1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A5, mașina potrivită mie !

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de AudiFannn, 18 Ian 2020.

  1. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Salutare tuturor,
    Sunt Dan din Pitesti. De aproape un an dețin un A5 sportback 2012 1,8 TFSI. Am revenit la Audi (am deținut A6 timp de 4 ani varianta C5) consider ca forumul asta este pentru noi pasionații și ne putem ajuta cu păreri, sfaturi, s.a.md, și de aceea postez aici mai toată povestea mea pana in prezent cu A5-ul.
    Povestea a început in primăvara anului 2019 când am vândut un Passat B6 2010 1.6 TDI și m-am îndrăgostit de A5, de forma ei.
    Ma consider un mic pasionat și așa ca am zis A5-ul ESTE MAȘINA PERFECTĂ.
    După lungi căutări și informări pe forumuri am zis ca motorul pe benzina este cel mai potrivit, din motive de eficientă, silențiozitate etc. Am vrut sa fac și o schimbare sa trec după 8 ani pe diesel pe benzină. Am căutat o mașina dotată cat mai noua de an pe benzină, neaparat nelovită, și originală :) dar m-am lovit repede de realitatea crudă NU PREA EXISTA AȘA CEVA. Iar dacă exista costa peste 15.000 buget de care nu dispuneam. Am găsit intr-un final una la București fără prea multe opțiuni, dar, o mașina cu istoric, fără accident și relativ îngrijită, nu cum ar fi trebuit pentru ca băiatul nu era un pasionat.
    Bun, am mers, am văzut-o am plătit-o și vreme de 6.000 de km am schimbat filtrele, uleiul, bujiile (NGK , NGK a avut si masina) și am curățat clapeta. In 6.000 km, mașina a consumat 500 ml ulei iar consumul de combustibil pe ultimii 6.000 km a fost 7.5 L/100, același consum a dat și la pompă, mers 60% extraurban 40% urban.
    Acum am început un proiect micuț, mai jos voi pune câteva poze, mașina este full S-line interior (plafon negru, scaune, schimbător, volan).
    Am început sa cumpăr deja elemente S-line pentru exterior (bara fata și volan cu comenzi care a fost montat cu ceva timp in urmă).
    Urmează și upgrade la 3G Plus sau Carplay pe Audi concert-ul meu, care se aude extraodinar și cand zic asta, nu exagerez. Am auzit si pe alte mașini cu 3G High etc și nu e mare diferenta. Mai jos câteva poze cu mașina.

    .
     
    firepcmaster, stefan550, MRR și alți 9 apreciază asta.
  2. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Sa o stapanesti sanatos! Vad ca esti din Pitesti, ciudat ca nu ai gasit masina perfecta acolo. 80% din masinile sh sunt la Pitesti. Care e faza cu ei?
     
    AudiFannn apreciază asta.
  3. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Multumesc, da s a creat o “legendă” ca mașinile din Pitesti ar fi 80% samsarite, oarecum primii samsari de mașini fiind din Pitesti, da de fapt toată țara e la fel, iar samsarii dacă nu știați au început sa ia mașini din afara ( Dacia, Lada etc) și le aduceau in Romania, și erau din SUD...Nu am găsit in Pitesti SIMPLU, nu exista nimic pe benzină in Pitesti.
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Felicitari pentru achizitie si sa o stapanesti sanatos!

    La capitolul consumului de ulei stai bine... si sper sa ramana tot asa. Exteriorul S-line o sa aduca o schimbare majora si prin faptul ca este facelift. Va arata cu mult mai tanara la final. Bafta in continuare si cu celalalte modificari ce vor veni.
     
    AudiFannn apreciază asta.
  5. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Felicitări pentru achiziție și spor la treabă. A5 e o mașină frumoasă ca si celelalte modele cu cerculete.
     
    AudiFannn apreciază asta.
  6. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Mulțumesc, Marian, da sta bine deocamdată cu consumul dacă va fi ceva o sa-i schimb valva PCV, am înțeles ca acolo ar fi prima cauza in cazul consumului și la recomandarea lui cogdao, o sa o schimb in viitor. Am uitat sa specific uleiul este Liqui Moly 5w30 Longtime HT și filtrele Mann pentru ca Mahle nu au găsit atunci la service.

    Da Emanuel, cum a spus și Marian S-line o sa fie altceva si sper sa reușesc pana la sfarsitul anului sa o fac.
     
