1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Clima / Climatronic - Audi B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Rusky25, 15 Sep 2008.

  1. Cercetasu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Coupe B4 (1995) 85kW
    Montare AC pe audi coupe 2.0 motor ABK

    acum 2 sapt m-am apucat sa-mi dezmembrez masina cu scopul principal de a monta o instalatie de aer conditionat. am rezolvat in mare cu montarea radiatorului, a compresorului, a cilindrului si a aerotermei.
    Cand am luat piesele nu am fost atent la instalatia electrica pt ac (mare greseala).

    Am facut rost pana la urma de instalatia electrica din compartimentul motor de pe alta masina, care ar trebui sa inlocuiasca instalatia pt ventilator pe care o aveam deja pe masina. Nu a fost chiar asa simplu. Instalatia veche avea o mufa care ducea in panoul de sigurante, la temporizatorul ventilatorului si o mufa verde cu mov catre releul ventilatorului (banuiesc,mi-am dat seama dupa culorile firelor) care se intorcea in compartimentul motor.
    Instalatia noua in schimb avea o mufa mare pentru releul ventilatorului (care se monteaza pe panoul din interior), jumatate de mufa verde cu mov, cu un singur pin, care ar fi trebuit sa duca la temporizator si o mufa gri cu opt pini care se conecteaza la panoul de sigurante pe pozitiile 6 si 11 pentru alte 2 relee.
    Ca urmare am taiat mufa de temporizator de pe instalatia veche si am contectat-o la instalatia noua. M-am folosit de schema pentru ac din autodata pe care am atasat-o.
    Prima mea intrebare este: Am facut bine? sau exista mai multe tipuri de instaltie electrica pt ac?

    O alta problema este ventilatorul. masina mea are un singur ventilator cu 2 elici. cel de pe care am luat instalatia electrica mi-a spus ca masina avea 2 ventilatoare, lucru confirmat si de schema electrica. Dar, pe schema ventilatoarele sunt conectate in paralel ceea ce ma face sa cred ca e ok si cu unul.
    Prima problema tine de siguranta si releul pt ventilator. pe schema e trecuta o siguranta de 60A. Releul pe care l-am luat de pe o alta masina cu ac e de 70A. Din pacate pe ventilatorul meu nu scrie nimic si nici nu am depistat releul actual al ventilatorului ca sa fac o comparatie.
    A doua problema tine de mufa ventilatorului. Mufa de pe instalatia veche avea 3 fire: maro(masa), negru-rosu(de la releu) si rosu-albastru(de la temporizator). Instalatia noua are 2 fire (negru-rosu si rosu-alb) care se conecteaza cu papuci pe un rezistor (o placuta din compartimentul motor). Al treilea fir (rosu-albastru) l-am tras eu de la temporizator.
    Pe schema electrica sunt trecute doar 2 fire care vin la ventilatoare, negru-rosu (care vine de la rezistenta) si maro (masa).
    Intrebare: firul rosu-albastru de la temporizator ar trebui sa-l duc direct la ventilator, ca pe instalatia veche a masinii, sau pe rezistenta, ca in schema electrica?

    Acum vine partea cea mai complicata: instalatia electrica care face legatura dintre instalatia de la motor si aeroterma. Am luat-o de pe aceeasi masina ca si instalatia de la motor. acestea se leaga printr-o mufa verde cu negru. legatura cu aeroterma se face printr-o mufa rosie.
    Problema este ca bucata asta de instalatie pe care am desfacut-o din manunchiul de cabluri care trec pe sub volan mai are 3 mufe care nu stiu unde duc. Una rosie cu 6 pini, una crem( cu un singur pin parca) si una, mare negru cu mov, care e un soclu dublu de relee din panoul de langa volan.
    Intrebare: unde duc mufele? ce imi lipseste?

