1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata viteze la Allroad A6 C7 (4G)

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C7 (2012 - prezent)' creată de Negoita, 4 Noi 2016.

  1. Negoita 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 , 2013
    De curand am avut probleme la cutia de viteze ( s-tronic ) . S-a spart un rulment si a trebuit sa schimb cutia. Dupa ce am schimbat cutia, mi-a aparut o vibratie atunci cand o calc putin mai tare, daca apas acceleratia la fund se simte si mai tare. Fenomenul se intampla numai in mers nu si atunci cand o accelerez pe neutru. M-am intors la service si se pare ca volanta a fost de vina si pentru prima cutie care s-a stricat. Volanta are o bataie, iar toata vibratia respectiva se duce in cutie. Mai nou incepe sa si smuceasca uneori cand schimba in treapta inferioara cutia. A mai patit cineva ceva asemanator ? chiar este volanta de vina ? costa in jur de 4000 lei sa o schimb si inca nu sunt convins 100% daca aceasta este problema.
     
  2. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Zilele trecute am cautat pentru un prieten procedura de decuplare de urgenta a Parcarii
    Nu am avut carte de service cu noi si am bajbait-o cum se spune putin dar revin acum pe forum poate va mai ajuta pe cineva mai ales ca se pot intampla accidente grave in caz de o stationare intr-o zona cu risc

    Procedura se aplica pe CV 8HP generic denumita TipTronic-ul de pe BiTdi

    General
    Levierul de viteze nu poate fi mişcat din poziţia 'P'

    Decuplare de urgenţă
    Demontaţi scrumiera
    Demontaţi capacul
    cv1.jpg

    Utilizaţi o şurubelniţă

    Introduceţi o şurubelniţă

    Apăsaţi dispozitivul după cum este indicat

    cv2.jpg
    Deplasaţi levierul din poziţia 'P'

    Demontaţi şurubelniţa

    Remontaţi capacul

    Remontaţi carcasa scrumierei

    Procedura este completă
     
    jeezy apreciază asta.
  3. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    A6 allroad facelift 272 cp, cutie S tronic 7+1, soc la schimbarea treptelor impare. Masina a fost destul de abuzata si cand zic abuzata ma refer in adevaratul sens al cuvantului. Company car..
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  5. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
  6. Pirvu Eduard

    Pirvu Eduard 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2016
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi A4 2.0 TFSI,2009
    Va salut coleg,
    Am o nelămurire în ceea ce privește schimbul de ulei în cutie la un Audi A6 C7 Allroad an 2014 cu 313 cp în 8+1 trepte, automata. Ideea este ca am fost la reprezentanta în Germania și în România (Cluj), unde mi s-a zis ca nu se schimba uleiul decât atunci când se fac lucrări la cutie, iar alte persoane( mecanici auto, terțe persoane care poseda mașini cu cutie automat) mi-au zis ca se schimba uleiul în cutie. Cei de la reprezentanta zic asa ca le e mai convenabil sa se strice cutia si să o repare decât sa schimbe uleiul.
    Va rog, dacă aveți cunoștințe, în ceea ce privește nelămurirea mea, dacă se poate de la un conducător/proprietar de o astfel de motorizare cu aceeași cutie.
    Va mulțumesc.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca o sa citesti toate topicurile despre cutia automata, existente pe forum, o sa stii ce ai de facut. Nu ne repetam cu raspunsurile aici pe forum odata ce s-a mai dezbatut aceasta problema. Iti spun doar atat: nu exista ulei lifetime pentru piese metalice aflate in miscare. Daca tii la masina ta schimbi uleiul, daca nu, faci cum crezi mai departe.
     
  8. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Tu ai tiptronic, Deci Audi nu prevede schimbul de ulei. Il schimbi doar daca vrei tu.
     
  9. volnick1986 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2017
    Locație:
    AB
    Masina:
    Audi A4 B7
    Salutare. Avem in familie un Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 245 de cai cu S tronicul 7+1 din 2013. L-am cumparat din Germania in iunie anul acesta la 198.000 km. In ultima mie de km la plecarea de pe loc smuceste cateodata si a aparut de cateva ori "Gearbox malfunction you can continue driving (limited functionality)", iar alta dati spune ca "Gearbox malfunction (No reverse)". Azi am apucat sa o scanez si avem asa:

    VCDS
    Windows Based VAG/VAS Emulator
    Version: Release 12.12.0
    www.Ross-Tech.com
    Dealer/Shop Name:
    Workshop Code: 000 00000
    Diagnostic Trouble Code Report
    Wednesday,09,October,2019,20:26:32:62939
    VIN: License Plate:
    Mileage: Repair Order:
    Control Module Part Number: 4G2 927 156 E HW: 0B5 927 156 J
    Component and/or Version: 0B5 30 TDIRdW H01 0004
    Software Coding: 000001
    Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_TCMDL501021 001010 (AU57)
    VCID: 306FF64B6BD6889E243-8065
    2 Faults Found:
    8955 - Valve 3 in Transmission Part 1
    P17D4 00 [096] - Mechanical Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 40
    Mileage: 203867 km
    Date: 2019.10.09
    Time: 10:56:08
    8960 - Valve 3 in Transmission Part 2
    P17D5 00 [096] - Mechanical Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 39
    Mileage: 203868 km
    Date: 2019.10.09
    Time: 11:00:33

    Cand am cumparat masina am scanat-o nu avea nici o eroare pe cutie, dar avea pe alte module (gen problema cu motorasul de usita pentru motorina care nu megea).
    In cartea service apar facute 3 service-uri la cutie la 60.000 km, 118.000 km si 184.000 km.
     
    Ultima editare: 9 Oct 2019
  10. hommie07

    hommie07 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2015
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A6 C7 Allroad,3.0TFSI cod motor CREC,2016
    Salutare,
    De vreo 2 luni am achizitionat un A6 C7 Allroad 3.0tfsi. Masina are acuma 127.000 km cu istoric din reprezentanta Audi din Elvetia. Intampin o problema si anume: La accelerari usoare indiferent in ce viteza este cutia, se resimte un soc in masina. Precizez ca, cutia nu schimba treapta de viteza cand se resimte socul.
    Cutia schimba foarte lin, nu are intarzieri. Am fost la mecanic saptamana trecuta pe tester nu am eroare nici la motor nici la cutie. Ambreiajele sunt ok.
    Uleiul in cutie a fost schimbat, conform istoricului, la 58.000 km si la 113.000 km.Sa fie vreo problema din cutie, sa fie din alta parte ?
    Va multumesc frumos pentru orice sfat sau idee. Numai bine
     
  11. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    1. Schimbul se ulei s-a facut cu ulei original ?
    2. Incearca să faci adaptarea din clip acest clip



    3. Poti face o adaptare a ambreiajelor si din VCDS.
     
  12. hommie07

    hommie07 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2015
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A6 C7 Allroad,3.0TFSI cod motor CREC,2016
    Mitiy ms de raspuns.Nu stiu daca uleiul a fost original sau nu, deoarece masina am cumparato recent.Am facut adaptarea ambreajelor dar din pacate fara nici un rezultat. Saptamana viitoare sunt programat pentru un schimb de ulei original sa fiu sigur si linistit.Sper sa se rezolve problema.
     
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @Mitiy si altii de ce credeti ca o improspatare de ulei ( pentru ca numai schimb nu e cel facut prin scurgere gravitationala ) va rezolva o problema ?

    Din punctul meu de vedere schimbul cu ulei original e cea mai mare aruncare de bani.

    Am facut nenumarate schimburi si eu si la Allrodul meu nu s-a simit nimic fata de sa zic varianta cu ulei Ravenol pe care multi o intelegeti si percepeti diferit .

    Aici am aruncat bani tocmai sa ma conving si eu

    [​IMG]

    Primul pahar din stanga e ulei improspatat (schimbat) cu original fata de cel nou adaugat cu echipamentul Ravenol
    https://www.clubaudi.ro/threads/a6-allroad-c7-3-0-bitdi-bigfoot-sold.46808/page-17

    1) Curatarea aia inseamna sa zic altfel, plimbrea uleiului vostru printr-un filtru al aparatului care nu adauga niciun aditiv ori detergent asa cum se promoveaza gresit de multi

    IMG_1485.jpg

    2) Echipamentul asta chiar a repus multe cutii pe linia buna. Personal un C5 la aproape 650,000 de km a carui ulei era mal s-a pus pe fagasul bun si acum merge struna.

    Asa ca terminati cu schimb cu original pentru ca numai schimb nu este, puteti sa ii spuneti completare de ulei sau adaugare ori cum vreti voi dar un defect mecanic al cutiei nu il va remedia niciun schimb, credeti-ma, e ca si cum te lasa muschiul inimii si tu faci dializa
    Spor.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De ce sa terminam ? Nu e fiecare liber sa creada ce vrea ?

    Sunt destui care au avut probleme dupa un schimb de ulei AM prin presiune, cum sunt destui care au avut probleme si dupa un schimb de ulei facut “ca la carte” respectand recomandarile producatorului.

    Vad ca de la aparitia acestor aparate in Romania, nu mai se strica cutiile iar reparatorii de cutii isi inchid baracile. :) Cu adevarat o minune pe Pamant.
     
  15. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Superb!
     
    Cata_ADC apreciază asta.
  16. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    O reparatie la cutie la cei profi cu adevarat din romania incepe de la faza de constatare respectiv 2000 euro in sus ... nu e de ras

    ce schimb se realizeaza prin presiune @audi66 ? spune tu mai exact la o presiune cum e la lichidul de frana de 1.5 bar ce anume se strica ? La cutie ai tot presiune mica pt ca el plimba uleiul prin filtru si mai apoi citeste densitatea uleiului vechi pana ajunge la uleiul nou si isi da shut off

    Cum vrei sa schimbi sa zic la cutia de pe allroad BI unde ai convertizor de cuplu
    [​IMG]
    si acolo ramane mai mult de 40% din ulei si mai pune tu si omul care e prost informat si spre exemplu pe BiTDI Audi spune ca lifetime ...
    ( adica in cuvinte perioada de garantie restul apa si bataie ) el nu schimba nici la 60.000 de km , nici la 80 .000 pt ca asa spune AUDI care mai nou se ia dupa BMW ...


    Sa inteleg ca atunci orice Audi la care nu ii faci nimic LIFETIME dupa 100 - 200.000 km nu mai e Audi atunci hai sa punem pe ele alte embleme ...

    ce anume ar strica la o cutie automata schimbul dinamic care e prost promovat de incluti si multi se tem de el ca de apa sfintita ??

    Oameni buni si dragi am mai scris asta pe forum , suntem pasionati aici si cei care nu sunt in domeniu sa zic , medici ori alte meserii si citesc pentru ca este o sursa de informare , haideti sa nu o transformam in dezinformare

    un producator ca ZF sau STAR care au gandit masinariile astea e normal sa nu le promoveze nimeni mai ales ca vor sa se vanda masini si cutii nu intretineri .

    O masina la care am avut ocazia sa oarecum particip la o prezentare mecanica a fost fostul RS3 LMS una din cele mai fiabile masini track use

    Eu eram anti produse non oe @bobalex18 stie lupta anti Ravenol pe lichide doar ca sincer cand vezi ca o masina este facuta sa se strice iti pierzi increderea in tot.

    Citind forumul si problemele de care se plang diversi vom ajunge sa ne luam biciclete electrice ca Spring sau I3 pt ca nu ai probleme si batai de cap , pui doar lichid de frana si antigel odata la 2 ani si in rest cauciucuri.

    Ca offtopic dpmdv Japonezii aia sunt singurii care mai au grija de clienti si ii respecta , imi aduc aminte acum 10 ani cand vedem in cartile lor de mentenanta sa zic la o Honda Civic manual termen de schimb al uleiului de cutie si radeam cu mecanicii ca ba ce nebuni ca nu se face ca uleiul face doar span etc
    iar fidelizarea clientului in zilele noastre este sa zic lucrul la care se renunta
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -

    Ia un convertizor de tiptronic si incearca sa torni in el mai mult de 40% din capacitatea totala a cutiei, sa vad daca reusesti.

    De ce comparam sistemul de franare/pompa ABS cu o cutie de viteze/bloc de valve cu solenoizi (care si cel mai prost reparator de cutii stie ca atat blocul de valve cat si solenoizii dau probleme la depuneri).

    Daca am ajuns a compara sistemul de franare cu o cutie de viteze, mergand pe principiul “e la fel”, numai are rost sa continuam dezbaterile pe aceasta tema.

    Nu e nici o dezinformare, dar nu poti avea pretentia ca toata lumea sa iti impartaseasca parerea/punctul de vedere si cei ce nu o fac sa fie invinovatiti ca dezinformeaza.
     
  18. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    si Mercedes are intervale de schimb regulate la cutiile lor, VAG si BMW insista pe lifetime la cutiile cu convertizor facute de ZF/Aisin. Dar chiar si asa cutiile alea duc 200k km fara probleme si fara vreun schimb de ulei si cine o ia de noua oricum nu o sa-si bata capul , problemele apar la cei care le cumpara dupa rulajul asta. Oricum, la o cutie care are deja probleme, schimbul de ulei nu o mai salveaza in 99% din cazuri, ramane probabil acel 1% cand are nivelul scazut, altfel in cazul unui damage mecanic in ea noul ulei mai degraba o sa evidentieze clar efectele dar in niciun caz nu o va mai repara, indiferent ca-i faci schimbul dinamic sau prin gravitatie.

    Parerea mea este ca oricare dintre metode se alege, e buna atata timp cat se efectueaza corect si preventiv, nu in ceasul al 12lea cand se incearca repararea problemelor.
     
  19. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Concluzia mea de nespecialist pana in acest moment este ca termenele legate de schimb este doar o chestiune de marketing , un "razboi" al producatorilor prin care au de castigat ca si vanzari, cum banul dicteaza peste tot in lumea asta, noi cei care cumparam o masina de noua sau second revizia la cutie reprezentand un cost in plus punem in balanta acest cost si multi gandesc asa....dc sa aleg sa platesc la 60k km 6-800euro cand la marca X nu trebuie sa am aceste costuri...da stiu suna ciudat probabil la o masina ce a costat sau costa +40/50k euro dar de obicei cei cu bani sunt zgarciti :))
    Consider ca daca faci schimburile la 60k km nu se poate intampla nimic rau, pentru ce inca nu am o concluzie este cum trebuie procedat cu masinile pt care nu s-a facut mentenanta timp de 200-250k km, unii recomanda sa faci schimbul "pe jumtate", adica fara flush, ce ai in convertizor acolo sa ramana pt. ca exista riscul sa ai pilitura de fier etc...altii recomanda sa faci flush.

    Oricum un rapsuns clar nu o sa existe niciodata, parerile sunt impartite...pt. ca nimeni nu sta sa analizeze excat de unde a provenit defectul si nu se poate aplica pt toate cutiile aceeasi varianta.
     
    Ultima editare: 8 Apr 2021
    borsy apreciază asta.
  20. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    ia tu @audi66 '' TE ROG '' tu un convertizor de la un 8HP si vezi '' TE ROG'' ce capacitate de stocare ai in el !
    ( iar ulterior vezi dupa cat ulei scoti gravitatioanl din 8HP si fa un calcul matematic simplu ... e de clasa primara)
    Raporteaza-te la cantitatea totala de ulei din cutia de viteze

    vei avea ulei ce ramane in etajele cutiei , ai ulei in radiatoare , ai ulei in conducte nu doar in convertizor



    am mentionat asta pentru ca agregatul de abs este asemeni unei mechatronici de dimensiuni mai mici bineinteles
    la un 1.5 bar cand inlocuiresti lichidul de frana este la fel ca si un schimb dinamic care tot cu presiune joasa ( safe ) lucreaza , nu ai zeci de bari sau sute sa impinga sa sparga sitele...

    presiunea difera si pe etaje atat in mersul sportiv poti avea 16 bari nu pe toata instalatia bineinteles
    IMG_1509.jpg

    sau sa strice vre-un solenoid care daca e in scurt nu il salveaza nimic

    IMG_1508.jpg

    IMG_1507.jpg





    Sa vorbim de RAVENOL
    aparatul are un singur sens si desfunda solenoizii si sitele lucrand in tandem cu pompa masinii, pur si simplu masina face singura schimbul ( 0.6 bar - maxim 2 bari )

    masina impinge uleiul printr-un filtru , procesul este bland

    nici nu doresc asta insa nu e schimb atunci cand scurgi e doar completare de ulei !!

    Preventia este cel mai bun lucru asta am vrut sa punctez @K3nT si @audi66


    Iar ca o paranteza pt @audi66 nu ma fa sa imi pierd timpul , te-am vazut cum vorbesti si pe alte subiecte si cu alti membrii , esti departe de prima abatere si iti spun personal ca nu e in regula !
     
    redlife apreciază asta.

Distribuie pagina asta