1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Guest 86691 Guest

    @TalosCosmin Eu am plecat de la 1.46 corecție și am dus-o la valorile corecte. Adizol T6 nu depăși 1 ml la 50 litri de motorină, el face arderea să fie curată.
    Voi testa și eu Metabond însă până mă lămuresc în privința lui garantez pentru efectul cocktailului de 1052 cu T6.
    @gabi_74 Am testat doar pentru un plin cu dozajul de pe site-ul producătorului. Eu merg în continuare cu T6.
    Am vorbit cu șeful importatorului și m-a lămurit. A existat și Adizol T1, T2,T3 etc. Abia T6 a fost produsul final pe care l-au scos pe piata. T4 a fost ulterior revizuit și adaptat pentru utilizarea la gpl dar nu au mai putut să îl facă la fel de concentrat ca T6. T4 în principiu este același produs cu aceeași cantitate de substanță activă doar că a dat rezultate foarte bune la gpl și benzină. Se poate folosi și la motorină dar nu îl recomandă decât dacă nu poți procura T6. Cele mai bune rezultate la diesel s-au obținut însă cu T6 care a fost și cel mai intens testat.
    @cornel1970 Te rog frumos să nu exagerezi, nu face bine să depășești dozajul care a fost studiat că reprezintă balanța optimă între efecte.
     
    cornel1970 și TalosCosmin apreciază asta.
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Multumesc pentru recomandari! Am sa comand metabond megasel plus de pe emag. Va tin la curent cu comportamentul motorului / valori injectoare. Vreau sa va intreb daca acest aditiv are si acest rol de ungere nu doar de curatare.
     
    Kspic apreciază asta.
  3. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Kspic :hi:
    Multumim frumos pentru video.
    Ce sa mai spun !!!!
    Chiar sunt extraordinare acele valori.:applaus:
     
    Ultima editare: 5 Noi 2017
    Gabi 78 apreciază asta.
  4. Guest 86691 Guest

    Încep testul cu Metabond! Motorină Rompetrol Efix 51, Adizol T6 1 ml la 50 litri, Metabond Megasel 25 ml la 50 litri. Kilometrajul mașinii 108585.
    Corecțiile injectoarelor, încărcarea pe dpf este aceasta: P_20171106_154145.jpg
    Mie la ultimul calcul mi-a dat o încărcare pe cenușa de ulei de 0,000242 Gr/km.
    Să vedem dacă avem vreo îmbunătățire față de LM 1052
     
    cornel1970, DeViAnS și paul14 apreciază asta.
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    are si rol de protectie.

    Eu nu renunt la metabond pentru ca are componenta aceasta de protectie. In primul rand protectia si mentinerea curateniei sistemului de injectie ma intereseaza.
    Faptul ca ofera beneficii in cazul meu si dpdv al consumului este un bonus.
     
    Reviver, cornel1970 și Gabi 78 apreciază asta.
  6. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Ca un feedback după 500 de km de Adizol T6 + Metabond, a crescut consumul la relanti de la 0.5 la 0.7 si valorile pe injectoare de la 0.01-0.05 au ajuns pe la 0.19-0.30 ....singurul avantaj dacă mă pot pronunța și nu mi s-a părut dar parcă e prea repede.....mirosul de gaze la relanti, e diferit, parcă nu mai e miroul acela pronunțat de diesel, înțepător acuma fiind mai ușor de suportat. Deci mașinii mele îi plăcea mai mult Metabond simplu, dar specific ca asta e părerea mea personala și test pe motorul 2.0 CJCB, voi poare aveți alte rezultate.
     
    Gabi 78 și Kspic apreciază asta.
  7. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Ca și părere personala,cred ca este un "pleonasm",sa folosești doua tipuri de aditiv în același timp.Un aditiv combinat cu un 2T este ok,dar doua tipuri de aditiv......!.Personal folosesc ulei 2T de la LM combinat cu aditiv tot de la LM și vreau sa zic ca am regenerari constante pe la 420-450 km mers preponderent urban,în mod sigur daca as circula intr-un procent de 70% extraurban distanta dintre regenerari ar fi mult mai mare.O singura data am avut o regenerare pe la 700 km,dar perioada respectiva am făcut și câteva drumuri mai lungi extra.Deci personal mă declar mulțumit, cel puțin deocamdată.
     
