1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Inchis/deschis, cu buson sau fara pe vasul de expansiune, apa NU are voie sa fiarba!!
    Cauta cauza in alta parte!!
     
    gkolumban apreciază asta.
  2. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    Va salut ! Am si eu un Audi A3 8L 1.6 benzina, automata, consuma cam multicel si nu stiu de ce, am o problema si cu ventilatoarele mari, uneori si cand pun doar contactul incep sa se invarta, dar la viteza mare nu gluma, dupa ce o pronesc merg cu ea chit ca merg mult sau putin, dupa ce opresc motorul tot se invart ! odata mi-a murit si motorul ! un ajutor ?! va multumesc din suflet !
     
  3. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    vcds+scanare=rezultat problema
    apoi te ajutam!
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Posibil sonda de temperatura antigel.
    Insa doar o scanare si o verificare a valorilor de temp a antigelului iti va spune cu certitudine.
     
  5. Radoo91

    Radoo91 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 1.9tdi BLS 2006
    Salutare colegi! Am si eu o nelămurire in ceea ce privește nivelul antigelului la masina din semnătura audi a3 1.9 tdi cod motor bls an 2006. Ideea e ca dupa ce merg mai mult cu ea scade de la maxim la minim nivelul si cand deschid capacul urcă inapoi daca inca e cald motorul. Ca si culoare e ok , roz curat fara spuma sau altceva. Cand motorul e rece nu prea urcă insa dupa ce il încălzesc urcă din nou. Pete sub masina nu găsesc si de completat am copletat la un momentdat cu niste apa distilata pt ca scazuse cam un deget sub minim. Nust ce sa mai inteleg. O fi de la procesul de dilatare sau alta problema? Masina o am din martie adusa din Germania distrib schimbata in 2014 insa nust daca si pompa. Astept pareri. Mulțumesc!
     
  6. Daniel71 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, BRE, 2005
    controleaza nivelul fara sa deschizi capacul, daca scade sub minim s-ar putea sa fie o problema

    daca este o fisura mica in radiator sau pierde putin antigel doar la presiune mare, este dificil sa vezi, de ce nu-i faci un test de presiune, garajele au echipamente in dotare pentru asa ceva

    din experienta mea pot sa spun ca am gasit pierderi mici la radiator sau pompa de apa doar cu instalatia de racire sub presiune si masina ridicata in elevator, sa ai acces pe sub ea sa observi cum trebuie

    daca pierderile sunt mici, n-o sa observi urme in parcare

    sper sa nu fie cazul mai grav cand se lasa cu schimbat garnitura, rectificat chiulasa etc
     
    Radoo91 apreciază asta.
  7. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    nu imi apare nimic pe tester !
     
  8. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Ventilatoarele mari merg mereu atunci cand sistemul este pe avarii, adica este o problema. Ciudat ca nu ai nici o eroare!
    Ventilatoarele mari sunt comandate atunci cand sistemul zice ca, coolant-ul ce trece prin senzorul de jos din radiator este la temperaturi mari si atunci el primeste comanda sa mearga la stage 2 sa raceasca mai bine.
    Din cite stiu eu, doar cel mic are legatura cu clima, deci nu cred ca este de acolo (de la clima) dar orice defect pe "sistem-ul" masini, da eroare. Posibil un defect electric la circuitul ventilatoarelor, undeva aproape.
    De cind ai problema asta, nu ai simtit nici o alta schimbare la masina ?
    Ce inseamna la tine multicel la consum ? pentru ca ai 1.6 si astea iau in oras 10, iarna si 12 plus ca ai cutie automata, papa mai mult in oras.
    Daca crezi ca consumul tau de acuma, de cand ai problema, este mai mare ca alte dati, posibil sa fie si din cauza ca ventilatoarele racesc foarte tare coolant-ul si nu mai ajunge temperatura in motor la valoarea optima.
    Dupa ce ajunge acul la 90 grade mai umbla 5 minute si apoi uita-te pe climatronic (daca ai sau pe tester) la ce temperatura ai coolant-ul in motor. Daca esti mult sub 100 grade, atunci clar de acolo sa fie consumul mai mare.
    Din nou, daca zici ca nu ai nici o eroare, atunci mergi la un electrician, recomanadrea mea
     
  9. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    Mersi mult de tot. Ideea e ca in pompa secundara de aer imi face "condens" gasesc apa, dupa ce scot apa din pompa de aer, dupa 2, 3 porniri nu mai am treaba, imi porneste la sfert si cand opresc motorul se opresc imediat si ventilatoarel
    Dupa un timp, ca o saptamana, doua, dupa ce am curatat pompa secundara de aer, atunci cand revine condensul la loc (apa in pompa) imi face iar fite !
    Adica azi curat pompa secundara de aer, o las un pic, dupa 2, 3 porniri si mers cu ea, nu mai are nici o promblema, la o saptamana aproximativ + - cand apare apa in pompa face fite.
    Si o problema cu ceasurile, accelerometrul indica, turometrul nu indica, nici apa, adica partea stanga a ceasurilor nu indica, acul de la benzina odata imi arata ok, odata mai putin altadata mai mult si nu inteleg de ce.
    L-am desfacut si m-am uitat nu e nimic rupt dar atunci cand pompa de aer face fite, cu ventilatoarele si asa, imi apare martorul in bord si tiuie ala de temperatura ridicata iar acul de la apa atunci urca la 120, dar masina e rece, adica dimineata cand plec si doar ii pun contactul.
     
  10. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Verifica furtunele de la filtru de aer si cel ce pleaca din pompa catre valva sa nu fie sparte si/sau carcasa de la pompa sa nu fie fisurata. Daca nu sunt sparte, cel mai mult posibil este valva de vina. Da voie la exaustare (aer cald cu gaze ce-o fi pe acolo) sa intre inapoi pe circuit si cum acum e rece afara, face condens.
     
  11. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    Daca schimb pompa secundara de aer rezolv problema ?
     
  12. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    eu ti-am explicat altceva...una noua e 12mil....second..nu stiu
    Daca chiar nu mai merge,schimbo.....dar rezolvati problema cu condesul....vezi de unde e
    ti-am explicat unde sa te uiti si ce sa verifici
     
  13. Pleasa Adrian Liviu 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Blaj
    Masina:
    Audi a3
    Buna seara,
    Am si eu o problema cu un audi A3 1.6 benzina cutie automata. Am luat recent masina asa ca prea multe din istoricul ei, nu cunosc. Sa va explic vis-a-vis de problema care, din pacate mecanicul care se ocupa in acest moment de ea, nu ia dat de cap .
    Problema tine de racire. Am observat ca imi fierbe apa in vasul de expansiune, ceasul arata eronat din momentul in care am cumparat-o (indiferent daca motorul e rece, cand pun contactul acul de la apa se opreste la 90 grade si cel de benzina urca repede .)
    Am ajuns cu ea la mecanic, a observat si el problema, a scanat si nimic neobisnuit. Am schimbat termostatul impreuna cu senzorul de pe termostat si cel de dupa termostat. Toate bune si frumoase, am ajuns acasa cu ea si am verificat furtunele care intra si ies din radiator iar cel de sus care intra in radiator era fierbinte si cel care iesea era rece. Apa in vasul de expansiune fierbea si termocuplele nu porneau. Am verificat sa vad daca pe aer conditionat pornesc, poate erau arse, dar functionau perfect.
    Am schimbat mecanicul, a verificat si el termostatul, senzorii, pompa de apa si a ajuns la garnitura de chiuloasa. Mi-a trimis chiulasa la verificat iar aceasta intradevar prezenta suprafete neplane,
    au recttificat chiulasa, a montat inapoi totul dar problema cu fierberea motorului persista. A mai schimbat si un senzor (bulb zice el) dar aceeasi problema.
    Acum a ramas sa schimbe apa cu antigel pentru ca tipul de termostat "cica" are punctul de fierbere la 105 grade. Va rog ajutati-ma cu un sfat sau ceva, nu vreau sa renunt la masina, mai ales nu vreau sa o pun de vanzare cu asemenea problema. Nu mi se pare corect fata de un prezumtiv cumparator de buna credinta :(
    Va multumesc anticipat
     
  14. Adisorul89 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2017
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi a3 1.6 avu 2001
    Dupa ce ti-a schimbat senzorul de temperatura apa, nu ti-a functionat bine acul din bord. Si eu am avut aceiasi problema si multe schimbate si pe a mea (1.6 cod motor AVU, cutie manuala) Am schimbat si eu 2 senzori de temperatura apa si al doilea era ok doar ca tot fierbea apa. Dupa multe documentari pe acest topic am luat SH un senzor de temperatura de pe radiator avea codul original pe el, l-am schimbat si gata problema.

    Inafara de garnitura de chiuloasa toate le-am schimbat si cel de pe radiator imi facea figuri.

    Da e adevarat ca deschide termostatul la 105 grade, e termostat cu comanda electrica, probat

    Iti propun sa nu pui senzori de temperatura scumpi ca astia sunt cu probleme la masina asta.
     
  15. Pleasa Adrian Liviu 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Blaj
    Masina:
    Audi a3
    din pacate eu nu cred ca mai am senzorul original ca sa pot lua seria de pe el .. imi poti recomanda ce ai pus tu pe masinuta ta ?
     
  16. Pitulica Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2017
    Locație:
    Campina
    Masina:
    AudiA3,1.6,2003
    Salut,a
    Am si eu o problema cu masina Audi A3 8L 1.6 benzina 2003. Am luat-o prin vara si pana am ajuns acasa cu ea mi-a fiert motorul. Mi-a scos cineva termostatul si am mers asa. Acum ca a venit frigul nu face caldura.
    Am cumparat termostat nou l-am schimbat si am constatat ca nu deschide, am incins motorul jale si tot nu deschide. Radiatorul ramane rece, am bagat apa in radiator si nu este infundat,
    Alta treaba ar fii ca ceasul din bord cand pun contactul se ridica ceasul vreo 30 si ceva de grade motorul fiind rece, am facut proba cu o sonda de temperatura - cea de langa "termostat" si tot asa indica ceasul,
    Am pus un tester pe ea sa vad la cat ajunge apa si am constatat ca sonda citeste si nu ar fi ceasul bun, si cu testerul pe ea am dus temperatura la antigel la 108 grade si tot nu a deschis
    Am citit un pic pe net si termostatul ar deschide la 105 grade, si mai este treaba cu termostatul ca este si cu un senzor pe el si nu stiu ce inseamna.
    Am vrut sa il bag in apa fiarta sa vad daca deschide dar ma gandesc ca infuenteaza si senzorul cu ceva. Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat ? Va multumesc!
     
  17. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    eu am avut problema asta, am schimbat cei doi senzori de temperatura de pe radiator si sub baterie e unul, si apoi undeva in dreapta motorului e ca un "Y" si acolo in el ai un arc, ala e rupt ! dupa ce am schimbat nu mai am treaba !
     
  18. Jitariuc 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A3 benzina 2002
    Salut,
    Am si eu un audi A3 8L 2003 care in urma cu un an a inceput sa incalzeasca motorul cel putin asa imi arata in bord 120 grade. Am schimbat 2 termostate marca Behr dar nimic. O duc la mecanic mai schimba si el unul tot nimic, schimba senzorul de temperatura de pe radiator nimic si apoi imi zice mecanicul ca ii suflata garnitura de chiuloasa
    Bun, schimba garnitura chiulasa, pompa apa, distributie dar nu s-a rezolvat mare lucru. Cand mergeam la tara viteza mica drum rau aceeasi problema 120 grade in bord
    Acum intra electricianul in joc imi ia vreo 300 de lei zice ca a rezolvat problema termocuplele merg bine totul e ok, insa in bord tot anapoda imi arata
    Incearca electricianul sa imi repare ceasurile insa nu reuseste. Intr-un final mai schimba senzorul de temperatura de pe chiulas si toata vara a fost inregula apoi dintr-o data in toamna iarasi 120 grade in bord.
    Pe tester imi arata ok, motorul mergea in parametri optimi 104-106 grade celsius. Merg inapoi la mecanic mai schimb 3 termostate Behr si nimic. Imi zice ca e dusa chiuloasa.
    Intre timp imi schimba radiatorul, care nu era infundat. Acum cand pun contactul la rece acul sare la 80 grade si in scurt timp la 120 si termocuplele merg in continuu
    Ce ar trebui sa fac, sa schimb bordul ? Stie cineva unde gasesc ?
     
  19. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Am avut aceeasi problema, la fel ca si majoritatea posesorilor de A3 8L.
    Problema se rezolva prin schimbarea ceasurilor de bord cu unele marca VDO.
     
  20. Jitariuc 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A3 benzina 2002
    Multam fain cred ca o sa schimb chitul de pornire cu totul ca imi face figuri si contactul
     

Distribuie pagina asta