1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

10 sfaturi pentru reducerea consumului

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de cristi231077, 7 Dec 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Desi carburantii s-au mai ieftinit poate intereseaza pe cineva .....

    Iata cateva sfaturi de reducere acosumului de carburant:


    1. Nu mai incalziti motorul !

    Pe vremuri, pentru a preveni uzura motorului, era recomandat ca inainte de a pleca la drum sa stai cateva minute cu motorul pornit, astfel ca uleiul sa ajunga la fluiditatea optima. Acum nu mai este recomandat sa o faceti. Uleiurile moderne ofera o mai buna protectie inclusiv in diminetile reci, asa ca puteti sa plecati la drum imediat. Singurul sfat este ca in primele 4-5 minute, sa nu fortati, pentru a menaja mecanica.

    2. Atentie la schimburi!

    Sunteti grabiti pentru a ajunge la locul de munca, iar traficul este infernal. Fortati masina, incercati sa va asigurati demarajul prin retrogradari de trepte…Castigati, este drept, cateva minute. Este recomandat insa sa va treziti cu cinci minute mai devreme. Pentru ca in oras, cea mai buna solutie este sa uitati de reprize bune si sa mergeti la turatia optima, chiar daca acest lucru inseamna sa va aflati intr-o treapta superioara celei impuse de viteza de deplasare.

    3. Exploatati cuplul!

    Exploatati supletea (cuplul) motorului…|n treapta intai sau in marche-arriere acesta va permite sa faceti unele manevre chiar fara sa mai apasati acceleratia. Iar daca aveti un motor diesel, nu uitati ca, la capacitati cilindrice egale cu ale motoarelor pe benzina, acesta beneficiaza de un cuplu superior la regimuri joase. Astfel incat veti beneficia de cuplu suficient fara sa apasati consistent acceleratia.

    4. Anticipati !

    |n oras, anticipati momentele in care trebuie sa incetiniti. Este indicat sa rezistati tentatiei de a ridica piciorul de pe acceleratie in ultimul moment si sa franati brusc, de parca ati concura in F1. Salvati astfel si placutele de frana!

    5. Respectati limitarile de viteza

    Uneori sunt frustrante limitarile de viteza. Dar daca te gandesti la consum, atunci cand le respecti, vei descoperi ca faci economii importante, pentru ca la viteze de 50-80 km/h in oras si pe drumurile nationale, respectiv de 130 km/h pe autostrada, vei avea o autonomie de deplasare mult mai mare cu un plin de combustibil.

    6. Nu exagerati cu climatizarea

    Directia asistata electric a fost adoptata pentru a reduce consumul indus de pompa hidraulica. Acum, suprasarcina este reprezentata de compresorul climatizarii, care mai scoate din rezervor un litru de combustibil la fiecare 100 km. |n aceste conditii, este indicat ca in zilele de primavara si toamna sa folositi doar ventilarea cu termostatul la limita minima, care va ofera o temperatura agreabila. Iar in zilele calduroase de vara, reglati climatizarea la o temperatura inferioara cu 4-5 grade comparativ cu aceea exterioara. Astfel evitati si problemele care apar ca urmare a trecerii bruste de la rece la cald si invers.

    7. Alegeti remorca in locul portbagajului exterior

    Portbagajul exterior, port-schiul si chiar ferestrele deschise induc o reducere a coeficientului aerodinamic si conduc la un efort suplimentar al motorului, deci la consum superior. Este de preferat sa apelati la o remorca daca aveti de transportat lucruri voluminoase.

    8. Atentie la pneuri !

    Ca si in cazul precedent, pneurile uzate sau cele care nu sunt umflate corespunzator atrag o suprasolicitare a motorului si, implicit, cresterea consumului.

    9. Intretineti motorul !

    Schimbati bujiile si filtrul de aer, pentru ca daca aceste elemente nu sunt in buna stare atrag o crestere a consumului de 3%. Iar daca observati ca aveti probleme cu demarajul pe timp rece sau cu reprizele, controlati si sistemul de injectie.

    10. Va recomandam cruise controlul

    Cruise controlul (regulator de viteza) va ofera un plus de confort, pentru ca nu mai trebuie sa apasati permanent pedala de acceleratie, si va permite sa reduceti consumul ca urmare a faptului ca folositi o viteza prestabilita pe termen lung.

    Sursa: Auto.ro
     
    Ultima editare: 7 Dec 2008
  2. Miti Bucur

    Miti Bucur Gold Member

    Înscris:
    23 Iun 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    AUDI
    :) Salut! Iata ce zice si producatorul AUDI in manualul de utilizare al masinilor:

    Sfaturi pt. codusul economic si ecologic:

    1. Conduceti preventiv.
    Consumurile cele mai mari sunt cele din timpul accelerarilor. Cand conduci moderat eviti franari si accelerari inutile. Priviti din timp culoarea semaforului si actionati in consecinta.
    2. Economisiti energie.
    O metoda eficienta de economisire a carburantului este selectarea mai devreme a unei trepte de viteza superioare. Daca turatia motorului este prea mare pentru treapta de viteza in care se afla masina, se consuma inutil carburant.
    - in cazul c.v. manuale: comutati cat mai rapid treapta a 2-a; turatia recomandata este 2.000 rpm, dar in funtie de motor pot exista variatiuni, important este ca motorul sa functioneze rotund;
    - in cazul c.v. automate: apasati moderat acceleratia, evitand kick-down-ul.
    3. Evitati accelerarile la maxim.
    Vitezele mari (maxime) genereaza consumuri mari de carburant, uzuri mari, zgomote mari...
    4. Reduceti functionerea in gol a motorului
    La o pauza de 30-40 secunde se economiseste mai mult combustibil decat este necesar unei porniri. La mersul in gol dureaza mult pana cand motorul atinge temperatura optima de functionare. In faza de incalzire a motorului uzura si emisiile poluante sunt f. mari. De aceea, porniti autovehiculul imediat dupa pornirea motorului, evitand turatiile ridicate.
    5. Intretinerea regulata
    Starea de functionare necorespunzatoare a autovehiculului poate genera consumuri mai mari cu 10-15% decat cele normale.
    6. Evitati deplasarile pe distante scurte
    Un motor are nevoie de minm 4 km pentru a ajunge la temperatura normala de functionare si implicit la consumuri / uzuri normale.
    7. Atentie la presiunea din pneuri si la tipul acestora.
    O diferenta de 1 bar in minus mareste consumul cu 5%. Rularea pe timpul verii cu anvelope de iarna genereaza cresteri de 10% ale consumului.
    8. Evitati balastul inutil.
    Kg in plus inseamna consumuri in plus. Un portbagaj exterior la viteza de 100-120 Km/h genereaza un consum suplimentar de carburant de 12%.
    9. Economisiti energia electrica.
    Deconectati consumatorii de tensiune de care nu aveti neaparata nevoie. Cei mai mari consumatori sunt ventilatorul pe treapta maxima, incalzirea lunetei si incalzirea scaunelor.

    PS In privinta incalzirii motorului inainte de pornirea vehiculului: AUDI recomanda pornirea imediata, motoarele sunt concepute pentru a se incalzi in sarcina! La motorizarile diesel, pornirea pe timp rece poate genera, pentru cateva secunde (2-3) zgomote intense cauzate de faptul ca presiunea uleiului necesara compensarii jocului tachetilor hidraulici nu a ajuns la valoarea normala. Acest lucru este normal si nu trebuie sa va ingrijoreze.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2012
    Andor Iulian și dictator apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta