1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi 80 - 90 - 100 - etrieri blocati - schimbare placute si discuri

Discuție în 'Modele clasice' creată de gioica, 26 Iul 2007.

  1. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Daca tot schimbi ar fi bine sa cumperi si niste tamburi ( oale ) noi . Verifica si starea conductelor spate ( desi cred ca-s galvanizate ) si ar fi ok sa schimbi tot lichidul de frana adica sa nu completezi peste ce ti-a ramas .
    Nu pot sa te lamuresc de ce nu a franat doar fata ca nu am patit niciodata o chestie de asta , banuiesc ca odata ce nu are cum sa faca presiune lichidul din circuitul de pe fata s-a intors inapoi in borcan luand calea spre unde nu era etans . Teoretic trebuia sa ramai si fara ambreiaj ?!
     
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Tamburii o sa-i cumpar luna viitoare. Lichidul de frana oricum il schimb. Ideea e ca eu am ramas fara pedala/frana desi mai aveam lichid in vas, Nivelul a scazut sub minim abia dupa ce am tras pe dreapta si am calcat pedala de vreo 10 ori. Am completat cu ce mai aveam in portbagaj si am mers pana acasa doar a-1-a si a-2-a la ralanti, era si foarte tarziu si nu era trafic mai deloc.
    In momentul 0, am simtit ca pedala e f moale si frana inefcienta, am mai apasat pedala de vreo 4-5 ori fara nici un rezultat....Am avut noroc ca nu era mare diferenta de viteza fata de cel din fata si nu venea nimic de pe contrasens si am incetinit cu frana de motor+frana de mana (CARE E UN RAHAT LA MODELUL ASTA, CEL PUTIN DIN MERS. Pe loc o tragi la maxim si nu ti-o mai muta nimeni, dar din mers....o tragi la maxim si zici ca e o rafala de vant din fata, atat). Am tras pe dreapta, m-am uitat la roti, n-am vazut lichid, am mai dat pedale dupa cum spuneam, lichidul a inceput sa scada sub minim si am vazut lichid la roata dreapta spate.

    Ambreiajul a mers fara probleme, dar dupa cum spuneam, n-am ramas fara lichid. Cand a scazut sub minim n-am mai stat sa verific...
     
  3. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Ceva asemănător a pățit tata acum câțiva ani la un B3. Nu mai frâna absolut deloc indiferent câte pedale îi dădea, era de vină un furtun pe față. Se spărsese și când apăsa pedala țâșnea lichidul pe acolo.
     
  4. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Bilantul : cilindrul de pe dreapta a mai fost schimbat. Era de aluminiu, nu de fonta si statea prins într-un singur surub. Totul era la locul lui, dar datorita uzurii sabotilor+tamburilor, cilindrul a iesit de tot si n-a mai revenit deci am fost nevoit sa iau si tamburi..
    Aa...si uitasem sa comand cilindri initial, deci investiția totala se ridica pe la 700 lei. TRW totul, tamburii ATE(trw nu erau disponibili). Cand ajung acasa o sa postez si poze cu cilindrul vechi, am înțeles ca era praf..
     
  5. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Asa e la masinutele astea , mai pica cate ceva . Sa verifici cap coada starea sistemului de franare toate conductele si cele de legatura de la rotile fata sa nu ai surprize ulterioare . Bafta , asteptam poze :)
     
  6. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    http://imgur.com/a/Hqhrn
    Alta cauza care a dus la pierderea lichidului (cred) a fost ca la cilindrul ala prost, cel de aluminiu, o parte din el era blocat si banuiesc ca toata presiunea mergand pe o singura parte, l-a scuipat afara. Tamburii i-am dat cu grund ca sa nu rugineasca, am sa cumpar si vopsea, dar inca nu stiu ce culoare :D. Am aerisit franele, mai trebuie sa o fac si pe fata ca sa aiba pedala un feel cum trebuie, dar aveam un aerisitor cam..incapatanat si mi-e frica sa nu-l rup, Am sa insist cu wd-40 vreo 2 zile pe el si o sa incerc dupa. Momentan frana tine foarte bine, dar pedala e uuuun pic mai bleaga decat mi-ar placea
     
  7. mariusgotca

    mariusgotca 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    neamt
    Masina:
    audi 80.b4 2.0 1992
    Ma poate ajuta cineva,cum se dau jos discurile fata,as dori sa le schimb,multumesc.
     