    Ultima editare: 8 Noi 2017
    kojak13 și Reviver apreciază asta.
  8. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Nu știu dacă e chiar așa rău să combini 2 aditiv, chiar Kspic recomanda combinația aceasta.
     
  9. Guest 86691 Guest

    Este bine să ne împărtășim rezultatele însă mașinile sunt diferite, uzura este diferită, profilul de conducere este diferit astfel încât este posibil ca rețeta care funcționează pe o mașină să nu dea randament pe altă mașină. Rețeta optimă se stabilește prin încercări.
    Mâine scot și eu mașina la un drum în afară să văd ce am făcut.
    Vorbeam cu un coleg și îi povesteam cum aditivez motorina. Mi-a replicat că el nu are răbdare să facă așa ceva, sub nici o formă să citească sute de pagini pentru documentare. Când i-am mai spus că Adizolul trebuie dozat fin a făcut o față :(... Mașina lui merge urât dar muzica este pornită tot timpul, se pare că este și asta o soluție.:thrashi:
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Noi 2017
    cornel1970 apreciază asta.
  10. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Fie ca ai combinat 2 aditivi, fie ca ai combinat aditiv cu ulei 2T, in final tot 2 extra substante ai adaugat.
    Atata timp cat cei 2 aditivi nu au aceeasi compozitie, combinatiile sunt posibile.

    Este interesanta evolutia lui reviver la adizol. Initial bine ulterior corectii mai mari.
    Important este ca are corectii sub motorina fara aditivare.
     
    Ultima editare: 8 Noi 2017
    Gabi 78 apreciază asta.
  11. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Și dacă Kspic zice sa te arunci în fântână sa înțeleg ca tu chiar o faci?
     
    Kspic apreciază asta.
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    :sign_ot: Doar daca s-a aruncat el inainte si a iesit cu bani.

    Incearca si tu diferite combinatii si apoi impartaseste rezultatele.
     
    Gabi 78 și Kspic apreciază asta.
  13. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Receiver știe că mereu a mers bine ceea ce eu am zis .
    Injectoarele lui sunt super pretențioase adică oferă variații de valori de la o motorina la alta și asta foarte pronuntat .

    La unele mașini ai rezultate la altele nu. De asta se testează individual .

    Unii au simțit creșteri de putere și niste îmbunătățiri la consum alții nu.
    Metabond simplu este suficient pentru orice mașină. Cine vrea să folosească adizol este liber să o facă .

    Cel mai bun pachet de aditivi în motorina îi găsim la Rompetrol .
    Rompetrol cu metabond = mai mult decât suficient.

    Combinația de 2 aditivi este o chestie extra pentru cei care vor mai mult .
    Eu am acum efix98 cu metabond și adizol. Lipsa adizolului la mine se simte și sincer nu vreau să renunț la el.
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  14. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Am făcut aceste teste pe mașina proprie pentru a îmbunătăți mai mult mersul și pentru a mari interval de timp intre regenerari. Dacă am oferit un feedback despre motorul meu sa înțeleg ca nu trb ? Sau aici ne ajutam și spunem fiecare ce rezultat are ca sa poți face o comparație.
     
    cornel1970 apreciază asta.
  15. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Este foarte binevenit feedback-ul tău nimeni nu contesta asta, apreciem gestul,cel puțin eu am făcut referire la faptul ca folosirea a doua tipuri de aditivi,cazul tău,nu a dat efectele pe care le doreai,nimic altceva.Cum spune și Kspic mai sus,nu este obligatoriu ca o combinatie de aditivi cu 2T,sau altceva folosita la o mașină sa fie formula perfecta și universal valabila pentru toate mașinile. CombinatIa de aditivi folosita de tine a funcționat la Kspic,probabil și la alți, dar la tine a dat socotelile peste cap.Concluzia o tragi singur,dacă ai prins ideea principala din explicația mea.
     