  7. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Felicitari pentru masina :applaus:si mult succes in continuare cu retrofiturile!:thumbs-up:
    Asteptam mai multe poze si cu interiorul:cool:
     
    AudiFannn apreciază asta.
  8. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Felicitări pentru mașina. Are farurile alea super mișto... restul nu mai conteaza.:) Tare "devil" mai se vad farurile alea in oglinda retrovizoare când am vreun A5 in spate. Baftă la gasit piese pentru exterior si hai cu mai multe poze. ;) Cu consumul de ulei, rezolvi la Robert Foarcea si iti faci motor cu 0 km .
     
  9. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Salut si bine ai venit, masina e frumoasa, baza e buna, poti continua usor. Dupa cum spune si colegul Mircea mai sus ai farurile corecte, interiorul care trebuie, iar din poze observ ca ai gasit bara. Mai departe este simplu...pragurile de S-Line sunt ieftine, raman de gasit bara spate cu difuzor.
    Consumul de ulei este cel putin decent, nu-ti face griji pentru el deocamdata.
    La cat mai multi KM si cat mai multe zambete!
     
    bobalex18 apreciază asta.
  10. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    turbo_diesel, am făcut câteva poze, nu prea aveam

    Mircea, știu ca pana sa o iau îmi rămânea privirea către A5... mai sa intru in mașina din față :)

    Mulțumesc Stefan, văd ca tu apreciezi și sti ce înseamnă un retrofit și deocamdată foarte multe satisfacții.
     
    cogdao, Ciobanu Cristian, smurff și alți 3 apreciază asta.
  11. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Sa o atapanesti sanatos si sa fii ferit de incidente! Imi place culoarea, desi este greu de intretinut. Ce ai de gand sa adaugi la ea?

    Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
     
    AudiFannn apreciază asta.
  12. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Salut cogdao,
    Mulțumesc. Mașina a primit volan cu comenzi, geamuri fumurii și luneta cu folie Llumar, folie protecție capotă, folie protecție faruri și stopuri. Am cumpărat bara fată S-line și urmează sa mearga la vopsit. In CONTINUARE, am de gând as fac ceva cu trimurile, ceva black piano, bara spate S-line, praguri, și după aceea mmi 3g plus sau interfața carplay. Deocamdată astea pe viitor, după aceea vedem ...
     
    cogdao apreciază asta.
  13. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Poti incerca trimuri de carbon.

    Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
     
    AudiFannn apreciază asta.
  14. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    Și in sfârșit am reușit retrofitul, mulțumesc colegului cogdao pentru grilă! Culoarea barii a ieșit superb iar aspectul după retrofit a devenit mai agresiv fără doar și poate.
     
    cogdao, alex567, Lucian-Arad și alți 4 apreciază asta.
  15. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    E altceva acuma!Arata mult mai bine.
     
    AudiFannn apreciază asta.
  16. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Foarte bine a iesit, schimba total aspectul masinii!
     
    AudiFannn apreciază asta.
  17. AudiFannn

    AudiFannn 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2012
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A5 1,8 TFSI!
    După mult timp, vreau sa postez și sa mai discutam câteva ceva despre Audi A5 și motorul de 1.8 TFSI. Inainte de toate, o singura remarca vreau sa fac, nu m-am plictisit de masina nici macar putin. Ceea ce ma suprinde foarte tare, in continuare rămâne idealul de frumusețe auto și nu as schimba-o, pe altceva. Acum mașina a “împlinit 230.000 km și după 8.000 km fără nici o problema și cu un consum de ulei insesizabil au început ușor ușor sa apăra probleme specifice kilometrilor, și anume pompa de apă dădea eroare “INSUFFICIENT COOLANT FLOW”.

