Pe langa lansarea modelelor noi, uneori apar si alte stiri interesante despre Audi, care insa nu merita deschiderea unui topic separat pentru fiecare dintre ele. De aceea m-am gandit sa le grupam pe toate intr-un topic propriu.
Audi se va ocupa de dezvoltarea TUTUROR SUV-urilor grupului VAG. La nivelul conducerii grupului VW s-a decis ca Audi va avea "Entwicklungs Hoheit" (autoritatea in a dezvolta) toate SUV-urile mari ale grupului: Porsche Cayenne, Porsche Cajun (viitorul nou SUV Porsche numit si "baby Cayenne") VW Touareg, Q7, Q5 etc Aceasta decizie s-a luat pentru reducerea costurilor cu 20% si a timpului necesar dezvoltarii unui nou model cu 30% Audi va continua dezvoltarea platformei “modular longitudinal matrix” de pe A4/A5/Q5 iar VW va dezvolta platforma “modular transverse matrix” (urmatorul A3, Golf 7 etc) Audi pare sa iasa invins din reorganizarea grupului, pentru ca s-a decis ca Porsche se va ocupa de dezvoltarea platformelor grupului pentru masinile sport si limuzinele de lux ("luxury sedans") Din acest motiv vor fi retrase resurse de la alte marci, inclusiv Audi, pentru deschiderea unui nou centru de dezvoltare al Porsche in Weissach, langa Stuttgart, cu un tunel aerodinamic, centru de design, centru de integrare a electronicii, 100 noi ingineri angajati etc. (surse: Automotive news, Motor Authority, audidriven etc)
De obicei cand marile corporatii reduc costurile se urmareste marirea profitului propriu si nu neaparat scaderea preturilor pentru clienti. Ideea e ca in 5 ani viitorul Porsche Cayenne va fi de fapt un Audi, viitorul A6/A7/A8 va fi un Porsche, viitorul A3 un Golf etc VW isi va dezvolta propriile platforme pentru modelele "de volum", Audi ramane cu dezvoltarea A4/A5/Q5 si ce derivate or mai aparea, iar modelele din varful gamei, de la VW Phaeton la A6/A7/A8, precum si toate modelele sport ale VAG, vor fi dezvoltate de fapt de Porsche Ar fi destul de trist ca in cativa ani Audi sa fie practic doar un producator de SUVuri si de masini de volum ca A4, iar la masini sport si de lux sa concureze cu Kia sau Renault (sper ca ironia mea nu e prea subtila) Partea buna ar putea fi ca vor exista diferentieri mai mari intre clase, ca si asa se plange toata lumea ca A8 e un A4 mai mare.
pai lucrurile sunt aproximativ la fel si acum: q7 este la baza acelasi lucru cu touareg si cayenne a3 este acelsi lucru cu golf nu inteleg ce vrei sa spui ca la masini sport si de lux vor concura cu kia sau renault, atat timp cat segmentul asta din grup va fi dezvoltat de porsche.
Motorul de pe S4 - pe lista castigatorilor Ward's Award 3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6 (Audi S4) este unul din castigatorii Ward's 10 Best Engines 2011. Pentru a 9-a oara in 11 ani Audi se afla cu un motor pe lista castigatorilor. Premiul se va decerna in ianuarie la Detroit Motor Show. Lista completa a castigatorilor: * 3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6 (Audi S4) * 3.0L N55 Turbocharged DOHC I-6 (BMW 335i) * 1.6L Turbocharged DOHC I-4 (Mini Cooper S) * 3.6L Pentastar DOHC V-6 (Dodge Avenger) * 5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang GT) * 1.4L DOHC I-4/111kW Drive Motor (Chevrolet Volt) * 5.0L Tau DOHC V-8 (Hyundai Genesis) * 80kW AC Synchronous Electric Motor (Nissan Leaf) * 2.0L DOHC I-4 Turbodiesel (Volkswagen Jetta TDI) * 3.0L Turbocharged DOHC I-6 (Volvo S60)
Mi se pare cam aiurea sa te declari producator de masini de lux, in conditiile in care le dezvolta altul si tu doar iti pui emblema pe ele. "cei trei mari" vor deveni Mercedes, BMW si Porsche, nu vad ce pretentii ar mai putea avea Audi Dacia by Renault sau Audi by Porsche, same sh*t.
A fost prezentat oficial Audi R18, inlocuitorul lui R15 (2009/2010, castigator al Le Mans in 2010) R18 are rolul de a castiga cursa de 24 de ore de la Le Mans 2011. motorizare 3,7 l V6 TDI
E benefic ca Porsche se va ocupa de modelele sport ale grupului. In schimb, sa se ocupe de limuzinele de lux mi se pare ciudat(ei au doar una singura, Panamera), pe cand Audi e brandul de lux al grupului, care face in principal limuzine(inca de la inceputuri, Audi era producator de limuzine de lux), si nu suv-uri. Sa speram ca A6, A7, A8 vor ramane tipice Audi si vor pastra calitatile traditionale Audi.
Vanzarile de A1 - sub asteptari Desi initial se parea ca A1 va fi un mare succes, existand mai multe precomenzi decat la orice alt nou model Audi, vanzarile au inceput sa scada. Audi preconizase 30.000 unitati vandute in Europa pana la sfarsitul anului. In acest moment au atins 20.000, din cele 45.000 produse deja. Spre comparatie, Mini a vandut 42.000 unitati Motivul pentru vanzarile slabe pare a fi pretul prea mare pentru versiunea de baza, avand in vedere publicul tinta al A1. Referitor la publicul tinta, s-a remarcat ca media de varsta a cumparatorilor A1 este "clar mai mare" decat cea preconizata de Audi. Pentru atragerea unor noi clienti se mizeaza pe varianta 1.4 TFSI 185 CP (deja prezentata), pe viitoarea versiune in 5 usi si pe intrarea pe noi piete (de ex. China din 2011) Sursa: Automobil Woche
Pai d'uh! Audi a mizat pe tineret cu A1. Problema e ca tineretul nu prea are bani, mai ales in situatia economica actuala. Singurii tineri care au bani de A1 sunt cei din familii instarite carora le cumpara parintii masina. Cei care muncesc pt banii de masina si se orienteaza pe clasa mini, nu prea ii arunca pe marci premium.
Audi TT-RS, mai rapid pe Ring decat BMW M1 Noul M1 coupe a parcurs Nurburgring in 8:12 min, mai rapid decat un E60 M5 sau un Aston Martin V8 Vantage, insa sub timpul obtinut de Audi TT RS, de 8:09 min Mai multe detalii aici: http://jalopnik.com/5712890/bmw-1-series-m-rounds-nurburgring-slower-than-audi-tt+rs
pai crezi ca rs3 va fi mai rapid decat 8:12? asta e musai sa fie mai rapid si nu tt-rs. era si anormal pt tt-rs sa fie mai lent decat m1.
Audi RS7 ar putea avae 600 CP Zvonuri (autogespot, roadandtrack) despre o posibila lansare in toamna lui 2011 a unui RS7 4.0 V8 twin-turbo de aproape 600 CP http://www.roadandtrack.com/future-cars/spy-photos/future-car-2012-audi-rs-7
Pentru al treilea an consecutiv, Audi A6 a fost declarat "cel mai bun din toate clasele" in raportul organizatiei de certificare DEKRA pe anul 2011 A6 a avut un punctaj de 84,2 in evaluarea DEKRA a calitatii unui vehicul raportat la kilometrajul total. Surse: Auto Motor und Sport, http://www.dekra.de/de/pressemittei...eDisplay_WAR_ArticleDisplay_articleID=4764128
Autobild face un review al noutatilor Audi asteptate pentru anul 2011: Audi Q3 - la dealeri din Septembrie/Octombrie, bazat pe platforma lui VW Tiguan, deci numai motorizari in 4 cilindri (de la 140-200 CP). Un minus fata de concurentul BMW X1, care ofera si motoare in 6 cilindri. Quattro va fi disponibil pe motorizarile de top (benzina 200 CP si motorina 170 CP) Un hibrid e asteptat pentru 2014. Audi A6 - dupa cum stim deja, la dealeri din Martie. Un hibrid va fi oferit numai pe varianta 4 cilindri si 200 CP, plus motorul electric de 45 CP. Consum de 6,9 l la un pret de 55.000 euro Varianta Avant o veti gasi la dealeri din August, si va costa cu 2300 euro mai mult decat varianta sedan similara. Audi A5 - pentru Noiembrie e prevazut un update in special in motorizari (desi alte surse anunta ca 2011 va fi anul faceliftului pentru A5 si A4) Audi R8 GT - pentru cei cu 193.000 euro, anul 2011 e cel in care vor putea cumpara varianta GT a lui R8, 560 Cp, V10, 320 km/h Audi A3 - pe principiul "save the best for the last", in 2011 ajunge la dealeri RS3, 340 Cp pentru 49.000 euro Audi A8 - din Martie, A8 W12, cu o lungime de 5,27 m, motor de 6,3 l si 500 CP http://www.autobild.de/artikel/alle-neuen-autos-2011-teil-1-1326041.html
Urmatoarea generatie MMI Touch va debuta pe next-gen A3 La CES 2011 Audi a prezentat MMI cu functia Touch incorporata direct in butonul central ("scroll wheel"), motiv pentru care dimensiunea acestuia a crescut pentru a permite scrisul de mana, paning, zooming etc (in stilul Iphone/Ipad) Noul MMI va fi integrat in gama odata cu lansarea urmatorului A3 - preconizat ca MY 2013