1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Clima / Climatronic - Audi B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Rusky25, 15 Sep 2008.

  1. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Sunt si eu curios de asa ceva!
    Mai gasim pe undeva?
    Daca poti, verifica instalatia inainte de a o demonta de unde o achizitinezi. Asa vezi daca este functinala. Am vazut b4 cu clima deci se poate.
    Succes!
     
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    De putut se poate, de meritat ... as zice ca nu merita. 350 de euro este pretul corect dar pe langa acesti bani trebuie sa fi pregatit sa mai cheltui cate ceva. Cat ? este greu de spus, depinde de starea in care se afla instalatia si de nivelul tau de pricepere. Apoi este o perioada in care masina va fi inutilizabila, care iarasi depinde mai multi factori. La mine a fost de aproximativ 5 saptamani dar asta pentru ca nu am avut prea mult timp liber si a trebuit sa rezolv si o serie de probleme aparute pe parcurs. Pentru mine acesta masina nu este una cu care merg zilnic, asa ca nu a fost o problema sa o las desfacuta mai multe saptamani si sa lucrez cand am avut timp si chef iar operatia in sine a fost mai mult o "provocare" pentru talentul meu tehnic decat o necesitate. In cazul meu problema principala a fost ca masina donatoare se afla la Sibiu iar eu in Bucuresti. Dupa 2 zile de la demontare a trebuit sa ma duc din nou la Sibiu pentru ca nu luasem tot (acumulator de vacuum, supapa de sens, senzori temperatura, relee) si asa mai departe. Apoi a mai fost si vanzatorul, care nu a vrut sa imi dea instalatia electrica completa (sau cel putin cat se putea) si am sfarsit prin a avea niste conectori cu 10-20 cm de fir (vreo 30 de fire in total).

    Concluzia, pentru cei ce vor sa se apuce de asa ceva este urmatoarea:

    - sa cunoasca componenta completa a instalatiei si modul de functionare
    - sa se asigure ca instalatia respectiva este compatibila cu motorul lor ( in functie de nr. de cilindri compresoarele si conductele sunt diferite )
    - sa gaseasa o masina donatoare cat mai aproape de locatia lor si sa discute clar ce primesc in acesti bani
    - sa aiba ceva habar despre electricitate ( sau sa gaseasca pe cineva care sa aiba) pentru a putea lega/modifica totul corect si a face instalatia sa mearga, eventual fara a incendia masina
    - sa aiba ceva bani pregatiti pentru eventualele operatii suplimentare ( piese defecte, conversie R12 in R134a, resertizare furtunuri, incarcare cu freon si altele )

    Nu vreau sa va sperii dar este o operatie complicata, atat ca nivel de cunostinte cat si ca volum de munca, si care din punctul meu de vedere nu merita decat pentru cineva care este pasionat cu adevarat de aceste masini si intentioneaza sa pastreze masina. Din punct de vedere economic nu este rentabil.

    Documentatie am atat pentru clima de B3 (pana in 1992) cat si pentru cea de B4/B5 (1992-2000) iar din experienta va pot spune ca pe B3 se poate monta clima de B4 fara prea mari probleme.
     
  3. i7r9i 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2009
    Locație:
    CRAIOVA
    Masina:
    AUDI 80 B4 1.9 TDI 90CP, EXIP 15"
    Atentie ! Din ce stiu eu climatronic a venit doar pe benzinarele quattro.Toata vara m-am gandit la asta mai ales ca eu n-am nici AC. Problema e ca B4 e un model destul de rar si e cam greu cu dezmembrarile.Felicitari pentru cine a facut asta mai ales daca a facut-o personal!
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Din pacate nu esti bine informat. S-a montat pe toate variantele, dar era optiune de top, atat la B3 cat si la B4. Cele mai rare sunt modelele B3, care pentru Europa s-au facut in foarte putine exemplare. Eu pana acum am vazut doar doua B3-uri cu clima. Eu am clima de B4, de pe o masina de la sfarsitul lui 1993, modelul cu R134a, deci nu se pune la socoteala. Pe B4 a fost mult mai raspandita dar in general pe motorizarile mari, 2,3 L5 si 2,6 / 2,8 V6.
    Partea de refrigerare este identica cu cea de pe modelele cu AC manual, diferenta este tubulatura sistemului de ventilatie si instalatia electrica. La modelele cu AC manual (B4) clapetele sunt comandate prin cabluri de otel iar la cele cu clima sunt comandate cu servomotoare. Recircularea este identica la ambele variante si este cu actuator cu vacuum comandat cu electrovalva.
     
    Ultima editare: 9 Noi 2009
  5. eugen_s5000 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    S5000
    Va salut si bine v-am gasit......Am o problema si sincer m-am gandit ca poate aflu raspunsul pe-aici,mai ales ca mai intru din cand in cand si mai citesc....Am dat sa caut da nu am gasit nimic legat de asta.Am un audi s5000,benzina,model american din 1982,cu clima(nu aer conditionat) si de vreo cateva zile nu-mi mai merge motorasul de la clima.Ma gandesc ca s-au dus carbunii din el si poate merg schimbati dar problema e ca nu stiu cum se da jos sau cum se ajunge mai simplu la el....Poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi sau poze,cei care aveti mai multa experienta,mai ales ca tin destul de mult la masinuta mea,care s-a cam suparat si m-a lasat balta tocmai acum iarna....:)
    Pun si o poza cu masinuta poate ajuta... Oricum multumesc anticipat si raman dator!
     
    Ultima editare: 18 Dec 2009
  6. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Te referi la aeroterma, banuiesc. Ar trebui sa fie amplasata sub bord, cel mai simplu sa o localizezi ar fi sa dai torpedoul jos si de acolo vezi ce si cum mai departe.
     
  7. eugen_s5000 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    S5000
    Multam de raspuns....Ceva poze sau niste explicatii cum sa ajung mai usor la ea???Nu am umblat niciodata la aeroterma ...
     
  8. nemilos

    nemilos 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 200 TURBO QUATTRO EXCLUSIV 1988
    aeroterma este sub capota si se da jos prin fatza.
    este sub plasticul acela de la stergatoare.
     
  9. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Corect! La audi 100 pe acolo se da jos.
     
  10. eugen_s5000 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    S5000
    Ok,am inteles,dar dati-mi si niste explicatii...Un tutorial sau ce se desface intai si cum si asa mai departe....Oi fii eu mai incepator dar vreau sa invat sa stiu si eu cat de cat masina....Multam oricum....
     
  11. nemilos

    nemilos 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 200 TURBO QUATTRO EXCLUSIV 1988
    te sfatuiesc sa apelezi la un meserias.
     
  12. aurelgales 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2008
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 1.8T/2001
    An nou fericit tuturor!
    Ventilatorul de la clima (instalat in bord, partea dreapta) are vibratii puternice. Am incercat demontarea lui, dar m-am impotmolit. Am desfacut suruburile care il tin, mai este ceva care nu-mi permite sa-l desprind si sa-l scot afara. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Intai il scot si apoi vad ce are si cum rezolv. Multumesc anticipat!:sos::sos::sos:
     
  13. adonisalexandru

    adonisalexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2009
    Locație:
    San Salvo
    Masina:
    Audi 80 1,6 TD 1990
    Am avut aceeasi problema, dar spre norocul meu inainte sa demontez toata dracia am incercat pe calea de admisie a aerului, am demontat grila din fata unde se termina parbrizul ...ar trebui sa aibe o sita care protejeaza intrarea in ventilator....la mine era sparta asa ca am scos un pumn de ...frunze din ventilator si acum nici nu stiu cand este pornit.. Nu stiu daca te ajuta in vreun fel...Succes oricum!
     
  14. aurelgales 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2008
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 1.8T/2001
    "Adonisalexandru" multumesc foarte mult. Maine incerc, sper sa am noroc!:respekt::hi:
     
  15. edyt66 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2009
    Locație:
    Bucecea, BOTOSANI
    Masina:
    AUDI 80 B4, ABK, 1992
    Instalatie A/C ptr Audi B4/1992

    Salutare, Stapani ai Inelelor!!!!
    Imi mananca zilele o instalatie AC devastata de un "meserias" de electrician.
    Cine imi poate spune ce senzori de temperatura si presiune are o instalatie ptr masina asta? (audi 80 2.0E/1992/motor ABK) Dar relee? Cate trebuie sa fie? Unde sunt amplasate? Ceva coduri de producator?
    Unde sunt amplasati de regula acestia?
    Eventual ceva foto...
    Am bagat o groaza de bani si am schimbat conductele de freon, am incarcat instalatia, pana aici, OK. Dar partea electrica e devastata!
    Exista un presostat pe vasul de expansiune, cu patru fire. Cum functioneaza acesta? Cum se leaga electric?
    Multumiri!
     
  16. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Da-mi un PM cu numarul tau de telefon si se rezolva. Mai vin si eu pe acasa prin Botosani din cand in cand.
     
  17. adumitrachy

    adumitrachy 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B3
    Ai mai rezolvat ceva? Daca inca nu, spune-mi aici si te ajut cu informatii.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Sep 2014
  18. amaudi80 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2010
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80s 1.8 1988
    am pus instalatie de ac pe un b3 benzina de 1.8 si nu gasesc fulia de la vibrochen cu 3 canale trapezoidale,daca ma puteti ajuta astept tel vostru 0766261483
     
  19. tavi_cc

    tavi_cc 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC
    pai de ce nu cumperi curea de accesorii mai mare si ai rezolvat problema.ma refer la faptul ca pe langa alternator si pompa de apa poti monta si compresorul de clima,bineinteles aliniat.depinde unde l-ai montat tu.eu unu asa as face si nu m-as complica cu adaptatul altei fulii.o poza ar fi ok sa ne lamurim si noi ce si cum.:hi:
     
  20. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Nu e raspunsul pe care il asteptai ,dar eu unul ti-as fi recunoscator daca ne-ai da cateva detalii in ceea ce priveste montarea pieselor,modificari,costuri.Si niste poze daca se poate.

    Off topic:am casit instalatie completa de climatronic pt B4,intrebare:Are vreo treaba climatronicul cu ecU,ce senzori se leaga de la motor si daca un tdi suporta climatronic si cam in ce consta transplantul.
     

Distribuie pagina asta