aici totul este ok, asa functionau totdeauna. E, de o luna, doua, dupa alea 5 secunde, incep sa clipeasca singure continuu fara sa fac nimic si nu stiu de la ce.

    Am garantie la ele, dar este un chin sa le dau jos si vroiam sa ma asigur sa nu fie de la masina ceva, sau nu stiu.
    Am incercat sa pun dummy fuse-ul pe alta siguranta si face exact la fel. Poate sa se fi stricat ceva in controller-ul DRL-urilor? Poate un electronist sa imi explice daca le-am montat ok, sau am facut ceva gresit de prima oara?

    Intre timp, am montat niste led-uri in pozitii, am activat follow me home si am schimbat radiatorul (spun ce s-a intamplat de cand mergeau si pana n-au mai mers) :)

    Atasez si niste screen-uri.

    P.S.:

    Poza cu sigurantele este dinainte sa montez dummy fuse-ul.

    Va multumesc anticipat!
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fiind in Bucuresti de ce nu mergi la un coleg profesionist pe partea de electrica, din aria de prestari servicii, care sa-ti refaca legaturile corect ?
     
    Fallen apreciază asta.
  16. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Ce tare, n-am gasit threadul asta si vad ca am spus cam tot ce trebuia in posturile vechi.
    Legaturile sunt la fel ca si prima oara cand mergeau bine, din cauza asta ma tot intreb daca s-a intamplat ceva la kit sau nu.
     
  17. Crazeebmx

    Crazeebmx 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2014
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    A3 2005, 2.0 TDI BKD
    Salut colegi. Am cautat oarecum si nu gasesc, cum as putea sa fac la masina mea (cu xenon de fabrica) sa am pe modulul AUTO pozitiile aprinse (si xenonul eventual cand e nevoie), dar cand il trec pe 0 sa se stinga toate? E posibil ce vreau eu?
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intraba-l pe Cristi (Al Bundy) sau pe Florin dar din cate stiu eu nu se poate face ce vrei tu. Bafta.
     
  19. reptyle5

    reptyle5 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2013
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A3 8p,1.4 tfsi ,2010
    Salutare colegi !
    detin un audi a3 8p din 2010 cu bixenon,astazi mi s-a aprins pe maxidot eroarea de bec ars si am observat ca nu mi se mai aprind ledurile de pe farul din dreapta.
    Poate s-a mai lovit cineva de problema asta si ma poate ajuta cu un sfat! Va multumesc frumos !
     
  20. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Verifica mufele/firele, bate un pic in far, poate ai gramul de noroc sa fie vorba de ceva minor, altfel iti poti lua adio de la el, led-urile nu se repara sau inlocuiesc, doar farul cu totul.
     

Distribuie pagina asta