    Sper ca am explicat ok. Scuze pentru postul lung dar vreau sa rezolv cat mai repede cu aeru ca deja a facut panze de paianjen masina de cat timp sta dezmembrata
    Am atasat si schema electrica dupa care m-am ghidat.
     
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Sa imi dai o adresa de mail sa iti trimit schema de B3 din bentley care este mult mai detaliata decat cea din autodata ( iti da si conectori ). Rosu-albastru este viteza mica a ventilatorului care se face alimentand motorul printr-o rezistenta. La B3 rezistenta este incorporata in motorul ventilatorului, iar viteza mica este comandata de: aer conditionat; contact 1 al termocuplei de pe radiator; temporizator racire dupa oprirea motorului (after-run). Releul 11 este pentru viteza mica (a.c. si termocupla), releul 11 viteza mare, releul 6 este pentru cuplarea compresorului (electromagnet) si releul 3 temporizator (after-run). La a.c. manual mai exista un control unit in tabloul de relee auxiliare din interior care realizeaza conditionarea pentru cuplarea compresorului "care e un soclu dublu de relee din panoul de langa volan".

    Din punctul meu de vedere primul pas este sa fi sigur ca ai toate componentele (relee, control unit) si conectorii de care o sa ai nevoie. Pe urma cumperi cablu si incepi sa le legi conform schemei electrice.

    Eu am demontat o instalatie de a.c. climatronic de pe un B4 saptamana trecuta cu aceeasi idee in minte. Motorul este acelasi cu al meu dar ca si tine am sfarsit prin a avea o gramada de conectori cu zeci de fire taiate. Eu am stiut de cand am demontat ce o sa imi trebuiasca in mare dar o sa fie multa munca sa o montez. Sfatul meu pentru cei care se apuca de asa ceva este sa aibe rabdare si sa recupereze instalatia electrica cat mai intreaga pentru ca o sa le fie mult mai usor la montaj.
     
    Ultima editare: 26 Iun 2009
  3. b.apetri

    b.apetri 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2009
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    audi a8
    salut

    am si eu un audi a8 din 96 si am aceeasi problema cu clima motorasele din spate. ma poate ajuta si pe mine cu o solutie ?:anbet:
     
  4. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Fa si tu un output test pe modulul de clima. Si evenual incearca o adaptare a motoraselor. S-ar putea sa fie numai din asta sau s-ar putea sa fii nevoit sa inlocuiesti motrasul(e) defect(e). Succes!
     
  5. b.apetri

    b.apetri 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2009
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    audi a8
    am fost la ceva elctrician auto care e se zice tare priceput si dupa 1 ora de teste si diagnoze a concluzionat ca nu detecteaza motorasele curentul de aer cald sau recesi de aceea baga doar caldura(precizez ca baga caldura si cu clima oprita !afara fiind 30 grade:banghead:asa ca : ori caut motorase la s.h. ori mi le repara el pe alea vechi ,insa reparatia la motorase ma ajunge cam 600 euro .mi sa parut cam multisor ce recomandati ? crezi ca as gasi motorase mai ieftine ?am dat sfoara in tara insa nici un raspuns .va mutumesc tuturor:respekt:
     
  6. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    As recomanda sa faci un drum pana la IAsi sa facem o diagnoza cum trebuie.Mi se pare destul de scump 600 euroi.
     
  7. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Alex, poti sa ne spui in ce stadiu se afla proiectul tau de montare A/C? Eventual si costurile totale, cred ca este destula lume interesata.
     
  8. cabrio_xx

    cabrio_xx 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2009
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 b8 s-line,audi b4 cabrio
    sa ne spui dak reusesti ca si eu as vrea sa fac asta:)
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Din pacate mare lucru nu am apucat sa fac. Am reusit sa identific o parte din fire, cam 80% din ele, sa identific toate componentele electrice si modificarile necesare la instalatia electrica de racire a motorului ( este necesara schimbarea termocuplei de pe radiatorul de racire ). Problemele mai complicate sunt cele mecanice, fixarea radiatorului de aer conditionat se face la motoarele in 5 cilindri pe cel de racire, iar al meu a fost schimbat si nu are clemele de prindere. In mod normal masinile cu aer conditionat cu motor NG sau 7A mai au inca un radiator, numit radiator auxiliar, iar radiatorul de racire mai are inca o conexiune in partea de sus pentru acesta. Zilele trecute am descoperit ca nu exista nici gaura prin care trebuie sa intre conductele dinspre motor in habitaclu (sub suportul de baterie) despre care auzisem ca exista la toate masinile si este astupara cu un capac la cele fara aer conditionat.
    In principal vreau sa strang imagini cu toate operatiile si cu tot ceea ce o sa desfac sa curat sau sa repar urmand apoi sa fac un thread nou care sa le fie util atat celor care vor sa faca "transplant" cat si celor care vor sa depaneze instalatia de clima de pe B4.
     
  10. edyt66 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2009
    Locație:
    Bucecea, BOTOSANI
    Masina:
    AUDI 80 B4, ABK, 1992
    schema electric + conducte aer conditionat

    Salut!
    Masina e un B4/1992/2000cmc-benzina(2.0E)/motor ABK, full accesorizata.
    Am pierdut freonul, instalatia de ac este pe conducte de cauciuc de mare presiune, probabil am vreo una sparta... In Botosani nu am unde sa ma duc sa-mi "gadile" instalatia... Meseriasii imi cer ... schema! (?)
    Ma poate ajuta cineva cu asa ceva???
    :respekt:
    Eduard Toma
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Apr 2011
  11. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Am schema electrica de a.c manual de pe B3, care este practic identica cu cea de pe B4.
    Partea nasoala este ca instalatiile din 1992 sunt cu freon tip R12 care nu se mai foloseste si in prezent se gaseste greu si costa mult. De la jumatatea lui 1993 Audi a trecut pe R134a, care se foloseste si in prezent si are un cost destul de redus, in jur de 35 ron / kg. Cantitatea de gaz care intra este aproximativ 1 Kg (1050g de R12).

    Partea cu "meseriasii imi cer schema" nu prea am inteles-o... Daca nu mai are gaz inseamna ca trebuie incarcat. Abia cand este incarcat si tot nu functioneaza ( nu cupleaza compesorul ) iti trebuie schema electrica. Exista un senzor ( manocontact ) pe partea de joasa presiune care impiedica cuplarea compresorului daca presiunea este sub 1,5 bar, pentru protectia compresorului. Oricum B4 si B5 au fost "dealer only" pentru incarcarea cu freon deoacere nu au port de joasa presiune, ceea ce inseamna ca iti trebuie aparat special pentru incarcarea pe partea de inalta presiune, pe care il au numai atelierele specializate. Exista un port de service ( de joasa presiune )care este accesibil din interior, prin torpedou, dar e mai complicat pentru ca trebuie un adaptor.

    Cauta un centru specializat pentru reparatii a.c. si o sa se rezolve. Furtunurile se repara, se desfac si se sertizeaza furtun nou. Mai grav este daca e vaporizatorul sau condensatorul spart.
     
  12. Bogdan205 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.8T AEB / Audi A2 1.4 TDI AMF
    Clima audi 100

    Buna ziua , am si eu o mica intrebare:
    Pe unde se reumple cu freon instalatia de clima la audi 100 (C4) ?
    Multumesc, o zi buna !
     
  13. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    In primul rand din ce an este masina ? Pana in 1993 seria de sasiu P032003 sunt cu freon R12 (care nu se mai fabrica) dupa sunt cu R134a. Cel mai probabil sunt "dealer only" asa cum au fost si 80-urile si primele A4 facute pana prin 2000 si se incarca numai cu compresor pe portul de inalta presiune care este langa condensator (radiatorul care se afla in fata celui de racire) pe conducta care merge spre habitaclu (vaporizator) sau chiar pe condensator. La 80-ul B4 (1993 >) cu R134a exista un port service pe partea de joasa care poate fi folosit pentru incarcarea din butelie, fara compresor.
     
