Aer Conditionat - Clima / Climatronic - Audi B3 - B4 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de Rusky25, 15 Sep 2008.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    Audi 90 2,3E ( NG ) 1987 / Audi A4 1.8T quattro 2004
    Pentru Redline21

    Am promis ca iti raspund aici. Nu stiu daca este de la comutator dar poti sa verifici. Ca sa demontezi tragi de butoane, apoi in spatele lor o sa gasesti niste suruburi pe care trebuie sa le scoti (cred ca doua). Dupa ce scoti suruburile poti sa indepartezi capacul. Sub capac o sa gasesti alte suburi (4, in colturi) care odata demontate iti permit sa tragi tot ansamblul (partea alba) spre schimbatorul de viteze. Pentru iluminare sunt 3 becuri montate pe socluri. La tine probabil ca sunt arse. Nu este releu pentru ventilator, doar acel comutator, un reostat (pentru treptele 1, 2 si 3 de viteza) care este montat pe tubulatura de ventilatie si motorul ventilatorului. La motor ai acces demontand torpedoul. Eu as verifica starea motorului, s-ar putea sa fie colectorul foarte uzat. Reostatul are si o siguranta termica pe el si cand ea se intrerupe ventilatorul nu mai functioneaza decat pe treapta 4, care este legata direct.
     
  2. ilie2002 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80-b4 , 1.9tdi , 1994
    Salut la toata lumea . Cine poate sa imi spuna si mie circuitul de functionare a clapetei care inchide accesul aerului din exterior astfel recirculandu-se aerul existent in habitaclu la varianta cu aer conditionat - in cazul in care mergi in spatele la vreun obosit de camion care are 20 m cu tot cu fum . Am gasit o valva undeva sub bord in dreapta dar are niste tamburusuri unde zic eu ca ar trebui sa fie niste furtune , acestea nu mai sint si probabil de-aia nu functioneaza la mine . Cum se pun furtunasele respective . Am mai gasit ceva interesant undeva in dreapta jos la picioarele pasagerului pe peretele lateral , tot asa cu un tamburus pentru furtunas si o mufa cu niste fire care duc undeva ... nu am gasit unde ca era prea mult de desfacut pe acolo . Ce face dispozitivul respectiv deci si cum e cu recircularea aerului in habitaclu , va rog .
     
  3. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    Audi 90 2,3E ( NG ) 1987 / Audi A4 1.8T quattro 2004
    Clapeta de recirculare este actionata de un actuator vacuumatic similar cu cele de la inchiderea centralizata dar de dimensiune mai mare. Actuatorul este comandat de catre o electrovalva care la randul ei este alimentata de catre calculatorul climatronic sau butonul de recirculare daca este A/C manual. Cand electrovalva este alimentata se aplica vacuum la intrarea in actuator ceea ce face ca tija actuatorului sa fie trasa spre interior. Sursa de vacuum este admisia motorului (la motoarele pe benzina) iar in aripa din partea stanga, deasupra rotii exista un rezervor de vacuum. De acolo printr-un tub din plastic de diametru mic ajunge la electrovalva, in portul de sus, conexiunea facandu-se printr-o bucata scurta de furtun. Portul de jos al electrovalvei trebuie sa ramana deschis, pe acolo se face ventilarea vacuumului din actuator. Actuatorul este pozitionat langa stalpul portierei din dreapta iar electrovalva langa el.
     

    Fișiere atașate:

  4. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Multumesc, excelenta explicatia dar mai am niste intrebari.
    Unde e pozitionata clapeta de recirculatie?
    Am acces la ea de la filtru de polen? sau?
     
  5. ilie2002 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi 80-b4 , 1.9tdi , 1994
    Alex , multumesc , in mare m-ai lamurit doar ca nu reusesc sa deschid poza , sa o maresc adica sa vad si eu mai clar ce e acolo , daca te rog mai explica-mi o data pozitionarea furtunaselor care de unde iese si unde intra . Multumesc .
     
  6. daryus37 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2015
    Locație:
    maramures
    Masina:
    audi 80 1994
    Salut,
    Aam o problema cu ambreiajul compresorului: cand cupleaza cand nu :) Functioneaza cand vrea el. Cum se schimba ambreiajul ? Merci anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iul 2015
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    :) Are un surub pe mijloc, macar te-ai obosit sa vezi cum arata ?
     
  8. CristiCosti

    CristiCosti Bronze Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 1994 / Audi 80 B4 2.0 (ABT) 1994
    Întrucât astăzi am avut timp liber, am hotărât să fac un pdf despre climatronicul Diavia de pe Audi 80 B4 care este unul destul de rar. Totuși nu cred că sunt singurul care are așa ceva pe aici, am văzut până acum vreo 2 exemplare de vânzare la noi în țară cu această climă.

    Aproape un an am tot căutat informații, prin toate forumurile posibile și imposibile și am reușit să pun cap la cap câteva chestii importante. În pdf-ul respectiv am pus informații generale despre folosire, simboluri pe ecran, taste, funcții, erori etc. și cum se face diagnoză direct din panoul digital. Singura chestie ce nu știu sigur încă, este ce fel de servomotoare folosește la clapetele de aer. Nu am apucat să mă uit pe sub bord la a mea, dar când s-o încălzi afară mă uit. În unele poze pe net păreau Bosch, unele Diavia, rămâne de văzut...

    Am atașat pdf-ul + unul cu schema electrică (variantele Diavia AC manual și climatronic, pentru Passat dar e identică și la Audi, doar unele fire diferă la culoare, restul pinilor și mufe corespund – asta am verificat la mașina mea în mare parte, cât am putut fără demontez ceva pe acolo).

    Suplimentar, am pus și caracteristicile senzorului de presiune pentru freon (el normal e Diavia 043118, dar acum se găsește ca Webasto sau Waeco 62043118B).

    Sper să fie folositoare cuiva aceste informații. Eventual dacă mai cunoaște cineva acest sistem și are informații e binevenit să posteze. Sistemul acesta s-a montat și pe Audi 100, A4/A6 (foarte rare), Golf, Passat, Transporter, pe ceva Skode, Opel Calibra etc.
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 11 Ian 2017

Distribuie pagina asta