1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Clima / Climatronic - Audi B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Rusky25, 15 Sep 2008.

  1. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Salut! La acelasi nivel sunt si eu, respectiv mutare climatronic de pe un B4 pe un B3. De munca mai am mult, intru-cat voi muta tot: motor, frane, geamuri si oglinzi electrice, plus ca masina este inca la vopsit.
    Am observat ca la mine varianta de A/C este cu Freon R12. Ce presupune conversia pentru freon R134?
     
    Ultima editare: 29 Aug 2014
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    R12 folosea ulei mineral care nu este compatibil cu R134a. Trebuie eliminat tot uleiul mineral din instalatie, facuta o spalare cu solvent apoi incarcat compresorul cu ulei PAG, schimbat restrictorul si uscatorul cu unul pentru R134a, toate oringurile, pus totul la loc si incarcat cu R134a. Normal ar trebui schimbate si sondele de presiune dar din ce imi aduc aminte filetul este diferit intre R12 si R134a. Presiunile de lucru sunt putin diferite si s-ar putea ca cea de pe vaporizator sa iti tot decupleze compresorul. Partea nasoala este ca portul de service pentru joasa presiune este intr-o pozitie aproape imposibila in spatele torpedoului si are un conector care nu este standard. Desi seamana la prima vedere cu cele de 1/4 filetul este diferit parca este M12x1,5 dar nu o lua de buna ca iti spun din aducere aminte. Ar trebui sa schimbi si furtunurile pentru ca sunt foarte vechi. Te duci cu ele complete, cu tevi cu tot, la hansa-flex si iti sertizeaza altele, nu este foarte scump. Ai grija cand desfaci piulitele de la conducte, daca nu dau semne ce vor sa se desfaca nu le forta ca le vei desface cu filet cu tot. Sunt din aluminiu si in timp de la apa formeaza un strat de oxid care aproape le sudeaza. Din ce imi aduc aminte uscatoarele pentru R134a au alt filet decat cele pentru R12, s-ar putea sa ai nevoie de piese de adaptare...
     
  3. audiaks

    audiaks 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2012
    Locație:
    Paşcani / Iași
    Masina:
    Audi B4 Avant, swap AFN, '93
    Salutare! Am si eu o problema cu instalatia de AC de pe b4 . La mine problema sta in felul urmator: dupa ce am facut conversia de la 1Z la AFN am ramas fara AC functional, inainte mergea. Acum cand actionez butonul pleaca ventilatoarele, dar nu cupleaza compresorul.
    Astazi am intrat intens sub bord si releul nu lucreaza , de aici si problema nu stiu ce tensiune trebuie acolo pe un fir verde/albastru pentru ca la 12V nu sta cuplat.
    Tot la releu am gasit firul de culoare galben/verde pe care am dat 12v si atunci aveam AC functional
    Firul din releu de culoare verde/albastru vine din mufa galbena ce intra in IC (ceasuri bord) acum am IC de B5 la care schema zice ca mufa verde la pinul 12 are AC shutt-off.
    Multumesc anticipat!
    Precizez ca a mai ramas doar instalatia interioara aferenta ECU , dar fara ecu conectat, inainte cand cuplam AC crestea relantiul la 1000 rot/min si de aici ma gandesc ca la releu lipseste o comunicare pentru ca compresorul cupleaza dupa pornirea motorului in mod normal.
     
    Ultima editare: 10 Apr 2015
  4. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Dragi colegi, cum ar trebui sa se manifeste recirculatia? functioneaza doar cu AC pornit? Daca da, desi apas butonul si acesta se lumineaza rosu nu simt nici o diferenta. Apropo pe tubulatura de la ventilatie am observat 2 relee si un contact actionat de un cablu care venea de undeva de la panoul de control al aerului dar desi am actionat acel contact (manual) nu a fost nici o diferenta. Desi am invartit de butoane in toate felurile cablul ala nu a fost actionat. Tare imi e ca e de la recirculare
     
  5. redline21 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2014
    Locație:
    turda
    Masina:
    audi 80, 1.9 tdi, 1993
    Salut,
    Am si eu o problema: de 2 zile am observat ca aerul din masina functioneaza doar pe treptele 3 si 4 pe 1 si 2 nu mergea deloc si de ieri nu mai merge nici 3 si 4. In plus, nici nu mai sunt iluminate cele trei rotite cele de turatie, temperatura si pozitie. Ma gandesc ca e o problema de la releu. Sigurantele sunt ok dar mi-a zis cineva ca s-ar putea sa aiba o siguranta in spatele butonului de viteza-turatie al aerului. Se poate ? Habar nu am unde se afla releul si ce cod ar avea. Masina este Audi 80 B4 TDI Avant an 1993.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Mai 2015
  6. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    Referitor la lumini, s-au cam ars acele leduri din spatele butoanelor. Cu privire la faptul ca nu iti merg treptele 1 si 2 este din cauza la comutator. Cu timpul din cauza uzurii, se slabesc acele lamele de la comutator si nu mai calca, pentru a face contact. 3 si 4 fiind folosite mai rar, merg. Uita te la ce ti am zis umbla putin si vei vedea ca merg. SUcces
     
  7. redline21 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2014
    Locație:
    turda
    Masina:
    audi 80, 1.9 tdi, 1993
    Ms frumos de ajutor!
    hmm si eu m-am gandit la varianta asta pt ca am observat ca merge prea usor butonul de turatii si cel de pozitie al ventilatiei parca scapa cand il mut sa dea aer la picioare...dar cum pot ajunge acolo? adica cum sa desfac panoul ala...?
     
    Ultima editare: 26 Mai 2015
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pentru Redline21

    Am promis ca iti raspund aici. Nu stiu daca este de la comutator dar poti sa verifici. Ca sa demontezi tragi de butoane, apoi in spatele lor o sa gasesti niste suruburi pe care trebuie sa le scoti (cred ca doua). Dupa ce scoti suruburile poti sa indepartezi capacul. Sub capac o sa gasesti alte suburi (4, in colturi) care odata demontate iti permit sa tragi tot ansamblul (partea alba) spre schimbatorul de viteze. Pentru iluminare sunt 3 becuri montate pe socluri. La tine probabil ca sunt arse. Nu este releu pentru ventilator, doar acel comutator, un reostat (pentru treptele 1, 2 si 3 de viteza) care este montat pe tubulatura de ventilatie si motorul ventilatorului. La motor ai acces demontand torpedoul. Eu as verifica starea motorului, s-ar putea sa fie colectorul foarte uzat. Reostatul are si o siguranta termica pe el si cand ea se intrerupe ventilatorul nu mai functioneaza decat pe treapta 4, care este legata direct.
     
  9. ilie2002 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80-b4 , 1.9tdi , 1994
    Salut la toata lumea . Cine poate sa imi spuna si mie circuitul de functionare a clapetei care inchide accesul aerului din exterior astfel recirculandu-se aerul existent in habitaclu la varianta cu aer conditionat - in cazul in care mergi in spatele la vreun obosit de camion care are 20 m cu tot cu fum . Am gasit o valva undeva sub bord in dreapta dar are niste tamburusuri unde zic eu ca ar trebui sa fie niste furtune , acestea nu mai sint si probabil de-aia nu functioneaza la mine . Cum se pun furtunasele respective . Am mai gasit ceva interesant undeva in dreapta jos la picioarele pasagerului pe peretele lateral , tot asa cu un tamburus pentru furtunas si o mufa cu niste fire care duc undeva ... nu am gasit unde ca era prea mult de desfacut pe acolo . Ce face dispozitivul respectiv deci si cum e cu recircularea aerului in habitaclu , va rog .
     
  10. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Clapeta de recirculare este actionata de un actuator vacuumatic similar cu cele de la inchiderea centralizata dar de dimensiune mai mare. Actuatorul este comandat de catre o electrovalva care la randul ei este alimentata de catre calculatorul climatronic sau butonul de recirculare daca este A/C manual. Cand electrovalva este alimentata se aplica vacuum la intrarea in actuator ceea ce face ca tija actuatorului sa fie trasa spre interior. Sursa de vacuum este admisia motorului (la motoarele pe benzina) iar in aripa din partea stanga, deasupra rotii exista un rezervor de vacuum. De acolo printr-un tub din plastic de diametru mic ajunge la electrovalva, in portul de sus, conexiunea facandu-se printr-o bucata scurta de furtun. Portul de jos al electrovalvei trebuie sa ramana deschis, pe acolo se face ventilarea vacuumului din actuator. Actuatorul este pozitionat langa stalpul portierei din dreapta iar electrovalva langa el.
     
  11. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Multumesc, excelenta explicatia dar mai am niste intrebari.
    Unde e pozitionata clapeta de recirculatie?
    Am acces la ea de la filtru de polen? sau?
     
  12. ilie2002 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80-b4 , 1.9tdi , 1994
    Alex , multumesc , in mare m-ai lamurit doar ca nu reusesc sa deschid poza , sa o maresc adica sa vad si eu mai clar ce e acolo , daca te rog mai explica-mi o data pozitionarea furtunaselor care de unde iese si unde intra . Multumesc .
     
  13. daryus37

    daryus37 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2015
    Locație:
    maramures
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0 tdi qattro
    Salut,
    Aam o problema cu ambreiajul compresorului: cand cupleaza cand nu :) Functioneaza cand vrea el. Cum se schimba ambreiajul ? Merci anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iul 2015
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    :) Are un surub pe mijloc, macar te-ai obosit sa vezi cum arata ?
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Întrucât astăzi am avut timp liber, am hotărât să fac un pdf despre climatronicul Diavia de pe Audi 80 B4 care este unul destul de rar. Totuși nu cred că sunt singurul care are așa ceva pe aici, am văzut până acum vreo 2 exemplare de vânzare la noi în țară cu această climă.

    Aproape un an am tot căutat informații, prin toate forumurile posibile și imposibile și am reușit să pun cap la cap câteva chestii importante. În pdf-ul respectiv am pus informații generale despre folosire, simboluri pe ecran, taste, funcții, erori etc. și cum se face diagnoză direct din panoul digital. Singura chestie ce nu știu sigur încă, este ce fel de servomotoare folosește la clapetele de aer. Nu am apucat să mă uit pe sub bord la a mea, dar când s-o încălzi afară mă uit. În unele poze pe net păreau Bosch, unele Diavia, rămâne de văzut...

    Am atașat pdf-ul + unul cu schema electrică (variantele Diavia AC manual și climatronic, pentru Passat dar e identică și la Audi, doar unele fire diferă la culoare, restul pinilor și mufe corespund – asta am verificat la mașina mea în mare parte, cât am putut fără demontez ceva pe acolo).

    Suplimentar, am pus și caracteristicile senzorului de presiune pentru freon (el normal e Diavia 043118, dar acum se găsește ca Webasto sau Waeco 62043118B).

    Sper să fie folositoare cuiva aceste informații. Eventual dacă mai cunoaște cineva acest sistem și are informații e binevenit să posteze. Sistemul acesta s-a montat și pe Audi 100, A4/A6 (foarte rare), Golf, Passat, Transporter, pe ceva Skode, Opel Calibra etc.
     
    Ultima editare: 11 Ian 2017
  16. IS49SEC

    IS49SEC 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi cabrio 19 diesel clasicul 1z din 1998
    Buna. Ma poate ajuta cineva cu o informatie? As vrea sa montez AC pe decapotabila mea si am nevoie de ajutorul vostru. Imi poate spune cineva daca instalatia de ac este comandata si de calculatorul masinii sau este model mai clasic care il ocoleste. Ar trebui facute modificari majore pe instalatia electrica sau am "loc"sa montez firele pe care le scot intregi.
    Trebuie sa schimb toata instalatia de climatizare a masinii sau este suficient sa schimb doar consola centrala in care stau radiatoarele de incalzire si racire.Masina este un audi cabriolet din 98 iar donatorul este un audi avant din 95 ambele cu motor de 1.9 diesel 1z. Va multumesc
     
  17. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut. Au fost doua variante de AC pe B4, manual si automat (climatronic). AC manual are o unitate de control de forma unui releu, montata in panoul de relee auxiliare de sub volan, care controleaza ambreiajul compresorului. Climatronic are un calculator care este integrat in panoul de comanda. Ambele sisteme sunt inteconectate electric cu sistemul de racire pentru comanda electroventilatoarelor si protectia la supra-incalzire. La motoarele pe benzina exista un semnal catre calculatorul de injectie pentru ridicarea turatiei si altul de la calculatorul de injectie pentru deconectarea compresorului la kick-down sau la supraincalzirea motorului. Instalatia electrica este modulara dar probabil datorita diferentei de varsta vor fi necesare mici modificari. Iti trebuie schemele electrice pentru ambele masini ca sa poti face o comparatie.
    Tubulatura de ventilatie trebuie inlocuita complet pentru ca este total diferita. Clapetele care controleaza fluxul de aer sunt acoperite cu un fel de burete care este deteriorat datorita vechimii si trebuie inlocuit. Panoul de comanda trebuie inlocuit si el. Clapeta de recirculare este actionata cu vacuum, iti trebuie rezervorul de vacuum, supapa si tubulatura aferenta. Trebuie sa decupezi o gaura de forma ovala in zona torpedoului pentru conductele de agent frigorific. Este foarte probabil sa intampini probleme la demontarea conductelor de pe masina donatoare. Piulitele de aluminiu de la conexiuni formeaza un strat de sare/oxid pe filet si in unele cazuri sunt aproare imposibil de desfacut fara a le distruge. Compresorul are probabil un grad de uzura avansat si necesita reparatie. O verificare simpla este sa scoti filtrul care se afla la intrarea in vaporizator si sa verifici daca exista pilitura sau bucati de metal in el. Trebuie sa verifici starea rulmentului de la fulie si a ambreiajului.
     
    iora și IS49SEC apreciază asta.
  18. IS49SEC

    IS49SEC 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi cabrio 19 diesel clasicul 1z din 1998
    Iti multumesc mult Alex de raspuns. Problema mea este ca deja am achizitionat mare parte din instalatia de AC pt cabrioletul meu, respectiv toata partea de sub bord, compresorul si mare parte din conductele de la compartimentul motor, plus instalatia electrica completa mai putin doua mufe de la senzorii de pe radiator si a rezervorului de vacuum de sub aripa stanga fata. Urmeaza sa merg sa demontez si rezervorul de vacuum insa trebuie sa mai caut sa iau si un radiator de AC cu tot cu mufe, senzori si conducta ce trece pe deasupra radiatorului de racire motor.
    Ai sau aveti idee unde pot gasi o schema completa a circuitului electric pentru ca eu nu am luat tabloul de sigurante si o mufa de culoare verde cu un singur fir albastru de sub bord. Va multumesc si astept raspunsurile voastre.
    Ps: sunt un pic descurajat de proiectul in care m-am angajat atat din cauza faptului ca trebuie sa-mi tai masina pe panoul cald pentru conductele de AC cat si din cauza ca ma gandesc ca nu o sa ma mai pot folosi de ea sezonul acesta.
     
  19. DqniAdv. 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2018
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994.
    Pot pune un Climatronic nou pe un Audi 80 B4 din 1994 ? Doresc sa ii pun un climatronic nou (voi lasa o imagine cum arata cel nou si cum arata cel vechi), masina avand "ochiuri de aragaz".
     
  20. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Poti pune climatronic in loc de AC manual, dar ai de schimbat toata tubulatura de ventilatie, cel manual e activat de cateva sufe, climatronicul e actionat de motorase, parca mai are si un senzor de temperatura.
     

Distribuie pagina asta