1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul multilink - tren de rulare (brate - capete de bara) la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de sorin.crisan, 13 Noi 2008.

  1. Razvan_nutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Audi a4 1.9tdi,2000
    Multumesc mult si o zi buna in continuare! :)
     
  2. utzu

    utzu 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 B5 18i 20V ADR 1996
    Am o problema cu unghiul de cadere de la roata stanga fata , imi uzeaza interiorul la cauciuc .Atasez o poza .Ce as putea sa i fac , totul este nou pe ea articulatii, telescoape .... asa era si inainte sa le schimb piesele mentionate
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Bucsa bara stabilizatoare(atentie are vine chiar pe bara stabilizatoare in ambele capete)+tapoanele care vin pe caroserie('"calaretii")
     
  4. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Kit brate directie complet Ruville (1100 lei in 2011) bratele mari au inceput sa aiba joc deci as putea spune ca atat a tinut kitul :).

    Ma uitam acum spre TRW sau Lemforder si din curiozitate am cautat iarasi Ruville (in 2011 aveau site-ul lor) acum vad ca fac parte din Schaeffler care detin FAG, INA si LuK.

    As avea nevoie de niste pareri

    1. Referitor la investitie, data trecuta am schimbat tot kitul desi doar niste brate bateau, acum ma intrebam daca nu arunc bani aiurea sa schimb tot kitul daca numai bratele de jos au probleme.

    2. Cum verifici eficient ce brate au joc/uzura cu verificare pe masina?
    Intreb pt ca la ITP nu au zis nimic, la geometrie mi-au zis ca am joc.
    Am verificat si eu la mana dar nu se misca nimic la fortele alea :). Data trecuta bratele de sus aveau joc foarte mare si era foarte simplu de reprodus doar cu impins/tras de mana, pe cric.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Le demontezi sa verifici jocul in pivot. Altfel, iti poti doar face o idee cu o ranga.
    La 9.000 km /an, ma mir ca te-au tinut doar atat. :))
     
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Mai sunt si bieletele antiruliu,plus bucsele la imbinarea barei antiruliu.Bratele superioare se misca usor la mana,bratele inferioare cu o ranga daca ai groapa sau elevator.

    Una dintre probleme cu ce anume demontezi bratele?
    Daca ai extractor special asfel incat sa demontezi toate bratele fara sa strici protectia din cauciuc si apoi sa le verifici este ok.
    Daca ai "smulgator" este un fel de V (nu stiu cum ii spune in romaneste) plus ii dai ciocane cumpara toate bratele nu mai verifica nimic.
     
  7. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    12000 si ceva am si eu cu bratele inferioare curbate tot Runvile si pe dreapta imi bate iarasi un brat de ma zgarie in cap. O sa merg la mecanic sa vad daca e bratul care l-am schimbat... :(:(
     
  8. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salutare tuturor posesorilor de Audi,
    Am montat o alarma auto cu pornire motor din telecomanda pe Audi-ul meu A4 B5 din 2000 si cred ca electricianul auto a atins accidental cercul rotativ de la spirala volanului .Tin sa precizez ca cursa volanului este mai mare decat inainte sa dea volanul jos de pe masina, pe bord nu apare niciun fel eroare. Este posibil sa fi deviat spirala volanului de pe pozitia ei 0 dar fara sa nu am niciun fel de eroare in bord ?
    De curand am fost la service si am schimbat ambele capete de bara pentru ca erau uzate iar roata din stanga avea si joc. Dupa schimbarea capetelor de bara a fost facuta geometria rotilor (din fata) si in mers masina in linie dreapta pozitia volanului este un pic spre partea stanga. In cazul de fata nu stiu exact unde trebuie intervenit cu reglaje la (capetele de bara) sau la spirala volanului ?
    Ca sa verific daca spirala volanulu este pe pozitia ei 0 se poate face vreo diagnoza ceva sau alt mod prin care se poate verifica ?
    Masina este Audi A4 B5 din 2000 cod motor Ajm 1,9 Tdi.
    Astept un raspuns de la cei care sant in masura si imi cer scuze anticipat daca nu am postat unde trebuie.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    La directie cine ti-a facut directia trebuie sa stie sa-ti spuna unde sa intervii pentru ca sa ai volanul drept. S-a mai scris pe forum (dar voi nu cititi nimic ci doar intrebati) faptul ca pozitia spirei se verifica cu VCDS-ul. Mergi la un bun electrician auto care stie bine bine diagnoza si are de preferat diagnoza VCDS originala si in plus schimba locul unde ai facut directia si refa directia, pe stand, la masina.
     
