1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod ABK benzina la Audi (80 - 90 - 100 - B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 10 Sep 2007.

  1. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    in teorie cu vag-com-ul, iar cu un spray special pentru detectat scurgeri sa vezi in ce zona se modifica valorile citite ale turatiei si sa identifici astfel scurgerea.poate iti e de ajutor schema de vacuum de la ABK atasata.personal as verifica pe rand starea furtunelor de vacuum
     
    Ultima editare: 25 Iul 2018
    sorinel21 apreciază asta.
  2. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Salutare. Am o mică problemă cu pornirea la cald, si anume, după ce temperatura ajunge la 90 si opresc motorul pentru mai mult de 5 minute, pornirea este f grea. Învârte mult și daca nu il țin accelerat, se oprește. După ce pornește are 4-5 fluctuații, adică scăderi de turație, însă după asta merge perfect, trage, nu întrerupe. La sfatul unui coleg am comandat sonda albastră, pt temperatura apei si tre sa ajungă, doar că nu am nici cea mai mică fluctuație la indicatorul de temperatură din bord.
    Sfaturi/păreri/idei?
     
  3. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Senzorul albastru comanda direct ECU .senzorul gri cel cu 3 pini e responsabil cu afisarea tenperaturii in bord.la motorul meu asemenea simptom l-am avut din cauza aprinderii.am aschimbat fise si bobina si totul a revenit la normal.senzorii de temperatura se verifica usor cu ohmetru.fisele sau bobina teoretic tot cu el insa practic am avut descarcare in fisa de bujii si nu am observat scapari iar rezistenta fiselor era de 5-6kohm si cea principala 2k
     
  4. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Mulțumesc pentru răspuns iora. Am comandat mai multe piese, printre care si capacul la delcou si luleaua (sau cum i-o zice), radiatorul de căldură din bord, sonda aia albastră....
    Din ce pricep eu, nu văd de ce aprinderea ar face figuri doar la pornirea la cald, si doar după ce mașina stă circa 10 minute. In mers nu întrerupe (nici la relanti) nici la rece nici la cald, nu scoate fum, nu consumă in plus.... In fine, astept piesele si voi încerca să le schimb pe rând, începând cu sonda albastră.
    La cealaltă mașină, am k-jetronic și la acel sistem de alimentare, pentru asemenea simptome e de vina WUR-ul (Warm Up Regulator), ce modifică presiunea la benzină in funcție de temperatura motorului. Asta e mai nouă si încă nu am reușit să înțeleg tot sistemul, însă încet încet îi voi da de cap.
    O seara faină.
     
  5. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Bobina de aprindere , la o examinare atenta, prezenta fisuri pe corp si am decis sa o schimb (cred ca era MEAT DORIA) Am mai schimbat tot atunci regulatorul de presiune BOSCH 0280160557 , a fost 103 lei .la acea data masina consuma ulei( motor ABK cam 0.8l la 1000Km-simeringuri supape si garnituri coapte motor) insa a functionat normal atunci.Nici eu nu am simtit intreruperi in functionarea motorului dupa ce pornea.Am schimbat personal chiuloasa (cu una SH de la dezmembrari si reconditionata la Bistrita) si toate garniturile motor oem in august anul acesta, mai putin ce tine de pistoane- segmenti , deoarece se prezentau in stare excelenta de uzura la 266000Km, doar pompa de ulei avea joc de 0.15 fata de limita de 0.2 si am consum de ulei nesemnificativ plus un motor mult mai sprinten :). din ce vad notat in jurnalul de bord si eu am suspectat atunci regulatorul de presiune rampa injectoare.simptomul cu pornirea la cald greoaie si cu pedala apasata la maxim l-am avut prin martie anul acesta , iar rezolvarea a fost schimbarea bobinei cu cea beru si fiselor beru si regulatorului bosch (care e si pe original) am rezolvat problema.In august insa ,dupa reconditionarea motorului ,am renuntat la fisele Beru ,deoarece una a avut scapari in fisa de la bujie si motorul nu mergea rotund la relanti si intrerupea si am cumparat o bobina bosch ( cea beru era prea calda in functionare -posibil si de la GPL). la motorul ABK presiunea in rampa e reglata doar de vacuum-ul din admisie prin regulatorul BOSH in intervalul de 2.5-3 bari, prin intermediul furtunului atasat la regulator , care vine de la galeria de admisie. la oprire e important sa functioneze sistemul de ventilare after-run care raceste rampa de injectoare in intervalul de 10 min dupa luarea contactului ,prin intermediul ventilatoarelor. bobina de inalta tensiune isi modifica rezistenta la cald ( ca si motorasul pas cu pas de la regulatorul de relanti )si daca infasurarea prezinta defectiuni (scurtcircuit datorat strapungerilor secundare sau strapungerii la masa prin izolatie), atunci tensiunea in secundar nu mai este suficienta pentru crearea arcului electric pe electrozii bujiilor

    [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG] , [​IMG]
     
    Ultima editare: 8 Sep 2018
  6. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Salutare. Așadar am schimbat sonda albastră, fișele, capacul la delcou, luleaua, însă nimic, nici o schimbare. Merge la fel ca și înainte: fără întreruperi, nu consumă ulei sau benzină in plus, nu are fluctuații in mers, trage, relanti stabil.... Am scos piesa din poză si am verificat-o la o sursă de 12V ( nu știu ce e aia însă in spate are două borne + si - , care cuplează ca o bobină de electromotor (se aude clic/clac)).
    Presupun totuși că tre sa fie ceva din alimentarea cu benzină. Când schimb vitezele in mers, la apăsarea ambreiajului motorul nu revine imediat la relanti ci rămâne accelerat încă o secundă.
    O să încerc să schimb si regulatorul de presiune. Nu știu cum funcționează ăla si dacă are treabă doar cu pornirea la cald.
     
  7. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Piesa din poze e un motoras pas cu pas (stabilizator relanti) care regleaza cantitatea de aer din admisie, e important pentru reglajul relantiului (face bypass la clapeta).Ti-ar fi de mare ajutor o interfata VAG-COM conectata la ECU motor, cu care sa verifici daca nu ai erori stocate ,senzori care nu lucreaza in parametrii, daca clapeta e adaptata, poti dau basic settings daca parametrii masurati sunt ok si nu ai erori si desigur manualul injectiei DIGIFANT de pe ABK, altfel doar prin eliminare nu rezolvi problema. Vad ca nu zici nimic de bobina de aprindere, ai verificat sa nu aiba strapungeri in izolatie? Verificarea functionarii regulatorului din rampa de injectoare se face prin masurarea presiunii din rampa cu manometrul - cu vacuumul cuplat e de 2.5 bari si fara ,de 3 bari (daca imi aduc bine aminte :) ).Nu cred insa ca e critic la pornirea la cald, poate doar daca pierde presiune pe retur, as insista pe bobina.
     
    Ultima editare: 14 Sep 2018
  8. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Mulțumesc pentru răspuns. Am verificat bobina și e ok, nu are nici cea mai mică urmă de fisuri. Acum, din ce am mai citit pe net, tind să cred că problema vine de la reglarea avansului. Am văzut aici pe forum ceva legat de modul de reglare însă nu am înțeles. Cu pistolul stroboscopic am lucrat la cealaltă mașină și am făcut treabă bună însă acum nu am acces la el. Există vreo metodă sigură (care poate fi explicată pe înțelesul unui începător) prin care sa fie reglat avansul fără stroboscop?
    Mulțumesc.
     
  9. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Procedura de reglare a avansului la motorul ABK se face doar folosind interfata Vag-Com (orice clona), Conform manualului atasat. Practic se verifica alegand modulul engine , grupul 000 + go si citind indicatia din celula 9 trebuie sa fie intre 4 si 8 inainte de TDC , la turatia de 2000-2500 rpm mentinuta. In cazul in care citirea e in afara tolerantei , e necesara rotirea distribuitorului la stanga sau dreapta cu cateva grade, dupa slabirea surubului de blocare (20Nm) precum si verificarea la relanti sa fie 6 grade (+\-1 grad) inainte de TDC (modul motor grupa 000). Avansul nu se poate regla la motorul ABK clasic , e controlat de ECU motor, insa acesta tine cont de senzori si pozitia distribuitorului ( citeste informatia trimisa de senzorul HALL integrat in acesta). Poate reusesti sa iti faci rost de o interfata VAG-COM , chiar si clona care conectata la un laptop iti va oferi informatii despre functionarea motorului, chiar si un pic limitate cum sunt la ABK, precum si de software-ul ELSA care detaliaza injectia DIGIFANT de pe ABK.Instalarea corecta a distribuitorului se poate verifica din fisierul atasat.
     
    Ultima editare: 16 Sep 2018
  10. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    M-am uitat pe ce ai atasat tu, am mai gasit ( cu ajutorul colegului ioan.serban91) ceva asemănător si m-am apucat de desfăcut. Am adus axul cu came in punctul mort superior, ca in figura C (a trebuit să învârt motorul de trei ori ca sa fie aliniat cu semnul "zero" de pe volantă fig. A, am desfăcut capacul la delcou si am gasit ce se vede in poze.
    Față de figura in care e aliniată luleaua cu acea liniuță de pe corpul delcoului, la mine era avansată (sau devansată, încă nu fac deosebirea) cu f puțin.
    Din ce m-am documentat, am văzut ca se reglează cu 6 grade inaintea punctului mort superior......mă cam depășește dar încerc să inteleg.
    Adică vârful lulelei trebuie să fie puțin in dreapta sau in stânga față de semnul de pe corpul delcoului?

    Vă mulțumesc pentru timpul și ajutorul acordat, era mult mai simplu să mă duc la un service auto unde să las această lucrare pe mâna unui profesionist însă nu sunt in țară iar ora de manoperă aici pornește de pe la 40-50€ plus tva.
    Sper să ii dau de cap, până la urmă....
     
  11. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    In mod normal , daca toate reperele din manual sunt la semn, ar trebui ca semnul (liniuta de pe corpul distribuitorului) sa fie in prelungirea axei rotorului distribuitor(lulea).Nu prea conteaza foarte mult la pornire daca nu e aliniat perfect ,cum apare la tine, relantiul merge ok,insa se simte daca nu e reglat ok la accelerare. Nu stiu cum o sa verifici daca e reglat corect avansul fara VAG-COM, iar de reglat si mai greu deoarece trebuie sa intri "basic settings" si sa lasi ECU sa isi calculeze setarile necesare pe care sa le memoreze dupa ce lasi pedala de acceleratie tinuta la 2000-2500 rpm ,pana la idle si apoi sa dai "Done", astfel fiind setat avansul.Nu poti insa strica nimic daca marchezi pozitia actuala de reglaj al distribuitorului, desfaci surubul de blocare si rotesti distribuitorul pana aliniezi rotorul cu luleaua si vezi daca se imbunatateste functionarea motorului ,insa nu cred ,deoarece ECU va compensa automat.Atentie sa nu ridici prea tare distribuitorul cand rotesti sa nu sara de pe pozitie. Daca ai un capac de plastic negru peste surub, atunci sunt mari sanse sa nu se fi umblat la distribuitor, deobicei se rupe si se arunca. Ar fi bine sa studiezi teoretic ce scrie in manual referitor la ce vrei tu sa faci.Ti-am atasat cateva fisiere
     
    Ultima editare: 18 Sep 2018
  12. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Mulțumesc. Am citit și sunt sigur că ăsta este singurul si cel mai corect mod pentru a regla aprinderea. Eu însă, deocamdată nu pot să procedez cum trebuie din lipsă de scule. Am văzut pe net ca un tester de ăla costă intre 150-200 lei și o să îmi iau unul, oricum intenționez sa țin mașina si o să îmi fie de folos și altă dată.
    Revenind, am aliniat delcoul cu luleaua și relantiul stă perfect, însă in accelerare motorul cade in nas. Am făcut semn pe delcou si bloc să știu unde e punctul zero și am învârtit delcoul invers acelor de ceasornic cam 2-3 mm (un pic mai distanțat față de cum era în poza de mai sus). Merge foarte bine, se accelerează fără întreruperi, trage bine....sunt mulțumit. Doar ca pornirile sunt la fel de greoaie.
    Am observat că și pornirea la rece e destul de dificilă, însă (zic eu...) motorul fiind rece are un surplus de aer si benzină, ceea ce il ajută sa pornească mai ușor decât la cald.
    Am desfăcut releul 30 si am refăcut lipiturile.....nici o schimbare.
    Am demontat regulatorul de presiune și, ceea ce mie mi se pare ciudat e că atunci când am tras aer prin furtunul de vacuum mi-a venit benzină în gură. Bănui eu ca nu e normal, însă nu sunt sigur. Din ce am mai citit pe net, nu e exclus ca problemele să fie cauzate chiar de acest regulator.
    O să il comand si ăsta că îmi stă pe creier.
    P.S. Azi, când am plecat de la muncă am scos mufa de la injectorul de pornire la rece și am încercat...la fel. Am ținut motorul pornit maxim 3-4 secunde fără mufă și l-am oprit. După ce am pus mufa, i-am dat cheie si a pornit la sfert, ceea ce ar confirma cele spuse de un coleg pe un forum străin.
     
  13. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    nu are voie sa vina benzina . inseamna ca membrana e defecta (fisurata) in regulator.schimba-l. asa cum am mentionat mai sus, eu l-am schimbat tot cu Bosch BOSCH 0280160557. atunci am rezolvat problema definitiv
     
  14. marcel16 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    AUDI 80 B4. motor 1984cm. 85kw. an 1992 cod motor ABK
    Salut,
    Dețin un Audi 80 B4 2.0 cod ABK și am sesizat că de fiecare dată când accelerez stand pe loc se schimbă mersul motorului cand revine la ralanti: uneori are mici trepidații alte ori nu, apoi cand plec de pe loc trage motorul foarte bine alte ori e puturos cam îi dă în nas
    Compresie are 12,5 egal pe toți cilindri, chiuloasa recondiționată recent, debitmetru schimbat SH dar bun EGR nou, senzor Hall nou, vacuum verificat, senzori temperatură noi, clapeta accelerație curățată, în vag com nu dă nici o eroare
    La citirea parametrilor avansului e o problemă: nu pot regla avansul după vag doarece oscilează foarte mult. Masina merge și cu GPL și merge foarte bine, nu aud avansul să caraie cînd accelerez pe gaz doar cînd merg pe benzină. Eu bănui că ar fi ceva legat de senzorul de la vibrochen.
    Am mai constatat că turația pe care o văd în vag diferă de cea afișată în bord. La ralanti este bună dar în turație apare o diferență de 300 - 500 ture, pe bord arătând mai puțin decât în vag.
     
  15. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Oare despre ce senzor de la vibrochen e vorba la Abk? Din ce stiu eu, nu exista montati direct pe motor decat senzor de detonatii montat intre cilindrii 2 si 3 daca imi aduc bine aminte( l-am schimbat pe original ca era copt ) , senzorul Hall din distribuitor ,senzorii sau senzorul (potentiometrii pt cutie automata sau un potentiometru pt manuala) clapeta si senzorul de temperatura de pe flansa apa.Ecu calculeaza automat turatia folosind informatii preluate de la senzorul din distribuitor . Abk are valva PCV de recuperare a vaporilor de ulei si benzina din carter care trebuie verificata impreuna cu sita din capacul axului cu came (care e predispusa la infundare).Turatia poate fi afisata eronat in bord din cauza degradarii condensatorilor electrolitici din modul de comanda- mai ales la bordul UN4

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ultima editare: 2 Oct 2018
    marcel16 apreciază asta.
  16. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Cred ca va poate ajuta in diagnosticarea problemelor de la injectia Digifant documentatia atasata mai jos:
    http://s.go.ro/j3q714mn
     
    marcel16 apreciază asta.
  17. marcel16 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    AUDI 80 B4. motor 1984cm. 85kw. an 1992 cod motor ABK
    Mulțumesc iora pentru lămuriri, am comandat senzorul de detonație mâine îl primesc am să-l montez sisă văd dacă se schimbă ceva, epuratorul de gaze afost schimbat recent precum și garnitura lui, sită capacului a fost curățată cînd am făcut chiuloasa condensatori am să-i înlocuiesc. Mai nou se mai oprește motorul în mers în special cînd sunt aproape de intersecții sau sens giratoriu cînd calc ambreiajul și iau piciorul de pe accelerație, face asa odată la 3-4 zile.
    Dupa ce sa oprit o repornesc din mers uneori ușor alte ori nu o pot porni decît dacă opresc toți consumatori altfel trebuie să dau de mai multe ori la automat 5-10 ori. Dacă am facut test imediat după aceea nu am avut nici o eroare nu am reușit să fac testul în acel moment fără să mai pornesc deoarece era dificil să stau în sens sau în intersecție. Video cu testul nu am putut să pun deoarece nu-mi permite spațiu de 10 MB pe care mă lasă să-l pun e prea mic. Eu cred că ar ajuta un video cu parametri avansului sau alți parametri.mersi încă o dată și revin cu alte vești.
     
  18. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Daca Ecu nu poate calcula avansul corect si fluctueaza , o face datorita semnalelor primite de la senzori in mod eronat, in manualul pus in link e descrisa perfect functionarea lui si a senzorilor, procedura de verificare si diagnoza, doar ca in limba engleza insa ar trebui sa iti poti face o idee clara despre ce sa verifici. Din pacate ECU la Abk e cam sarac in oferirea de informatii referitoare la erori, insa se pot depista probleme daca se verifica grupul 000 urmarind ca parametrii cititi sa fie in limite conform manualului. Tu ai probleme la decelerare , adica la unul din modurile de functionare al ECU. Senzorul de detonatii are legatura directa cu avansul, nu se poate verifica decat daca este in scurt, mare atentie la strangerea la cuplu exact pe motor 20Nm, functionarea lui se poate verifica cu un osciloscop, practic e un microfon piezoelectric, la mine era pur si simplu dezmembrat, fara eroare stocata in ECU, tremura motorul la accelerare cand e dus.Interesant ca pe GPL merge ok, mai ales ca se ghideaza dupa timpii de injectie de pe benzina (cu care functioneaza defectuos). Da , ar fi bun un video :)
     
    Ultima editare: 3 Oct 2018
    marcel16 apreciază asta.
  19. marcel16 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    AUDI 80 B4. motor 1984cm. 85kw. an 1992 cod motor ABK
    Am să studiez mai atent ce ai pus pe link. Acum sunt la serviciu dar cînd ajung acasă am să-l citesc căci l-am descărcat. În grupul 000 nu am date despre avans doar în grupul 004 rubrica a treia am teoretic unghi aprindere. Scuze calitatea imaginilo. Incă ceva ciudat: turația pe care o vad în programul cu care calibrez instalația de GPL corespunde cu turația de la turometru nu cu cea din vag com

    Screenshot_20181003-121850.jpg Screenshot_20181003-121837.jpg
     
  20. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Din ce vad , doar tensiunea de calibrare a clapetei e un pic cam sus, insa e in marja de toleranta, in grupul 000 la rubrica 9 ai date despre timpul de injectie (3 = 1.5ms).Pana aici ok.ECU GPL calculeaza matematic turatia in functie de timpul de injectie citit de pe injectoarele de benzina si de semnalul de la bobina de inductie, de aici lipsa de precizie fata de ECU motor si fata de integratorul electronic din bord care comanda motorasul pas cu pas ce indica turatia
     
    Ultima editare: 3 Oct 2018

Distribuie pagina asta