Are cineva niste informatii mai exacte despre sistemul quattro de pe B9 si despre distributia maselor de la B9? Am inteles ca exista 2 variante de quattro, cel ultra (care nu e permanent ci reactiv) si cel clasic (permanent) la care m-ar fi interesat sa stiu cum e distribuita puterea intre puntile fata si spate. Eu nu am reusit sa gasesc mare lucru.
felul cum sunt distribuite masele sau cuplul? A4 sedan cu Quattro are undeva pe la 55-56-57% din greutate pe puntea fata in functie de cat de mare e motorul iar avantul are undeva pe la 54-55-56% din masa pe fata. dpdv cuplu, sistemul Quattro classic are cuplul distribuit 60% pe spate si 40% pe fata cu posibilitatea de a urca pana la 85% spe spate, respective 70% pe fata. Quattro ultra, e cumva pe principiul haldex, adica masina este FWD si doar cand este necesar se transfera cuplul si pe puntea spate. nu stiu cum de nu ai gasit informatii, vomita netul de la atatea discutii si communicate de presa.
Ambele. La B9 nu la B8. La B8 sedan am gasit 55%-45% distributia maselor, la B9 sedan nu am gasit. Quattro cu 40%-60% tot la B8 gasisem si nu la B9. Quattro ultra nu ar fi Haldex ci un fel de Torsen modificat. Daca ai ceva linkuri pls copy-paste
Quattro ultra este torsen cu o unitate "ultra" cu niste discuti. La.viteza constantă are 95% fata și 5% spate. În accelerări are 15% fata și 85% spate (maxim). Quattro clasic eu știu că e fix 40/60.
https://www.google.ro/search?source...-ab..1.10.1073.0..0i67k1j0i10k1.0.GL-36IZ3jys la B9 masele sunt distribuite la fel. Quattro aduce mai multe kg pe puntea spate decat pe puntea fata. probabil la motor mic de 2 litri si Quattro ai 55 fata si 45 spate. daca ai FWD sub nici un fel de forma nu ai mai putin de 57% pe fata. de asemenea, daca ai motor mare, fie si cu Quattro(acesta mai pune ceva greutate si pe spate), tot la 57%din greutate pe puntea fata esti. @bobalex, pt Quattro classic, sigura este informatia mea si nu a ta a avea fx 60/40 este o chestie prea primitiva. asa au sedanurile de la Mercedes, cuplul distribuit standard, fara posibilitatea de a varia si anume 62/38
Bun deci la distributia maselor nu au imbunatatit nimic la generatia asta, probabil ca o tin deoparte pentru B10. La tractiune B9 practic e un quattro de la B8 dar care stie ca la viteze constante sa faca masina sa fie FWD.
1650 cum calculeaza ei cu șofer și rezervor jumătate. Masa ei e 1550kg (așa apare și în date tehnice)
sub niciun fel de forma nu are 1550kg la gol, masa reala fiind la gol cu siguranta mult mai mare. am avut generatia B8, cu 2.0tdi, cutie manuala(e mai usoara decat cea stronic) si FWD iar in talon cat si pe site era 1460 kg si pe cantar(da, am cantarit-o in mai multe locuri) avea 1540kg cu rezervorul gol. pt masina ta adica sedan, quattro, sofer 68kg, bagaj 7kg si rezervorul 90% plin, pe site scrie 1650kg, in realitate probabil avand pe la 1750kg. nu am sa inteleg niciodata dezinformarile pe care le prezinta toti producatorii si care e sbstratul acestora. oricum, ei prezinta greutatea unei masini in configuratie standard, fara optionale trebuie sa mai tinem cont si de optionale care cantareasc: rotile de dimensiuni mari, un system audio mai pretentios care are difuzoare multe si amplificatory in portbagaj, pielea care cantareste serios raportand la stofa, diverse gadgeturi tehnice. pt masina mea, producatorul anunta 1725kg cu xdrive, automata(sofer 68kg, bagaj 7kg si rezervorul 90% plin), in realitate fiind aproapee de 1900kg cu toate astea, respectiv 1.8 tone la gol mergem la un canta, le cantarim si vei avea o dezamagire
Sincer, de ce m-ar interesa daca are 1700 sau 1832? Bucurati-va de masini. Iar daca vreti distrubutie egala a maselor pe punti, luati Bmw. Asta asa ca ati adus in calcul cat % e pe fata, cat % e pe spate.
da, nu are aproape nicio relevanta. si nicio relevanta nu are cum sunt repartizate masele. nu e nimeni pilot si nu ajuta in niciun fel cate kg sunt pe punti, toti conducem masinile mult sub limitele lor superioare astfel incat sa conteze cate kg sunt puse si pe unde.
Avand în vedere designul actual, cred că facelift se va rezuma la introducerea mildhibrid și la stopuri led
faruri actualizate cu noul design, și modificări foarte mici. in stilul facelifturilor audi. alte mici actualizări tehnologice și software. dacă nu are jante ultra, nu mă interesează
Vad ca au introdus touch la display, care a crescut la 10 inch, dar au scos rotita prin care selectezi diferite functii ale sistemului multimedia. Deci touch screen only.
Noul Audi A4 facelift primește un look nou, funcții noi de conectivitate și, în premieră, tehnologie micro-hibrid. Modelul de clasă medie primește un design mai atletic. Grila Singleframe are dimensiuni mai mari și o formă aplatizată și este flancată de farurile LED, oferite standard, în timp ce tehnologia Matrix LED poate fi comandată contra cost. Profilul este individualizat de linia mediană acum coborâtă și de contururile proeminente ale aripilor. Clienții pot alege una dintre cele 12 culori disponibile în gamă, pe listă aflându-se și noua nuanță terra grey. La bord, ecranul tactil MMI asigură control asupra noului sistem de operare, cu feedback acustic, care preia funcțiile comutatorului rotativ folosit anterior și care acceptă și control vocal, înțelegând fraze din vorbirea curentă. Informațiile relevante sunt redate pe un ecran TFT de 10,1 inci. Sistemele Audi connect și Audi connect plus aduc la bord servicii online cum ar fi Car-to-X, recunoașterea indicatoarelor rutiere și mai nou, recunoașterea culorii semaforului, aceasta din urmă dispnibilă în anumite orașe europene. Mașina este conectată la infrastructura urbană, primește informații de la un calculator central prin intermediul unui server, oferind indicații pentru ca șoferul să poată adapta viteza în funcție de următoarea schimbare a culorii semaforului. Viitorul posesor de Audi A4 facelift poate alege una dintre cele trei versiuni ale instrumentarului de bord: două parțial analog, în combinație cu sistemul MMI plus și Audi virtual cockpit plus, complet digital, cu ecran full HD de 12,3 inci și head-up display. Șase motoare își vor găsi loc sub capota noului A4 facelift în Europa.Trei dintre acestea vor primi tehnologie micro-hibrid de 12 volți, care reduce consumul de combustibil până la 0,3 litri la 100 de kilometri. Astfel, cei interesați de un motor pe benzină, pot alege unitatea de 2.0 litri într-una dintre cele trei versiuni de putere: 150, 190 și 245 de cai putere, versiunea A4 35 TFSI fiind entry level. Cei care preferă motoarele diesel, pot alege unitate de 2.0 litri cu 190 de cai putere sau cea de 3.0 litri cu 231 de cai putere. În vârful gamei se poziționează Audi S4 TDI, cu 347 CP și sitem mild-hybrid de 48 de volți. Toate motoarele sunt conforme cu noul standard de poluare Euro 6d-temp și vin standard cu transmisie automată S tronic cu șapte sau opt rapoarte. Tracțiunea integrală quattro este opțională. Se poate comanda și un diferențial sport. Clienții pot alege suspensia cu o configurație standard, suspensia sport sau una dintre cele două suspensii adaptive. Suspensia comfort reduce garda la sol cu 10 milimetri și asigură o rulare confortabilă. Suspensia sport, cu sau fără control al amortizoarelor, aduce mașina mai aproape de sol cu 23 de milimetri. Versiunea Audi A4 allroad quattro are o gardă la sol cu 35 de milimetri mai mare față de modelul standard, o suspensie specifică terenurilor grele, allroad nu face compromisuri la capitolul confort. Pentru a sublinia caracterul robust al mașinii și pentru un plus de stabilitate, aceasta a primit un ecartament cu 6 milimetri mai mare în față și cu 11 milimetri mai mare în spate. În primul an de la lansare, clienții pot comanda Audi A4 edition one, în versiune Sedan sau Avant, cu unul dintre cele trei motoare: 2.0 TFSI cu 245 CP, 2.0 TDI cu 190 CP sau 3.0 TDI cu 231 CP. Look-ul exterior are la bază pachetul S line, plus o serie de elemente de culoare neagră. Noul Audi A4 facelift și modelele S4 pot fi comandate în Europa începând cu această lună, în timp ce A4 allroad va ajunge pe piață în toamnă. Prețul de pornire în Germania este de 35.900 de euro. Audi A4 edition one vine cu prețuri începând de la 53.300 de euro. Sursa: https://www.autoexpert.ro/noul-audi-a4-facelift-informatii-si-fotografii-oficiale/