1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 1.6 - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de maximus_watz, 22 Iul 2008.

  1. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pompa nu se misca dar fulia da!!
     
  2. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc de raspuns romy .b dar nu inteleg adica despre punerea la punct a pompei. Fulia se blocheaza cu un pin de 15.33 mm si in timpul montajului, ea ramane blocata permanent pana la strangerea curelei adica ea e blocata si nu ai ce regla la montarea distributie pe fulie, asa se pune si punct
    Reglajul avansului se face prin slabirea celor doua suruburi de prindere a pompei, insa cand distributia mea s-a rupt nu sa miscat pompa din aceste suruburi, ea e in aceasi pozitie in care pornea usor inainte de ruperea curelei, dar am incercat si sa modific avansul si tot degeaba, nici nu tuseste, invarte degeaba fara sa dea nici un semn de pornire.

    Cand se regleaza avansul este invers, pompa se roteste in cele 2 fante de prindere, fulia ramane din nou fixa,m ea se misca doar odata cu cureaua de distributie.

    Multumesc de raspuns romy .b si Ionut lucian
     
  3. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    :) o sa vezi ca acolo ai gresit DACA restul distributiei e pusa bine.
    Am nr.de tel.pus in topicul reclame/prestari servicii.
     
  4. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    La b3 tot asa am patit cu pusul distributiei totul blocat si nu pornea. Fanta aia pt vizualizare e facuta cu un scop. Pune jumatatea lui 0 la partea de sus a fantei de vizualizare pompa la semn axa cu came caleazo si ai sa vezi ca ai p 1 si p4 sus la pms. Ar trebui ca supapa de admisie de la p1 sa fie deschisa si supapele de la p4 sa fie in balans, iar pe injectorul de la p1 sa iti dea motorina. Daca e pusa asa porneste sigur. Poti sa ma suni daca vrei si vb mai pe larg
     
  5. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    NU are fanta de vizionare asa ca, trebuie sa se orienteze altfel!!
    Am atasat montarea distributiei!!
     
  6. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Asta e si motivul pentru care iam spus de supape daca nu are fanta poate sa se ghideze dupa cum lucreaza supapele
     
  7. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Ok. Acum sunt mai nelamurit si in special de faptul ca supapa de admisie de la P1 sa fie deschisa. Dar axul cu came e calat in spate. E, in momentul in care el e calat supapele de la pistonul 1 sunt inchise iar camele sunt ambele cu varful in sus pentru pistonul 1. Ca sa fie deschisa supapa la pistonul 1 cama trebuia sa apese pe tachetul hidraulic iar asta nu se poate intampla pentru ca cama e blocata acolo in spate cu piesa speciala de blocaj
    Sau poate ne intelegem ca turcii, in sensul ca : P1 este pistonul dinspre radiator sau cel spre habitaclu ? Motorul e transversal. eu ma gandesc ca P1 e pistonul dinspre distributie. E bine ?
     
  8. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    P1 e la distributie!!
     
  9. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Corect p1 este cel de langa distributie. Ordinea de injectie este 1-3-2-4 sau 1-3-4-2depinde de pompa. Ca sa vezi cum baga poti sa invarti pompa cu o bormasina si vezi pe ce injector da si cand da motorina. Semnul de pe pompa corespunde cu momentul cand sa terminat de injectat motorina pe p1 si incepe sa faca presiune pentru p 3 iar p1 incepe sa urce "se face compresia" . E ceva mai compicat daca nu stii toate etapele si modul in care se face injectia motorinei admisia aerului compresia amestecului carburant explozia detenta pistonului si evacuarea gazelor
     
    Ultima editare: 26 Iun 2017
  10. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Cel mai simplu.pt.ca vad ca"ne intindem", faci un semn pe pinionul la vibrochen jos cu vopsea alba/vizibil DOAR cand esti convins ca pistonul 1 este sus(da jos o bujie/injector si verifici cu ceva cand pistonul e sus), dai jos conducta de pe pompa la pistonul 1 si pui pe cineva sa dea la automat, DACA"scuipa"motorina pe pompa in acelasi timp cand semnul de pe vibrochen corespunde atunci pompa e pusa bine.
    Inca raman la faptul ca, pompa nu e sincronizata cu P1.
     
  11. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Asta am facut deja dupa cum urmeaza. Am pus distributia la punct dupa un tutorial de pe youtube foarte explicit. Am scos conducta de la Pistonul 1 si apoi am dat cu cheia de 19 de vibrochen, daca dau doua ture la vibrochen distributia ajunge din nou la punctele corecte si da motorina la pe conducta care duce la P1.
    Ieri am demontat totul din nou si am constatat ca 3 bujii nu functionau. O sa le schimb astazi sa repun distributia si sa vad, dar ma gandesc ca fiind 35 de grade afara trebuia sa porneasca si fara aceste bujii.
     
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Nu au treaba bujiile la temp.asta!!
    Fa un test de compresie pt.ca am inteles ca s a rupt cureaua si in cazul asta cam indoaie supape(nu stiu ce teste ai facut tu pe chiuloasa)dar daca nu ai gasit supape indoite nu le ai schimbat probabil ai inca o problema.
    Cu youtube..ma abtin.:)
     
  13. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    S-a facut test de presiune pe chiulasa sa nu fie fisurata, s-au verificat supapele, erau ok, am intors chiulasa invers si am turnat benzina pe supape, tinea, apoi am bagat prin galerii benzina, la fel fara scurgeri.
    Daca ar fi fost strambe nu mai inchideau corect si pierdea benzina. in urma ruperii curelei am gasit doar un tachet (Hidraulic )spart, desi eu am tot dat la automat pana m-am prins ca s-a dus cureaua.
    Supapa care lucra pe tachetul respectiv era ok. Testul de presiune sigur iese rau pentru ca pistoanele au joc in cilindri stanga dreapta maricel, dar consider ca nu e asta problema pentru ca pornea usor inainte de belea (2-3 secunde la automat).
    Cu punerea distributiei la punct dupa youtube iti zic e foarte ok filmuletul, practic mi-a confirmat ce aflasem despre distributia motorului asta de pe net si de la mecanici, e foarte greu sa nu pui bine distributia tinand cont ca are semne si cale de blocare peste tot. Si totusi nu porneste :(
     
    Ionut lucian apreciază asta.
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Inca nu am gasit curea rupta fara supape indoite!!
     
  15. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    ok, dar daca o supapa era indoita era normal sa tine benzina? nu ar mai fi inchis oricat de putin era stramba. nu?
     
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Sper sa ti gasesti rezolvarea, eu tot ce am stiut ti am spus, ai o lipsa de compresie sau o distributie pusa prost.
    Nu ne ai spus daca ai verificat PMS dand jos un injector sau o bujie(lipsa fanta de vizitare), nu ne ai spus daca ai verificat pinionul de jos sa nu fi rupt pana/etc.
    Sa ne spui rezolvarea/cauza!!
     
  17. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Va spun, am gasit in chiulasa o fisura la injectorul 2. Asta nu era acolo cand am facut revizia acum 5 luni, e clar aparuta in urma ruperii distributie. Imi trebuie alta chiulsa sau alt motor. Merci de raspunsuri
     
  18. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut , cu mecanica mai greu fara a verifica totul . Cand sput totul , ai schimbat un culbutor , asta inseamna ca ai dat axa cu came jos de pe chilasa , ce te mai costa sa demontezi si restul supapelor sa le verfifici ? sau ai facut-o si nu ne spui ? Ai pus in ordinea demontarii lagarele axei cu came ? Ai strans chilasa corect : 40 nm toate suruburile in sensul acelor de ceasornic din interior spre exterior , apoi 60 nm toate suruburile dupa aceea 90 grade de 2 ori . Pornesti ( daca porneste) o lasi sa ajunga la temperatura de lucru 90 grade si mai strangi inca 90 grade . Obligatoriu cu suruburi noi si garnirura standard ( conteaza la inaltime ) .
    Am facut si eu ceva distributii si intradevar nu ai cum sa le pui gresit , daca respecti toti pasii , trebuie sa iti doresti sa le pui gresit .
    Chilasa crapata la injectorul 2 ... ?!!??? In interior ? In exterior ? Sti ca ai anticamera pentru injectie si crapatura din chilasa este in spatele anticamerei care mai diminueaza din presiunea care ajunge acolo + fasaia ca toti dracii daca pierdea compresie pe acolo . Majoritatea chilaselor 1.5 / 1.6 / 1.6 d si td , se fisureaza la filetul pentru injecoare , se blocheaza injectoarele pe filet si din cauza variatiilor de temperature si a rezidurilor care se fac intre filete , se crapa . Injectoarele se strang la 70 nm dar in timp se blocheaza acolo . Se poate suda fara nici o problema si se reface filetul .
    Ai incercat sa dai cu sprai de pornire , da ... nu este indicat dar in felul asta verificai daca este pus la punct si poate este din alimentare . Daca dai cu sprai de pornire , nu da ca si cum te dai la subrat , vei sparge motorul . Ai pomenit de motorina ca ajunge la injectoare , acolo trebuie sa fie peste 135 bari , scrie si pe injectoare .
    Ai tras motorul la punctul maxim superior ( PMS ) , ai verificat daca toate pistoanele ajung acolo , nu este nici unul intarziat , sustin ce zice colegu romy.b , nu exista distributie rupta fara supape indoite sau in cel mai rau caz si biele indoite . Doar un motor de la opel nu indoaie supape .
    Compresie scazuta de la jocul pistoanelor in bloc ... asta nu inseamna ca nu mai ai segmenti care sa tina presiune + motorul ala si la compreie 16/17 porneste ca in prima zi el avand 24 de nou . Em reusit cu greu , cu totul nou , sa fac la un motor compreie 22 ( jk golf 1 ) . Ai incercat sa iei compresia .
    Sunt cam multe intrebari fara raspuns . Ar fi ajutat si niste poze cu motorul desfacut .
    Mai ai de verificat pentru un raspuns sigur :
    - supape ( daca au coada stramba , asta nu inseamna ca nu etanseaza , inseamna ca nu se deschid )
    - punerea la punct ( exista si manuale si autodata si alsa .... si unele sfaturi )
    - alimentare ( fi sigur ca ai presiunea necesara )
    - compresie
    - rabdare ( multa )
    Exista si variant in care iei alt motor , poate gasesti un td si montezi acolo fara modificari prea mari ( ii schimbi cureaua :) ) , si aia este . Il gasesti pe la 100-150 euro .
    Spor .
     
    Ultima editare: 29 Iun 2017
  19. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Ms de sfaturi Piglet,
    sa le iau pe rand , am schimbat un culbutor , am dat axa cu came jos, nu am desfacut supapele, trebuia ceva special ca o parghie nu am avut, un mecanic mi-a zis sa torn benzina prin galerii dar si pe fata cu supapele, daca nu scapa e ok a zis el, acum asa o fi nu stiu,cert e ca asa am facut nu scapa, chiuloasa fisurata in zona injectorului 2, este vorba de filetul in care se strang injectoarele a cedat acolo. intre timp am achizitionat o alta chiuloasa , asta e cu tacheti mecanici, dar a fost de audi80 TD, se potriveste la al meu non turbo?
    in legatura cu pistonul la PMS , am specificat ca pe carcasa ambreiajului la aceasta masina nu este capac de vizitare sa sti cand este la la punct arborele cotit, in schimb pe pinionul mic are un semn (o proeminenta) iar pe bloc o gaurica ce corespunde semnului de pe pinion, eu cand am montat prima data dupa rupere distributia am montat cu chiuloasa jos,deci am dus pistonul 1 si 4 sus la maxim. In acesta pozitie de PMS semnele de pe pinion si bloc nu corespund, daca le pun sa corespunda atunci pistonul 1 mai are 2-3mm ca sa ajunga la PMS, deci care e pozitia corecta la arborele cotit pentru distributie?
    il legatura cu bielele strambe: daca ar fi vre una stramba pistonul respectiv nu ar mai ajunge sus, asta am verificat , zic eu ca e ok.
    si inca ceva, cum sunt la inceput in mecanica m-am grabit in treaba si am rupt si pinionu pompei de injectie, ma poate ajuta cineva cu unu ?
     
  20. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Deviem prea mult ...
    Sa scoti supapele din sigurante , poti si cu o tubulara . Pui chilasa cu supapele in jos si sub supapa care vrei sa iasa o carpa . Pui tubulara pe centrul supapei ( tubulara de 15-16 ) si ii tragi un ciocan , nu cum ai bate un piron , mai finut ca la un cuisor si sar sigurantele care tin supapa in talerul de la arc . La montat este mai greu ...
    Treaba cu chilasa , merge . Este la fel , in aceleasi cote . Sfat practic , daca nu te pricepi tu la supape , trimite-o la rectificat/verificat ( cam 200-300 lei ) .
    Pinion rupt sau ax rupt . Cam greu sa rupi pinionul , l-ai ciobit , l-ai lovit pe dantura unde merge cureaua .
    Sfat de lucru , invarti motorul intotdeauna de la vibrochen , niciodata de la axa cu came sau pompa .
    Punctul care il ai pe bloc drept semn pentru pinion , nu stiu ce sa zic . PMS este PMS si gata , restul reglezi din avans .
    Spor .
     

Distribuie pagina asta