    Mașina e fabricata 2012 și acum urmează povestea lunga pe care vroiam demult sa o impartasesc cu voi mai ales pentru binele celor care își vor lua o asemenea mașina, și anume cu schimbatul pompei de apa adică aia ce costa 1.700 lei marca “INNA” ce vine echipare din fabrică, la care da pe tester eroare de “INSSUFFICINET COOLANT FLOW”

    Pompa are o parte electrică care se “fute” după un numarr de km, oricum era cea originala și avea peste 200.000 km deci mai mult decât fiabilă. In sfarsit, ajung la mecanic, cică omul dedicat, desface admisie, etc., asta ca sa schimbam pompa, ce vine legată de motor printr-o curea și se învârte odată cu el. Ideea e ca baietii nu au stiut ca filetul e pe invers adica pe stanga și au cam tras de ea pana sa și dea seama cum se desface si se scoate. Totul bine, montam pompa noua, eroarea “INSUFFICENT COOLANT FLOW DISPARE” dar apare alta eroare impreuna cu martorul check, și anume eroarea de ax cu came “Camshaft position sensor”

    Buun, zic ce frate eroarea asta noua ? Eroare însoțită de un mers zgomotos al motorului și de pompa de injecție care țăcănea anormal de des. Mecanicul imi zice ca sunt 2 posibilități:

    1. era eroare MASCATA ȘI a apărut acum și ca a sărit distribuția un dinte maxim 2 dinti
    si
    2. senzor defect.

    Imi zice ca se rezolva, sa mergem in probe cu ea poate își învață valorile dar degeaba.

    Acum partea cea mai interesanta este faptul ca problema in Romania sunt cu mecanicii buni cu advarat iar aia buni sunt foarte rari. Mașina stand pe loc o perioada când am plecat cu ea a scos muuult fum albastru și de la un consum de ulei de 1 litru la 7.000 km am ajuns la 1 litru la 500 km, iar mașina nu trăgea pana in 3.000 ture, uneori mai dădea și eroare EPC și presiune mare pe cilindrii.

    Ma întorc la mecanic și după multe investigații ajungem sa umblam la distribuție unde constata el ca nu se aliniază și etc. Ii zic: ba frate dar cum puii mei se face ca a apărut exact când am schimbat pompa de apa ? intrebare care o adresez si voua care va mai pricepeti la tipul asta de motor.

    In sfarsit, punem distribuția la punct, schimbam intinzatorul cu unul nou OE si intr-un final am ajuns sa nu mai schimb distributia pentru ca lanțul nu era foarte întins, iar patinele nu aveau pic se uzura, nu știu cum dar nu aveau.

    Aici iarasi o pare interesanta adica aveti grija ce distributie montati ca si marca.

    Montam si punem distribuția la punct, etc., mașina pornește fără eroare fără nimic si cel mai ciudat lucru este ca si-a revenit si consumul de ulei, adică acum este undeva la 2.5 litri la 7.000 km dar nu și-a mai revenit consumul ca înainte adica cel de 1 litru la 7.000 km

    Ce s a întâmplat unde s-a gresit, de ce a inceput sa imi manance ulei dupa ce am montat noua pompa de apa si am umblat la distributie ? O fi invartit invers de motor si a sarit distributia ?

    Parca e prea mare coincidenta adica sa schimbi pompa de apa si sa sara distributia ?

    Așa ca dragi colegi, aveti grija la pompa de apa și la distribuție (nu merge montată distribuție AM ci doar OE) pentru ca nu e de joaca si va lasă pe undeva și nu mai poți merge cu masina.
     
    Ionut Stancu, arazvan2002, cogdao și alți 3 apreciază asta.
  18. BogdySBR

    BogdySBR 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Q5 40TDI
    Probabil cand a pus cureaua a invartit si motorul si astfel distribuita nu a mai fost la punctul ei.
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Tot sirul evenimentelor arata modul amatoricesc de a lucra la niste masini foarte complicate fara a consulta niste manuale de reparatii (vezi si surubul acela cu filet invers, samd). Eu de cate ori merg sa fac vreo operatiune, incerc sa fac rost din ELSA de procedura completa care sa acopere toti pasii, altfel bajbai ore intregi pe langa ea sa nu rupi vreun filet sau sa tragi aiurea de niste piese care mai aveau un surub ascuns. Nu se mai lucreaza ca acum 20-30 ani. Probabil distributia trebui pusa la punct ori altceva a fost afectat de ai consumul ala de ulei. Cred ca sunt foarte sensibile la orice modificare.
     
  20. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Asta e problema la masinile noastre. Mecanicii, care daca au 20-30 de ani experienta in spate, cred ca le-au vazut pe toate. De cele mai multe ori iti strica masina pentru o banala revizie. Nu am sculele necesare la orice interventie, dar si eu incerc sa merg cu lectia invatata la maimuta. Pentru ca ei fac pe repede-inainte, fara sa se documenteze.
     
    arazvan2002 apreciază asta.

Distribuie pagina asta