1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Aditivul de curatare nu este rocomandat pentru ca el dizolva depunerile si mizeriile in sistemul de alimentare(in cazul fericit,dar eu tind sa cred ca nu face nimic).Dar el nu stie de unde sa le dizolve(si curata tot sistemul,adica desprinde tot de pe traseu si le duce in injectoare).Asta este parerea mea.In schimb ce ai facut tu cu plecarile in forta sunt bune,dar sa schimbi la 2800 nu este o plecare in forta(eu asa schimb mereu,chiar spre 3500 uneori).Asa am inteles ca este bine la un TDI.Oricum este recomandat sa se scoata masina la drum lung cat mai des tocmai pentru ca da posibilitatea motorului sa functioneze la turatii mai mari(in oras merge de multe ori subturat)si astfel se desfunda tot(injectoare,catalizator,evacuare).Nu stiu daca ai observat dupa un drum lung(in care ai condus mai sportiv)cum se comporta masina.Parca este alta masina(si asta e valabil si pentru benzinare).Daca ii dai in gura cu motorul cald(apa la 90 de grade de ceva timp)si dupa turatia la care intra turbina 1800 nu prea il afectezi mult(chiar ii faci un bine).Dar solutia este sa schimbi cat mai sus treptele(pe la 3000) mai mereu(repet cu motorul cald,cu el rece pe la 2500 maxim).
     
    Bano apreciază asta.
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Sunt de acord cu tine:icon_thumright:.
     
  3. bogmotorsport

    bogmotorsport 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi quattro competition 2.0 '95
    eu sincer vand tot felul de tratamente,aditivi si uleiuri de la metabond ,produse nemtesti,si sunt extraordinar de bune...ca sa va explic pe scurt cum se face un test pt tratamentul de ulei:este un aparat ce masoara o forta ce se aplica in frecarea a doua metale care sunt intr-o mica baie de ulei(la fel cum se intampla si in motor)prima oara testul se face fara ulei asupra celor 2 metale...apesi cu o forta asupra lor si ele se opresc imediat cum ai apasat.pui ulei apesi cu o forta si duce pana la 5 forte...aparatul are 18 in total.dupa ce pui tratamentul de la metabond in ulei apesi la fel cu o forta iar bilele se invart incontinuu da aparatul peste cap si am stat 10 min si nu s-a intamplat nimic.am oprit aparatul si bilele erau intacte.formeaza o suprafata sticloasa si nu permite sa se uzeze nimic in motor.
    un tratament de motor o sa va spun la ce ajuta:cateva caracteristici:
    -scade cu pana la 60% uzura motoarelor
    -scade consumul de ulei
    -scade zgomotul motorului
    -scade emisiile CO2
    -scade temperatura de functionare
    -scade consumul de combustibil
    -curata interiorul motorului
    -mareste durata de functionare
    -mareste randamentul motorului
    -usureaza pornirea etc.
    un aditiv de carburant ajuta la:
    -ungerea chiulasei,carburatorului si a sistemului de injectie
    -imbunatateste arderea,mareste puterea
    -impiedica depunerea calaminei
    -dizolva depunerile de pe supape
    -scaderea emisiilor Co2
    -impiedica diluatia cu aer fals
    -scade colmatarea uleiurilor
    -este anticorosiv,impiedica formarea ruginii,mareste viata motoarelor,scade uzura lor
    -neutralizeaza acizii
    -usureaza pornirea la rece,
    -impiedica depunerile
    -produce o economie de combustibil intre 3-10%
    parerea mea ca in romania este bine de folosit si un tratament si aditiv pentru ca la noi se fac tot felul de hotii.spre ex eu am un prieten ce repara la toate statiile peco din tara,pompele de alimentare.benzina de 95 are de fapt cifra octanica de 91(ca sa stiti ca fapt divers)si pt asta este bine de bagat un aditiv ca sa creasca cifra octanica si sa reduca ce am enumerat eu mai sus...eu merg doar cu omw carrera 100 si am deocamdata un golf 3 dar in viitorul apropiat as vrea un audi 80 b4.asta sper ca va fi urmatoare.daca aveti intrebari,nu ezitati...

    cu respect,bogdan
     
    Bano apreciază asta.
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Poti sa detaliezi pe ce baza sunt tratamentele de motor?
     
  5. bogmotorsport

    bogmotorsport 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi quattro competition 2.0 '95
    spre exemplu este tratamentul de motor metabond gold care se foloseste atat la motoarele noi cat si cele folosite cu peste 100.000km,atat benzina cat si diesel.acesta este un agent de innobilare cu particule policeramice a suprafetelor metalice cu efect exceptional de reducere a frecarii si un efect de etansare...nu este ca alte tratamente care sunt pe baza de teflon ce se depun pe partile uzate ale motorului...
     
  6. cristi11 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2.0 TDI 140 2007 s-line
    salut

    eu am folosit un aditiv de curatat injectoarele si nu mi s/a intamplat nimic rau la masina dar nici nu am reusit sa/mi dau seama daca a fost vreo diferenta dupa.aditivul respectiv era o solutie care se punea la un plin de motorina si atat...poate ca aditivul si/a facut treaba ...
     
  7. bogmotorsport

    bogmotorsport 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi quattro competition 2.0 '95
    aia nu ai cum sa-ti dai seama daca masina nu ti-a mers prost inainte...daca iti mergea prost si dupa folosirea lui mergea la fel de prost ai putea spune ca nu si-a facut treaba tratamentul sau aditivul...acesta nu se foloseste doar cand iti merge prost ci poti preveni prin folosirea lui eventualele neplaceri aparute in mersul motorului
     
  8. cristi11 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2.0 TDI 140 2007 s-line
    pai mie nu imi mergea prost motorul ..eu l/am folosit pt a curata injectoarele...
     
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pe mine ma framanta o intrebare si sunt convins ca si pe ceilalti forumisti:de ce producatorii de masini interzic folosirea tratamentelor si aditivilor?
     
  10. cristi11 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2.0 TDI 140 2007 s-line
    ma gandesc ca din moment ce iti faci revisiile la timp si schimbi orice piesa conform standardului de usura audi nu mai ai nevoie de tratamente si aditivi care sa curete sau sa prelugesca viata unei piese...
     
  11. cristi11 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2.0 TDI 140 2007 s-line
    sorry ...prelungeasca
     
  12. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    in ultimi 3 ani de 2 ori pe an FOLOSESC aditivi pt curatarea injectoarelor;)...fara nici un fel de probleme.......D-TOX FUEL SYSTEM CLENER(11£)...
    ..la un plin de benzina 99+ se pune un recipient de 400ml...and job done.....:p
    este si varianta pt motoare diesel...
    ..aditivi nu sunt buni:keule::scared2:...daca injectoarele au ajuns in stadiul de a fi schimbate...normal ca nu sunt buni
     
  13. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    .....foarte multi sunt pro sau contra.....
    eu folosesc acesti aditivi de aproape de 3 ani....fara sa am nici un fel de probleme
    in primul an am folosit mai produse in cele din urma l-am ales pe cel mai bun ....
    D-TOX COMMA.......made in uk
    4oo ml se adauda la un plin.....recomand benzina 99+
    se recomanda la fiecare 10 mi mile sau 16 mi km......
    ultima data cind am folosit acest produs a fost anul trecut in iulie
    chiar daca nu am facut cele 10 mi de mile astazi cind am facut plinul am folosit din nou D-TOX......il folosesc regulat cam la 6 luni
    cum am mai spus niciodata nu am avut probleme cu motorul.....in ultrimi 3 ani
    si nu cred ca ar fi nimeni idiot in uk sa recomande acest aditiv daca ar face rau motorului......din contra
    eu folosesc acest produs in primul rind in scop preventiv.....cred ca este mai bine sa previ scinteia.....decit sa stingi focul:)
    cei care deja au probleme mari cu injectoarele si trebuiesc schimbate atunci aceste produse nu mai ajuta la nimic(in special cei cu motoare diesel)
    pretul unei sticle de 400ml este de 15£ (18 euro)....si cred ca se justifica o data la 6 luni ;)......daca nu poate este mai ieftin sa schimbi un injector....:think:
    Acelasi produs il gasiti si pt motoarele diesel
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Si pe mine ma bate gandul sa pun aditiv pentru curatare. Consider ca in Romania carburantul vandut e de calitate inferioara asa ca o sa pun aditiv.

    Am mai folosit asa ceva pe benzinar si pot sa spun ca se vedea diferenta. Demaraj mai puternic si consum mai mic. Bineinteles ca imi venea sa pun la fiecare plin dar nu e recomandat mai repede de 3 plinuri. Asadar foloseam aditiv cam o data la 5-6 plinuri cand imi aduceam aminte.

    Producatorii nu vorbesc de aditive in cartea de intretinere pentru ca:
    -producatorul german nu are probleme de carburant in Germania
    -interesul lor e sa vanda consumabile (filtre, injectoare etc)
    -o masina pana in 200.000 km nu are probleme iar une de peste 200.000 se va vinde cel mai probabil in tarile estice, asadar e problema altcuiva nu a clientului principal din Germania.

    Am colegi la lucru care recomanda pe perioada temperaturilor negative folosirea a 2 litri de benzina la un plin de motorina, o data pe luna. Zic ei ca e benefic diesel-ului. Eu personal sunt mai reticient in a baga benzina in diesel, prefer aditivul.

    ASHIHARA:
    Golf 4 1.9 TDI non PD, 90 cp. A mers omul pe rosu cu masina si intr-un final a intrat intr-un PECO sa alimenteze. Din graba a alimentat nici mai mult nici mai putin de 20 litri de benzina. Masina a pornit si dupa circa 2 km s-a oprit motorul. Nu a mai pornit de nici o culoare. Omul era econom asa ca nu voia sa auda de service, golit rezervorul, curatat instalatia etc.
    Asadar am aplicat varianta a 2-a:
    Am tractat masina in PECO, am adaugat aditiv de motorina si apoi am facut plinul... de data asta cu motorina, mai exact au mai intrat 42 litri si asta fortat pana la buson. Am pus contactul pe bujii si am lasat-o sa se stinga bujiile fara sa dau pe electromor. Am repetat figura de circa 5 ori si apoi i-am dat cheie. In circa 5 secunde a pornit masina doar ca motorul scotea un sunet mai altfel. Am tinut turatia la 1500-1700 rpm si dupa circa 1 minut motorul torcea asa cum trebuie sa toarca un diesel. A plecat apoi cu masina in afara orasului si nu a avut probleme deloc.
    Am povestit intamplarea asta ca sa iti dai seama ca 1 litru de benzina cat ai pus tu din greseala in rezervor, e o nimica toata. Despre partea cu bagatul unui ulei de motor/mineral in rezervor - chiar si 100 ml mi se pare cam riscant. Fumul care il produce poate afecta catalizatorul si chiar Turbo avand in vedere ca prin intermediul EGR-ului o parte din gaze se reintorc.
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Parca ai fost pocit,duminica am bagat 11l de benzina,dar nu in audi,ci in opel(tot diesel);aveam vreo 7-8l in rezervor si am inceput sa alimentez,cand mi-am dat seama de greseala,deaja bagasem 11l de benzina!Am mai completat cu inca 36l de motorina,pana a dat afara,plus inca 300ml ulei de motor.De atunci am facut 250km cu masina,condus numai subturat si nici o problema,nu mai zic de consumul infim,abia s-a miscat acul de la rezervor.Motorul toarce de parca ar avea numai motorina in el,dar oricum pana nu se goloseste rezervorul nu o forjez deloc,schimb mereu la 2000rpm si la mers constant mentin intre 1500-2000rpm.
     
  16. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    e bine sa fie folosite aceste solutii de curatare in momentul cand chiar este nevoie de ele.

    Asta-i parerea mea !
     
  17. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    am bagat odata motorina de la luk oil si mergea f prost.la turatii mari tremura(sa spun asa)nu avea putere.am cumparat o solutie pt injectoare de la wurth si am alimentat de la rompetrol vreo 60 litri(am mers sa consum motorina de la luk oil).in primii zece km s-a cunoscut o schimbare majora.dupa aia nu am mai avut probleme cu masina.cred ca acea solutie si-a facut bine treaba.asta e un caz patit,asa ca nu stiu ce sa zic,tind sa cred ca sunt buni aditivii
     
  18. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    ca sa iti dai seama daca solutia de injectoare si-a facut treaba ...trebuia sa alimentezi a doua orara tot de la LUKoil ..sau sa pui acea soltuie fara sa mai alimentezi din alta parte.
    Abia atunci poti fi sigur ca solutia si-a facut treaba 100 %.
    Asa ..poate motorina de la LUKOIL era botezata ... si cum ai pus motorina buna sa zicem de la Rompetrol ... s-a remediat problema ...si nici nu era nevoie de soltuia aia...

    Dar cum ziceam ... nu avem de unde sti cu exactitate ...decat daca respectam niste reguli ;)

    pana atunci ..ne dam cu parerea
     
  19. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    am mai pus motorina dupa aia de la luk oil si nu am mai avut probleme.de asta nu am spus ca sunt sigur 100% ca solutia a fost cauza rezolvarii,dar sunt sanse sa fie si de la solutie...
     
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    stai putin... ai pus solutie de crestere a cifrei cetanice sau ai pus solutie pentru motoare uzate?

    Si da, solutiile astea functioneaza 100%, unde mai pui ca scade consumul pastrand acelasi stil de mers.

    ASHIHARA, cand ai alimentat Opelul erai cu gandul la topicul asta? :p
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta