1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consum ulei la A3 8L motor benzina - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de ghighiu, 27 Mai 2013.

  1. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    la nimanui nu ii place chiestea asta,dar daca asa sunt facute masinile sau mai stiu si eu ce alte probleme se intimpla de dispare uleiul si e prea scumpa reparatia sau fel si fel de probleme
    1l ulei costa 30 lei si poate ca il consumi in 5-6luni.e acceptabil pina reusesti sa rezolvi problema
    joja nu trebuie scoasa in fiecare zi,dar la un anumit interval poti face o verificare vizuala sa ridici capota sa te mai uiti la ulei si pe la antigel si etc.dupa o vreme cam sti cit ulei iti papa si pe ce interval.
    stiu cazuri in care zic ca masina lor nu papa gram de ulei si stiu cazuri in care masina lor papa ulei si sunt masini noi
    ca papa mai mult decit trebuie....?!?!
    masina ta (ca si a mea) are 15ani si muuulti kilometri
     
    IF 89 REY apreciază asta.
  2. Sirbu Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    A3 ,1.6, 2003
    Salut! Am un Audi A3 8L din 2003 si imi consuma ulei mult. La 1000 de km imi consuma 1 l de ulei Castrol 10 w 40 . am masina de 4 luni. cand am cumparat masina am avut o problema cu termostatul nu am stiut si am ajuns sa schimb garnitura de chiulasa, gasind ulei in vasul de expansiune, dupa ce am schimbat chiulasa nu mai ajunge ulei in vas, lichidul fiind curat 100%. am mai avut problema cu furtunul de la gaze , pana la urma am improvizat din altceva si am facut furtunul acela mic . Am vorbit cu un mecanic si mi a spus ca e posibil sa fie de la segmenti . Imi e groaza sa dau dinnou tot motorul jos , aveti vreo idee/sugestie ce e de facut ? Masina are 252 000 km facuti in Suedia.
     
  3. sergiuvidra

    sergiuvidra 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    alba
    Masina:
    Audi a3,8l,motor 1.6,an 1998
    Salut,
    Am un audi A3 1.6 motor benzina si am problema cu consumul de ulei. Cam la 2000 km scadea 700 ml, pe urma am schimbat marca si la 2000 km a papat 4 litri. Acum am pus alta marca de ulei si la 2000 km consuma 750 ml. Pana la urma ce ulei ar fi recomandat, ce as putea face sa scap de consumul asta atat de mare ? Multumesc.
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Schimband uleiul nu rezolvi problema consumului, trebuie reparat motorul. Foloseste unul din uleiul care iti consuma mai putin.
     
  5. sergiuvidra

    sergiuvidra 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    alba
    Masina:
    Audi a3,8l,motor 1.6,an 1998
    ar trebui segmentat motoru?ceva semeringuri schimbate?
     
  6. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Da si da!... din pacate.
     
  7. gkolumban

    gkolumban 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Sf.Gheorghe
    Masina:
    Audi A3, 1.6 2001
    Bună tuturor!Am citit postările și părerea mea este că toți ar putea avea dreptate, referitor la scăderea nivelului uleiului.Cea ce este foarte limpede, este faptul că dacă verifici fizic nivelul uleiului dacă te pricepi cât de cât cea ce vezi este real, chiar dacă ție îți apar semnalele de avertizare în bord, caz în care trebuie să schimbi senzorul respectiv.Nu căuta cu testerul că nu prea apare.Piesa respectivă înainte de schimbare se poate verifica dacă are valorile necesare la punctele de racordare electrică.Înainte de segmentări sau alte lucrări costisitoare se pot verifica scurgerile de ulei în locurile mai puțin vizibile, pornind de jos până sus la cel mai înalt punct unde gîsiți ulei, vedeți că sunt locuri unde se mai adună, alte parte arde pe galeria de eșapament și nu găsiți picături pe jos.Din experiență proprie pot spune că A3 1,6 pierde mai mult ulei decât consumă și aș fi de părere că majoritatea cazurilor constatăm consumul de ulei și defectarea senzorului nivelului de ulei la trecerea de la uleiul de motor 10W40 la cel de 5W30 sau altele mai lăudate.Pe de alte parte ne mirăm că consumă ulei, dar oare de ce ne pare că mașina noastră deși are un motor de 1600 cc cu opt valve , dacă mai oprești clima are demaraj și este în stare să ține pasul chiar să lase în urmă altele mai noi cu zece ani.
     
  8. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Salutt,
    Am un A3 1.6 8L din 2002, motorul merge silentios frumos, test de compresie foarte bun, bujiile curate, scurgeri nu sunt, fum nu scoate deloc dar uneori dupa un drum lung la oprire miroase putin a ars (fum scoate alb foarte, foarte rar de la 4.000 de ture la relantiu) si am consum de ulei exagerat.
    Ce pot verifica ? pete de ulei sub ea nu am gasit. Ulei am folosit motul (8.000 km care l-a papat iar acum am Total 9000 energy 5w40 si dupa 200 de km uleiul era la nivelul initial dar dupa 3-4 km de oras condus sportiv (3800-4000 schimbat viteza) mi-a scazut de la maxim aproape de minim
    Repet, fum nu scoate, am mers si cu un prieten cu masina lui si el in a mea si nu am vazut sa iasa fum. Pareri, sfaturi ?
     
