1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tacheti si Axa Came la motoare 1.9 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de semaseby, 4 Sep 2009.

  1. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Bataia de tachet era permanenta!
    Se auzea foarte bine pe decelerare..cand scadea turatia motorului se auzea clar acel tachet. Il auzeam si din habitaclu, mai ales in sarcina..chiar daca nu era spart.. Un fel de tzac tzac tzac!
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  2. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Ok...mersi de informatie.
    Sunt curios cum se comporta axa INA, pana acum am pus (si am auzit la altii) de axa Kolben.
    p.s eu am un tzacanit pe accelerare si predominant la rece.Banui un injector.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  3. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Si eu imi banui un injector , am aceleasi simptome , un țăcănit, si pe decelerare se aude mai "bine". Tachetii sunt noi Inna , se poate sa nu ii fi montat corect mecanicul? :laugh:
     
  4. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    La mine s-a declansat tzacanitul de tachet pentru ca am schimbat oring-urile la injectoare si mi-a facut "o spalare cu spray de curatat" ..am sters totul bine ... dupa ce a pus injectoarele la loc si le a reglat...m-a sfatuit sa pun Motul.... rezultatul - cand am pornit masina nu se mai auzea ca inainte - avea un tzac tzac tzac...cel ce a umblat acolo mi-a spus ca isi revine..ca pana se amorseaza.
    Eu am mers 50km si nici o amorsare..am facut 100km si m am dus la el..a spus ca nu are ce sa faca acum.. ca are full programari dar ca si motorul lui se aude la fel
    Asadar, am plecat peste tot dupa raspunsuri. Intr un oras cu 45 000 locuitori am intrebat tot ce era mecanic..apoi am mers la reprezentanta..toti acelasi lucru, tachet care bate!
    Am schimbat ulriul (de la Motul din nou pe Castrol) si s a rezolvat!
    ----------------------------------
    Daca totul este strans si reglat corect, asta inseamna cuplu de strangere si reglaj corect efectuat pe tipul si codul de motor, nu sunt ptobleme.
    Poate sa apara sau sa ai bataie pe injectie, mai ales cand e rece, pana se incalzeste motorina ce intra pe conducte spre injector. Este o presiune mare acolo si la tipul asta de motoare 1.9 PD toata forta motorului din ansamblul ala pleaca - Rampa injectoare-ax came- tacheti...apoi de aceea si predispuse la uzura acolo.
    Mie mi a reglat injectoarele la 180° si m-a atentionat ca acest reglaj este dat de producator ca si cand este nou injectorul. Asadar, avand ceva uzura si dupa reglaj, se poate sa se fi declansat vreun zgomot. Daca duceai injectoarele la stand pentru reconditionare si schimba la ele piesele cu uzura, dupa care le montai si reglai, probabil ca ar trebui sa mearga corect.
    Sper sa rezolvi.
     
  5. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    In prima postare ai precizat ca batea un tachet , l-ai schimbat si ai trecut la alt ulei. Tachetii noi bateau cu Motul si cu Castrol nu ?
     
  6. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    @Sorin87 ,
    Eu m-am documentat cu privire la axa cu came. Nu ca ma dau afara banii din casa dar am zis sa aleg o axa buna spre foarte buna. Asta ca tot umblu acolo. Am gasit singura axa ce mai era pe depozit in Cehia..aceasta INNA. Stiu ca sunt, in functie de pret, dar si ca unele dupa 30k de km se rotunjesc sau sunt roase efectiv.
    Eu am schimbat pentru un tachet tot ansamblu de acolo. Sper sa fi facut alegerea corecta. Voi mai desface acolo sa arunc o privire prin martie, cand am sa schimb uleiul. Deocamdata am ulei nou, 1000 km (Buzau-Iasi-Chisinau-Buzau) masina se comporta perfect. Consum 6.6 mixt, mers sportiv.
    Sper sa iti fie de folos cateva pareri.

    @TalosCosmin ,
    Nu pot sa stiu ce nu i-a convenit tachetului..daca uleiul sau altceva.
    Cert este ca dupa procedura de spalare cu spray si pus Motul s a declansat tachet. Apoi am schimbat tot dar si uleiul. Deci, nu am schimbat doar uleiul sa constat ca bate. Am zis ca e uzura. MASINA NU BATEA INAINTE..avea Castrol si mergea super
     
    Ultima editare: 8 Ian 2019
  7. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    A fost o simpla coincidenta faptul ca la trecerea pe Motul s-a auzit bataia. Acest tip de ulei il folosesc foarte multi colegi pe forum si sunt foarte incantati de el.
    Dupa parearea mea, Castrol este o mizerie, cea mai contrafacuta marca de ulei din Romania, dar asta este o alta discutie.
    Am avut si eu reglaj de 180 pe injectoare, dar nu am fost multumit si am mers pe 225.
    INNA a inceput sa produca axa cu came, pentru acest tip de motor, destul de recent. Kolben este facut in Germania, cu stanta si sunt f ok.
    Povestea, pe un alt forum, un posesor de acelasi motor ca pe un deviz facut la o reprezentanta din Spania, i s-a pus axa CAMPRO (probabil asta vine pe original), tacheti INNA negri, cuzineti GLYCO si etc...
    Ai facut foarte bine ca ai schimbat tot ansamblul, asa se si face, altfel risti ca peste un anumit numar de km sa platesti din nou manopera. O axa originala tine cam 200k km, cele AM ajung pe la 100k km(dupa tine de anumiti factori: interval schimb ulei, ulei folosit, DPF off si etc.)
     
  8. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Eu nu m-am gandit ca nu este bun mecanicul sau uleiul ci ca masina mea are o uzura normala la 250k km..
    Revin prin martie cu un post, cand arunc o privire acolo. Eu schimb uleiul si filtre la maxim 10k km pt ca in tara este mult praf. Nu am dezactivat nimic pe masina. Merg afara 2000-3000 ture exclusiv.
     
  9. Siegfriedbrunnen

    Siegfriedbrunnen 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Locație:
    Mannheim - Germania
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 116CP cod motor BRB 2007-Golf 5 2007 1.6 benzina 102cp
    Bună ziua Domnilor
    Am schimbat zilele astea axa cu came, tacheti, cuzineți si distribuția daca tot a fost demontat totul, distribuția nu avea decât 15000km. Greșala mea a constat in faptul ca în urma cu un an si jumătate in urmă când am schimbat garnitura de chiuloasa, racitor de gaze si clapeta ASV că au picat toate odată, si am refacut si chiuloasa complet, am lăsat vechea axă! Am schimbat doar cuzineții si 3 tacheți, am crezut "în nemernicia mea" ca axa fiind originală va merge mai departe așa.. a mers ok fără probleme dar când am verificat-o uzura s-a extins si avea un ușor țăcănit la rece dar mașina a mers în parametri zic eu! Acum am pus axa Kolbenschmidt, tacheti si cuzineți Inna si vedem cum va fi pe viitor, am schimbat si marca de ulei, nu mai merg pe castrol, bag liqui molly desi intotdeauna am schimbat uleiul la 10000 si uleiul l-am luat din Germania uzura s-a accentuat! Așa ca nu faceți ca mine! Acum nu mai țăcăne si sună mai bine, după ce î-i fac "rodajul" prin țară cam 1000km am s-o scot la drum lung pe autobahn când ma întorc la muncă!
    Spor!
     
    DeViAnS apreciază asta.
  10. Armanu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 BPW 2006
    Îmi spuneți Vă rog dacă am făcu bine că am pus un ax cu came FAI. Era cel mai ieftin. Dacă a mai pus cineva piese FAI sau chiar ax cu came. Mulțumesc
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pai mai are vreo relevanta acum ca l-ai montat deja ?
     
    Armanu Adrian apreciază asta.
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, are. Pentru ca va intreba iar peste putina vreme de ce se aude nustiu-ce ? De ce bate nustiu-unde? Ca el a schimbat piesa, a pus nou. De aia, ca nu va intereseaza decat sa fie ieftin si-atat !
     
    Armanu Adrian și Siegfriedbrunnen apreciază asta.
  13. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Salut, se poate o parere pentru zgomotul motor la auto din semnatura?
    Injectoarele sunt in parametrii presupun, am corectii sub 0.20, deci daca am zgomot poate fi de la tacheti sau axa cu came.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si daca ai zgomot acolo de ce mai scrii pe forum si nu inlocuiesti direct ce este de inlocuit ? Nu crezi ca ajunge rulajul/uzura acelor piese raportat la cati km are masina ?
     
  15. Armanu Adrian 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4 BPW 2006
    Posibil sa fi fisurat un tachet . Axa cu came lovește în tachet ,iar tachetul fiind uzat fisurat asa face. Se schimbă toți tachetii. Dar până nu desfaci capacul la culbutori să vezi măcar ce uzură are și axul cu came. Multă baftă.
     
    Radu83B apreciază asta.
  16. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Revin cu tacheții, i-am schimbat, ei erau de vina, am scăpat de țăcănit.
    Am folosit cei marca INA la 17 RON/buc x 8, manopera a fost 350 lei și a durat aproximativ 6 ore zic ei.
    In concluzie sunt foarte mulțumit de rezultat, axa cu came și cuzineții arătau impecabil, în schimb și tacheții deasemeni, fără uzură pronunțată la exterior iar la interior bila părea să țină uleiul(cât am reușit să apăs pe ei), arcul bun
     
  17. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    La o examinare mai atentă am găsit unul spart la interior
     
  18. soryf

    soryf 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2015
    Locație:
    Drobeta Turnu-Severin
    Masina:
    Audi A4 B7 ,1.9 BKE , 2006
    Stie cineva ce rol are supapa asta cu arc aflata in carcasa filtrului de ulei (038 115 389 D) ? Nu cumva e responsabila pentru pastrarea unui minim de ulei necesar pentru prima pornire , sa nu bata tachetii 2-3 secunde?
    a4 b7 housing.jpg a4 b7.jpg
     
    ionutdragos apreciază asta.
  19. Gheorghe Turcin 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2019
    Locație:
    Drobeta Tr Severin
    Masina:
    Audi a4 b6 /2002
  20. SERBAN COARCA 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2017
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI 2003
    -Este obligatorie schimbarea suruburilor?
     

Distribuie pagina asta