1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKE 2.5 TDI la Allroad A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C5 (1999 - 2005)' creată de Radu Tibrea, 6 Ian 2016.

  1. Radu Tibrea

    Radu Tibrea 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 2.5 TDI, 2003
    Buna ziua,

    Sunt noul posesor al unui Audi A6 Allroad 2.5 TDI. As avea si eu o problema:
    - Am pus ieri diagnoza (VAG-COM) pe masina si cand am dat sa vad injectoarele imi arata 1,3,4,5,6 - dar Injectorul 2 nu il arata deloc. Aveti idee ce ar putea fi?

    Interesant este faptul ca nu am nici o eroare in acest sens. Pur si simplu imi listeaza 5 injectoare cu valorile aferente - mai putin injectorul 2 (apare un rand liber).

    In al doilea rand am o problema referitor la consumul de 16% in oras. Am mai citit pe forum ca ar trebui verificat si avansul la Distributie - aveti idee cum se poate face aceasta verificare ?

    Multumesc,
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Ian 2016
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut,de obicei injectorul numarul 2(cel ci fir) nu apare pe vcds, la corectia aia sigur injectorul ala e cu "sorcova" si bineinteles ca nu scapi doar cu inlocuitul lui.
    Iti recomand sa le trimiti pe toate la reconditionat sau sa iei altele reconditionate deja.
     
  3. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Am observat o chestie: atunci cand erau axele cu came si culbutori uzati aveam corectie la injectoare 2.5-3 pe toate cand axele erau praf fara sa fac nimic la injectoare dupa inlocuirea axelor, a culbutorilor si a tachetilor corectia e de 0 pe toate.
    Deci injectoarele ok dar lipsa putere era compesata de combustibil plus consum exterior de 9. Acum am 7.2 si oras 12 deci verifica si cum stai cu axele cu came, corectia proasta la injectoare si consumul marit poate fii de acolo...
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Ian 2016
  4. Radu Tibrea

    Radu Tibrea 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 2.5 TDI, 2003
    Multumesc pentru ambele raspunsuri.
    Daca ar fi probleme la axele cu came am inteles ca ar porni greu si ca s-ar auzi urat motorul. Este adevarat?
    La mine porneste usor si se aude "rotund" motorul.
     
  5. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    urat se aude doar daca se face praf..eu aveam 8culbutori sariti..si nu facea zgomot...motorul pornea usor..doar era putin mai zgomotos decat unul normal.
     
  6. Radu Tibrea

    Radu Tibrea 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 2.5 TDI, 2003
    Salut,
    Multumesc din nou pentru raspuns. Consumul cum era in cazul tau? Puterea motorului era influentata?
    La mine pana nu intra turbina simt ca nu se intampla nimic cand calc pedala de acceleratie.

    PS. - Am vazut ca ai wscris mai sus. Dar chiar atat de tare sa ma influenteze?

    De verificat se verifica usor? Sau trebuie sa schimb garnituri ceva daca desfac acolo?

    O sa ptamana frumoasa!
     
    Ultima editare: 11 Ian 2016
  7. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    se verifica usor.se desfac capacele de la culbutori..se dau conductele de la injectoare jos.
     
  8. Radu Tibrea

    Radu Tibrea 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A6 Allroad, 2.5 TDI, 2003
    Salut,
    Revin cu noutati cu privire la repararea motorul meu.
    In urma desfacerii capacelor de la Axele cu Came s-au constatat urmatoarele: (pe partea stanga cum ma uit la masina - era cel mai grav)
    - Jumate din culbutori erau sariti;
    - 2 dintre culbutori nu i-a gasit deloc;
    - Axele NU sunt uzate asa cum ne asteptam;
    - Tachetii hidraulici erau praf;

    Asadar am hotarat sa fac urmatoarele reparatii:
    - Am desfacut in ambele parti axele si am schimbat toti tachetii si culbutorii (20 RON fiecare)
    - Am schimbat semeringurile la axele cu came;
    - Schimbat garnituri la capece;

    Totul bine si frumos pana am pornit motorul -- Porneste la sfert, se tureaza bine si nu scoate fum -- dar BATE puternic intr-o parte -- acolo unde nu s-au gasit 2 culbutori;

    Acum banuiala mea este ca e vorba de 2 supape strambe care bat.
    Urmeaza sa desfac iar azi si maine si sa vedem ce gasim si eventual sa schimb supapele (20 RON bucata).

    PS - Cu ocazia asta am schimbat si cureaua de distributi chiar daca avea 1 an; Am schimbat si termostatul;
     
  9. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Deci, cum iti spuneam o sa vezi ca iti vor disparea si problemele cu injectoarele si consumul marit..
     
  10. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    O posibila problema am si eu cu motorul asta: de cand am masina porneste bine la temperaturi scazute.
    Cand afara este cald dar motorul nu a fost pornit adica este motorul rece in primele 3-4 minute se cunoaste ca nu trage cum trebuie sub 2000 rotatii.
    Dupa aceeasta turatie masina merge normal. Imediat cum au trecut cele 3-4 minute masina se comporta normal tragand de la 1200 rotatii. E o problema sau asa fac ele ? Mentionez ca avansul e reglat exact la limita superioara pe linia verde. Multumesc.
     
  11. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nici un diesel nu trage cand este rece.
    Daca tragi tu de el sa traga posibil sa te lovesti de neplaceri in viitor. Dieselul nu se tureaza pina ce apa din el nu a sarit pragul celor 60grade....se lucreaza la 2000ture....dupa ce acul apei incepe sa miste..poti sa ii dai in gura
     
  12. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    asa cred si eu..pana nu ajunge la 70 grade schimb in max 2000rot..chiar nu e nevoie mai mult...
     
  13. vladdd 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Q5 09 125KW CAHA
    Salut, am un A6 allroad cod motor AKE ( 180 cp )
    Acum 1.000 km am schimbat pompa de Injectie .
    Observ ca, după 100km ce merg cu masina, când o las pe neutru, nu îmi mai sta la relanti doar dacă o accelerez eu puțin
    Pe vcds nu îmi da nici o eroare .
    Sa fie de la pompa ? Precizez ca nu este noua ..
     
  14. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Verifica / regleaza avansul pompei
     
  15. Nicolae 67

    Nicolae 67 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2018
    Locație:
    Timiș
    Masina:
    Audi A6 C5 Allroad 2001.Motor;2500 / C.P. 180
    Salut,
    Se pare ca am si eu o problema la axul cu came la masina din profil. Am niste zgomote la motor. Aveti idee de un pret pentru piese si manopera ?
     
  16. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Problema axelor e si la cod motor AKE ,se inlocuiesc ,plus culbutori, ......Pretul il afli de la orice magazin de piese auto.
     
  17. Nicolae 67

    Nicolae 67 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2018
    Locație:
    Timiș
    Masina:
    Audi A6 C5 Allroad 2001.Motor;2500 / C.P. 180
    Eu anul trecut l-am cumparat,vorbesc de un A6 C5 allroad (2001) cu vreo 480.000km in bord.Anul acesta dupa ce i-am facut schimbul de ulei + filtrele ( Castrol 5w × 30) era o eticheta cu uleiul respectiv,schimbat de vechiul proprietar.Deci dupa ce i-am facut schimbul la a doua pornire motorul isi schimba zgomotul si face ca un tractor,in partea stanga.Mut masina de la cel ce facea schimbul de ulei ( service autorizat ) la altul care imi desface motorul.Diagnosticul este dureros;axul cu came,culbutori,tacheti (rupti) in fine tot tacâmul.Rog mecanicul sa imi faca un deviz la lucrare + schimbata distributia ( daca tot desface motorul ) . Calculul facut de service este urmatorul;piesele vreo 8.500/ron + manopera 2000/ron.Acuma intreb si eu pe cei care sînt in domeniu,este corecta evaluarea servici-ului?
    Va multumesc ptr rabdarea avuta!!!
     
  18. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Eu la a mea pe axe kit complet de la Ruvile l-am luat de pw ebay 500£, si distributia cu role INNA si curele Conti, pompa apa SKF undeva la 1500 ron, manopera gratis. Numai bn
     
    Nicolae 67 apreciază asta.
  19. Aliniutz 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2018
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Allroad C5/ 2003/ AKE
    Salutare,

    A6 C5 Allroad 2002, automat, motor AKE. In urma cu 2 saptamani a murit pompa de injectie. Am trimis piesa la reconditionat (Zalau), inlocuit distributie, remontat pompa, masina a functionat ok 500 de km dupa care mi-a murit motorul in mers la 100km/ora. Intrebarea mea este ce s-a putut defecta (in motor) din cauza opririi acestuia in mers, si eventual ce verificari ar trebui sa faca mecanicul care a montat-demontat pompa si distributia?
    La service au verificat curelele de distributie, urmand sa se demonteze pompa in vederea retrimiterii la cei care au reparat-o.
    Am facut un scan pe care il atasez. Orice indrumare este binevenita, multumesc.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Reconditionare facuta “pe genunchi”.
    Nu ti-a facut nimic la motor, in cel mai extrem caz ti-a sarit 1-2 dinti distributia de la punct.
     

Distribuie pagina asta