  9. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Fumul alb nu este o problema la motor rece (este doar condensul de pe evacuare), dar daca apare fum alb la motor cald atunci e bai... Verifica nivelul de antigel din din vasul de expansiune; daca lichidul e curat/limpede si nivelul este la semn e ok; daca lichidul e tulbure/maroniu inseamna ca ai probleme cu garnitura de chiulasa...

    Consumul exagerat de ulei se datoreaza uzurilor din motor asa ca foarte probabil o sa fie nevoie de segmentare. Daca erau pete de ulei sub masina putea fi vorba de vreo garnitura sau simering care au 'imbatranit' si nu mai etanseaza bine.
     
  10. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Am fost la mecanic. Mi-a zis ca merge foarte bine masina, motorul trage.e silentios. S-a plimbat si el cu ea, a verificat sa nu fie scurgeri, a gasit ulei nesemnificativ pe dedesubt pe ceva teava care duce la EGR. Cica, vasul cu apa e curat ca lacrima, culoare frumoasa deschisa rozalie, la nivel, nu a scazut niciodata, compresia buna 11.7.
    Am fost la un magazin de piese auto si baiatul de acolo mi-a povestit (el are golf 4 1.6) ca si lui ii papa foarte, foarte mult ulei. A incercat castrol, Liqui molly, Aral, etc. si cand a pus Mobile One dupa 8.000 km nu a completat nimic. Nu stiu ce sa mai cred si ce sa fac, nu as face "N" schimburi de ulei, Momentan sunt la al 3-lea schimb in 1000 si ceva de km.
     
  11. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Deci ti-ai facut griji inutile cu fumul alb..
    Chiar daca 'masina merge foarte bine, motorul trage, e silentios' dupa cum zici tu si mecanicul la care ai fost, asta nu inseamna ca este totul ok...Nu te iluziona ca e normal consumul mare de ulei la masina ta.
    Daca baiatul de la magazinul de piese spune ca motorul lui papa mult ulei e clar ca are probleme grave si nu cred ca doar marca de ulei folosita e de vina.
    'Mobile 1' folosesc si eu atat la A3 cat si la batranul Ford Capri si sunt foarte multumit de el, la ambele masini nu a fost cazul sa completez ulei decat apox 0,4-0,5l la 10 000km, dar si inainte, cand foloseam Castrol consumul de ulei era tot asa.

    Inainte sa ajungi la un Service pt reparatii la motor ar fi indicat sa incerci un ulei mai gros decat e recomandat de fabricant. Adica 10w40 ( care e ceva mai gros decat 5w30 sau 5w40)...
    Eu cand am cumparat A3 m-am gandit ca la rulajul de 170 000km poate sunt deja uzuri si am folosit la primul schimb de ulei 'Mobil 1 formula 2000 10w40'. A fost in regula, asa ca la urmatoarele schimburi de ulei am trecut la 'Mobil 1 formula 3000 5w40' care e mai subtire si consumul de ulei nu a crescut.
     
  12. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Am folosit 10w40 de la luqui molly motorul era cam zgomotos de papat il papa si pe acela dar nu pot sa spun in ce cantitate deoarece l.am schimbat foarte repede pt ca nu imi placea cum se auzea motorul de tare!
     
  13. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Se pare ca masina nu papa uleiul,la cald am gasit pete mari de ulei pe asfalt,am mers la mecanic si trebe schimbat simeringul de la distributie,pierde ulei mult cand motorul e cald!
     
  14. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Vezi ca la cald si la turatii mari, posibil sa mai pierzi ulei si pe la semeringul dintre cutia de viteze si bloc motor. La mine asa e, poate sa fie si la tine, verifica.
     
  15. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    Salut,
    Am un audi A3 1.6 automat, cand se incalzeste motorul imi pierde ulei la drumuri lungi. Pe drumuri scurte nu am nici o treaba (10/20km) cum sar de 30 km parcursi, imi da rateuri si imi da in nas si pe esapament imi scoate fum gros albastru si pierd mult ulei.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu pierzi, il consuma. Du-te la mecanic.
     
  17. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    da, il consuma, cand se incalzeste uleiul il consuma gen in 50km tot :|
     
  18. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    in masina ta intra aprox. 4.65L ulei.......vrei sa spui ca dupa 50km tu nu mai ai nici un gram??
     
  19. Rusen Remus 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    Azuga, Prahova
    Masina:
    Audi a3 8L, 1.6, 2001
    exact, daca fac drumuri scurte cum fac eu zilnic 20km gen 10 dus stau 6 ore 10 intors si paan dimineata nu e miscata sau maxim la magazin. verificat ulei zilnic nici un gram in minus.. am faccut drum de 50km s-a incalzit uleiul in motor si apa la 90de grade, a evaporat tot uleiul, am lasat-o pana dimineata si joja mea era uscata. imi da fum albastru intens cand se intampla sa merg mult cum spuneam 50km +
     
  20. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Mi s-a parut ciudat ca papa asa de mult, nici daca il foloseai pe post de carburant, tot nu trebuia sa pape atita. Eu zic ca si pierzi pe undeva, ca totusi dispare cam mult pentru o asemenea distanta. Totusi e si clar ca il papa.
    Daca tot il segmentezi, verifica toate garniturile si semeringurile sa nu ai vreo surpriza, ca dupa ce o faci sa vezi ca tot iti dispare ulei.
     

Distribuie pagina asta