1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare / Tuning / Modificare motor 3.0 BiTdi - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de Cata_ADC, 7 Ian 2017.

  1. clauuualc

    clauuualc Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2015
    Locație:
    Graz-AT/ Deva-RO
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTDI 2013, Allroad 4G 3.0 BiTDI 2013, TT 8S 2.0TFSI Quattro 2015.
    In decodare la mine de exemplu scrie cod cutie NVF.
    Pe google NVF este 8hp55.

    Intradevar sursele nu sunt foarte de incredere. Insa imi vine greu sa cred ca atata lume greseste.
    Mai ales ca nu gasesc niciunde o referinta de 8hp90 la NVF.


    http://www.ebay.fr/itm/Automatik-Ge...709385?hash=item3ac3f4e3c9:g:q2wAAOSwxehXPeec

    http://allegro.pl/audi-a7-a6-4g-3-0-skrzynia-biegow-8hp-55-nvf-kpl-i6652725043.html

    http://autoplius.lt/skelbimai/audi-a6-c7-3-0-tdi-greiciu-dezes-dalys-8hp-55-greiciu-5022536.html

    http://www.ebay.at/itm/Automatik-Ge...ro-QDC-0BK300040T-NVF-ZF-8HP-55-/252395709385
     
  2. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Spre exemplu la mine codul cutiei este NVG A6 C7 Allroad
    Daca arunci un ochi peste site-ul ZF ai sa vezi exact cum denumesc ei cutiile in functie de cuplul pe care il suporta

    Nu este nimic oficial declarat , cod in functie de model, insa daca te uiti la toti care ruleaza +800 Nm ai sa intelegi ca transmisia duce fara probleme cuplul marit

    http://www.zf.com/corporate/en_de/p...ars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml


    • For input torque range from 300 to 1000 newton meter
     
  3. clauuualc

    clauuualc Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2015
    Locație:
    Graz-AT/ Deva-RO
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTDI 2013, Allroad 4G 3.0 BiTDI 2013, TT 8S 2.0TFSI Quattro 2015.
    Corect. "300-1000newton meter range". Dar asta este pentru toate ZF 8hp.

    Undeva acolo mentioneaza de "medium transmission unit size 8HP70".

    De aici nu inseamna ca BiTDI are 8hp90. Sau ca cutia de pe BiTDI (orice cod ar avea ea in realitate) tine 1000Nm.
    Este doar un range de cupluri maxime pe care il suporta cutiile ZF tiptronic in 8 trepte.

    Colegul de mai sus a spus ca BiTDI are 8hp90. Daca intradevar are asa, atunci nu o sa fie niciodata probleme din cauza cuplului.
    Insa eu personal nu cred ca este 90-ul. Si m-ar interesa sa aflu sigur. Probabil ajuta si pe altcineva informatia asta.
     
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Daca citesti cu putina atentie postul meu precedent ai sa vezi ca spui exact acelasi lucru cu alte cuvinte :)

    @Bogdan mbi ce cod de cutie este a ta mai exact ? Un decoder VIN ne lamureste simplu
    Daca transmisia sa tine cuplulde +800Nm atunci @clauuualc nu ai de ce sa iti mai faci griji
     
  5. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Va zic sigur ca pe RS6 cutiile tin 1200NM , exista 2 in Estonia resoftate de ceva vreme.
     
    Cata_ADC apreciază asta.
  6. Bogdan mbi

    Bogdan mbi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 2014
    Diferenta foarte mare...ma asteptam sa am lag,dar trage mult mai de jos si +ca a scazut temp in admisie....
     
    audi66, Cata_ADC și clauuualc apreciază asta.
  7. Bogdan mbi

    Bogdan mbi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 2014
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E bine ca ai avut unde sa il "inghesui".
     
    Bogdan mbi apreciază asta.
  9. Bogdan mbi

    Bogdan mbi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 2014
    totul a fost plug & play

    Urmatorul upgrade....trecerea de la turbo stoc gt3067 la gt3582R

    tt.JPG
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2017
    stefan550 apreciază asta.
  10. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @clauuualc NVF este si a lui @Bogdan mbi identica deci cu a ta

    [​IMG]

    Eu am cod diferit fiind Allroad
    [emoji6]
     
    alexandru0606 și Bogdan mbi apreciază asta.
  11. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    Wow, ce activitate pe topicul asta dintr-o data :)....nu pot decat sa ma bucur.
    @Bogdan mbi , pe pagina de FB a lui Dragos Complete Chip, el zice ca "O ultima precizare : din pacate, tinand cont de complexitatea softului de pe acest Bi-TDI si imposibilitatea de a il proteja, CompleteCHIP nu va oferta la preturile de lista modificarea acestui motor la peste 350hp. Exceptiile de la regula se vor discuta punctual cu doritorii de puteri peste acest prag." Cunoscandu-l mai bine si pentru ca ai facut masina acolo, crezi ca sunt sanse sa mai beneficieze si altii de soft spre 400hp ?
    Si eu am cutie NVF, cei de la ZF mi-au spus ca cutia asta 8HP55A s-a facut doar pentru audi si doar pentru motorul asta.
     
  12. Bogdan mbi

    Bogdan mbi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 2014
    K U L Asta am vorbit cu el acum ceva timp in urma. O sa fie 2 stage pana la urma 350-360 cp stage 1 si
    stage 2 cu 380-400 cp in functie de uzura motorului
    Preturile difera. Si-a schimbat abordarile intre timp.
     
    Cata_ADC și K U L apreciază asta.
  13. clauuualc

    clauuualc Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2015
    Locație:
    Graz-AT/ Deva-RO
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTDI 2013, Allroad 4G 3.0 BiTDI 2013, TT 8S 2.0TFSI Quattro 2015.
    La BiTDI este 8HP55 cu codul Audi de cutie NVF. Din moment ce oamenii de la ZF i-au facut schimbul, ei trebuie sa stie clar ce cutie este inauntru.
    Limita de cuplu este...necunoscuta. 800Nm sigur tine. Mai mult....ramane de vazut.

    Din cate am gasit eu, 8HP90 este doar pe RS6/RS7/S8 si SQ7.

    Bogdan mbi - Cifrele sunt impresionante la tine.
    Multumesc pentru suport si poze. Si eu o sa trec la intercooler Wagner la primavara.
    Am vazut in poza ca si tu ai carcasa filtrului de aer de RS6. Filtrul este cel original sau aftermarket? Si daca este aftermarket, care l-ai ales?

    [​IMG]
     
  14. Bogdan mbi

    Bogdan mbi 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a6 3.0 2014
    clauuualc Filtrul este de RS7, 700 lei carcasa cu tot cu filtru pe original.
     
  15. liviu ifrim 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mar 2017
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A7 BiTdi 2013
    Salutare, si scuze daca mi-am gasit locul nepotrivit pentru a afla ceva informatii. De curand mi-am achizitionat A7 BiTdi 2013, dar cu chip tunning la MTM 381hp. Se comporta ok, schimba ok, doar ca nu am gasit pe niciun forum ce model de ZF am. Cutia este tiptronic, 8 trepte, dar nu ii stiu seria, ca sa pot afla cati NM duce. Ma gandesc ca daca nu era safe, MTM nu faceau softul si nici nu ofereau garantia, dar vreau totusi sa stiu sigur cat duce:) Multumesc!
     
  16. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    Stai linistit. Mai e mult pana la limita :)
     
  17. cezar_1985 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 3.0biTDI 384cp
    Salut,
    Am si eu o nelamurire. Povestea este in felul urmator: am facut, in 2017, soft la Dragos de la CompleteChip in configuratia stoc 320 cp, cu soft 384 cp si 773 Nm cuplu.
    Acum am facut DPF off, intercooler Wagner Performance, carcasa filtru aer RS si a scos pe acelasi dyno 350 cp cu filtrul de aer si fara filtru, doar cu teava goala, 394 cp si 724 Nm cuplu.

    Am schimbat, dupa resoftare, filtrul de aer cu unul K&N, am scos si mufa de la debitmetru de aer (este comandat unul nou), dar nu simt nici o diferenta.

    De la prima resoftare la masina s-a schimbat un injector si cam atat, revizii la 10.000km.

    Banuiesc o problema tehnica, dar pe tester nu am nici un fel de eroare, mi se pare si mie foarte lesinata, mai ales la turatii joase. O simt mai greoaie decat dupa prima resoftare.

    Ce parere aveti ? Ce recomandati sa verific ?

    P.S.:

    Turbina are un mic joc la tija aceea, si se vede un pic de negreala acolo, cum ca ar da gaze. Dragos zice ca nu ar trebui sa influenteze acest lucru. Motorul nu mananca ulei intre revizii (10.000 km), nu scade deloc nivelul.
     
  18. Stefan Ichim 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0 BiTdi 2015
    Salut, primul meu post, urati-mi succes :)
    Mi-am luat de curand un BiTdi din 2015, deci varianta cu 320CP. Ce diferenta de mecanica (nu doar de soft) este intre motorul pre-facelift (313CP) si acesta, stie cineva? Am inteles ca motorul de 320CP este de fapt mecanic identic cu cel de Competition de 326CP. Dar atunci si cel de 326 este identic cu cel de 313?
    Ce ma intereseaza in final este daca se resofteaza la fel 313 cu 320 (cu aceleasi rezultate finale)? Unii chip-tuneri spun ca se resofteaza practic la fel (ca procent de crestere la CP), sunt unii care spun ca 320-ul ar castiga si de 2 ori mai mult (gen 25% vs 12%) ca putere, si e cel putin unul care spune ca de fapt castiga mai putin cel de 320. Culmea e ca ii cunosc personal fix pe cei 2 de la extreme, si am parere buna despre ambii, in mod normal as avea incredere completa in ce spune fiecare din ei, dar despre masina mea spun (cel putin pe site) lucruri diametral opuse :). Asa ca mai adun si eu opinii...

    Un data point oarecum tangential e ca am gasit o brosura tehnica de la Audi care detaliaza diferenta dintre BiTdi facelift (320CP) si Tdi facelift (272CP), pe care este bazat. Nu e exact ce caut eu (altfel nu mai intrebam aici), dar din ce am citit in brosura am inteles ca sunt diferente mecanice pre si post facelift si intre variantele de baza Tdi (245CP vs 272CP). Daca si BiTdi pre-facelift e bazat pe Tdi pre-faclift, atunci ar trebui sa fie niste diferente mecanice si intre BiTdi-uri, cum sunt si intre Tdi-urile de baza. Intrebare e: care sunt?
     
    Ultima editare: 18 Ian 2020
  19. Yoromica

    Yoromica Silver Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    A6 C7 3.0 tdi CDUC s-tronic Golf 6 1.4 tsi CAVD DQ200 Polo 9N BBY
    Iei Etka la răsfoit și ai sa vezi. Pistoane,biele, trasee ulei,turbo,suporți motor.
     
  20. Stefan Ichim 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0 BiTdi 2015
    Mersi, asta ma interesa, daca stie cineva fara sa iau eu ETKA la rasfoit. Nu de alta, dar cod diferit in ETKA nu inseamna neaparat piesa diferita (fara sa fie interschimbabila), sau neaparat performanta superioara.
     
    DonDoneL apreciază asta.

Distribuie pagina asta