1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Clima / Climatronic - Audi B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Rusky25, 15 Sep 2008.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza . Am si eu o intrebare , care este ordinea conductelor de la ac in compresor in ce sens trage freon ca eu nu mai stiu care este sensul
     
  2. NITA 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2010
    Locație:
    IASI
    Masina:
    AUDI80,B4,166CM,74KW,ADA,1995
    Buna ziua,
    Am si eu o problema la clima pe un B4 mai exact nu mai decupleza compresorul si ventilatoarele decat daca scot borna de la baterie. In urma cu o saptamana mi-a facut figuri ca pornea din senin climatizarea (era inchisa climatizarea si dintr-o data fara sa apara nimic pe display incepea sa ajunga aer rece in ventilatie). Precizez ca modelul de clima este cel din prima poza din topic.
    Va rog un sfat pentru ca e prima data cand patesc asa ceva sau daca aveti un numar de telefon de a cineva care se pricepe si poate sa imi rezolve problema care o am. Multumesc anticipat
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Iul 2012
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
  4. Roby-san

    Roby-san 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0 ABT, 1992
    cobi am asa ceva acasa (in varianta mai mare da pe acelasi principiu) si sincer nu e mare diferenta fata de un ventilator normal...daramite o instalatie de aer conditionat. :)
     
  5. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Buna, as vrea sa stiu si eu care sunt firele controllerului de viteza a ventilatorului pe un modul climatronic gen a4 1995 si cum sa le conectez cu instalatia masinii mele Audi b3 . Ma intereseaza strict firele care comanda ventilatorul unde au corespondent pe instalatia mea ca sa fac legaturile.Multumesc!
     
  6. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
  7. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Cu climatronicul de a4 b5 nu stie nimeni corespondenta firelor?
     
    Ultima editare: 20 Mai 2014
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Controlerul de viteza de la climatronicul de B3 nu este compatibil cu cel de B5 (sau B4) pentru ca cel de B3 lucreaza pe ramura pozitiva iar cel de B4/B5 pe ramura negativa. Ai schemele electrice atasate ca sa intelegi mai bine. Clima de B4 si cea de B5 prima generatie sunt identice, este modelul cu displayul lcd impartit in doua, temperatura in stanga si viteza ventilatorului in dreapta. In schema de A4 J126 este figurat abstract, ca o piesa comuna cu ventilatorul. In realitate J126 are 3 pini pe care ii gasesti in schema de B4.
     
  9. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Si nu se gaseste totusi o solutie ?
    Eu vreau doar sa comut viteza ventilatorului cu tastele - si + . in rest nu ma intereseaza nimic. Doar asta vreau sa leg si ma intereseaza culorile firelor. Multumesc
     
    Ultima editare: 21 Mai 2014
  10. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Am uitat sa mentionez : Audi 80 al meu avea robineti si e model fara clima, fara AC... e simplu doar cu ventilatie.Ce doresc eu sa fac este sa leg firele de comanda a turatiei ventilatorului la modulul de climatronic de a4 b5 pe care l-am achizitionat.
    Astept sugestii. Multumesc
     
    Ultima editare: 21 Mai 2014
  11. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu prea inteleg eu ce vrei sa faci si nici cum vrei sa o faci. Deci ai un B3 standard, fara ac si ai cumparat o unitate de control pentru modele cu clima, numita E87 in codificarea Audi. Intre unitate si ventilator (V2) exista un modul de putere numit J126 care regleaza curentul de trece prin motorul ventilatorului in functie de semnalul de comanda primit de la unitatea de control (conector C pin 16 – verde/negru). Modele fara clima nu au acest modul, ci un bloc de rezistoare de putere pentru vitezele 1 ,2 si 3 care sunt comutate de catre niste lamele aflate in butonul de selectie a treptelor de viteza. Tubulatura de ventilatie este complet diferita intre modelele cu clima si cele fara ac. Pe tubulatura este montat modulul de putere J126 pentru ca are nevoie de racire fortata. Din aducere aminte formatul este complet diferit intre blocul de rezistoare si modului de putere dar probabil ca daca vrei reusesti sa il montezi cumva. Deci teoretic iti trebuie un modul de putere de B4 sau B5, este o piesa de culoare rosie, dreptunghiulara dar practic nu cred ca o sa functioneze pentru ca acea unitate de control are o gramada de intrari pe care tu nu ai unde sa le legi (motoarele de la clapete, senzori de temperatura) si probabil ca nu o sa functioneze nici in mod manual. Sunt 4 conectori in spatele lui E87 care au in total 50...60 de pini. Oricum nu imi este clar unde vrei sa montezi E87, pentru ca daca o pui in locul ocupat de comenzile manuale inseamna ca nu vei mai putea regla temperatura si nici selectia grilelor de ventilatie. In fine, nu conteaza. Am schemele electrice complete pentru climatronic de pe B3/B4/B5 si B6 asa ca daca ai nevoie de informatii suplimentare te pot ajuta.
     
  12. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    exact ce ai spus tu vreau sa fac.... sa folosesc climatronicul pe manual doar si doar sa reglez cat de tare sufla ...
    multumesc!
     
  13. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Dupa studii atente ale schemelor de montaj , se pare ca nu este compatibila instalatia de pe masina mea si ca am nevoie de aeroterma si cablaj de pe instalatia originala a masinii de pe care am luat climatronicul (un a4 b5 1995) intrebarea este urmatoarea... pot sa montez aeroterma de a4 b5 in b3-ul meu ? este la fel? ce difera? astept un raspuns de la cei care poate ati mai trecut prin situatia mea !
    multumesc anticipat!
     
  14. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu se potriveste cea de B5, are alta forma partea cu ventilatorul iar vaporizatorul are conductele in pozitii diferite. Cea de B4 se potriveste dar pe langa tubulatura iti trebuie si suportul de pe consola centrala, sunt o gramada de diferente. Pe langa asta mai sunt niste senzori, unul in plafoniera (plafoniera este diferita la modele cu clima), unul in plansa de bord, si unul langa farul stanga fata. Mai este ceva, la B5 exista un senzor de lumina legat la E87, care la B4 nu a existat. Desi unitatile de control de B4 si B5 arata la fel softul este diferit si cea de B5 nu functioneaza cum trebuie pe B4. Parerea mea este ca nu merita munca, poate ar fi meritat in ideea de a avea ac dar este multa bataie de cap.
     
  15. andreibz_2008 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2014
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0E ABK, 1994 & Audi A4 B6, 1.9 TDI AWX, 2002
    Salut!
    Am un Audi 80 B4, din 1994, motor 2.0 ABK, fara AC. Zilele trecute am mai achizitionat una neinmatriculata tot 2.0 ABK, din 1993, dar cu climatronic model mai vechi (cred ca e cel pus pe B3) si as vrea sa mut clima de pe una pe cealalta.
    A mai facut cineva aceasta operatiune? Ma intereseaza la ce anume trebuie sa fiu atent? (mai ales la partea electrica pt k nu prea ma pricep :D)
     
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pe B4 a existat un singur model de clima, cel cu afisaj lcd impartit in 2, in stanga temperatura si in dreapta ventilatia. Se poate transfera dar vei avea ceva munca. Instalatia electrica este modulara, daca ai ambele masini teoretic este destul de simplu.
     
  17. tm_09_bul

    tm_09_bul 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2009
    Locație:
    Caransebes
    Masina:
    Audi 80 B3 1.8 & Audi 80 B4 2.0E & VW PASSAT 3BG 1,9TDI PD AVF
    Am rezolvat ! Se poate , merge si este functional ! Home made !
     
  18. gabizuz 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2014
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    80 B4 2.3 Quattro
    Dau drumul la AC, cupleaza compresorul dar nu raceste deloc. Urc turatia, se aude un zgomot, o bataie ca niste ciocanele succesive dar rece tot nu face. Presiune este in instalatie, nu stiu daca este freon sau altceva. Pareri ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Aug 2014
  19. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Cel mai probabil nu ai suficient gaz dar pot fi si alte lucruri. Tipul de gaz depinde de anul de fabricatie, trecerea de la R12 la R134a s-a facut in 1993 si din acest motiv au existat 2 variante ale instalatiei de aer conditionat pe B4. Daca eticheta cu tipul de gaz nu mai exista poti afla ce tip de instalatie ai verificand eticheta de la carcasa ventilatorului de climatizare (in spatele torpedoului - vezi foto) sau compresorul. Daca este cu R12 trebuie facuta conversia pe R134a pentru ca R12 nu se mai produce.
     
    teodanci apreciază asta.
  20. andreibz_2008 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iul 2014
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi 80 B4, 2.0E ABK, 1994 & Audi A4 B6, 1.9 TDI AWX, 2002
    Am montat climatronicul dar am constatat ca aceasta clima este aftermarket marca "Diavia" si au aparut si problemele: 2 motorase nu lucreaza cum trebuie, unul lucreaza cand vrea iar altul deloc,cel care comuta aer rece/aer cald si cel care schimba directia jetului de aer de la parbriz la picioare si imi mai apare pe afisaj"E2" care nu stiu ce semnifica. Ma poate ajuta cineva?
     

Distribuie pagina asta