Rupert Stadler, seful Audi, doreste sa reduca consumul prin reducerea greutatii masinilor Audi. Pentru reducerea emisiilor de CO2 Audi doreste sa nu se limiteze numai la dezvoltarea unor motoare mai eficiente ci si sa foloseasca in constructia modelelor sale materiale usoare. La Geneva, Stadler a declarat ca "Avem pregatit un prototip pentru modelul S5, care cantareste in jur de 400 kg mai putin decat actualul S5 standard" ("We have a prototype ready for the S5, which weighs around 400 kg less than the current standard S5-model") Sasiul acestui prototip ULW (ultra light weight) este construit din otel si aluminiu, in schimb carbonul este putin utilizat. Stadler: "noua varianta ar putea fi mai scumpa decat actualul S5" Motorul V8 actual a fost inlocuit cu cel 2.0 TFSI folosit pe S3, care dezvolta 265 CP. Totusi, datorita greutatii mult scazute, cu noul motor prototipul atinge aceleasi valori de acceleratie si viteza ca si motorul actual ce are aproape 100 de cai in plus. Date despre consum nu au fost puse la dispozitie, dar in orice caz sunt sub cele ale actualului S5. Stadler: " Acum trebuie sa testam daca clientii nostri pentru aceasta clasa de modele ar accepta un motor mai mic" Din punct de vedere optic, prototipul nu este diferit de S5 standard. Sursa: Audiblog
Cu siguranta ca ar accepta! Tocmai asta este si motivul pentru care cu putin noroc, sper sa imi iau un S5, dar doar cu motorul de 3.0! Motoarele mai mari de 3.0, din punctul meu de vedere nu isi au rostul! Iar un S5 cu motor de 2.0 TFSI si undeva la 300cp, ar fi exceptional!
cu siguranta aceasta motorizare va avea succes maxim 300 de caluti pe criza asta ar fi mai mult decit suficenti
Probabil despre acest S5 se vorbea cand ziceau ca prototipul viitoarei genereatii de S5, cu o caroserie cu 400kg mai usoara si cu un motor mai mic decat cel de 4.2, a scos pe circuitul de la Nurburgring cu 8 SECUNDE MAI PUTIN PE TUR!!! In plus, in alta stire, se zicea ca viitoarele generatii de S4/S5 vor avea motore de 4 cilindri! Aceste stiri, impreuna cu cea relatata de tine mai sus, se leaga prea bine. Cred ca viitorul S4/S5 va avea cu siguranta motor de 2.0. Audi laseaza aceste "sageti" pentru a testa regulat parerea fanilor. Se stie ca in ultimii ani, cei implicati in dezvoltarea modelelor Audi, sunt direct interesati si tin cont de ce se discuta pe aceste forumuri.... Sper din tot sufletul sa mearga pe motoare de 2.0 la viitoarele S4/S5. Bafta!
Autobild, cea mai mare revista auto din Europa si care de obicei are informatii foarte credibile din interiorul Audi, sustine ca noul protip ultra light weight va fi de fapt renasterea lui Audi UR QUATTRO. Noul urquattro va fi bazat pe Audi A5 ULW insa downsize-ingul la motor va fi de la V8 la V6 bi-turbo de 425 de cai. Masina va avea undeva sub 1400 kg si ar aparea pe piata in 2012, la un cost de 70.000 euro
A5 s-a nascut ca fiind urmasul celebrului coupe din anii '80. Asta am auzit in declaratiile celor de la Audi la aparitia lui. ...ciudat totusi ca in cel din '80 e spatiu foarte mare la locurile din spate, ceea ce nu pot spune despre A5. Pasagerii din spate stau ca intr-un TT
Car and Driver a testat Conceptul ultra-lightweight A5 2.0T Pentru a demonstra ce se poate obtine doar prin reducerea greutatii, Audi a pus la dispozitie si un A5 3.2 FSI cu motor V6 Rezultatul: A5 ULW 2.0T a fost mai rapid si mai manevrabil decat A5 3.2 FSI V6 Totusi, in ciuda scaderii greutatii, Audi nu a reusit sa emuleze performantele lui S5 V8 de 354 Cp, asa cum intentiona. Se lucreaza insa si la un al doilea concept, cel de S5 ULW, care se pare ca va avea motorizarea de pe TTS, de 2.0 si 265 CP, si de la care se spera ca prin reducerea greutatii sa se obtina performantele S5 ului actual. Intregul articol si fotografii aici: http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/lightweight_audi_a5_2.0t_concept-prototype_drive
Foarte interesant articolul! Merci mult pentru el! Ce mi se pare cel mai interesant, este ca vad in premiera MONDIALA jante din carbon pe un autoturism si pe deasupra, sunt facut de Audi !!! Sper sa avem parte de asa ceva optional pe viitorul S5 !!! Pana acum, doar Moesler a indraznit sa puna in serie (ma rog, ca numai masina de serie nu e) jante de carbon, dar si alea erau facute de DYMAG, singurii producatori de jante de carbon de pana acum... Daca aveam mici dubii in privinta fiabilitatii lor, acum acestea cred ca mi-au fost spulberate, din moment ce vad ca un brand ca Audi sunt in stare sa le adopte!