    Tony_Montana apreciază asta.
  10. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Ok, multumesc mult pentru raspuns.
    Ultima oara cand am facut directia a fost cand am schimbat capetele de bara. Poti sa imi spui si mie te rog de unde se regleaza directia ? Din suruburile de la capetele de bara ? Tin sa mentionez ca atunci cand s-a facut directia, volanul a fost imobilizat cu un instrument special.
    Pentru partea cu spirala am inteles ca trebuie sa ma duc la diagnoza pentru ca sa vada daca e pe pozitia 0.
    Multumesc anticipat pentru ajutor.
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, de acolo. Si trebuie refacuta directia doar cand le schimbi sau le desfaci cu vreo alta ocazie.
     
  12. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Ok , multumesc mult pentru raspuns.
     
  13. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salut sti cumva ce valori ar trebui sa indice la diagnoza de la spirala volanului? O poza din vcds ar ajuta , ca sa stiu exact ce valori ar trebui sa indice, sau care este pozitia corecta 0 a spiralei .
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pai si de ce mai pui VCDS daca iti trebuie poze cu valori ?
    Pozitia 0 o vezi acolo cu vcds-ul, in blocurile de masura.
     
  15. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Buna ziua. A aparut un zgomot suspect in urma cu cateva saptamani pe puntea fata , m-am prezetat la mecanic , s-a verificat tot ce trebuia sa se verifice si am gasit buba. Fuzeta la bracaj freaca in talerul amortizorului pe ambele parti.. Mecanicul da din umeri , nu stie ce trebuie sa schimb.. Imi puteti da un sfat?
     
  16. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Ciudat ca mecanicul da din umeri, a verificat cu un levier toate bucsele si toti pivotii oare?; intreb pt ca la mine la un itp nu mi-au zis nimic de jocuri iar cand am mers sa-mi fac unghiurile si s-a apucat un nene sa faca parghii acolo in toate directiile posibile, pe ambele parti erau jocuri la pivotii de la bratele mari.
    Singura chestie la care m-as putea gandi ar fi tot o bucsa care e rupta (poate cea pe care sta amortizorul), eu am tot avut probleme cu pivotii si nu am avut asa ceva sau poate flansa amortizorului desi alea nu prea se strica.
    Ce as face eu in afara de a cauta alt mecanic sau pe cineva sa imi verifice bratele: as braca maxim cu rotile pe sol(ca sa se intinda tot pe acolo sub greutatea masinii) si m-as uita dedesupt cu lanterna (o groapa ar fi ideala la asa ceva) daca se vede vreo bucsa rupta si cum arata restul pieselor.
    E suspensie multilink si are o caruta de puncte de prindere si trebe verificate toate atent.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  17. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    O sa mai investighez maine mergand in alta parte sa cer si alta parere defapt alt ochii ca parere nu a avut mecanicul.
    A verificat tot cu levierul , nu sunt zgomote ciudate , nu sunt bucsi crapate , totul pare in regula dar ceva nu e ok cat timp se freaca una de alta.
    Poate sa mai batut cineva de chestia asta si imi da un mic hint ce sa mai verific , arcurile si amortizoarele sunt ok , nu sunt scurse , rupte , nu am gram de joc la bucsi , totusi ceva trebuie sa fie. Masina nu e lovita.:think:
     
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am dat peste această informație în Elsa

    IMG_20200512_212559.jpg
    Cum se influențează convergența prin distanța de presare a capătului de bară?

    Merci!
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Normal ca pozitia capului de bara influenteaza convergenta din moment ce aceasta se regleaza fix din acel reper.
    La montaj, capul de bara trebuie impins complet.
     
  20. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Păi, din ce spui, convergența (toe-ul) se reglează din acei 4mm cât se desface șurubul de M8.
    Atunci de se mai umblă la reglajul bieletă - cap de bară, modificând astfel lungimea?
     

Distribuie pagina asta