1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa de inalta presiune la motorul 2.0 CR TDI - Span/Pilitura in sistemul de injectie si in pompa

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Mema Nicus0r, 9 Mai 2012.

  1. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Stie cineva cati bari baga pompa din rezervor la modelul 2011?
    Sau daca prin pompa din rezervor trece motorina cand e oprita?

    Ideea e ca baga prea multa presiune si da peste cap metering valve de la CP3.
     
    Ultima editare: 10 Mai 2017
  2. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    @MacMac, vin cu o precizare. Este vorba de pompa din rezervor de pe un A4 B8 cod motor CJCB, care nu are si pompa de medie presiune pe circuitul de alimentare. Ca sa fiu mai explicit, exista diferente intre presiunea furnizata de pompa de alimentare din rezervor de pe un A4 B8 cu motor CAGA, de exemplu, care are si pompa de medie presiune si pompa din rezervor de pe un B8 cu motor CJCB, fara pompa de medie presiune ?
     
  3. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Da. Cea din rezervor daca e singura baga presiune mai mare tip 3.5 sau 4 bar. E prea mult

    Solutia: un regulator de presiune sau mufa scoasa la pompa din rezervor daca e de tip flow through (eventual dezactivata din VCDS daca se poate)

    Odata amorsat circuitul nu mai avem nevoie de pompa din rezervor, CP3 isi mentine si trage singura coloana de motorina.
     
  4. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Maine mai dam cateva incercari cu toata beleaua asta mare.. s.au gandit ei ca ar fi mai bine sa scoata pompa de medii.. enervanta chestia asta cum la unele coduri motor exista si la altele nu.
     
  5. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    In viata am facut tot felul de improvizatii in domenii diverse si de fiecare data am ajuns la aceeasi concluzie. Niciodata o improvizatie nu va functiona ca sistemul original.
    Nu mai faceti improvizatii cu pompe de la alte modele sau modele mai vechi. Puneti piesele originale asa cum a fost proiectat tot sistemul ca sa nu aveti probleme ulterioare.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2017
  6. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Contributia ta tehnica este de "o valoare deosebita". Multumim

    Incercam sa reparam o chestie proiectata prost de cei mai buni ingineri de la audi-vw ;)
    Sunt oameni care au zeci de mii de km parcursi cu CP3 si te asigur ca merge mai bine decat prastia originala montata pe masina ta ;)

    Poti sa mergi maine la Iasi sa vezi una montata la mecanicul lui Dragos de la Completechip, imi spui pe urma cat de rea e ideea.
     
    audi11wst apreciază asta.
  7. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    @sandumbogdan

    Fa"improvizatia"fara grija, cp3 este net superioara lui cp4, DAR tu faci cum crezi.
    Grupul VAG cu tot cu inginerii lui, a facut destule greseli de proiectare.
     
  8. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Din punctul meu de vedere il vad ca pe un upgrade, dupa ce termin toata tevatura asta cu cp3 o sa revin cu informatii detaliate despre pompa toate implicatiile detaliile etc ce si cum trebuie sa aveti in vedere pt ca multe le-am aflat si eu pe parcurs. Astazi la montat este @paulkf, cred si sper ca nu o sa fie probleme, din ce am vazut la mine ar trebui sa fie relax la el, eu inca astept dupa un regulator din uk.. ulterior l-am gasit si in ro :-)
     
    Horia88, andyzaharia și nucugheri apreciază asta.
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Asteptam cu interes detalii :thumbs-up:
     
  10. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Si eu m-as gandi de doua ori inainte sa trec la CP3. Totusi, "prastia" asta de pompa CP4.1 merge si peste 400k pe CR uri atat Audi cat si VW , nu poti sa spui ca o pompa din dezmembrari e mai buna decat una noua....Ca e mai rezistenta la motorina uscata E5 da , dar de aici pana la a zice ca CP 4.1 e prastie e cale lunga. Pana la urma toata isteria asta cu CP4.1 a pornit din US, unde motorina e mult mai uscata decat la noi, Si chiar si acolo, failure rate este de sub 5%, restul de 95% au tot CP4.1. Pana la urma toate sunt fiare si se strica, nu e nimic indestructibil.
     
    sandumbogdan apreciază asta.
  11. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    @ilky, nu uita ca in SUA procentul de motoare Diesel este de maxim 10% din procentul benzinarelor si aici ma refer la automobile. Comparativ cu Europa nu mai zic. Intr-adevar motorina lor este si mai uscata decat in Europa datorita reglementarilor privind poluarea mult mai drastice. Limitele maxime admise pentru noxe si particule sunt sub jumatate comparativ cu normele Euro 6. De aici si calitatea motorinei comercializata la ei. In alta ordine de idei sunt motoare cu peste 400.000 km care merg bine merci cu CP4 originala, dar sunt cazuri cand a picat pompa (span si toate cele) la 70.000 km, in coditiile in care a rulat 65.000 km in Germania. Pana la urma la ce se rezuma toata polemica asta legata de fiabilitatea CP4 ? La noroc ? La modul de exploatare ? Nu stiu daca poate cineva sa dea un raspuns exact.
     
  12. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    In caz ca se intreba cineva ce s.a mai intamplat intre timp.. mi-a ajuns intr-un final dupa 1sapt regulatorul din uk.. spart :( Cautam solutii..
     
  13. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Revin cu un update la update-ul lui. Am reluat operatiunea de trecere de la CP4 la CP3 in aceasta dimineata pe la ora 09.15 iar la 10.30 i-am ,,dat cheie". A pornit din prima, e drept dupa ce a invartit putin mai mult, dar a pornit. Tin sa precizez ca am pastrat EGR-ul. In prealabil am schimbat filtrul de motorina, am curatat EGR si clapeta de aer si am reconfigurat traseul conductei de inalta presiune dintre CP3 si rampa. Pentru a face amorsarea mai usor am pastrat si pompa de alimentare suplimentara. Dupa pornire si in timpul pornirii, am monitorizat presiunea in rampa si diferenta de presiune comandata/actuala in rampa. La pornire am avut 280.000 hPa (280 bar) dupa care s-a stabilizat la 250 bar la ralanti. Am verificat si la 2.500 rpm (masina pe rampa in service) si presiunea era in jurul valorii de 770-780 bar, dar dupa aproximativ 30 de secunde la 2.500 rpm a intrat in LIMP MODE si a dat eroarea pe care o are @Clauu , adica presiune prea mare in rampa. Am oprit-o si am deconectat cupla pompei suplimentare de motorina, fara a o demonta fizic pompa de pe masina. Am pornit din nou si am verificat valorile presiunii din rampa, care erau aproximativ la fel, dar de aceasta data nu a mai aparut limitarea din cauza presiunii mari. Am iesit la un test de drum si in momentul in care am ,,calcat-o" a intrat din nou in limp mode, de aceasta data eroarea fiind de presiune prea mica in rampa. Am demontat fizic pompa de pe masina si am verificat din nou presiunea din rampa, valorile fiind apropiate, de cele anterioare. Am iesit in teste cu ea si din acel moment am parcurs 50 km fara probleme. Am tinut-o sus in turatii 3500 - 4500rpm, in toate treptele, mai putin a 6-a pentru ca nu aveam unde sa i-o dau. In concluzie la motorul CAGA de pe Audi a4 B8 merge retrofitul la CP3 si ... da si eu il consider un retrofit si nu o improvizatie. Ca sa intaresc cele spuse vin cu niste poze facute dupa ce am parcurs cei 50km. Cat despre CJCB-ul lui @Clauu cel mai sigur cred ca ar fi sa schimbe pompa de alimentare din rezervor cu acelasi model care este montata pe CAGA, la Audi A4 B8, pe care avem certitudinea ca functioneaza. Cateva poze cu retrofitul, facute dupa 50km.
    P1000309.jpg P1000310.jpg P1000311.jpg P1000312.jpg P1000313.jpg
    Am sa revin cu impresii peste cateva zile. Momentan sunt multumit de lucrare si il astept si Claudiu cu finalizarea retrofitului la CJCB-ul lui.
     
    MacMac, Horia88 și nucugheri apreciază asta.
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Paul, tu ai schimbat-o doar asa preventiv ? Cum se prezenta cea veche ?
     
  15. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Nu am apucat sa o desfac sa vad cum arata. Am schimbat-o preventiv deoarece ma apropii de 300.000 km si vreau sa dorm linistit. Urmatoarea pe lista va fi pompa de ulei.
    Cu aceasta ocazie am mai aflat anumite chestii pe care nu prea le spun cei care au facut retrofitul la CP3, sau pur si simplu au uitat:whistle2:. La motoarele CAGA pompa suplimentara de motorina trebuie demontata fizic de pe masina, deoarece pompa de alimentare din rezervor asigura debitul/presiunea necesara pompei CP3. Pompa CP3 are o pompa mecanica de alimentare care asigura motorina necesara pompei de inalta presiune. La motoarele CJCB , cazul lui @Clauu, pompa de alimentare din rezervor asigura o presiune cel putin egala cu presiunea pe care o asigura pompa de alimentare din rezervor si pompa de alimentare suplimentara la motoarele CAGA. Cel mai probabil la motoarele CJCB trebuie inlocuita pompa de alimentare din rezervor cu una de pe CAGA, sau alt motor cu doua pompe de alimentare, in conditiile in care pompei de inalta presiune CP3 ii este suficienta o presiune de alimentare de aprox. 1 bar, fata de 6-7 bar cat genereaza cele doua pompe de alimentare in tandem.
     
    Clauu și Horia88 apreciază asta.
  16. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Suuper, luni sper sa ii dau si eu cheie cu o mica modificare intre tur si retur sa las pompa sa isi traga ea cat are nevoie :-)
     
  17. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Daca ii pui T intre tur si retur ar trebui pus cat mai aproape de pompa din rezervor incat motorina sa aleaga calea cea mai usoara si doar cantitatea necesara sa fie trasa de CP3.
    M-am uitat pe realoem si am vazut ca e posibil sa ai deja un T cu valva intra tur si retur pe la mijlocul masinii.
     
  18. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Eu la CAGA am un H inainte de pompa de sub masina, care conecteaza turul cu returul.
    Din soft se poate modifica felul in care functioneaza regulatorul de presiune de pe rampa si de pe pompa, pentru a corecta mai rapid presiunea.
     
  19. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Asa este @kng_bv, la CAGA in acel H intra direct pompa suplimentara de motorina ... ma rog prin intermediul unui furtun de 5 cm. La CJCB este putin diferit din cauza lipsei pompei suplimentare de motorina.
     
  20. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Bun, am zis ca dupa ce termin revin cu toate cele necesare pt un upgrade reusit, inca nu am terminat insa mai am de remontat inapoi cp3 si atat. Am scris si pe vwforum insa este bine de ramas in scripte si aici :-)
    Un mic recap, pt cine vrea sa se apuce de operatiunea asta trebuie ca inainte de toate sa aiba in vedere urmatoarele:
    1. sa se asigure musai ca are pompa de medii pe masina, pt ca trebuie neaparat data jos! daca nu aveti pompa de medii nu va apucati de aceasta operatiune fara un regulator bun de presiune care sa limiteze presiunea pompei din rezervor la o valoare fixa controlabila. Sau daca nu vreti improvizatii atunci un tunner langa voi sa va rescrie softul, altfel riscati sa patiti ca si mine.
    2. sa nu aveti soft pe masina, in speta modificarile de putere pot sa schimbe radical comportamentul cp3 cu un alt soft decat unul special pt ea. Trebuie sa aveti un tunner langa voi sa va rescrie softul special pt cp3 altfel iarasi riscati sa patiti ca si mine.
    3. sa fiti siguri ca valva regulatoare de pe cp3 este buna! de preferat sa cumparati una noua( @MacMac de regula echipeaza kit-urile lui cu astfel de regulatoare noi) , pompele astea pe care noi le luam au si ele o vechime.. mecanic or fi bune insa nu va asteptati ca si electrica sa fie in aceeasi stare ca la inceput.
    4. in general sa va stiti mai baftosi, glumesc :) daca respectati 1-3 atunci o sa va bucurati de avantajele cp3 fara alte probleme, testat si de colegul meu @paulkf si restul baietilor ce au mai montat.
     
    Horia88 apreciază asta.

Distribuie pagina asta