1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pui furtunul de 8mm din poza atasata anterior.
    Dar, ai nevoie de un adaptor cu O-ring si surub (ai deja gaura cu filet dat in bloc, dar probabil e astupata de mizerie).

    Nu e ok deloc ce ai facut acolo.

    O sa iti dau codurile necesare in cursul zilei de azi.

    upload_2023-5-30_11-44-7.jpeg
     
  2. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    Bun, deci nu ai anulat acel orificiu, bun... Acum ma interesează mai mult o schiță unde duce fiecare furtun, ca de restul ma descurc eu sa improvizez...

    Eventual struțul ala de unde l'ai luat, ca arata foarte ok (eu am făcut ceva intr'o conducta de AC de la o mașină... s'a potrivit și gaura pentru șurubul de prindere în filetul ala)
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stutul, O-ring-ul si surubul sunt piese OE.

    O sa iti fac poze la traseul meu dar ar fi trebuit sa intelegi totul din prima poza atasata.
     
  4. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    Ceva de genul asta bănuiesc...
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact.

    059 121 065 DS - adaptor/stut
    N 904 520 02 - O-ring
    N 104 056 04 - surub

    Termostatul este Mahle TH 5 75 (vine OE pe grupul VAG), costa 70-80 lei.
    Nu poti folosi termostatul vechi deoarece n-are stut de prindere pe furtun in ambele parti, el vine capsat pe EGR si prins cu clema.

    T-ul cu 3 iesiri este 16x16x16 (eu am ales sa iau din inox 304 deoarece plasticul se coace de la caldura motorului si o sa creeze probleme cu timpul)

    In mare parte iti va trebui furtun de 16mm si o reductie 16/21 deoarece termostatul pe partea cu clipsul este de 21mm.

    Reductie 16/21 iei Meyle 119 121 0048, costa vreo 10-15 lei.

    Pui placuta/dop sub turbina si pe admisie, bineinteles cu garnituri noi (Elring 716.710 si 148.210, costa in jur de 25 lei bucata). Eu nu am gasit de cumparat placutele respective si am facut sablon dupa garnituri si am taiat singur din inox 316 de 8mm parca, nu mai retin exact.

    Faci traseul asta, dupa EGR Off din soft si iarna odata ajuns, va intepeni pe 90°C.

    Totul curat, in conditiile in care vei dori sa pui EGR-ul la loc va fi plug&play.


    upload_2023-5-30_13-12-16.jpeg

    upload_2023-5-30_13-12-46.jpeg

    upload_2023-5-30_13-39-39.jpeg
     
    jeles apreciază asta.
  6. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    Am făcut traseul, acum spune'mi ce fac cu supapa aia pe care scrie made în USA. Am o singura ieșire pe traseu, supapa are doua...
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Il blochezi punand un surub la capatul furtunului care a ramas “in aer”.

    Eu am lasat 1-2cm de furtun pe stutul supapei si l-am blocat.

    upload_2023-6-22_14-19-42.jpeg
     
    Ultima editare: 22 Iun 2023
    jeles apreciază asta.
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    30.000 km cu EGR OFF (in poze se vede si intake flaps delete-ul) dar nu are relevanta.

    La momentul respectiv s-a curatat admisia + inlocuit toate garniturile.

    Dupa 30.000km cu EGR Off arata identic ca in ziua curatarii.
    Probabil pica motorul si admisia nu va mai necesita vreodata curatare.
     
    mariano apreciază asta.
  9. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    @audi66 Incredibil, nu-mi vine a crede ce admisie curata.
    Sunt curios daca la 2.0 se poate face EGR Off fara a afecta performanta motorului. Daca se face EGR off se anuleaza si functia clapetei ASV ?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nici mie nu mi-a venit a crede, stiind cum era initial si cat m-am chinuit sa o aduc in starea asta.
    Km au fost facuti 50/50 intern/extern.

    Nu, functia si/sau clapeta ASV nu se anuleaza, nu se umbla la ea.

    Cat despre performanta motorului, nu vad cum ar fi afectata atata timp cat fara EGR motorul merge doar cu aer proaspat, nu si cu gaze recirculate de EGR.
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Se poate inchide EGR fara a afecta nimic altceva. De obicei cand auzi de EGR off e situația in care se dezactiveaza ca sa il deconectezi si inlaturi, dar acea varianta afectează si DPF ca nu se mai face regenerare.
    In situația inchiderii, nu se întâmplă nimic, nu afectează regenerarea, doar nu se mai strânge cenusa in DPF. Se poate vedea si cu diagnoza ca soot mass measured creste destul de putin pana începe regenerarea.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dar mentioneaza ca trebuie sa ai EGR bun pe masina ca sa faci asta. :)
    Daca exista eroarea Insufficient Flow, fie ea chiar si din cand in cand, singura solutie e EGR Off sau inlocuirea.

    Zic asta deoarece multi se gandesc ce sa faca cu EGR-ul doar in momentul in care vad eroare pe VCDS.

    Exista si solutie ca sa isi faca DPF-ul regenerarea (atat la turatii joase, cat si la viteze mici) cu EGR Off complet, doar ca nu vrea nimeni sa o faca publica si se cer destui bani pentru asta.
     
  13. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Incerc sa inteleg.....
    Cand spui închidere inseamna blind ( adicätelea tablita si gata?)- sau scot clapeta de pe ax, tablita si gata?
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Închidere în sensul ca ECU nu ii mai solicita sa se deschidă în mod normal, dar fara sa acționezi fizic cu ceva pe mașină. Daca faci test de EGR, funcționează corect. Va sta tot timpul închis.
     

Distribuie pagina asta