Noul E-Tron, primul SUV full electric (Audi considerand concurentul Tesla model X ca fiind un crossover), aici in teste. Masina imprumuta mult de la viitorul Q8, dar deoarece in ultimul timp E-Tron e prezentat de Audi ca model distinct, i-am creat topic separat.
Audi e-tron Prototype, versiunea de pre-productie a SUVului full electric Audi. Va fi prezentat la Geneva insa versiunea de serie va fi lansata in toamna la Frankfurt "În versiune de serie, modelul se va putea încărca de la stații de încărcare cu o capacitate de până la 150 kW, iar în 30 de minute va avea suficientă energie pentru "următoarea etapă a unei călătorii de lungă durată"; Modelul va avea tracțiune integrală quattro și va beneficia de "performanțe bune pe orice tip de suprafață"; 250 de unități ale prototipului vor parcurge peste 5 milioane de kilometri în condiții extreme, la temperaturi cuprinse între -20 de grade și +50 de grade Celsius; Audi nu a furnizat detalii despre sistemul de propulsie, însă conceptul anunțat în 2015 avea trei motoare electrice, unul pentru puntea față și două pentru puntea spate. Împreună, acestea generează echivalentul a 435 de cai putere;"
"condiții extreme, la temperaturi cuprinse între -20 de grade și +50 de grade Celsius" Din pacate conditiile astea extreme sunt intalnite an de an pe meleagurile tari
Minus - Amplasarea monitoarelor ce inlocuiesc oglinzile retrovizoare mi se pare cam nefericita , inafara campului vizual, ar trebui sa lasi mereu privirea in jos sa te uiti in ele. Minus - Lipsa plafonului cu celule solare, unele masini stau ore si zile multe in soare, s-ar fi putut incarca bateria in timpul asta. Nu pot sa inteleg de ce producatorii de masini electrice nu au facut toate plafoanele si capotele din panouri solare, pentru mine e un semn mare de intrebare. Tehnologia e veche deja, totusi nu se vrea independenta fata de furnizorii de energie. Minus - O alta problema , valabila la toate electricele, cred ca va fi lipsa de mobilitate in exteriorul retelei de statii de incarcare. Daca ramai fara baterie undeva intr-o padure, nu poti chema un amic cu o canistra de curent sa te ajute. Aici hibridele vor face legea inca multi ani, electricele vor ramane pentru zona urbana. In rest doar plus-uri , este superb. Va fi un hit la parcurile de dezmembrari !
O masina ca aia o sa aiba mereu gps, internet si va sti sa te anunte cand rangeul este prea mic pentru a ajunge la un incarcator. Lucrul asta se intampla si acum la motoarele termice.
Personal sunt absolut convins ca tehnologia panourilor solare retractabile pentru plafon exista deja, doar ca nu vor sa o scoata inca pe piata. De ce? Pentru ca inseamna free energy. Nu vorbesc despre teoria conspiratiei, dar pur si simplu nu au niciun motiv sa o scoata inca. Industria auto e deja cativa pasi in fata varfurilor de lance tehnologica, doar ca se asteapta momentul potrivit, ei inca au fabrici care produc masini pe benzina/diesel, iar daca ar aparea cu astea nu ar mai cumpara nimeni. Ganditi-va ca in 1993 VW a produs prototipul masinilor cu Start&Stop, 100 de bucati de Golf 3. Iar tehnologia a aparut pe piata atunci cand piata a cerut-o, nu mai devreme. Dar altfel, e-tron este absolut superb...
Din pacate in capitalism niciodata nu a primat interesul clientului... Pe de alta parte, gandeste-te ca si masinile bune (cele care accelereaza repede, franeaza in functie de cata atentie acorzi franelor, etc.) au intrat prea repede pe piata din Romania, iar cei care si-au permis asemenea masini au impresia ca odata cu masina vine automat si stiinta de a le conduce - vezi numarul de accidente mortale de la noi. Tehnologia auto nu e chiar rau sa intre treptat pe piata... parerea mea
panourile solare nu sunt free energy. în plus acestea nu sunt ceva foarte ieftine sau ușor de manipulat și mai trebuie respectate și o grămadă de criterii de siguranță în caz de accident. unde mai punem că de regulă cine are e-tron o ține în parcare inchisă iar randamentul solar este deseori jenant în condiții optime de orientare (pe care o mașină niciodată nu o să le aibă). legat de e-tron...este frumos, tehnologizat, dar este o mașină care arată că poate să facă și audi așa ceva, nu neapărat o mașiună care să spargă barierele.
Odata achizitionate sunt free-energy. Orice echipament are un cost initial de achizitie, urmat de costuri de intretinere si exploatare, dar incarcarea acumulatorilor se face 100% gratis. Iar un e-tron ziua va sta tot afara, si sunt convins, in plus, ca tehnologia panourilor solare pentru masini include si incarcarea din mers. Dar divagam, si da, ai dreptate, cel putin deocamdata fiecare producator produce asa ceva doar pentru a arata ca poate. Se vor diferentia la un moment dat, cand masinile electrice vor fi in majoritate pe strazi, cred eu ca in vreo 10 ani in afara, 15-20 la noi, dar tot pe Tesla ii vad capi de lista.