Motorina proasta, nu face ungerea cum trebuie si facand span ajungi la problema ta. Din cauza asta tot mai multa lume foloseste ulei 2T sau aditivi, pentru a imbunatati ungerea. Din ce vad doar motoarele CR au problema asta, deci posibil sa fie problema de fabrica, materiale slabe calitativ, etc. Sunt multi ce folosesc motorina din Petrom de ani de zile fara nici un fel de problema, inclusiv eu. Bine, aici mai au un impact si depunerile din rezervoarele fiecarei statii de alimentare. Oricum, nasol, te va costa ceva distractia asta, nu numai financiar dar si munca, timp pierdut. Mult succes iti doresc.
Nu toate motoarele common rail ci marea majoritate a pompelor Bosch CP4 Pompă noua, injectoarele se mai pot salva și ale tale, cu puțin noroc Motorina într-adevăr este cauza, aditivarea proastă face ca pompa sa se uzeze prematur Instalația se poate curata, atât rampa cat și conductele. La fel și rezervorul Sent from my SM-G928F using Tapatalk
Pompa este Bosch 1000 daca nu ma insel. Cat costa la voi verificarea/curatarea injectoarelor? Este intr-adevar o suma destul de mare. Pompa vine din germania, injectoarele sunt pe stoc in romania. De asemenea, ma intereseaza si cat ar costa la voi toata operatiunea de curatat instalatia si montat pompa noua (am nevoie de factura pentru garantie, ca altfel faceam singur operatiunea).
Dacă îmi dai seria de sasiu iti pot spune mai exact. Pompele acestea nu se repară, ai variante cu piesa veche la schimb. Injectoarele se repară, depinde de ce trebuie schimbat dar înainte trebuie verificate în stand pentru a estima un cost Totul se face doar cu factură și garanție Iti las un număr de contact Sent from my SM-G928F using Tapatalk
Am dat infractoarele jos. In ele nu pare sa fie pilitura, cel putin motorina ce am scurs-o de pe tur si retur era curata. Pompa comandata initial nu era cea corecta asa ca am facut retur si la injectoare. In zilele urmatoare urmeaza sa decid ce fac cu ea, dupa ce ajunge pompa corecta la mine.
Au ajuns si injectoarele, totusi am comandat si alta pompa auxiliara, sa nu am surprize, ar trebui sa ajunga marti si ea. Restul ar trebui sa se poata curata fara probleme avand in vedere ca acum 10.000 km era totul curat
Azi a inceput operatiunea "renasterea". S-a dat jos rezervorul (o adevarata aventura, a trebuit data puntea jos si amortizorul de pe partea dreapta ca sa iasa rezervorul), pompa de inalte si s-a curatat tot traseul de motorina, mai putin rampa (asta urmeaza maine, dupa ce ajunge si pompa auxiliara). S-au folosit ~60L de motorina pentru curatare dar a iesit bec. Va urma...
Mersi... o sa am nevoie de spor inca astept pompa auxiliara Sa vedem la ce ora ajunge. Intre timp se monteaza injectoarele si se curata rampa de injectie cu tot cu conducte (sper sa fi scapat senzorul de presiune si regulatorul de pe rampa, vom vedea la prima cheie care sper sa se intample azi).
Motorina prea proasta, masini prea sensibile. Pe viitor cum ai de gand sa te protejezi de patania asta ? Ulei 2T ?
Din ce stiu, problema este de design al pompei, nici mama uleiului 2T nu o sa protejeze rola si cama cand se intalnesc in unghiul nepotrivit. Voi desface pompa veche dupa sarbatori sa vad exact care-i problema
Gata, e vie din nou Nu am apucat sa scriu codurile noi de injectoare dar cu toate astea corectiile sunt foarte mici (sub +/-0.2) si porneste si se aude perfect normal. Eroarea este de la senzorul diferential de pe DPF, deci nu are nici o treaba cu asta.
Dupa inca 100 Km facuti in oras se comporta bine, consum mediu 11.5% in cei 150Km. Saptamana viitoare schimb filtrul din nou sa fiu sigur ca s-a curatat totul cum trebuie si apoi urmeaza o vizita la dyno dupa ce finalizez noua varianta de soft pentru gurmanda (200 CP si 480 Nm). Masina e prea grea sa merite chinuita turbina cu 520 Nm si 217CP ca varianta veche, mai ales ca e masina "de familie", eu mai avand inca 2 masini mai "sport" in posesie.
Salut Ma bucur ca ai rezolvat problema. La cuplu esti sigur de valorile alea (480, 520) Pe caha si ambreiaj stock nu stiu sa fie mai mult de 470NM... Spor
Ambreiajul patina dupa 3200 rpm destul de nasol (in vitezele 3,4,5,6, in 1 si 2 fiind limitata de harta de cuplu pe viteze la 300 Nm sa protejez ambreiajul), deci da, sunt sigur de valori. Limitarea de diagnoza de pe ecu a fost scoasa, astfel si diagnoza era capabila sa estimeze valori mai mari de cuplu.
valorile alea nu sunt coerente intre ele si nu prea au legatura cu realitatea. ai grija ce faci acolo ca s-ar putea sa ii ceri la saraca pompa mai mult decat trebuie. incearca sa ai grija de afr si nu te intinde spre periculos
AFR-ul este ce trebuie (verificat inclusiv cu wideband-ul in coada). Chiar si EGT-ul este in limita normala, dar pentru extra siguranta am modificat controlul de overheat sa intervina mai agresiv (atat cea in functie de temperatura motorului cat si cea in functie de EGT). Singurul lucru care sufera in varianta extrema este turbo, dar e departe de a ceda pentru ca inafara de dyno nu prea ajunge in zona in care sa fie nevoie sa urce mult peste limita safe, si chiar daca urca, perioada in care sta cu 100 mbar peste limita e foarte mica. Presiunea in rampa o pastrez stock, 1800 bar, deci nu are de ce sa sufere pompa din moment ce este folosita si pe alte motoare mai potente fara probleme. Ford foloseste pompa CP4.2 la motoarele de 6.7L americane, dezvolta nu mai putin de 440 CP si o foloseste la 30000 psi (2068 bar)
Frumos! Multi km fara probleme! Ce cantitate injectezi pentru atatia cai / nm? In legatura cu pompa, nu ai gandit la upgrade de cp4.1 de 2000bari? Multi au pus pompa de la motorul 2.0tdi, generatia noua, de exemplu 2.0tdi CUNA (184cp), teoretic e plug&play