Mai vad acolo: 0-100 km/h 5,5 sec. si 1/4 mile: 14,3! Ce zici Traiane 13,6 sfertul in cat o face 0-100?
Masimo, ce ai vrut sa spui ? Iar referitor la date, e vorba de 0-60 mile, adica 0-96km/h...iar de obicei aici se schimba treapta si se pierde mult pana la 0-100. Ma rog, nu asta e ideea....ideea e ce poate sa faca aceasta masina doar cu un motor de 211cp !!! Are performante cat motoare similare in jur de 300cp ! la 5.5 sec. 0-60mile, inseamna ca e la fel de performant ca noul Golf R, care are cam aceleasi kg cu acest Audi dupa ce a fost usurat, dar cu 60cp mai mult!!! Va dati seama ce ar insemna un A5 atat de usor, echipat cu un 2.0 TFSi de de minim 300cp (cum se si zvoneste ca va fi urmatorul) ??? Ar scoate 0-100km/h lejer in 4.8-4.9 sec si sfertul de mila undeva la 13 sec.... ce parere ai Masimo? Nu mai zic de manevrabilitatea lu care ar fi fenomenala....:-"
Singura motorizare pentru care as schimba pe cea actuala e noul 3.0 TFSI!Fantastic motor,cu doar 2000 de eur,i-l fac de 430 cp! Cu actuala si un simplu soft bat 300 de cai si cuplu se apropie de 700(660 pe dyno),toate cu o medie de 10l/100 km! O fii bine,o fii rau?
Noul Golf R are 1355kg?? ) Nu ma face sa rad.... Nici macar Gti-ul nu are atat (are 1420kg) si nu are 4x4...
Silviu, ca sa nu mai razi atat de tare, ar trebui sa mai cauti. Ca idee, noul Golf R, are 1521 kg in cartea tehnica. Dar in cazul acestui prototip de Audi S5 lightweight, greutatea lui nu s-a calculat cum se face in cartile tehnice, adica cu un sofer de 68kg, 7kg bagaj si rezervorul minim 90% plin ci greutatea propriu-zisa a masinii ! In concluzie, daca e sa comparam cele 1355kg ale S5-ului mentionat, Golf R 20, are 1521-68kg-7kg-57 (56.7 daca e sa mergem pe exact 90%) = 1389 kg ! Ti se mai pare atat de mare diferenta, cand e vorba de numai 34kg ??? Mai ales ca S5-ul are cu 60cp mai putin??? Te rog frumos mai documenteaza-te! P.S. In cazul cutiei DSG 7, mai adauga 20kg.
Ca informatie sigura... Intreaba un mecanic ce-l invata la scoala. O sa afli ca masina se cantareste cu sofer de 70Kg, toate lichidele si rezervorul 50%. Si eu mi-am cantarit masina (nu am luat date din talon, etc) si este 1420kg! Fata de 1395 cat scrie in talon.... Asa ca nu te mai lua dupa ce scrie in "documente" Si in plus.. de unde stii ca nu s-a calculat ca la carte acest S5?? S-a facut un standard special pentru el?
Am incercat sa rapund pe un ton calduros si cu ceva amuzament, insa vad ca nu e loc. Oricum, nu are sens sa iti explic, daca tu te bazezi pe ce stii tu de la mecanicii tai... dar ar fi bine sa va faceti un update la normele zilelor actuale. Pentru informatia ta, intra pe site-ul BMW, VW, sau care vrei tu din RO sau DE , deschide documentele cu datele tehnice si ai sa vezi ca acestea sunt normele dupa care se cantareste masina. Apropo, ca sa cantaresti o masina, nu ai nevoie de vreun stand special pentru ea ))))) Era vorba doar ca aici s-a specificat masa masinii, la propriu, si nu dupa normele UE, care includ si acele minim 132kg in plus (minim 125, respectiv in cazul masinilor cu rezervor de 55L)... Si cu putina logica, ti-ai fi dat seama, ca e aproape imposibil ca un S5, fie el construit si integral din aluminiu (nu e nici macar acesta) si cu motor 2.0 TFSI, nu ar avea cum sa cabtareasca totusi 1355-132=1223 kg!!! E mult prea putin pentru o masina de aceste dimensiuni!