  8. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Demontezi etrierul si suportul etrier si discul vine jos.
     
  9. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Salut. Am o mica problema la sistemul de franare.
    Am schimbat pompa de frana, discuri, placute si reconditionat etrieri pe fata si pe spate. Problema apare la aerisirea instalatiei, pe partea soferului, pe fata si pe spate ajunge lichid de frana la etrieri, pe partea pasagerului nu ajunge nici pe fata nici pe spate.
    E posibil sa fie din pompa noua sau din abs? Pompa e cu 2 conducte, stiu ca prima e pentru fata si a doua pentru spate.
     
  10. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Probabil ca este mult aer ramas in circuit. In mod normal se umplu etrierii cu lichid de frana inainte de montare si pentru aerisire se foloseste un power bleeder. Din ce imi aduc aminte circuitele sunt in diagonala, stanga fata cu dreapta spate si dreapta fata cu stanga spate. Pe modulatorul ABS ar trebui sa fie urmatoarele notatii: VL - fata stanga (V-fata, L-stanga); VR - fata dreapta (V-fata, R-dreapta), HL - spate stanga ( H-spate, L-stanga), HR - spate dreapta (H-spate, R-dreapta). Modulatorul ar trebui sa aiba 4 valve in interior iar conductele de la pompa sunt conectate una in stanga si cealalta in dreapta. Fiecare conducta alimenteaza cele doua valve situate pe partea respectiva. Posteaza o poza daca vrei si iti spun cum sunt.
    As spune ca este doar o problema de aerisire dar depinde si de problemele pe care le avea masina inainte de acesta operatie.
     
  11. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Problema a fost de la aerisire.
    Pana la urma s-a rezolvat partea asta, curge doar lichid pe la aerisitoare. Dar tot nu e ok, la mers inainte tine doar frana pe fata si intra abs-ul destul de repede.
    Daca franez cand merg in marsarier intra si cea de pe spate si frana tine foarte bine, pedala la mers inainte pana la jumatate e moale si dupa se intareste. La mers inapoi si franat peadala e tare.
    E posibil sa fie problema de la regulatorul de pe spate?
     
  12. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    In primul rand dupa inlocuirea discurilor si placutelor de frana este necesar un rulaj de cateva sute de km pentru "asezarea" lor. In acesta perioada este bine de evitat pe cat posibil sa franezi brusc.
    Repartitorul (sau limitatorul de presiune) are rolul sa limiteze presiunea in functie de greutatea de pe axa respectiva pentru a preveni blocarea rotilor. Nu imi aduc aminte cum este la B4 dar stiu ca la B3 era arc legat de punte care actiona o parghie ce apasa pe tija de control a repartitorului. Cu cat masina era mai lasa pe spate cu atat crestea limita de presiune si implicit forta de franare.
    Daca franezi brusc (mergand inainte) greutatea se transfera pe fata iar spatele se ridica si implicit presiunea scade pentru a preveni blocarea rotilor. Nu este un sistem ideal pentru ca in conditii normale limiteaza presiunea mult mai jos decat limita de blocare a rotilor dar astea erau limitarile tehnice din acea perioada si trebuiau sa isi ia o marja de siguranta destul de mare.
    Cursa pedalei de frana se verifica cu motorul oprit si servofrana ventilata (se apasa pedala de cateva ori pana se intareste). Pedala trebuie sa aiba o cursa scurta si sa intareasca rapid si sa ramana in pozitia respectiva. Daca este elastica inseamna ca ai aer sau placutele nu sunt asezate inca pe discuri.
    Parerea mea este ca asteptarile tale sunt putin prea mari.
     
  13. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    O sa vad maine si o sa ii fac o aerisire cu presiune pe instalatie, cu toate ca nu mai apare nici o mica bula de aer pe furtune.
    Franaele inainte sa umblu erau foarte bune, acum nici 50% din cum erau inainte nu sunt, doar ca erau uzate si asta a fost motivul pentru interventie.
    Multumesc mult pentru sugestii, o sa revin cu un mesaj dupa ce rezolv.
     
  14. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Am rezolvat, in mare parte problema era din regulator, era blocat. Acum am mai aerisit instalatia de 2-3 ori si totul e ok.
     

Distribuie pagina asta