1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stanila inainte sa intrebi ce ai scris in ultimul mesaj ai citit topicul asta integral ?
     
  2. Stanila 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6 2005 2.7 Tdi Quattro
    Am citit dar nu integral recunosc. Mi-e capul plin de foarte multe informatii. Cat litri de ulei ar trebui sa curga cand e cald? Asta in cazul in care nu dau baia de ulei jos. Scuze de indrazneala
     
  3. Stanila 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6 2005 2.7 Tdi Quattro
    Buna ziua din nou. mi s-a verificat nivelul uleiului din cutie si este ok. Problema inca persista. Ce imi puteti recomanda. Care ar fi pasii ce trebuie sa-i urmez , binenteles daca se poate in ordine ascendenta din punctul de vedere al costurilor? Multumesc
     
  4. gabriel ionascu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi A6 C6 3.0 TDI ASB 2007 233 cai
    Buna ziua,
    Sunt de curand posesor al unui audi a6 3.0 quattro asb 233 de cai. As avea acceasi problema ca si mihaicristian , la viteze de 60-70 km/h la luarea piciorului de pe acceleratie acul turometrului incepe sa "topaie" ca sa zic asa (doar in modul Drive, in Sport decelereaza treptat) scade de pe la 1800 la 1400 apoi la relanti.
    Tin sa mentionez ca nu am simtit o infranare foarte sesizabila iar motorul se auzea scazand frumos in turatii, la trecerea de la 1-2, 2-3 in Drive cat si pe manual nu pot numi soc ci doar intarziere si asta doar cand e motorul rece. Uleiul la cutie nu cred ca a fost schimbat iar fostul proprietar mi-a recomandat sa nu il schimb. Am sunat la reprezentanta Audi Scorpion din Focsani si mi-au spus ca nu se merita sa schimb uleiul pentru ca ar intra doar in jur de 4,5 litri si ca ar fi o risipa de bani
    Ce pareri aveti ? cei de la Faur Bucuresti mai sunt " pe treaba" ? ce ar fi de facut ? o diagnoza si un schimb de ulei sau cutia demontata ? Va multumesc. O zi faina.
     
  5. Cazamir 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 3.0
    Salutare baieti.dupa multe cautari si documentatie fara frica am trecut la actiune.am cumparat ravenol 8hp ,filtru si garnitura pentru baie de ulei cutie tiptronic 6hp19a,motor bmk 3.0
    Am desfacut busonul de scurgere sa scurs ulei vechi fiind intro stare cam rea zic eu maro spre negru.
    Am desfiletat suruburile de la baie,am dato jos ...span nu prea era pe magneti.
    Pe filtru vechi scria 20.06.2006..deci pana in prezent tind sa cred ca nu a mai fost schimbat.
    Am adaugat filtru nou ,pus garnitura baia la locu lor.in prima faza am putut umple cam 3 litri jumatate apoi am pornit motorul ,am trecut prin toate treptele de viteza incet si cu rabdare cam 5 sec pt fiecare si am lasat in pozitia P asteptand sa ajung la temperatura de 30-40 de grade iar intre timp am mai adugat ulei .eu am scos 4 .3 si am completat 5.5 deci lipsea cam un litru ....cum de...nu stiu.
    CONCLUZIE : acum schimba mult mai lin si mai bine fata de inainte.v-a multumesc pentru toate informatiile voastre si eu la randul meu ma simnt dator sa va scriu cum am procedat...sincer sa fiu mi-a cam fost frica sa nu stric dracu vreo ceva dar daca esti atent la toate etapele nu ai ce sa strici si plus ca un "masinist"daca se poate isi are singur grija de masina lui
     
    Eltorro apreciază asta.
  6. Cosmin133 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2017
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    Salut! Am un Audi A6 3.0 quattro an 2006

    Mașina are următoarea problema: când cuplez mașina pe D P R S , orice ...nu se întâmplă nimic! Absolut nimic! Cutia nu are nici o reacție, am fost cu ea la un service si nu da nici o eroare pe cutie.
    Pe ecranul din bord mașina indica cum ca trece dintr-un modul în altul, dar cutia nu reacționează în nici un fel.
    Ajutor!
     
  7. Magulicy 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI , Quattro , An: 2005
    Cumva înainte sa (nu facă nimic) ai auzit vreun zgomot ciudat in mers ? Ceva pocnind puțin mai tare ?
     
  8. Cosmin133 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2017
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    Da si da la ambele intrebari.
     
  9. Magulicy 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI , Quattro , An: 2005
    Este axul principal de la cutia de viteze , am uitat denumirea exactă dar reparația cu piese noi te costa între 500-700€ , sau exista a doua varianta o cutie de la dezmembrări , nu încerca sa crezi ca este altceva stricat problema ta am avut-o eu , exact la fel: indiferent in ce mod pui cutia PRNDS nu face absolut nimic , motorul pornește mașina se turează dar cutia numai lucrează cu motorul din cauza ca axul ce le lega una de alta sa rupt. Sper ca te-am putut ajuta. Te salut
     
  10. Cosmin133 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2017
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    Auch, asta a durut. Speram sa fie convertizorul sau pompa de ulei. Cunoști pe cineva care poate remedia problema ? O cutie la dezmembrări mă costă 1000-1200 euro. Deci as prefera o reparație pe 500. Mulțumesc mult !
     
  11. Magulicy 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI , Quattro , An: 2005
    Știu pe cineva la Galați care face aceasta reparație este foarte bun in cea ce face iar prețul este de 650 de euro și nu se înlocuiește doar acel Ax , o data cu axul se mai înlocuiesc încă 3 piese (iar toate sunt noi) problema este ca domnul de la Galați este prea departe de tine și are un program foarte aglomerat o sa îți țină mașina 2-3 săptămâni maxim. Eu m-am lipsit și am cumpărat o cutie din dezmembrări iar prețul a fost unul minuscul 350 de euro , cu cutia mea la schimb și a fost cumpărată de la braila , bineînțeles cei de la acel centru de dezmembrări nu știau prețul cu care se vinde aceasta cutie, pot sa spun ca am fost norocos. A trecut aproape jumătate de an de când am schimbat cutia și îți pot spune ca merge perfect și acum (ținând cont de faptul ca eu merg foarte sportiv) 3.0 TDI Quattro 285CP tunning ABT. Oricum sfatul meu in cazul in care vrei o cutie de viteze din dezmembrări este sa te duci personal la 3-5 centre de dezmembrări cu bani Cash , mulți nu cunosc prețul unei cutii (nu căuta pe olx majoritatea știu prețurile și tocmai și sumele de 1000-1200 € o cutie.

    1.)Dacă era stricat convertizorul sinptomele erau altele (mașina trepida foarte tare in mers la turații de 1600-2000 , pana la o viteza de 50-60 km /ora , cu cât se strica mai tare , face Și la viteze mai mari ).

    2.)care pompa de ulei? Nu știam ca aceasta cutie sa aibe pompa de ulei , din câte cunosc eu și sper sa nu ma înșel sa ma corecteze cineva dacă e altfel: turbina din convertizor are și rolul de a face presiune pentru uleiul din cutie , care din cauza presiuni pleacă pe instalația de răcire de la radiator .
     
    Ultima editare: 28 Mar 2017
    Cosmin133 apreciază asta.
  12. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Cutia are pompa de ulei si este antrenata de corpul convertizorului, care este legat la randul lui direct la arborele cotit al motorului. Intr-adevar, daca se rupe axul de intrare (input shaft) care leaga turbina din convertizor de cutie, masina nu se mai misca.
     
    Ultima editare: 29 Mar 2017
    Cosmin133 și Magulicy apreciază asta.
  13. Cosmin133 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2017
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    Mulțumesc mult pentru informații Magulicy, rămân să dau o bere când ai drum pe aici. Azi demonteaz cutia.
    Am gasit una ceva mai ieftina doar ca vine de pe A4. Sa fie oare o problema tinand cont de diferență de greutate dintre mașini? Mă refer la rapoarte
     
    Magulicy apreciază asta.
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Ce cod are cutia de pe A4? Oricum, este loterie cu cutiile sh. Citeste la pagina 24 despre pataniile unui coleg care s-a trezit cu o cutie de A4 pe masina...
     
  15. Magulicy 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI , Quattro , An: 2005
    nu stiu ce sa iti spun in legatura cu montarea unei cutii de pe un a4 , eu am schimbat cutia de viteze cu una care avea acelasi cod cu cutia mea (tot de pe unaudi a6) si tot nu a mers a trebuit sa iau blocul de electrovalve de pe cutia veche (doar asa a mers perfect cutia). incearca sa te documentezi bine , sa nu dai bani degeaba pe cutie. te salut
     
  16. Cosmin133 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2017
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A6 3.0 Quattro
    Salut din nou băieți, ieri am demontat cutia la Audi, la prima vedere nu pare a avea nimic rupt. Mecanicul insista ca problema poate fi din convertizor. Eu am mai avut un Audi cu probleme la convertizor, dar simptomele erau cu totul altele. Este posibil totuși să nu cupleze din cauza convertizorului ?
     
  17. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Sigur ca da. Si acesta se poate defecta, in sensul de a nu mai putea transmite putere de la motor.
     
  18. Magulicy 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2015
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI , Quattro , An: 2005
    In primul rând a demontat cutia de pe mașina , și cum a constatat ca cutia nu are nimic ? (A demontat-o , bucata cu bucata ?) , treaba cu convertizorul e simpla dacă el se strica (vor apărea trepidații in mers din ce in ce mai accentuate iar la un moment vor fi pierderi de putere și de sincronizare la anumite viteze între motor și cutie , dar nu văd cum poate convertizorul sa decupleze cutia de motor! Din cutia de viteze iese axul principal pe care intra convertizorul , după convertizorul se unește cu placa de pe motor , eu zic ca nu are nicio treaba convertizorul și ca problema ta e strict la cutia de viteze (axul input - shaft) , dacă tot ai dat cutia jos ai 2 variante 1.) du-te la un centru de dezmembrări caută un convertizor și fă-i pe plac domnului mecanic , dacă problema se rezolva așa , atunci e bine ,(dar nu cred) , ori ia cutia du-te la cineva care lucrează strict numai cutii de viteze și vezi părerea unui profesionist.

    Și un video cu explicația convertizorului.

     
  19. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    @Cosmin133 schimba mecanicul ca am avut ,,onoarea" sa intalnesc multe masini care aveau probleme cu convertizorul si pe langa ca nu avea nici una simptomele tale.

    La o cutie de viteze multi mecanici nici nu stiu la ce sa se uit pentru ca sunt schimbatori de piese.
    Cutia se afla diagnosticul dupa ce se desface cutia si se are habar cu ce se mănâncă.

    Daca vrei iti pot da un numar de la un om care doar cutii face si te lamureste si prin telefon care sunt posibilitățile.
    Si o poti trimite la el la Brasov si te serveste super profesionist si foarte bun ca pret de manopera.
     
  20. Geaulea Tudor

    Geaulea Tudor 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2017
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi A6 S6 3.0L 284 hp.Tdi 2005
    Salut,
    De o saptamana ma confrunt cu o mare problema: masina a stat in parcare timp de o saptamana nepornita deloc. Dupa aceasta saptamana am pornit masina si am plecat la drum. Dupa 500 de metri am inceput sa simt socuri puternice in caroserie si asta nu tot timpul. Am observat ca se intampla mai intens in special intreapta mare si viteza mica, ca si cum ar fi subturata. Imi face asta numai in mers cand este in modul D sau S iar daca o pun pe N atunci cand sunt in mers indiferent de viteza, socurile dispar. Cei de la service nu au gasit nimic pe VCDS, nici o eroare pe cutie sau motor. Ce poate fi ? Masina este un Audi A6 C6 an 2005 3.0 TDI cutie Tiptronic. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta