Declarat la asigurare, facut plangere politie ...asta in cazul in care mai tarziu ar fi o pana electrica ceva serioasa. Expertul auto zicea ca a vazut multe masini care au primit chiar pudra direct pe motor sau in interior si bine curatite se poarta bine si dupa 7, 8 ani, eu oricum n o tin asa mult.
Am spalat si eu compartimentul motorului. Am lasat motorul sa se raceasca, am acoperit doar alternatorul , am pulverizat solutie de degresare motor, asteptat 2 minute sa actioneze, clatit cu jet ponderat, suflat cu aer si ... cam atat .
Nu am suflat cablaje , mufe , am suflat unde baltea apa : suportii de la motor , capsula vacuumatica de la turbo , striatii , nervuri etc. .
Eu spal cateva motoare pe saptamana. Si la toate le suflu mufele cu aer. Nu am avut inca nicio problema.
Nu am spalat multe motoare, insa am o imagine dupa ce am spalat motorul la Audi(A4 B6 cu motor diesel 1.9 Avf) de 7-8 ori in interval de 2 luni, dar si alte motoare: riscul de apa in mufe este minim daca mufele nu au fost deteriorate la diverse demontari. Eu am avut nevoie de 7-8 ture pentru ca era un motor ce in 15 ani nu a vazut o spalare, doar intretinere cu carpa.Am vrut sa il aduc aproape la stadiul de “nou” si am folosit diverse solutii mai mult sau mai putin agresive pana am ajuns la vopseaua originala. Eu nu consider ca spalarea cu presiune sau uscarea cu aer este riscanta, atata timp cat se lucreaza cu grija : spalam de la min 15 cm distanta de componente si evitam tinerea jetului intr-un singur loc(solutia dizolva grasimile, apa doar clateste). Riscurile mai mari sunt altele dpmdv: -pulverizarea solutiilor pe zona rolelor si a curelelor(un degresant poate dizolva si vaselina din rulmentul rolelor sau poate ataca curelele). -pulverizarea solutiilor pe alternator, electromotor.....etc. -folosirea unor solutii ce ataca plasticele/ aluminiul sau curelele. Dupa multe ore de munca, litrii de degresant/Apc pulverizati pe motor, am ajuns la o concluzie : -un motor nou sau adus la stadiul de nou se intretine de 2 ori pe an folosind un APC diluat conform operatiunii + clatire cu apa. -furtunele si plasticele se acopera cu o solutie de protectie pe baza de apa. -partile metalice ce nu sunt supuse la temperaturi mari se protejeaza pulverizand o ceara lichida.