1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod 1Z la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de bugus, 9 Mar 2014.

  1. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Merci frumos dar nevii au cedat . Nu a luat foc sau ceva de genu . Cam din aprilie ma chinui cu treaba asta si nici un rezultat . Cand zic ma chinui , am incercat variante de toate felurile , cu pompa , cu injectoare , cu cale la distributie , cu senzori de pe masina functionala , cei drept fara verificari amanuntite la cablaje , tocmai de aceea ma gandeam la calculator .
    Acuma nu mai conteaza , am rezolvat problema cu inlocuirea masini ( nu ma laud dar am trecut la ceva mai nou , ca masina de zi cu zi) . Raman doar cu V6-le ( tot 80 B4 ) .
    Merci oricum .
     
  2. vladtudor 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2016
    Locație:
    tg. mures
    Masina:
    audi 80 b4 1.9tdi
    Buna ziua.
    Ma poate ajuta cineva cu interpretarea log-ului pe canalul 000 la un audi 80 B4 1993 1.9TDI 1Z ...mentionez ca masina nu trege cum trebuie si scoate mult fum gri la accelerari.
    am atasat si un log in mers de la 0-3500 rpm.
     
  3. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Nu pe 000 trebuie sa faci logul. Sau cel putin nu pentru modelul cu ecu 68 pin.
     
  4. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara. As avea si eu nevoie de un sfat,vreau sa imi schimb garnitura de la baia de ulei,am gasit de hartie,cauciuc,cauciuc cu insertie metalica....,care e mai buna?si de la care producator?masina mea e un b4 din 93 avant cod motor 1z (90cp)
     
  5. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Cauciuc cu insertie metalica de la Elring sau de la Victor Reintz . (cred ca asa se scrie)
     
    jonny apreciază asta.
  6. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Piglet80Avant merci.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  8. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Problema pe scurt : 1z, motorul scoate fum excesiv peste 3200-3300 ture, gasesc ulei la turbina (intre compresor/evacuare), unde intra conducta aia metalica, miroase puternic daca dau drumul la ventilatie si se simte consumul de ulei. Am mers o perioada mai domol prin oras cu ea si nu am mai avut pierdere de ulei asa mare, desi tot se umezise acolo dupa ce am curatat. Am schimbat o garnitura de cupru de-acolo, aparent fara nici un efect.
    Intrebarea e : ce e de facut? Ce se poate intampla daca merg cu ea asa?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Cred ca am gasit raspunsul si pt lipsa de putere si pt uleiul in acea zona, mai ales ca e si pe scutu ala metalic de deasupra.
    [​IMG]

    Dar nu inteleg de ce apare fumul albastru ....mentionez ca apare in cantitate moderata, doar cand accelerez puternic si in cantitate mare cand trec de 3200-3400rpm. La mers constant nu pufaie deloc, la porniri la cald/rece la fel, 0.
     
  10. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Primele impresii dupa ce am schimbat furtunul : masina reactioneaza mai bine la ture mici, nu mai scoate fumul albastru in ture mari, se aude mai bine. Inainte cand treceam de 3000rpm huruia urat tare. In schimb imi scoate fum negru in ture mai mari, dar in cantitati....semidecente sa zicem (nu e gros de sa nu vezi prin el, dar il observi in oglinda), dar asta stiu sigur ca e din cauza ca i-am zis unui pompagiu sa-mi regleze din capac. Am sa verific zilele/saptamana urmatoare si intercooleru sa vad daca am urme de ulei sau de orice prin el si cu ocazia asta sa verific si celelalte furtune.
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  11. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Am curatat azi tot traseul de la turbo la intercooler/filtru pana la intrarea in admisie. Surprinzator de curat tot. Era ceva mizerie in intercooler dar nu exagerata si avea noroi imbacsit pe suprafata :\, le-am curatat pe toate si le-am remontat. Spre admisie la fel, depunerile sunt infime din fericire. Nu ma asteptam sa fie asa curat avand in vedere ca merg 90% in oras. Astept sa prind o ocazie sa vad 'rezultatul'. Cand am dat jos furtunul de la turbo, am verificat axul sa vad daca am joc. Inainte/inapoi nu am, dar este un pic stanga/dreapta. Cat ar fi considerat normal?

    P.S : pentru a nu polua topicul cu 100 de postari, ar putea un admin sa le comaseze, in ordine cronologica si cu un spatiu intre ele ca sa se inteleaga ce si cum ?
     
    Ultima editare: 10 Iun 2017
  12. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut . Cat timp am mers cu 1Z-tul la mine a consumat 7% si completam cam cu 600-700 ml ulei intre schimburi la 10.000 km ( liqui moly mos2 10w40 ) . Il alergam cat pute el si eu . Da , am ramas fara permis de doua ori pentru viteza .
    Uleiul pe care l-ai gasit pe conducta de ulei pentru ungere turbo ... ia pune mana pe egr la mine de acolo pica , este exact deasupra turboului si daca pica prin axul de la egr , pica exact pe conducta .
    Jocul la turbine trebuie sa existe , el se diminueaza in ture si in presiune de ulei , la mana ce simti cand il misti nu trebuie sa fie mai mare de un mm .
    Daca ar fi fost turbine de vina , intra in avarie si dadea cu fum alb , mult , am patit-o . Fumul negru , putin albastrui , mai ales ca zici ca este debitata putin , este normal . Sa nu fie gros , sa lase urme pe asfalt cand pleci + zici ca apare la 3200-3400 ture , iti dai seama ce amestec bogat ai in turele alea si mai sus . Iar in traseul de turbo este normal sa fie ceva urme de ulei , din principiul de functionare .
    Spor .
     
    Xtremer apreciază asta.
  13. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Multumes mult pentru raspunsul detaliat. La cateva zile dupa ce am schimbat furtunul si am curatat traseul totul a revenit la normal. Nu mai da cu fum, masina trage superb (daca am rabdare si o tin in ture pana face presiune). Consumul de ulei in ultimii 500km e 0. Inainte dupa stilul de mers pe care l-am avut acum... era vizibil, dar se vedea ca e scuipat/pierdut mai mult tocmai sub acel furtun si acolo unde se prinde termoflotul de blocul motor
    Am observat in schimb alta chestie : acum un an am mers o zi sau doua fara filtru de aer si se auzea suieratul de la turbina superb, foarte fin dar perceptibil in turatii mari. Acum dupa ce am curatat traseul se aude iarasi. E normal ? Cum ziceam, masina merge impecabil, n-am ce sa-i mai reprosez. La aproape 300k e vis, m-am reindragostit de ea.

    Atasez si 2 poze cu fumul scos cand plecam tare. In prima parte se vede ca e mai gri, iar cand schimb treapta da un puf de fum negru, dar asa imi face de cand o stiu.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Referitor la ulei nu scapa cumva si pe la conducta de tur? Mie asa imi pare din poze.
    Reglajul la pompa nu se face de nea caisa pompagiu care lucrează dupa ureche.
    Reglajul se face obligatoriu cu vcds.
    Altfel totul e la nimereala. Nici nu vreau sa ma gandesc ce IQ are pompa de injectie setat acuma :)
     
  15. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    1. Nu mai am probleme cu scurgerile de ulei pe nicaieri. Dupa ce am schimbat furtunul ala scurt am curatat turbina de ulei cu un spray de frane si e uscata si acum dupa 1500km.
    2. Masina trage foarte bine, nu-mi scoate fum negru. Consumul pe oras e sub 7. Fac cam 300km cu 100 lei de motorina (aditivata de la MOL) +- 15km sa zicem. Cel mai putin am facut 290 si cel mai mult 330 (ochiometric dupa litrometru).
    3. Omul mi-a fost recomandat de foarte multi dupa indelungi cautari de a-mi schimba/regla pompa. Eu cumparasem o pompa cu cod identic si omul a fost foarte suspicios cand i-am zis ca vreau sa o schimb asa ca pompa sta umpluta cu motorina si 'astupata', la pastrare. Mi-a spus sa pornesc motorul, sa o turez de cateva ori, sa o tin turata. El mi-a spus ca turbina nu face presiune punand mana pe furtunul cu pricina si asa am si descoperit ca era crapat, dar totusi i-am spus sa ii faca iar reglajul. Mi-a desfacut capacul, mi-a schimbat garnitura de la capac, a reglat-o prin hammer mode. Am mai dat o cheie si a zis ca e brici. Mi-a recomandat sa schimb si filtrul de motorina mai des (il schimbam cam la 15k, acum o sa-l schimb anual odata cu uleiul) ca aveam multa mizerie pe sita de la retur. A spus ca nu e nevoie sa umble si la avans pentru ca masina porneste....la sfert e mult spus si motorul se aude cum trebuie. Sunt foarte multumit de cum merge acum. De curand a facut si 300k si merge brici. Ulei n-am mai completat, dar nici forja nu prea a mai vazut. Momentan merg cu LM 5w-40 LHT.

    Stiu ca ar trebui verificat cu VCDS dar nu simt nevoia acum si am altele pe lista.
     
  16. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Nu stiu daca e bine postat aici, dar ma poate ajuta cineva cu codul de la cablul pedalei de acceleratie, pt un 1.9tdi 1z? Bucata aia scurta din interior. Mi s-a rupt cablul acu ceva timp, a fost pus altul in loc dar nu e la fel de tensionat si e bleaga pedala in prima parte.
     
  17. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Obligatoriu IQ-ul si avansul se regleaza / verifica cu VCDS.
    Toata lumea stie ca daca pompa cloncane avansul e prea mare, daca nu porneste la sfert avansul e prea mic, dar asta e totusi cam nimereala.
    Reglajul IQ-ului nu se face din capac, doar dupa cat fum da masina, il dai intr-o parte daca da fum, iar daca nu da, il dai invers sa traga.
    Asta e parerea mea, fratilor totusi aveti posibilitatea de a reglaje fine, verificari etc,cu ajutorul VCDS si voi fugiti de asta, chiar nu pot sa va inteleg.
    Am totusi impresia ca 5w40 e cam subtire pt 1z, dar daca il urmaresti si nu dispare din baie e ok.
     
    Xtremer apreciază asta.
  18. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Pana pun mana pe o interfata, n-am ce face. Mi-au mai imprumutat interfata unii, dar erau chinezarii cu cablu albastru si nu se conecta la masina, primeam o eroare de "can't synch baud rate". Am incercat toate setarile/modificarile posibile, in fine..intram in alta discutie, trebui sa-mi procur una dupa ce-i fac si proba sa vad ca merge. A cam disparut 5w-u din baie ce-i drept si am completat cu 10W MoS2 tot de la Liqui Moly (cam 800ml in 3k km). Ce am observat e ca desi motorul e mai galagios la rece (ceea ce e si normal banuiesc) nu mai scoate fum in nici o conditie. Cu 5w, cel putin in treapta 2 daca o calcam la fund lasam nor in spate (nu era negru gros de la debit prea mare, dar nici albastru ca de ulei). O sa-i urmaresc nivelul. Sper sa nu fie probleme cu supapele pt consumul de ulei si fumul care aparea ocazional.
     
  19. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    Pentru ca e nevie sa citesti zeci de pagini si sa nu afli nimic, mi-am zis ca ar fi bine sa sintetizam modul de functionare al turbinei si al partii vacuumatice la motorul 1Z 1.9 TDI de pe audi 80.
    pe internet exista multe scheme de principiu dar eu am preferat sa ma uit la masina sa vad unde merge fiecare furtunas de vacuum si ce conectica are fiecare electrovalva.
    So, pe masina avem urmatoarele componente:
    1. Turbina Garet VNT 15- geometrie fixa impreuna cu actuatorul (Wastegate)
    2 EGR-ul
    3. Intercoolerul
    4. Electrovalva comanda EGR cod 357906283
    5. Electrovalva comanda turbina cod 028906263
    6. Electrovalva ( nu stiu rolul ei). Bosch cod 0 281 002 018