  14. sab

    sab 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2009
    Locație:
    Carei , jud. Satu Mare
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI '05 ; Audi 100 2.5 TDI '92 ; Audi 80 1.9 TDI '94
    nu se merita.eu am un audi 200 2.5T din 92 cu clima,un 100 C3 2.2 din 87 si un 100 C4 2.5TDI din 92,si cu toate ca lucrez la un atelier auto( in sensul ca am documentatia,sculele si inca pot primi si ajutor de la colegi=manopera ma costa 0,piesele ma costa 0) , nu am de gand sa fac un asltfel de transplant.
    eu te sfatuiesc sa n-o faci.
     
  15. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    ce ai mai reusit la ac?poti veni cu ceva mai detaliat?pret?investitie pana acum?daca ai avut piese care nu s-au nimerit?
     
  16. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    sper ca nu ai uitat de acest post, alex. cred ca sunt destui interesati sa afle in primul rand daca este posibil, si apoi cu ce costuri. ai face un pustiu de bine multora. plus ca ti-ai imbunatati semnificativ karma :salute:
     
  17. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu am uitat, dar nici nu am terminat. Ce am reusit sa fac pana acum a fost sa pun bordul la loc si sa aduc masina intr-o stare in care se poate merge cu ea ...cel putin pana la benzinarie :) Instalatia electrica este gata, practic masina are clima, in sensul ca toate reglajele se fac electric si merg, doar ca nu am racire.
    Sunt mai multi pe aici care au facut asta (pe B3, B4, C4, si B5) unii au reusit sa termine altii mai au cate ceva. Cand o sa termin ma voi apuca de scris, dar acum vreau sa termin in interior, apoi sa montez compresorul si condensatorul si sa incarc cu freon. Mult nu mai am dar nici timp liber nu am avut in ultima vreme plus ca se intuneca din ce in ce mai devreme lucru care imi scurteaza activitatea in cursul saptamanii (luni-vineri).

    Bogdan, cel care a deschis acest thread nu avea functionala partea de aer acum cateva zile cand am vb ultima data cu el... Cred ca este o problema electrica dar nu am vazut masina.

    Este foarte complicat si necesita foarte mult timp. Daca as fi stiut exact ce presupune nu cred ca m-as fi apucat. Probabil ca odata terminat tutorialul pe care intentionez sa il fac va fi mai simplu pentru cei care vor sa faca asa ceva sau vor sti exact ce ii asteapta :D
     
  18. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Alex ai mai facut ceva la instalatie?Si daca ne poti spune un cost pana acum?
     
  19. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Climatronic pe b4

    Stiu ca mai sunt cativa care au mai deschis acest subiect dar am cateva nelamuriri:
    -am gasit un "donator" cu climatronic care imi poate da instalatia completa si functionala.Ma costa cam 350 euro toata instalatia.
    -merita?
    -la ce trebuie sa fiu atent sa nu am probleme?
    -ce presupune montare climatronic pe o masina care nu are asa ceva?
    -ce modificari presupune?(suporti,relee,freon)
    -a reusit careva asa ceva?(sa fie si functionala toata chestia)
    Inca o data scuze daca ma repet cu acest thread.
     
  20. selcosmin

    selcosmin 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Berca, Buzau
    Masina:
    Audi 80, 2,0i tip ABK, 116 CP, 1993
    ce pot sa iti sugerez, vorbeste cu alex_hobeanu, el a montat clima pe un audi B3( e drept nu pe B4), dar din ce mi-a spus e mult de "joaca" la masina... Succes
    P.S.: Mai ieftina nu ai gasit???
     

Distribuie pagina asta