1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia viteze Manuala - Volanta - Ambreiaj la Audi A1 - diverse probleme si remedieri

Discuție în 'Audi A1' creată de Bogdan-Petru, 22 Apr 2019.

  1. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Salutare tuturor.
    Are cineva idee in cazul unui A1 an 2012, 1.6 tdi cu manuala 5 trepte, cum as putea verifica nivelul de ulei al cutiei ? Daca n-as avea ulei in cutie m-ar atentiona un martor ceva in bord ?
    Am probleme in a cupla march arrier-ul (cam 9 din 10 dati imi agata/intra greu/caraie, indiferent de cat de bine calc ambreajul si bag in viteza). Nu am probleme in a cupla alte trepte, insa in mers parca se aude un mic huruit (care nu vine de la motor, suna parca a rulment de roata doar ca nu e de la roata- am invartit rotile cu masina suspendata si nu-i de la roti), si mi-e sa nu fie de la cutie/ de la lipsa uleiului..
    Eu sunt al 2 lea proprietar, si am gasit suruburile de la timonerie slabite complet/nestranse, burduful planetara stanga (dinspre cutie) rupt si ala cu suruburile nestranse, deci sigur s-a intervenit la masina.. Eu merg cu ea de ~2000 km, si ma gandesc ca nu cumva sa merg pe uscat cu cutia..

    P.S:

    Am gasit la un magazin online 3 uleiuri originale VAG pentru manuale la 3 preturi: 50lei, 125 lei si 150 (pe acesta scrie clar si specificatia 75w90 si are pe bidon doar emblemele vw si audi fata de primele 2 uleiuri care aveau pe bidon toate marcile grupului) dar nu stiu ce sa iau. In principiu toate sunt pentru manualele din grup, dar asa diferente de pret, nu inteleg. Va multumesc anticipat.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asta nu o faci tu pentru ca dupa cum intrebi nu au rost explicatiile si te sfatuesc sa mergi la un bun mecanic. Se verifica prin desfacerea busonului special de umplere si automat va trebui sa refaci nivelul. Cum se face asta este putin mai complicat si nu au rost explicatiile cand nu ai sculele necesare si nici nu ai mai facut asta in mod frecvent.

    Se scumpara obligatoriu ulei original conform codului din ETKA. De unde il cumperi si cat vrei sa platesti asta te priveste strict si personal si nu dezbatem asta aici. Bafta
     
  3. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Merci Cristi, mereu m-ai ajutat cu sfaturi! Na, nu as fi schimbat eu uleiul, ma gandeam ca poate exista o sansa prin diagnoza, sau macar sa stiu daca se aprinde un martor de avarie daca raman fara ulei in cutie precum in cazul motorului.. deci sa inteleg ca nu, ci doar metoda cu busonul! Oricum, acum mi-ai dat tema, trebuie sa scotocesc netu sa vad ce inseamna ETKA :)) Numai bine
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Bogdan-Petru apreciază asta.
  5. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Va salut,
    Apelez din nou la ajutorul vostru si multumesc mult oricui pentru orice parere sau sfat.
    Acum 2 zile am schimbat suportul motor (stanga, dinspre cutie), cel original era crapat si credeam ca-i cauza smuciturilor cand luam piciorul de pe acceleratie sau opream motorul (banuiam suportul sau EGR-ul dar EGR-ul nu da nicio eroare/defectiune). Am cumparat suport Swag, mecanicul mi l-a montat (cam empiric - folosind o buturuga pentru a suspenda motorul, a plasat-o sub motor si a lasat elevatoru/ masina peste buturuga). In sfarsit, a schimbat tamponul, pornesc masina: o smucitura/tremurat urat si zgomote/batai in zona pedalierului, pana si gazele esapament miroseau a motor bolnav/imbacsit. Eu banuiesc ca lasand/suspendand motorul pe acea buturuga (care nici macar taiata orizontal/drept nu era) a tasat/atins ceva pe sub masina. In mers nu se aude, se aud doar la ralanti (nu mereu, dar aproape), in rest masina trage normal, cutia agata ca de obicei un pic in marsarier in rest schimba normal, injectoarele par ok. Deci, nu stiu ce sa ma fac cu acele batai si acel tremurat (la pornirea si oprirea motorului face mult mai rau ca inainte). Mi-o fi atins ceva la planetare, cutie etc pleostind motoru peste buturuga aia la nimereala ? Ambreajul zicea ca ar fi ok (m-a pus s-o bag in a 5-a cu frana de mana trasa, sa ridic usor ambreajul, fara s-o accelerez, masina a inceput sa traga spre inainte pe la jumatatea cursei pedalei ambreiaj). Planetara pe partea stanga zicea c-ar avea uzura- sa fie asta cauza ? (in mers, in viraje nu scoate sunete totusi)
    Masina este Audi A1 1.6 tdi 90 cp, 2 usi an 2012 (~120.000 km), 5 trepte serie sasiu; WAUZZZ8XXCB048758

    Incerc sa atasez un clip/link cu zgomotul respectiv, cand apas acceleratia acele batai dispar si apar doar la relanti.

     
  6. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Din ce stiu, volanta face zgomot(bate) la relanti.
     
  7. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Multumesc de raspuns totusi, chiar daca e unul ce ma panicheaza. Totusi prea ar fi de tot ghinionul sa-mi bata volanta chiar la prima cheie dupa un schimb de tampon. Crezi ca ala e zgomot de volanta ?
     
  8. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Foarte posibil volant si/sau rulment presiune. Se recomanda schimbat tot kitul de ambreiaj, volant, rulment presiune si toate celelalte piese din cutie pe care apasa rulmentul adica furca de metal, fusul cu rulment, stiftul pe care calca furca, siguranta mica metalica si ghidajul de plastic. Iar piesele se comanda dupa ce desfaci si vezi ce ai acum pe masina.
     
  9. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Deci verdictul nasol se mentine si dupa clipul postat. Mare necaz in cel mai prost moment posibil. Crezi ca daca merg atent cu ea, as mai putea rula 1-2.000 km cu ea asa, sau e critica si urgenta treaba ?

    P.S.:

    Merci mult oricum pentru raspunsuri.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Problema este critica si masina te poate lasa oricand in drum. Daca face zgomot in halul ala trebuie intai demontat si comandate piesele dupa ce se demonteaza cutia de viteze. Mecanicul la care ai fost este un carpaci. Masina nu se lasa pe buturuga ci pe capre speciale metalice protejate la capete cu cauciucuri speciale sau un lemn de esenta moale asta dupa ce se asigura ca motorul se lasa corect pe acel punct de suspendare si nu este prins / apasat ceva atunci cand se suspenda, pe capra de fixare, motorul.
     
  11. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Mda, credeam ca merg la sigur, el fiind fost mecanic la reprezentanta.. Am fost la doctor de VAG dar vad ca la doctor Mengele am fost defapt.
    Merci frumos pentru raspuns si sfaturi, sanatate si drumuri bune.
     
  12. Bogdan-Petru 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti/Ilfov
    Masina:
    Audi A1, 1.6 tdi 2012 (CAYB)
    Prieteni, azi am reusit sa urc masina pe un elevator, am demontat scutul si mi-a ajutat Dumnezeu sa nu fie vorbab de volanta + ambreaj, etc., ci un amarat de surub nestrans de la suportul antibalans. Dupa ce mi-a schimbat mecanicul suportul de la cutie, il rugasem sa verifice si tamponu antibalans, il scosese, l-a analizat insa cand l- a pus la loc nu a strans toate suruburile se pare si de aici toate zgomotele ca de volanta si stresul care a urmat. Multumesc inca o data Horatius si Cristi pentrut raspunsuri si dorinta de ajutor.
     
    Horatius apreciază asta.

Distribuie pagina asta