    Atasez o fotografie cu cele 3 electrovalve si ATENTIE mai jos si schema interconectarii furtunurilor.
    Dupa ce va uitati pe fotografia cu cele 3 electrovalve va rog sa va uitati pe schema cu modul de conectare a furtunurilor vacuumatice, facuta de mine cu mana in creion. va rog sa ma credeti ca exact aceste piese sunt pe masina si exact asa sunt realizate legaturile.
    Cateva precizari, pe internet circula tot felul de denumiri pentru fiecare eleectrovalva, N18, N75, N239, solenoid boost, etc. Nu ar fi rau sa incercam sa folosim aceiasi terminologie, adica cineva sa vina cu precizarea denumirii pentru fiecare piesa , dar intr-un mod direct, simplu, pragmatic (fara basme si poezii, punctual, 1...2...... 3.....)
    Nu sunt mecanic, nu ma pricep la masini, dar daca intrebi 10 mecanici doar vreo 2 iti vor raspunde care e principiul de functionare al turbinei , electrovalvelor si al partii vacuumatice.
    Am observat ca prima electrovalva comanda EGR, ea are doar - atentie- 3 stuturi pentru furtunase, pe un furtun se face vacuum de la servofrana, unul pleaca la filtru de aer si unul se duce in capul membranei de la EGR care pune in miscare EGR.
    Aceasta electrovalva se alimenteaza la 12 V printr-un conector cu 2 pini. la fel se verifica punand 12 v pe pini pt foarte scurt timp. la mine nu tacane, deci nu aud cum lucreaza electromagnetul- deci la mine cred ca e defecta si decin nu actioneaza EGR-ul.
    A doua electrovalva, ceva mai mica ca dimensiune, are tot 3 stuturi, un furtun de culoare albastra actioneaza membrana de la actuator (Wastegate) si alt furtun de culoare rosie se duce pe turbina.
    Aceasta turbina este alimentata la 12 V si am verificat-o scotand mufa ei electrica si punand pe ea 12 V pt foarte scurt timp, daca tacane inseamna ca electromagnetul lucreaza, deci electrovalva e buna.
    A treia electrovalva, care are un singur stut cu un furtun care duce in jos in zona intercoolerului, nu prea stiu rolul acesteia. O denumire gasita pe net ar fi electrovalva senzor galerie admisie. Aceasta difera de celelate prin faptul care are 3 pini electrici.
    Daca are trei pini electrici inseamna ca in functie de semnalul primit de la senzor, inchide sau deschide un circuit.

    Nu sunt lamurit cum lucreaza electrovalva pentru turbina daca are doar 3 stuturi, de unde primeste vacuum ?
    daca stie cineva concret, precis, nu povesti este invitat sa prezinte ce si cum functioneaza vacuum-ul la 1Z
    Va multumesc pentru intelegere si va rog sa ma iertati ca incerc ca aceasta discutie sa fie ceva mai tehnica. Va multumesc

    electrovalve  audi 80 1z.jpg
     
    bacila apreciază asta.
  20. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    La 1Z, cum si la alte dieseluri, vacuumul il face o pompa. La 1Z pompa de vacuum este asezata in partea din fata a motorului (la pumpe duse este pompa tandem), in lateral (stanga masinii) de pompa de motorina.
    Este actionata de un pinion de pe axa de anexe din bloc, care axa actioneaza si pompa de ulei. Este acea fulie de aluminiu de pe ditributie pe care merge cureaua cu spatele (nu cu partea dintata ).
    Din pompa de vacuum iese un furtun, din plastic, care intra in servofrana. Pe traseul lui are reductii si o supapa de sens, pentru vacuumurile de care avem nevoie, turbo, EGR, calculator motor .
    Vacuumul de pe traseul de turbo este o confirmare ca se face presiune, nu are rol de a face vacuum in instalatie (de aici si a treia electrovalva).
    Furtunurile sunt in general cele originale iar daca se doreste schimbarea, sa se faca pe rand, fara a demonta toata instalatia de vacuum. Sunt coapte si pot trage aer fals .
    Stutul de pe cotul admisiei, cu un capacel de cauciuc mititel, se poate pune un furtun cu ceas de presiune, foarte util. Ar trebui sa arate in presiune maxima 0.6 - 0.7 bar ( cazuri exceptionale 0.9 bar ).
    Electrovalvele sunt foarte durabile, nu prea am gasit defecte. In general, la o defectiune, e vorba de vacuum sau de voltaj.
     

Distribuie pagina asta