1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la Audi A6 C7 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Menacesxt, 12 Mar 2015.

  1. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    Nu mai sta nici o secunda, direct schimbul de ulei. Nu are cum sa afecteze mai rău un schimb de ulei, din contra. Daca e sa fie mai rău asta clar nu se poate datora schimbului de ulei ci altei cauze.
    Pana la urma decizia îți apartine, dar macar după ce faci schimbul ești împăcat cu gândul ca putea fi chiar mai rău fara el făcut. Bafta!
     
    bobalex18 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Lucian A6 C7 nu te supara tu nici macar nu ai avut bunavointa sa citesti manualul masinii pe care o conduci ? Chiar atat de lene iti este sa citesti acest forum si toate topicurile despre cutia automata ca sa vezi ce trebuie sa faci cand ai cutie de viteze multitronic adica esti obligat sa schimbi uleiul la fiecare 60.000 km ? Voi chiar va bateti joc de noi cei care ne pierdem aici timpul pentru ca sa scriem ce trebuie sa faceti in diverse imprejurari. Chiar nu va intereseaza ce masina conduceti si ce trebuie sa faceti ca sa o intretineti asa cum trebuie ? Inainte sa-ti cumperi masina asta de ce nu te-ai interesat ce inseamna intretinerea unei cutii automate ?

    Am mai repetat si cu alte ocazii, citez:

    " ... scopul forumul este ca membrii cei noi de abia inscrisi si nu numai, sa citeasca tot ce este scris (in legatura cu ce cred ei ca ii intereseaza) si doar daca nu este ceva scris atunci sa puna intrebari pentru ca altfel tot ce am scris noi pe forum inseamna ca este scris degeaba si asta denota faptul ca cineva isi bate joc de mine si de noi toti ceilalti care ne-am pierdut timpul sa alcatuim un puzzle concret si la obiect despre ce ii intereseaza.

    Inainte de a mai intreba ceva pe forum citeste integral acest forum.
     
    lowlife apreciază asta.
  3. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    Crede-ma ca citesc foarte mult si pe forumul asta si pe alte forumuri externe.nu sunt tampit si stiu ca trebuie schimbat uleiul la cutie.ce m-a oprit a fost 1 sfatul mecanicilor.2.faptul ca masina in bord are 153k adica 33k de la ultimul schimb ci nu 175k cum am gasit pe modulul de cutie.numai bine!
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    1. Masina ta avea in bord 139.000 cand ai cumparat-o.
    2. Ai 22.000 dati inapoi ?
    3. Acum are 153.000 in bord ?
    4. Practic, tu ai 175.000 ?
    5. In cartea service la ce km apare ultimul schimb de ulei al cutiei ?
    6. Daca ultima revizie a cutiei a fost in jurul 110-115.000, pune mana si schimba uleiul.

    Ai un stil foarte prost de a explica si de a da detalii.
     
    costty21 apreciază asta.
  5. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    In carte masina are schimburile la 60.000 si 120.000 cred ca reali(fiind de leasing),dupa care masina a mai mers 20000 pe hartie si cam 20000 fara sa apara nicaieri avand cam 160000 cand am cumparat-o.(40000 de la revizie cutie).
    (Poza e din ziua cand am adus-o)13.06.2016
     
  6. STEFAN FLORIN

    STEFAN FLORIN 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2016
    Locație:
    DOLJ
    Masina:
    A6 C7, 2.0 tdi, multitronic, 2012
    Salutare,

    Am un simptom la cutia de viteze si asi dori sa va cer sfatul.
    Datele masinii sunt: Audi A6 4G 2012, motor 2.0 TDI 120kW (163 CP), cutie multitronic, 180.500 km reali, schimb de ulei la cutie efectuat acum 3 saptamani la Audi (Craiova) la 179.000 km.

    Problema:
    Uneori la pornirea de pe loc (inainte sau inapoi), primesc un mic "șut / săritură", adica pleaca un pic mai brusc decat in mod normal.
    De asemenea, uneori dupa o repriza in care accelerez, daca iau piciorul de pe pedala, mai primesc 2-3 astfel de "șuturi / sărituri".
    Simptomul care se repeta mai des este cel de la plecarea de pe loc.
    La viteza (indiferent care ar fi), turatia motorului nu variaza deloc, este perfect constanta.

    Am mers inapoi la service-ul Audi si mi-au zis ca intr-adevar se simte uneori, insa ca nu este ceva grav sau in neregula, si ca daca mai doresc o verificare trebuie sa achit un tarif de 150 lei !!!

    Ce credeti, ar putea fi vre-o problema sau defect?

    Multumesc anticipat,
    Stefan
     
  7. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    STEFAN FLORIN Inainte sa schimbi uleiul cum se comporta, aveai vreun simptom de genul asta ?
     
  8. STEFAN FLORIN

    STEFAN FLORIN 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2016
    Locație:
    DOLJ
    Masina:
    A6 C7, 2.0 tdi, multitronic, 2012
    A facut mult mai rar la plecarea de pe loc (cred ca de 2-3 ori intr-un an de cand am masina), insa șutul de dupa o accelerare nu l-am simtit niciodata.
    Atunci m-am gandit ca nu stiu sa merg cu o cutie CVT, deoarece am avut doar masini cu cutie manuala pana acum.
     
  9. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    La fel mi s-a intamplat si mie, prima experienta neplacuta cu aceasta automata a fost la 2 saptamani dupa achizitie, masina parcata in rampa 30% in Grecia cu botul in jos in fundul altei masini. La plecarea de pe loc in R masina se ducea in fata iar eu instinctiv puneam frana de picior frana de mana hidraulica fiindu-mi inutila , nu vroia sa plece inapoi. Cand mai aveam 20 cm fata de masina parcata in fata mea am hotarat sa pun ceva la roata si sa incerc iesirea. Numai asa am reusit fara incidente. Jenant pentru o masina de 57000 noua fara erori in bord.Nu mi s-a mai intamplat de atunci ce-i drept am evitat parcarile in acceasi pozitie.Am suspectat atunci ca ar fi ulei insuficient in cutie.Socuri imi da la plecarea de pe loc cu fata imediat dupa pornire motor cand ies din parcare grabit sau in R cand intalneste un obstacol la viteza mica bordura, traversa efectiv nu vrea sa il treaca oricat as accelera iar daca ajunge in 2500 de tore efectiv tasneste in spate periculos.
     
  10. STEFAN FLORIN

    STEFAN FLORIN 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2016
    Locație:
    DOLJ
    Masina:
    A6 C7, 2.0 tdi, multitronic, 2012
    Multumesc pentru raspuns Lucian A6C7. Din fericire nu am avut parte de asemenea "experienta" si sper sa nu mi se intample.
    Sa inteleg atunci ca acesta ar putea fi un comportament oarecum normal pentru acest tip de cutie (multitronic / cvt)?
     
    Lucian A6C7 apreciază asta.
  11. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Cutiile automate se comporta destul de diferit, mai ales ca sunt cutii complet diferite. Pe vechea masina am avut tiptronic....in panta, oricare era incliarea masia nu "luneca" nici macar 15 cm, indiferent cum era parcata.
    La A6 am multitronic care in panta nu tine mai deloc, noroc de frana automata(de fapt e un fel de asistenta care gestioneaza in mod automat frana de mana) care ajuta mult in astfel de situatii.
    La A3-ul prietenei, cutie Stronic, masina cumparata de noua, are in jur de 18k km reali, in panta tine doar daca e parcata cu sptele la vale(in D pleaca bine din panta, in R trebuie sa o ajut cu frana de mana, nu are are asistenta automata.

    La masina veche ii schimbasem cutia cu alta noua. Tiptronica noua(am mers eu cu ea vreo 100k km), stronica noua(18k km), multitronica e drept cu ceva km in spate, dar fara nici un fel de problema. Prin urmare, concluziile urmatoare sunt oarecum credibile si acceptate ca normalitate :

    -la schimbarile oarecum rapide din D in R si invers se simt un fel de socuri. Mai puternice iarna sau cand motorul e rece. Vara, sau cand motorul e cald aproape ca nu ar fi.
    -la franare, cand calculatorul implica automat si o frana suplimentara de motor, schimbarile de trepte se fac cu oarece socuri.
    -la plecarile mai "in graba" se simt oarece smuncituri la schimbarile de trepte.

    Evidet, la condusul iarna, cutiile se comporta mult mai "rigid" iar vara parca mai lin.
    E normal sa fie asa. Sfatul meu e sa nu cautati probleme unde nu sunt...pentru ca mai devreme sau mai tarziu vor aparea.....pe principiul "ai grija ce iti doresti pentru ca ti se poate intampla"
    Intretineti masinile corespunzator si bucurati-va din plin de ele.
     
    bobalex18, STEFAN FLORIN și Lucian A6C7 apreciază asta.
  12. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    Eu am discutat zilele astea cu mai multi mecanici si utilizatori de cutie CVT (a4,a6) , sensibilitatile ei sunt la bruscarea de pe loc la rece(convertizorul de cuplu), demarajul la plecarea de pe loc(liniutele) , si fortarile la zapada /noroi, patinat pe loc .Daca te comporti frumos cu ea poti sa mergi 200000 de km cu 200 la ora fara probleme.Astea sunt deocamdata concluziile mele. O sa schimb uleiul la 180000 (distanta cutiei se pare ca nu are legatura cu Km din bord deci am 153k reali aproape sigur).In rest Drumuri Bune!
     
    STEFAN FLORIN apreciază asta.
  13. STEFAN FLORIN

    STEFAN FLORIN 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2016
    Locație:
    DOLJ
    Masina:
    A6 C7, 2.0 tdi, multitronic, 2012
    Va multumesc tuturor pentru raspunsuri :).

    Citind cu atentie explicatiile voastre, inteleg acum ca aceste mici "șuturi" nu constituie de fapt probleme ale cutiei, ci un comportament oarecum normal ale acesteia.

    Nu caut probleme unde nu sunt, insa avand pana acum doar cutii manuale, trecerea la o masina cu CVT mi-a creat noi senzatii, unele surprinzatoare.
    Iar masina este un lucru de care ma bucur din plin in fiecare zi, din acest motiv am foarte mare grija de ea. :yahoo:

    P.S. Raman inca adeptul cutiilor manuale, si a placerii de a schimba vitezele ... manual.
    Drumuri bune!
     
    Mitiy și Lucian A6C7 apreciază asta.
  14. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    Concluzia mea este ca aceasta cutie este ideala pentru plimbarile lungi chiar si in zonele montane, autostrazi ,drumuri express. In oras insa frecusul asta stop/ demaraj/parcare/pornit /oprit o uzeaza mai mult decat pe o cutie manuala. Vorba tipului de la service de cutii ''vrei automata fiabila si fara probleme ia-ti tati Lexus!"
     
    STEFAN FLORIN apreciază asta.
  15. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Asa este...mersul in oras....opreste-porneste uzeaza fff mult cutiile automate, cam de orice fel ar fi ele. Multitronicele par sa aiba un grad mai mic de rezistenta la aceasta uzura, insa....cel mai important factorul e tot factorul uman. Plecarile mai sprintene omoara cutiile... Si kick-down-ul in depasiri la fel de "util" este...
     
    Lucian A6C7 apreciază asta.
  16. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    Pai atunci de ce mai are kick down, sa poti depasi un tir in 6 km? Astea sunt discutii fara rost sa-si dea fiecare cu parerea cum stie...
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2017
    Andu333, Mitiy și Lucian A6C7 apreciază asta.
  17. Lucian A6C7

    Lucian A6C7 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 2013
    Stii foarte bine de ce!, una e sa te duci pana la Iasi si sa dai " kick down" de 2-3 ori cand ai nevoie si alta e sa mergi cu kick down pana la Iasi!

    Dupa toate discutiile apar si concluziile legate de stilul de condus a posesorilor de masina cu cutie automata multitronic.

    1.La pornire se lasa 10-15 secunde motorul pornit dupa care se trece prin R si D cate 5 secunde indiferent in ce directie vrem sa mergem pentru a se inunda cu lichid toate zonele cutiei, mai ales in sezonul rece.
    2.La plecarea de la stop nu se forteaza cel putin nu cand masina se pune in miscare, se accelereaza progresiv pe masura ce masina prinde viteza.
    3.La mersul inapoi la intalnirea unui obstacol masina daca se opreste in bordura/traversa/prag orice NU se accelereaza in continuare ci se merge in fata dupa care se vine cu o oarecare inertie pentru depasirea obstacolului.
    4.Mersul in S se poate face dar e mai recomandat de la 50Km /h in sus. cel mai indicat este sa mergem in modul Auto.
    5.Folosirea sistemul Start/Stop chiar daca streseaza motorul, tampoane si alte angrenaje, dupa parerea mea are un efect benefic asupra cutiei pentru ca in timpul stationarii presiunea pe ambreiaj este 0, verificata de mine cu Vag-ul.
    6.Nu se recomanda trecerea in Neutru la semafor.eventual in P in cazul in care folositi start/stop si nu vreti sa stati cu piciorul pe frana 2 min.
    7.daca aveti optiunea auto hold mai bine o tineti dezactivata pentru ca mie mi-a facut niste surprize in sensul ca tine masina blocata chiar daca trebuie sa elibereze fortand tractiunea.

    Drumuri Bune!
     
  18. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Pana la urmă care e subiectul discuției voastre?

    Va rog păstrați un limbaj decent și un ton adecvat.

    Asta cu parerile mecanicilor e ca si cu medicii 9 medici 10 opinii diferite, știm cu toți ca datul cu părerea e sport național la români.

    Sent from my Pixel XL using Tapatalk
     
  19. STEFAN FLORIN

    STEFAN FLORIN 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2016
    Locație:
    DOLJ
    Masina:
    A6 C7, 2.0 tdi, multitronic, 2012
    Cata_ADC, subiectul discutiei este cel din postarea mea #346, iar de acolo... fiecare si-a exprimat punctul de vedere si/sau experienta.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Restul sfaturilor or mai fi de bagat in seama, dar asta e din cale-afara.

    Adica nu pot sa ma sui in masina si sa plec ?
    Trebui sa urmez o intreaga procedura pentru a pleca de pe loc ?
    O sa ajungem ca faimosul taximetrist de pe Youtube, cu cadelnita si tamaie in mijlocul drumului.


    Sfatul meu ar fi sa numai pornim deloc masinile, mergem cu ele impinse sau trase. Ba nu, ca si atunci are de suferit cutia. :))
     
    Cata_ADC, Mitiy, dentimarius și încă o persoană apreciază asta.

Distribuie pagina asta