Recomand un filtru bun de cabina (polen) https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Vehicles/CARS + TRANSPORTERS/AUDI/A4 (8W)/2.0 TFSI CVKB (T255658)/Cabin Filter/FP 31 003
Frecious plus + generator ozone pt mirosurile din habitaclu + vaporetto cu dezinfectant prin sist de ventilatie si miroase mai frumos ca n padure, mai ales pt cei cu copii mici ...
Astazi am luat filtru polen/habitaclu MANN CUK31003 si ceva interesant: sageata care arata directia de trecere a aerului era invers, adica dinspre partea mai tare, gri cu carbune spre partea alba unde-i materialul mai altfel ca sa “prinda” tine mai bine murdaria/praful. Intrebare: care-i pozitia corecta de trecere a aerului la filtru cu carbune activ? Important: cel care l-am scos era invers sageata.
La frecious e dinspre partea alba spre aia galbena, stratul de carbon activ e la mijloc...pare invers la tine intradevar
Am schimbat recent unul OE pe un B9. Ca idee, cel OE vine pe Mahle. @Fenya Asa trebuie sa vina, dinspre partea mai deschisa catre partea mai inchisa la culoare. Asa este si la mine.
Salutare, In al meu B9 2017 cu 164.000 km dupa ce opresc aerul conditionat si ramane doar pe aeroterma miroase de mori timp de vreo 10 minute si se si umezesc gurile de ventilatie. Am avut aceeasi problema la B8.5 2013 si nu i am dat de cap cu nici o curatare (spuma, abur....etc). Cand am luat o pe asta am fost foarte optimist ca fiind cat de cat noua nu voi avea problema asta si.....teapa. Am schimbat filtrul de habitaclu si era varza (pe partea care se duce spre ventilator), negru de parca ar fi stat masina in spatele unei locomotive pe carbuni si a tras tot fumul. Pe partea cealalta era cat de cat curat. Mi-e greu sa cred ca sunt scurgerile infundate deja.....O recomandare de igienizare/curatare ?
Mergi cateva zile fara filtrul de polen sa se usuce radiatorul de clima. Cand dispare definitiv mirosul il pui la loc.
am observat ca dupa schimbarea filtrului de habitaclu, fluxul de aer pe aceeasi treapta a ventilatorului este mult mai mare..morala: schimbati cat mai des filtrul. Eu am facut greseala sa cred (fara sa verific) ca a fost schimbat filtrul in germania la ultima revizie si drept urmare pe auto nu "baga" cat trebuie.
Bonus: MANN are 3 variante de filtru, una standard si doua ceva mai speciale (carbune activ si ceva BIO). Din experienta proprie, filtrul standard e mai permisiv comparativ cu celelalte doua si fluxul de aer e mai mare pe aceeasi trapta cu ambele filtre noi.
In cartea service fusese schimbat conform service plan, doar ca nu am fost eu atent..plus ca "aerul" din RO difera un pic fata de cel din DE. Nu am bagat de seama ce tip de filtru este, o sa caut factura sa vad daca e specificat. Daca e cel standard va trebui sa fiu atent la urmatoarea revizie sa pun cel cu carbune activ si sa vad daca se modifica fluxul pe aceeasi treapta.
Scoti filtrul, deschizi capota, pornesti ventilatia si dai cu o solutie alcoolica bactericida/fungicida de la farmacie, eventual cu ceva betadina pe ventilatorul care impinge aerul catre radiatorul de clima. E nevoie de cantitati serioase, spray urile din comert is mici de obicei si nu reusesc sa omoare toate ciupercile de p acolo. Foloseste fie un spray sau ideal un vaporetto (dai si pe gaurile de ventilatie).