    Kspic, Reviver și Gabi 78 apreciază asta.
  16. Guest 86691 Guest

    Eu rămân la părerea că aventura asta cu adaosuri în motorină se datorează faptului că cei responsabili nu și-au făcut treaba. Fabricantul nu concepe produse fiabile și nu folosește materiale de calitate, producătorul de carburanți nu produce motorină de calitate, benzinarul nu se îngrijește să livreze carburant de calitate, autoritățile nu iau act de toate acestea și nu acționează pentru a îndrepta lucrurile, niște birocrați odihniți mai inventează tot felul de norme, mai mult să își justifice lefurile și activitatea. Peste toate acestea, de vină sunt și oamenii de rând care prin pasivitatea lor permit aceste anomalii.
    Într-o lume normală un topic ca acesta nu își avea rostul! Acesta este tristul adevăr! :(
     
    gabi_74, cornel1970, Reviver și încă o persoană apreciază asta.
  17. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am bagat doza de Adizol si am plecat aseara Timisoara- Tg-Jiu. Vremea mi-a permis si am condus in stilul meu facand putin peste 4h cu tot cu iesitul din Timisoara.
    Consumul pe computer-ul de bord arata 3.6 % si cred ca pana la intrare in defileu a fost mai mic, dar pe defileu merg numai tr. 3 peste 3000 rpm si doar uneori schimb in tr. 4.

    Destul de interesant, m-as intoarce maine fara sa alimentez si as face plinul la aceeasi statie.
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  18. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Pe partea de consum la mine nu sta prea ok.....Am observat o creștere cam de 0.3-0.5 l la același drum care îl fac zilnic ....
     
    Kspic apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Rompetrol Efix 51 si pachetele ei de aditivare

    Vara : 1 mai - 30 septembrie ;
    Tranzitie 1 octombrie – 15 noiembrie si 15 martie - 30 aprilie ;
    Iarna : 16 noiembrie – 14 martie;

    Clasa 0: 16 noiembrie – 14 martie;
    Clasa 1: 16 noiembrie – 14 martie

    Incercare acreditata de RENAR 3) In perioada de iarna produsul contine, suplimentar, aditiv contra depunerilor de parafina 4) Produsul contine un pachet de aditivi multifunctionali care impiedica depunerile pe supape si injectoare, cu efecte benefice asupra consumului de carburant si a emisiilor 5) Specific pentru clasele 0, 1 (conform SR EN 590+A1:2010- tabel 3 - climate arctice sau cu ierni severe) 6) Conform HG 935/2011. 7) Produs certificat de RAR 8) Aceasta conditie este garantata prin tehnologia de fabricatie si se verifica lunar, pe o proba medie rezervoare din luna respectiva 9) Denumirea produsului la pompa: Efix Diesel, SR EN 590 si, numai pentru clasele 0 si 1, Efix Winter Diesel, SR EN 590.

    http://rompetrol-rafinare.kmgintern...&subcategory=car-fuel&scroll-to-submenu=true#

    Alimenteaza fara adizol si vezi ce consum ai. Fiind o perioada de tranzitie sau cu lot de motorina pentru iarna este posibil sa apara diferente.
    Tu ai rafinaria aproape si primesti primul lotul de iarna. La noi ajunge mai greu.
     
  20. nrc 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2017
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5, 3.0 TDI
    Salut! Incep prin a va spune ca meseria mea imi permite sa va spun anumite chestii:)
    Sunt inginer electro-mecanic, exploatez motoare navale, dar principiile de functionare are motoarelor nu difera, indiferent ca e motor otto sau diesel.
    Lucrez pe nave tip tanc. Navele astea transporta produse finite (benzina/motorina) dintr-o tara in alta. Romania importa combustibil, pe langa cel produs, la fel si exporta.
    Pot spune urmatoarele lucruri: am transportat, cu nava, benzina si motorina pentru OMV, SHELL, MOL, LUKOIL. Nu mai exista diferente intre combustibilul gasit in EU si cel gasit in Romania, cel putin la firmele astea. E un standard care trebuie respectat, acum ca si Romania face parte din EU. In momentul in care ajunge nava ca sa descarce, se iau probe pentru analiza, ca sa se verifice ca "marfa" corespunde. Si marfa corespunde:)
    Referitor aditivare combustibil: nu o sa fac asta niciodata la masina mea. Din cauza continutul mic de sulf al combustibilului, piesele aflate in miscare, care iau contact cu acesta se uzeaza mai repede (pompe de injectie, injectoare) pentru ca fara sulf combustibilul nu asigura ungerea necesara. Consider ca un combustibil "uscat" afecteaza motoarele mari, nu cele existente pe masini.
    Se poate sa gresesc si sa nu am dreptate:)
    Salutari si toate cele bune!
     
    kojak13 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta